Mitä järkeä keitossa?
Miksi pitää olla niinku keitto? Miksi samoja raaka-aineita ei voi syödä kuivana, vaan pitää lillua vedessä?
Kommentit (102)
Syön tässä juuri juuressosekeittoa ja kyllä on hyvää! Tekee mieli keventää kinkun jälkeen.
Keräsin suurinpiirtein kaikki juurekset jääkaapin vihanneslokerosta: porkkanaa, selleriä, palsternakkaa, persiljajuurta ja lisäksi sipulia. Keitin kasvisfondissa ja laitoin sekaan reilusti chiliä, sitten monitoimikoneella sileäksi. Ihanan tulista ja lämmittävää näin koleana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tein uutena vuotena linssikeittoa, ja olen saanut siitä 5 lautasellista keittoa, eli aika monta ateriaa, ja koko määrään meni:
2 porkkanaa
2 sellerinvartta
2 dl punaisia linssejä kuivana
1 tlk Mutti-tomaattimurskaa1 aterian mieletön ravintosisältö on siis ollut:
1/5 tlk tomaattimurskaa
0,4 porkkanaa
0,4 sellerinvartta
0,4 dl linssejäEttä aika köyhää minusta...
Energialähde puuttuu kokonaan :)
Vai niin, lukeeko tomaattimurskan, porkkanan, sipulin, sellerinvarren ja linssien tuoteselosteissa 0 kcal/100g ?
Missä rasva ja hiilarit ovat, kun ei ole edes perunaakaan? Raksamiehenä jäisi varmasti nälkä. Lähtisin mäkkiin syömään tuon jälkeen. Ihan mukava alkuruoka varmaankin tuo sinun keittosi.
Kuka sanoi mitään kevyen linssikeiton tarjoamisesta raksamiehille?
No eipä siinä sitäkään ilmoitettu että ei raksamiehille, U moran!
Raksamiehet ja raksamiehille ruokaa tekevät voivat käyttää ihan omaa järkeään.
Ja sille ylipainoiselle Pentille linssikeitto makkispekkiksen sijaan tekisi välillä ihan hyvääkin.
Käy sinäkin välillä hamppiksella niin saat väriä kasvoihis.
Hirvenlihakeitto on miljoona kertaa parempaa kuin hamppis.
Vierailija kirjoitti:
Syön tässä juuri juuressosekeittoa ja kyllä on hyvää! Tekee mieli keventää kinkun jälkeen.
Keräsin suurinpiirtein kaikki juurekset jääkaapin vihanneslokerosta: porkkanaa, selleriä, palsternakkaa, persiljajuurta ja lisäksi sipulia. Keitin kasvisfondissa ja laitoin sekaan reilusti chiliä, sitten monitoimikoneella sileäksi. Ihanan tulista ja lämmittävää näin koleana päivänä.
*ujuttaa lautastaan lähemmäksi*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tein uutena vuotena linssikeittoa, ja olen saanut siitä 5 lautasellista keittoa, eli aika monta ateriaa, ja koko määrään meni:
2 porkkanaa
2 sellerinvartta
1/5 tlk tomaattimurskaa
0,4 porkkanaa
0,4 sellerinvartta
Vai niin, lukeeko tomaattimurskan, porkkanan, sipulin, sellerinvarren ja linssien tuoteselosteissa 0 kcal/100g ?
Missä rasva ja hiilarit ovat, kun ei ole edes perunaakaan? Raksamiehenä jäisi varmasti nälkä. Lähtisin mäkkiin syömään tuon jälkeen. Ihan mukava alkuruoka varmaankin tuo sinun keittosi.
Kuka sanoi mitään kevyen linssikeiton tarjoamisesta raksamiehille?
No eipä siinä sitäkään ilmoitettu että ei raksamiehille, U moran!
Raksamiehet ja raksamiehille ruokaa tekevät voivat käyttää ihan omaa järkeään.
Ja sille ylipainoiselle Pentille linssikeitto makkispekkiksen sijaan tekisi välillä ihan hyvääkin.
Hirvenlihakeitto on miljoona kertaa parempaa kuin hamppis.
No syö sitten sitä, makuasioitahan nämä ovat.
Punajuurikeitto jossa on nakkeja. Maistuu hyvälle jos laittaa raejuustoa vielä siihen keiton päälle lautasella.
Jotenkin ymmärrän, kun itse en kauheasti pidä keitoista. Johtuu ehkä siitä kun niitä oli usein ruokana, kun olin lapsi. Ymmärrän kyllä, keitot on halpaa ruokaa ja riittää useammaksi päiväksi. Vaikka en itse niistä niin tykkää, niin teen usein keittoja omalle perheelle. Yleensä ne maistuu lapsille, mutta keittojuurekset ne jättää syömättä.
Lempikeittojani kirjoitti:
Punajuurikeitto jossa on nakkeja. Maistuu hyvälle jos laittaa raejuustoa vielä siihen keiton päälle lautasella.
Ei mitään raejuustoa, vaan smetanaa!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ymmärrän, kun itse en kauheasti pidä keitoista. Johtuu ehkä siitä kun niitä oli usein ruokana, kun olin lapsi. Ymmärrän kyllä, keitot on halpaa ruokaa ja riittää useammaksi päiväksi. Vaikka en itse niistä niin tykkää, niin teen usein keittoja omalle perheelle. Yleensä ne maistuu lapsille, mutta keittojuurekset ne jättää syömättä.
Minulla oli tähän takuuvarma keino lasten ollessa pieniä: keitin keittojuurekset erikseen, surautin sauvasekoittimella tasaiseksi ja lisäsin varsinaiseen keittoliemeen.,
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin olen kokeillut mutta en tykännyt, joten vaihdoin vähärasvaisempaan raejuustoon. Sori jos petyit. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin olen kokeillut mutta en tykännyt, joten vaihdoin vähärasvaisempaan raejuustoon. Sori jos petyit. :)
Niin siinä on myös paljon proteiinejakin josta tulee vieläkin ruokaisampi.
Keitto on kieltämättä monen kokin heikko kohta.
Olen syönyt vetisiä ja mauttomia hernekeittoja, laimeita lihakeittoja, kaameaa kesäkeittoa...
Sosekeitot saadaan maukkaiksi vain sulatejuustoa lisäämällä.
Hyvä liemi on kaiken A ja O.
Sellaisenaan maukas alkuruoka ja keitoksi valmistettuna todella hyvää.
Keitot myös tosiaan paranevat uudelleenlämmitettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 porkkanaa
2 sellerinvartta
1/5 tlk tomaattimurskaa
0,4 porkkanaa
0,4 sellerinvartta
Linsseissä on kyllä aika hyvin energiaa ja proteiinia; 320 kCal/100 g ja prodea 25 g. :)
Linsseissä on 116kcal/100g ja prodea 20g
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tähän takuuvarma keino lasten ollessa pieniä: keitin keittojuurekset erikseen, surautin sauvasekoittimella tasaiseksi ja lisäsin varsinaiseen keittoliemeen.,
Toi piilottaminen on takuuvarma homma, että lapset ei opi kasviksia syömään. Tosin noi keittojuurekset ei miltään maistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi piilottaminen on takuuvarma homma, että lapset ei opi kasviksia syömään. Tosin noi keittojuurekset ei miltään maistukaan.
Kyllä ne keittojuurekset maistuu jos osaa keittää ne sillai että ei ole ylikypsiä. Ja on vielä väritkin jäljellä.
Tässä ketjussa on kalevauva-potentiaalia! :D
Keiton ongelma on siinä, että siinä sen itse substanssin määrä on pieni. Sen sijaan keitto koostuu lähinnä substanssin jatkeista ja maustetusta liemestä (pääosin vettä).
T. Eräs, joka ei juurikaan välitä keinoista
Meillä on tänään ruuaksi juurikin keittoa, keitossa on linssejä, tattaria, pari perunaa , sipulia, smetanaa , paseerattua tomaattia ja paljon mausteita. Voin kertoa, ettei ole vetistä ja pitää nälän.
Vierailija kirjoitti:
Keiton ongelma on siinä, että siinä sen itse substanssin määrä on pieni. Sen sijaan keitto koostuu lähinnä substanssin jatkeista ja maustetusta liemestä (pääosin vettä).
T. Eräs, joka ei juurikaan välitä keinoista
Paskanmarjat kun Subiin syömään niin unohtuu nuo sups-tanssit.