Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa minulle hyvää ”parempaa” kotimaista astiastoa

Vierailija
03.01.2018 |

Huomasin joulunpyhinä että lapset ovat jo niin suuria, että voisimme alkaa käyttää hienompaa astiastoa. Suositelkaa minulle Suomessa tehtyä hienompaa astiastoa, jota voin alkaa keräillä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida Suomessa olla tuotantoa muuta kuin Pentikillä. Ehkä joku random keramiikkatalo vielä tekee? Kermansavi?

Suomalaisista design-astiastoista Marimekon Oiva on mielestäni kaunein.

Vierailija
2/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermansavi on lopettanut. Vastausta ap:n kysymykseen en tiedä, mutta minuakin kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset astiastot on kivitavaraa ja ainakin mun mielestä kömpelöitä ja rumia.

Meillä on parempana ihana ja laadukas ikean Skyn astiasto. Todella upea ja korkealaatuinen aitoa posliinia. Käytössä kestävämpi kuin V&B!

Vierailija
4/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaiset astiastot on kivitavaraa ja ainakin mun mielestä kömpelöitä ja rumia.

Meillä on parempana ihana ja laadukas ikean Skyn astiasto. Todella upea ja korkealaatuinen aitoa posliinia. Käytössä kestävämpi kuin V&B!

Skyn on ihan nätti ja kohtuullisen laadukas, mutta ainoa ap:n vaatimus oli kotimaisuus. Joten tuo on vähän sama kuin ehdottaisi hyviä suksia etsivälle luistimia.

Vierailija
5/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Iittalan ja Pentikin sarjoista, löytyykö mitään mieleistä.

Vierailija
6/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä onkin etsimistä.

Etkö tiedä, että tuotanto on lopetettu Suomesta aikapäiviä.

Mun valinta olisi portugalilainen Vista Alegre, jos hankkisin uuden astiaston.

Vierailija
7/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päädyimme Pentikin Valo-sarjaan. En ole täysin tyytyväinen lautasten muotoiluun, mutta tämä oli kuitenkin mielestämme kaunein niistä sarjoista, joita kävimme katsomassa (kävimme myös V&B:n myymälässä).

Vierailija
8/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin astiat valmistetaan Suomessa Posiolla.

Vierailija
9/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentik ainakin valmistaa Suomessa. 

Arabialta löytyy kauniita, vanhoja astioita ja vanhat on valmistettu Suomessa. Ala kerätä jotain mieluisaa sarjaa ja samalla saat hauskan harrastuksen, kun metsästät niitä kirppareilta ja antiikkiliikkeistä. 

Vierailija
10/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne ole vähän vinksahtaneen näköiset?

Vierailija
11/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai iittalaa ja tarrat tottakai kuuluu brassailumielessä pitää paikoillaan, jos lapsi sitten sen irroittaa niin lautanen roskiin ja lasta selkään!

Vierailija
12/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Arctica on aina tyylikäs ja kaunis astiasto.

Vierailija
13/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne ole vähän vinksahtaneen näköiset?

Minun mielestäni astiasto näyttää sekundalta, vaikkei sitä olekaan. Minusta vanhat Arabian Tuuli-astiat ovat kauniimpia, mutta niiden valmistus on jo lopetettu.

Vierailija
14/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustavin savipaja valmistaa suomessa ja se pusspuss-tuotemerkillä myytävä sarja näyttää kivalle. Mistään niitä ei vaan saa ostaa eivätkä viime vuonna vaivautuneet vastaamaan edes sähköpostiin...IIK, asiakas, delete!

Vierailija
15/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentikin astiat valmistetaan Suomessa Posiolla.

Tarkennetaan, sanoin epäselvästi.

Tarkoitin sitä, että Suomessa ei juurikaan ole nykyään astiatuotantoa.

Pentik on toki suomalainen, mutta eikö se ole kivikeramiikkaa? Itse ainakin pidän luuposliinia laatuastioiden oikeana materiaalina.

Pentik on vähän sellaista mökille sopivaa.

Vierailija
16/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis jollekin uudelle yrittäjälle tilausta uusien laadukkaiden ja modernien astiastojen kera :)

Vierailija
17/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös sitä vuolee ruokailuvälineet visakoivusta ja kovertaa kuksat ja kupit pahkoista? Onpahan ainakin kotimaista.

Vierailija
18/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin suosittelen vanhoja Arabian astioita. Malleja on todella kauniita ja niitä netistä. Toki täytyy nähdä  vaivaa niiden jäljittämisessä.

Vierailija
19/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta venäläistä Lomonosovia. Ehkä sitä voi kotimaiseksikin sanoa joskus tulevaisuudessa...

Vierailija
20/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Pentikillä on ihan "sirojakin" astioita. Ettei mitään pelkkää "mökkikeramiikkaa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän