Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairastelukierteen katkaiseminen, D-vitamiinia lisää?

Vierailija
03.01.2018 |

Onko joku saanut apua flunssakierteeseen lisäämällä D-vitamiinin saantiaan huomattavasti? Olisiko 75 mikrogrammaa päivässä hyvä määrä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänään D-vitamiinia. Paukkauksen mukaan sisältää 10 mikrogrammaa/annos. Tämä on jo 200% päivän tarpeesta.

Koska kyseessä on vesiliukoinen vitamiini niin ylimääräinen osa mitä keho ei pysty käyttämään poistuu virtsan mukana joten uskoakseni on tarpeetonta syödä yli suosituksen. 

Muuten voit katsoa vessassa käydessäsi kuinka kuset rahaa pönttöön.

Vierailija
2/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin tänään D-vitamiinia. Paukkauksen mukaan sisältää 10 mikrogrammaa/annos. Tämä on jo 200% päivän tarpeesta.

Koska kyseessä on vesiliukoinen vitamiini niin ylimääräinen osa mitä keho ei pysty käyttämään poistuu virtsan mukana joten uskoakseni on tarpeetonta syödä yli suosituksen. 

Suomen viralliset saantisuositukset on ihan liian pieniä, iso osa asiantuntijoistakin myöntää sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrniä ja valkosipulia.

Vierailija
4/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön talvisin 100mikrogr päivässä. Mitattu arvot ja tuolla nousi optimaaliselle tasolle.

Vierailija
5/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese käsiä. Siihen jää sairastelut.

Vierailija
6/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini on rasvaliukoinen. Olennaista on se että riittääkö suositus vai kannattaako ottaa enemmän. Sitä en tiedä, mutta rahakysymys se ei ole, koska vitamiinit ovat halpoja ja terveys on kallis.

Vierailija
7/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on sitten markkinointimiehet päässeet huijaamaan kun noin paljon ylimmääräistä syöt. Taidat maksaa aika paljon tyhjästä.

Vierailija kirjoitti:

Syön talvisin 100mikrogr päivässä. Mitattu arvot ja tuolla nousi optimaaliselle tasolle.

Vierailija
8/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

# 1, D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini.

Käytän reilut 100 mg päivässä.

Sinkki, välttämättömät rasvahapot ja yleensäkin terveellinen ravinto on tärkeää vastustuskyvylle.

Samoin liikunta ja riittävä uni.

Liiallinen ja pitkittynyt stressi ryövää elimistön vitamiineja.

Kosteusvarioisissa tiloissa oleskelu voi myös sairastuttaa.

Jos mieheni sairastuu flunssaan, olen hyvin suurella todennäköisyydellä pian myös itse kipeänä.

Vierailija
9/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua on sitten markkinointimiehet päässeet huijaamaan kun noin paljon ylimmääräistä syöt. Taidat maksaa aika paljon tyhjästä.

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Söin talven ajan tuon määrän ja keväällä otettiin verikokeet. Arvot hyvät.