En osaa suhtautua enää ystävääni, sai huumevauvan
Ystäväni käytti huumeita ennen raskautta ja tämän tiesin. Väitti kuitenkin kiven kovaan lopettaneensa heti kun sai kuulla olevansa raskaana. No nyt syntyi sitten vauva, joka otettiin heti pois äidiltä. Tavata saa jatkossa kun on selvä ja valvojan läsnäollessa (en tiedä näitä tarkkoja termejä, pahoittelut)
Nyt olen järkyttynyt koska mielestäni on aivan järkyttävän itsekästä pilata puolustuskyvyttömän vauvan elämä. Heroiinia, kannabista, viinaa ja rauhoittavia lääkkeitä meni koko raskauden ajan. Kerran joutui ensiapuun kun hengitys katkesi. Jos olisi ollut tuolloin yksin, niin olisivat kuolleet sekä äiti että vauva.
En osaa yhtään olla luontevasti "ystäväni" lähellä. Hän taas paheksuu minua kun sanoin mitä mieltä olen hänen toiminnastaan. Edelleen käyttää koska on tärkeämpää olla aineissa, kuin nähdä vauvaa. Ja vauva oli vielä harkittu. He yhdessä (ex) miesystävänsä kanssa halusivat vauvan, kun se muka jotenkin automaattisesti korjaisi heidän ongelmansa.
Kommentit (98)
Herran jestas, välit poikki tuollaisen ihmisen kanssa! Ei tule ikinä lopettamaan käyttöä, jos on noin itsekäs ettei tajua lapsen parasta. Ties mitä sairauksia tartuttaa sinun perheellesi. Järki käteen. Eikä pidä hiljaisesti hyväksyä, vaan ilmoitat hänelle ette hyväksy hänen tekosiaan.Laittaa ehkä joskus miettimään, sitten kun hän on täysin pohjalla. Nyt hän on vielä omassa kuplassaan, eikä ylpeydeltään tajua että olisi tehnyt mitään väärin. Älä ole tuollaisen ihmisen ystävä.
Anna lutkalle rahaa. Vetää onnessaan överit ja ei luuskaa enää kenenkään murheena.
No mut paskakasa on onneksi viitsitty pelastaa. Olen lapsilleni, vanhemmilleni, sisaruksilleni ja ystävilleni tärkeä ja tosiaan lopetin HETI kun tiesin olevani raskaana. Onneksi yhteiskunta auttoi tässä. Lapseni ovat terveitä. Vanhempaa, jota odottaessa olin korvaushoidossa, seurattiin ekat vuodet vähän ekstraa. Hän on kasvanut ja kehittynyt normaalisti. Mulla on koulutus, koitan saada töitä, teen parhaani että lapsillani olisi kaikki hyvin - ja muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan noita paskakasoja viitsii pelastaa? Viittaan siihen hengityksen pysähdykseen. Että huh, saatiinpas pelastettua niin pääsee jatkamaan narkkaamista ja normaalien ihmisten elämän häiritsemistä. En soittaisi apua jos näkisin jossain kouristelemassa. En edes räkäisi kohti, olisi syljen tuhlausta.
Sillainhan niistä pääsisi helposti eroon, jokaisen narkin vain annetaan kuolla. Nostaapa kynnystä kokeilla ekaa kertaa, kun tietää ettei kukaan auta.
Vierailija kirjoitti:
No mut paskakasa on onneksi viitsitty pelastaa. Olen lapsilleni, vanhemmilleni, sisaruksilleni ja ystävilleni tärkeä ja tosiaan lopetin HETI kun tiesin olevani raskaana. Onneksi yhteiskunta auttoi tässä. Lapseni ovat terveitä. Vanhempaa, jota odottaessa olin korvaushoidossa, seurattiin ekat vuodet vähän ekstraa. Hän on kasvanut ja kehittynyt normaalisti. Mulla on koulutus, koitan saada töitä, teen parhaani että lapsillani olisi kaikki hyvin - ja muillakin.
Et saa pisteitä. Edes säälistä. Olet tuhonnut normaalien ihmisten elämiä narkatessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa pisteitä. Edes säälistä. Olet tuhonnut normaalien ihmisten elämiä narkatessasi.
Joo, niin tietysti olen. Olisiko parempi jos tuhoaisin lisää vetämällä ranteet auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen. Tietysti. Olisiko parempi että tuhoaisin lisää (koko lähipiirini on "normaaleja ihmisiä") vetämällä 10 vuoden ja yli takaisten asioiden takia ranteet auki? Lasteni olisi parempi esim. laitoksessa? En mä sulta tai keltään hae sääliä tms. Koitan elää mahdollisimman hyvin. Lähinnä koitin tuoda esille sitä että jotkut lopettaa.
Aloittaja, et osaa suhtautua? Et kai nyt ainakaan hyväksy hänen touhujaan? Kerro ettet hyväksy, ja ota etäisyyttä. Mitä muutakaan voit tehdä? Kuka haluaa seurata vierestä tuollaisten ihmisten elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin tietysti olen. Olisiko parempi jos tuhoaisin lisää vetämällä ranteet auki?
Tuskin uskallat. Narkkiuhoa. Tiedät varmasti diilerisi osoitteen niin helpottaa.
Mun eka viesti ensin katosi, joten kirjoitin pitemmän. En ole ollut kenenkään huumeita myyvän tai käyttävän kanssa yli 10 vuoteen yhteydessä. Kuvottaa millaisia asenteita joillain on. Se oli kysymys. En tekisi esim. lasteni takia sellaista.
Ankea ketju, narkitko täällä keskustelevat keskenään? Ap;n kysymys unohtui täysin.
Jos hakeutuu hoitoon niin pysyt lähellä, mutta jos ei niin otat etäisyyttä. Riippuvuutta ei moraali tai älykkyys paranna.
Heroiinia, mistä ja millä rahalla? Ei liiku kovinkaan paljon Suomessa ja on aivan pirullisen kallista. Oiskohan Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Heroiinia, mistä ja millä rahalla? Ei liiku kovinkaan paljon Suomessa ja on aivan pirullisen kallista. Oiskohan Porvoossa?
Porvoossa on heroiinia niin paljon ja halvalla, että sillä leikataan kannanbista.
Provo. Suomessa harvoin on heroiinia myynnissä.
Ainahan narkit liioittelee. Rahaa varastettu tuhansia, Jimi on velkaa miljoonia, sossut vaanii ja poliisit raiskaa. Kyllähän se ketipinor muuttuu hepoksi kun pitää brassailla.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan narkit liioittelee. Rahaa varastettu tuhansia, Jimi on velkaa miljoonia, sossut vaanii ja poliisit raiskaa. Kyllähän se ketipinor muuttuu hepoksi kun pitää brassailla.
Toinen on toki vähättely koskaan ei ole lainaa niin paljoa tai niin pitkää rikosrekisteriä.
Entiedä kanniskeleeko narkit herskaa sitten huvikseen mukana mutta 2017 olen henkilökohtaisesti talteenottanut kuudelta eri narkilta herskaa. Ei suuria määriä mutta kuitenkin
Lapsuudenystäväni alkoi teini-iässä käyttää huumeita. Yritin saada lopettamaan, mutta eihän se onnistunut. Alkoi odottaa vauvaa eikä huumeiden käyttö lupauksista huolimatta loppunut. Sai hyvin vaikeasti vammautuneen lapsen. Tyttö on nyt 12-vuotias, eikä hän ole käynyt kertaakaan hoitolaitoksessa lastaan katsomassa. On päässyt irti huumeista, mutta emme ole tavanneet lapsen syntymän jälkeen. En pysty antamaan hänelle anteeksi sitä, mitä teki lapsellleen.
Tiukka ei huumehörhöille
Hyväksyt touhun ku oot tollasseen kamu. Yök
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/14/rane-raitsikka-veti-lapi-huume…