Kirjoita unesi tänne, niin tulkitsen sen sinulle
Vaivaako joku uni? Tulkitaan se yhdessä. Tarkentavat kommentit ohiksiltakin tervetulleita!
Kommentit (90)
age is just a number kirjoitti:
Mulla on kolmekin toistuvaa unta:
1) Ajan autoa ja tajuan yhtäkkiä ajaessani, että olen humalassa! Tajutessani tämän se myös heti fyysisesti vaikuttaa ajotaitooni, en meinaa saada autoa pysähtymään, meinaan törmätä puihin, muihin autoihin ja jalankulkijoihin.. Tunne unessa on älytön paniikki.
2) Hampaat irtoavat itsestään. Olen vaikka puhumassa jollekin ja yhtäkkiä tunnen suussani jotain, kun sylkäisen sen ulos se onkin oma hampaani. Kun kokeilen kielelläni muita hampaita, nekin "heiluvat" (kuten maitohampaat heiluivat pienenä ennen kuin irtosivat).
3) Olen kirkko/katedraalimaisessa yökerhossa, joka on täynnä minulle ennestään tuntemattomia ihmisiä (ei julkkiksia), jotka kuitenkin unessani tunnen. Fiilis on hyvä, kaikki tervehtivät minua ja ovat iloisia nähdessään minut. Tästä unesta hauskan tekee se, että tosiaan palaan samaan tilaan ja tunnistan samoja ihmisiä kuin edellisessä unessani, mutta lisäksi löydän myös yökerhosta aina uusia huoneita ja tapaan uusia ihmisiä (jotka sitten taas seuraavassa unessa muistan ja tunnistan). :)
1 ) auton ajaminen kuvastaa elämänhallintaa. Koet ettet ole ihan elämäsi puikoissa, vaan asiat tapahtuvat hallitsemattomasti, ja elämä ottaa suunnittelemattomia suuntia.
2) hampaat kuvastavat sinun elinvoimaa, terveyttä, viehättävyyttä. Niiden putoaminen on pelkouni näiden asioiden menettämisestä, ehkä sairauden tai vanhenemisen pelko.
Nämä olivat stressiunia.
3) kirkko ja yökerho voisivat olla sinun sosiaalinen piiri ja ympäristö, jossa olet kuin kotonasi ja asiat sujuvat ja on mukavaa. Tämän mukaan sinulla olisi noin yleensä luottavainen ja itsevarma olo stresseistä huolimatta. Ehkä siellä olevat tutut voisivat olla myös sinun itsesi eri puolia, joiden kanssa olet rento ja sinut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä näun unta että synnytin, vaikka en ole edes raskaana. Kätilö oli erityisen mukava ja kaikki meni hyvin.
Olet ehkä miettinyt paljon lapsen tekemistä viime aikoina. Vaikuttaa, että alitajuntasi antaisi vihreää valoa?
ApTämä voisi liittyä myös muuhun luomiseen, kyvykkyyteen ja saavutukseen. Joka tapauksessa positiivinen noste.
Ap
Olen kyllä haaveillut lapsesta.. Ehkä ne ajatukset nousivat pintaan kun näin ystävääni, jolla on pieni vauva. Mutta voi uni tosiaan liittyä myös uuteen elämäntilanteeseen. Lohduttavaa, että tulkitset uneni positiiviseksi. Hyvä uni se kyllä olikin.
Kirjoitinkin juuri postaukseeni unestani:
"Juuri ennen sängystä nousemista torkutusten välissä olen nähnyt vielä tosi eläviä unia. Viimeisimmässä unessa istun penkillä huoneessa, joka on valaistu kalseasävyisesti ikkunasta tulevalla luonnonvalolla. Lattialla istuu rennosti Alex (mistä hän nyt putkahti!) jota tuijotan kevyesti hymyillen. Kaikki tuntuu olevan ihan okei. Sitten näen viereisen vaatekaapin oven välistä ulos putkahtavan jalan, jossa on vaaleanpunainen sukka. Säikähdän lievästi ja kysyn Alexilta, että mikäs tuo on! Ja Alex eleettömästi vetää jalasta ja minun ruumiini valahtaa ulos kaapista kevyen oloisesti. Alex ottaa posliiniselta näyttävän ruumiini syliinsä ja esittelee sitä minulle. Ruumiin sormet kalisevat toisiaan vasten kuin tuulikello. Olen ihan kaunis ja kalpea. Alex selittää jotain ruumiista ja kuuntelen nyökytellen. Puhuessaan Alex tekee sormellaan ruumiin kurkun eteen viiltämisliikkeen ja naurahdan ja pyydän ettei hän viiltäisi ruumiini kurkkua auki. Sitten hän huomaa jotain kaulassani ja vetää sieltä irti neulan jonka päässä on musta pitkä lanka. Minua hymyilyttää tämä hassu tilanne. Ja sitten herään viimeiseen torkkuun kymmenen minuuttia liian myöhään."
Vierailija kirjoitti:
No. Katsoin eilen Van Helsingiä ja yöllä unessani oli vampyyrejä ja epäilin myös, että kaikki normaalit ihmiset saattavat olla.
Sitten olin myös töissä, jossa "johtaja" puhutteli meitä alemman tason työntekijöinä. Kaikki muut vastasivat, minä en vastannut mitään takaisin ja hän jäi odottamaan vastausta.
Ajattelin, että odotelkoot vaikka viikon. Mitään en vastaa. Sitten heräsin.
Sinkkumies
Mistä tämä kertoo?
Legendaarinen sinkkumies kunnioittaa ketjuani! :)
Vampyyrit ovatkin mielenkiintoinen aihe, kaikki niihin liittyvä on kovin seksuaalista. En näin pelkistetystä kuvauksesta pääse kiinni enempään.
Jälkimmäinen pätkä johtajasta on uni auktoriteetin uhmaamisesta, ja omanarvontunnosta. En siitäkään osa sen enempää sanoa noin lyhyestä kuvauksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mulla on kolmekin toistuvaa unta:
1) Ajan autoa ja tajuan yhtäkkiä ajaessani, että olen humalassa! Tajutessani tämän se myös heti fyysisesti vaikuttaa ajotaitooni, en meinaa saada autoa pysähtymään, meinaan törmätä puihin, muihin autoihin ja jalankulkijoihin.. Tunne unessa on älytön paniikki.
2) Hampaat irtoavat itsestään. Olen vaikka puhumassa jollekin ja yhtäkkiä tunnen suussani jotain, kun sylkäisen sen ulos se onkin oma hampaani. Kun kokeilen kielelläni muita hampaita, nekin "heiluvat" (kuten maitohampaat heiluivat pienenä ennen kuin irtosivat).
3) Olen kirkko/katedraalimaisessa yökerhossa, joka on täynnä minulle ennestään tuntemattomia ihmisiä (ei julkkiksia), jotka kuitenkin unessani tunnen. Fiilis on hyvä, kaikki tervehtivät minua ja ovat iloisia nähdessään minut. Tästä unesta hauskan tekee se, että tosiaan palaan samaan tilaan ja tunnistan samoja ihmisiä kuin edellisessä unessani, mutta lisäksi löydän myös yökerhosta aina uusia huoneita ja tapaan uusia ihmisiä (jotka sitten taas seuraavassa unessa muistan ja tunnistan). :)
1 ) auton ajaminen kuvastaa elämänhallintaa. Koet ettet ole ihan elämäsi puikoissa, vaan asiat tapahtuvat hallitsemattomasti, ja elämä ottaa suunnittelemattomia suuntia.
2) hampaat kuvastavat sinun elinvoimaa, terveyttä, viehättävyyttä. Niiden putoaminen on pelkouni näiden asioiden menettämisestä, ehkä sairauden tai vanhenemisen pelko.
Nämä olivat stressiunia.
3) kirkko ja yökerho voisivat olla sinun sosiaalinen piiri ja ympäristö, jossa olet kuin kotonasi ja asiat sujuvat ja on mukavaa. Tämän mukaan sinulla olisi noin yleensä luottavainen ja itsevarma olo stresseistä huolimatta. Ehkä siellä olevat tutut voisivat olla myös sinun itsesi eri puolia, joiden kanssa olet rento ja sinut.
Ap
Kiitos tulkinnoista! Epäilinkin ekaa kahta juuri tuon tapaisiksi (stressi)uniksi. Tuon kakkosen kanssa vielä semmoinenkin juttu, että olen nyt tuoreessa suhteessa, jossa mun kumppani on mua huomattavasti nuorempi, ehkä siksi jotenkin alitajuisesti stressaan vanhenemisesta...
Toi kolmosen tulkinta oli jännä :)
Finderella kirjoitti:
Kirjoitinkin juuri postaukseeni unestani:
"Juuri ennen sängystä nousemista torkutusten välissä olen nähnyt vielä tosi eläviä unia. Viimeisimmässä unessa istun penkillä huoneessa, joka on valaistu kalseasävyisesti ikkunasta tulevalla luonnonvalolla. Lattialla istuu rennosti Alex (mistä hän nyt putkahti!) jota tuijotan kevyesti hymyillen. Kaikki tuntuu olevan ihan okei. Sitten näen viereisen vaatekaapin oven välistä ulos putkahtavan jalan, jossa on vaaleanpunainen sukka. Säikähdän lievästi ja kysyn Alexilta, että mikäs tuo on! Ja Alex eleettömästi vetää jalasta ja minun ruumiini valahtaa ulos kaapista kevyen oloisesti. Alex ottaa posliiniselta näyttävän ruumiini syliinsä ja esittelee sitä minulle. Ruumiin sormet kalisevat toisiaan vasten kuin tuulikello. Olen ihan kaunis ja kalpea. Alex selittää jotain ruumiista ja kuuntelen nyökytellen. Puhuessaan Alex tekee sormellaan ruumiin kurkun eteen viiltämisliikkeen ja naurahdan ja pyydän ettei hän viiltäisi ruumiini kurkkua auki. Sitten hän huomaa jotain kaulassani ja vetää sieltä irti neulan jonka päässä on musta pitkä lanka. Minua hymyilyttää tämä hassu tilanne. Ja sitten herään viimeiseen torkkuun kymmenen minuuttia liian myöhään."
Unen tunnelma on kyllä todella ristiriitainen näin ulkopuoliselle, makaabereita ja kammottavia elementtejä, joihin suhtaudutaan kepeästi, kuin ne eivät olisi mitään.
Istut penkillä, joten kauhean mukavat olot eivät ole. Ikään kuin olisit jotenkin alakynnessä. Valaistuskin on kalsea.
Alex, kuka lieneekään, hänellä on sinuun jotain valtaa. Katsot itseäsi ulkopuolelta koska ruumiisi on kaapissa kuin nukke. Alex suhtautuu kevyesti ja jopa välinpitämättömästi siihen että olet kuollut. Molemmat suhtaudutte tähän kaikkeen intohimottomasti, kuin hänellä ei olisi tunteita lainkaan, ja kuin sinä olisit jotenkin turta ja etäännytetty.
Koska erikseen mainitaan että ruumiisi on kaunis, se antaa ymmärtää, että se on Alexille tärkeää, miltä asiat näyttävät, ei se että olet sisältä kuollut ja turta.
Neulan merkitystä en tiedä, koko episodi vain alleviivaa tätä kaikkea. Minulle tulee joku tuhon ja siihen altistumisen tuntu tästä.
Pahoittelut että tästä tuli näin makaaberi, ehkä nämä kuvat olivat vain minulle näin vahvoja eivätkä liity teihin, ja ehkä kyse onkin jostain elokuvasta jonka näit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin unta jossa matkustin yksin lentokoneella. Muistaakseni pelkäsin etukäteen että tulisi jotain ongelmia automaattien käytössä lentokentällä, mutta ilmeisesti kaikki meni tosi smoothisti koska koko automaattikohtaa en muista nähneeni. En tiedä mihin olin menossa, mutta matkastressiä ei ollut vaan pikemminkin kepeä tunne.
Sori meinasi jäädä välistä.
Matka ja lentokenttä voisi viitata siirtymiseen elämänvaiheesta toiseen, ja tässä vaikuttaisi että vaikka jännitätkin sitä, niin hyvin se menee. Lentäminen voi liittyä onnistumiseen ja vapauteen, ja ilmeisesti myös parisuhteeseen. Että oletkohan lentämässä yksin vai jopa parisuhteeseen? Joka tapauksessa mukava positiivinen uni.
Ap
Näin kuolleen isoisäni, tosin hän eli seinien kautta entisessä kodissaan, jossa nykyiset asukkaat ovat pahoinpidelleet toisiansa. Isäni kielsi minua menemästä sinne ja selvittämästä tapahtuneita outoja asioita. En tiennyt isoisästäni, että hänet voi aistia seinistä. Hän yritti auttaa selvittämään tapauksia.
Myöhemmin menimme veljieni kanssa rantaan uimaan (2 pikkuveljeä). Vanhempi veli alkoi kuitenkin komentelemaan kamalasti minua ja nuorinta veljeäni. Tämä komenteleva veli alkoi käydä erittäin vaaralliseksi ja lähdimme karkuun. Menin pukuhuoneeseen piiloon, josta pääsin saunan ikkunasta pihalle. Löysin pihalta vedestä toisen veljeni, jonka kanssa sukelsimme ja lähdimme uimaan kauemmas, mutta tämä vaarallinen veli sai meidät kiinni.
Sit tähän uneen tuli joku outo hyppy ja olinkin yhtäkkiä rannalla jonkun naisen kanssa. (Olen siis itse nainen.) Meistä kumpikin oli aivan alasti ja tilanne meni siihen, että tämä toinen nainen oli kamalan ujo, mutta näytti olevan kiinnostunut minusta. Menin suoraan asiaan ja aloin nuolemaan hänen pilluansa ja hän nautti siitä kamalan paljon. Minuakin alkoi unessa kiihottaa toisen naisen nuoleminen. Olen vain nyt hieman hämilläni, miksi sellaista unta näin. Olen onnellisessa pitkässä parisuhteessa ja meillä on mieheni kanssa hyvä seksielämäkin. Hieman vain ihmetyttää tuo uni.)
Lapsena kun äiti vielä eli näin samaa unta toistuvasti.
Pieni kärpänenlentelee purolla puron reunuksilla on kasa kiviä. Yhtäkkiä kivet alkavat liikkua lähemmäs toisiaan ja kärpänen jää niiden väliin kuulen sen tuskan huudot ja miten siihen sattuu. Sitten kaksi joutsenta ui toisiaan vastaan. Heräsin aina itkien ja huutaen.
Äitini kuoleman jälkeen näin häntä unissa että hän oli matkalla ja tuli kotiin mutta ei nähnyt minua ja kysyi sisaruksiltani että missä minä olen. Olin itse kuollut.
Olen lapsesta asti kun näin esimmäisen zombi elokuvan niin nähnyt painajaisia. Joko sisareni ja heidän lapset kuolevat tai minä kuolen.
Ainoastaan kerran olen Zombi uneni voittanut.
Nyt viimeisin uneni oli kun petin miestäni komean pojankansa. Herättelin tätä poikaa unessani klo 11 aikaan ja sanoin hänelle sinun pitää lähteä. Kaduin mitä olin tehnyt mieheni tulee ovesta sisään samaan aikaan. Puhumme sitten hän lähtee. Sitten olen eripaikassa paikassa ihmiset pitävät kovaa meteliä osa laulaa karaokea katson pää oville koko ajan niinkuin tietäisin mitä sieltä tulee. Sitten näe ne ne ovat verisiä ja kävelevät hitaasti. Huudan ”zzombeja” ihmiset eivät meinaa kuulla kunnes ne kävelevät sisään valtaa sekasorto ihmiset juoksevat ja huutavat. Lähden juoksemaan portaita alas kohti käytävää käytävässä on ovi ja oven takana on ihmisiä he valitsevat ketkä pääsevät turvaan . Raskaana oleva nainen päästetään sisään toiset yrittävät tunkea läpi. Yhtäkkiä olen ulkona ja näen savuavia rakennuksia kanssani on poika jonka kanssa petin miestäni. Hän sanoi tule emme voi tehdä mitään. Olemme lautalla hetken päästä olen erossa heistä ja tuntemattomat ihmiset nappaavat minut ja yritän paeta. Kohtaan taas zombeja uni loppuu kun herään.
Olen 23v ja näen yhä zombiunia pelkään niitä
Aina kysytään. Kukaan ei ole koskaan tulkinnut uniani. Potuttaa moinen käytös.
Sinkkumies