Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita unesi tänne, niin tulkitsen sen sinulle

Vierailija
03.01.2018 |

Vaivaako joku uni? Tulkitaan se yhdessä. Tarkentavat kommentit ohiksiltakin tervetulleita!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin unta että liikuin paikasta toiseen luistimien avulla jään näköisen muovin päällä. Muutkin ihmiset liikkuivat luontevasti luistimilla tuota muovia pitkin. Hämmästelin asiaa, mutta muita se ei tuntunut ihmetyttävän. Muovin seasta tuli esiin ihan oikeita eläviä puita. En siis tosielämässä harrasta nykyään luistelua ollenkaan.

Ehkä kuitenkin positiivinen saavutusuni. Luistelu on jo vähän kuin lentämistä, ja vaikka ympäristö oli vähän vieras, pärjäsit hienosti. Kaikki oli hedelmällistä ja menestyvää, kun tuli eläviä puitakin, ympäristöön jossa niiden ei olisi edes pitänyt menestyä.

Menestysuni, ja olet vähän itsekin hämmästynyt, miten hyvin pärjäät :)

Ap

Vierailija
62/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Löysin koirastani viisi punkkia, jo jonkin verran paisuneita. Olin ihmeissäni, että vieläkö niitä on tähän vuoden aikaan ja vielä niin paljon.

2) olin uinti treeneissä ja piti ottaa 50 m aika kaikista lajeista. Perhonen, selkä, rinta ja vapaauinti. En ollut uinut aikoihin ja pelkäsin että en jaksa uida. Ensimmäinen 50 m perhosuinti alkoi ihan hyvin, mutta sitten kadotin rytmin, olin hidas ja kompuroin, vaikka yritin niin en löytänyt oikeaa rytmiä, olo oli kauhistunut ja pettynyt.

1) koira; ystävyys, rakkaus, lojaalisuus, luotettavuus. Pelkäät että se ei olekaan niin terve kuin luulit. Tai olet järkyttynyt siitä että näin on. Vaikka kaiken piti olla hyvin.

Joku ihmissuhteesi? Olet huolissasi, tai mustasukkainen, tai järkyttynyt?

2) epäonnistumisen pelko ja suorituspaineet jossain sinulle tärkeässä asiassa. Vielä lisää ponnistelun tuntua, että olet uimassa ja kamppailet uppoamista vastaan.

Melkoinen stressiuni elämäsi ponnisteluista nyt, ja että pelkäät että hankkeesi uppoavat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meidän ihmisten luojan. Kyseinen laji oli meitä miljardeja vuosia vanhempi. He olivat tuoneet meidät planeetallemme ja käyneet aina välillä katsomassa meitä. He olivat rakentaneet jupiterin suojaamaan maata asteroideilta ja asettaneet kuun sillä tavoin, ettei ihminen voi nähdä sitä tukikohtaa, joka itseasiassa kuussa asuvilla ihmisillä siellä on ns. pimeällä puolella. Michael Jackson oli yksi heistä.

Turvallisuuden ja suojattuna olemisen tunne tulee päällimmäisenä tästä unesta, kokonaisuuden ja tyydytyksen tunne. Ehkä toiveuni, jossa toivot juuri niitä asioita elämääsi, tai olet nyt saavuttanut sen.

Vain sinä tiedät, miksi joukossa oli Michael Jackson:)

Ap

Vierailija
64/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä olin hieroja. En osannut hommaa yhtään, mutta koitin parhaani. Sama asiakas tuli seuraavana päivänä. Helkkarin hyvän näköinen mies. Mulla oli avonainen paita ja rinnat vilkkui paidasta. Mies katseli niitä pitkään. Käteni valui peniksen alle... Nukahdettiin vieräkkäin. Herättiin ja pyytelin kovasti anteeksi. No siitä sitten ajauduttiinkiin aktiin. Kysyin onko kortsua? Ei ollu. Naitiin pikaisesti ja aloin pyyhkiä jalkoväliä paperilla. Oli verta. Kysyin: Oliko sulla kuitenkin joku tauti. Mies siihen: Ei ole ei. Olin ihan kauhuissani, mitä nyt teen. Jos nyt sain tartunnan, niin mitä sanon miehelleni. Heräsin ja huokasin syvään. Unta. Huh huijaa :)

Vierailija
65/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sisälle johonkin vanhaan omakotitaloon, joka on kylmillään eli ihmiset muuttaneet pois. Huoneet ovat kylmiä ja tyhjiä, siellä täällä jotain romua. Kuljeskelen talossa  ja yhtäkkiä jostain hyppää kissa, joka pureutuu ranteeseeni. Ravistan kättäni ihan paniikissa, mutta kissa ei irrota otettaan. Se on koko voimallaan kiinni kädessäni eikä luovuta. 

En ole nähnyt tätä toistuvaa untani nyt vuosiin enää.

Vierailija
66/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että olin muuttanut takaisin opiskelijakylään ja pieneen yksiöön. Mukanani olivat lapseni, muttei puolisoani. Mietin kovasti, miten laittaisin sängyt lapsille ja miten heidän koulunsa alkaisi ja miten ehdin luennoille jne. ( Olen jo vuoden ollut eläkkeellä ja opiskeluaikana minulla ei vielä ollut lapsia. Nyt on jo lapsenlapsiakin ja sama puoliso kuin opiskelukämpässä aikoinaan).

Vierailija
67/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet tässä rakentamassamme talossa jo 14 vuotta, mutta usein näen unta, että muutamme takaisin siihen taloon, jossa lapsemme syntyivät. Unessa siellä asuu jo muita, mutta me olemme salaa ja heidän töissä ollessaan siellä asumassa. Mietimme unessa, mitä nyt teemme uudelle talolle.

Vierailija
68/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä olin hieroja. En osannut hommaa yhtään, mutta koitin parhaani. Sama asiakas tuli seuraavana päivänä. Helkkarin hyvän näköinen mies. Mulla oli avonainen paita ja rinnat vilkkui paidasta. Mies katseli niitä pitkään. Käteni valui peniksen alle... Nukahdettiin vieräkkäin. Herättiin ja pyytelin kovasti anteeksi. No siitä sitten ajauduttiinkiin aktiin. Kysyin onko kortsua? Ei ollu. Naitiin pikaisesti ja aloin pyyhkiä jalkoväliä paperilla. Oli verta. Kysyin: Oliko sulla kuitenkin joku tauti. Mies siihen: Ei ole ei. Olin ihan kauhuissani, mitä nyt teen. Jos nyt sain tartunnan, niin mitä sanon miehelleni. Heräsin ja huokasin syvään. Unta. Huh huijaa :)

Eroottinen uni josta kuitenkin koit syyllisyyttä, "mitä nyt sanon miehelleni". Ilmeisesti kai onnellinen parisuhde, mutta silti koet että on asioita joissa et voi olla oma itsesi, ja sinulla on salaisuuksia mieheltäsi.

Jos parisuhteesi on onnellinen, tuo voisi olla pelkouni siitä jos pilaisitkin sen.

Jos parisuhteesi ei ole onnellinen, tuo voisi olla yhdenlainen pakouni.

Sori jos ei osu kohdalleen, toisen unen tunnetilaa on aina vaikea arvailla :)

Ap

Vierailija
69/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin unta appiukostani. Hän oli aivan eri näköinen. Oikeassa elämässä hän on laiha ja unessani hän oli todella lihava. Hän ei koskaan käy baarissa yms. Unessani hän oli kuitenkin ollut baarissa ja tullut vasta aamuyöstä kotiin. Minun piti käydä vessassa ja heillä oli kaksi vessaa samalla käytävällä melkein vastakkain vaikka todellisuudessa ei ole. Appiukko huusi vihaisesti, että minä olen täällä nyt, et ainakaan tänne tule. Kun tulin toisesta vessasta, oli hän edelleen vessassa ja kuulin hänen juttelevan jollekin. Ihmettelin koska ei ole hänen tapaistaan. Menin sitten käytävään valmistautuakseni lähtemään ulos. Näin käytävässä appiukon vaatteet levällään ja useampia käytettyjä kortsuja, joissa oli nesteet sisällä. Nekin olivat siis pitkin lattiaa vaatteiden vieressä. Ihmettelin että mitä nyt teen, kun "tiesin" että hän oli pettänyt anoppia. Anoppini on todella mukava ja lämmin ihminen. Todellisuudessa appeni ei voisi koskaan tehdä mitään tuollaista eikä koskaan jätä vaatteitaan lojumaan pitkin lattiaa. Vaatteet oli siis riisuttu kalsareita myöten.. Siksi olinkin unessa ihan järkyttynyt ja todella surullinen. Kaikenkaikkiaan todella vastenmielinen uni tuossa kohtaa. Nostelin kortsut vaatteiden alle piiloon niinkuin niitä ei muka sieltä löytyisi. Toinen aivan erillinen juttu sattui kun menin uudelleen vessaan ja minulla oli todella kipeä finni. Minä puristin sen ja sieltä lopulta putosi kummallinen toukka. Se oli kolmion muotoinen ja violetin ja pinkin värinen. Vein sen anopille näytille ja kysyin mikä se on. Hän kertoi luontevasti toukan nimen niinkuin se olisi ollut luonnollisin asia maailmassa. Minä sitten jostain syystä pudotin sen lattialle ja anoppi tokaisi viiden vanhalle pojalleni, että sinullakin tulee tuollaisia paljon naamaan, kun tulet teini-ikäiseksi. Poikani tuijotti toukkaa suu auki ja sen näköisenä ettei missään nimessä halua sellaisia. Toukka myös näytti enemmän sellaiselta 3D-animaatioelokuvaan sopivalta kuin oikealta toukalta. En tiedä vaikuttiko se, että katselin poikani kanssa Epic- elokuvan eilen. Joo eli mitäs tästä sanoisit ap?

Vierailija
70/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta jossa matkustin yksin lentokoneella. Muistaakseni pelkäsin etukäteen että tulisi jotain ongelmia automaattien käytössä lentokentällä, mutta ilmeisesti kaikki meni tosi smoothisti koska koko automaattikohtaa en muista nähneeni. En tiedä mihin olin menossa, mutta matkastressiä ei ollut vaan pikemminkin kepeä tunne.

Vierailija
71/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen sisälle johonkin vanhaan omakotitaloon, joka on kylmillään eli ihmiset muuttaneet pois. Huoneet ovat kylmiä ja tyhjiä, siellä täällä jotain romua. Kuljeskelen talossa  ja yhtäkkiä jostain hyppää kissa, joka pureutuu ranteeseeni. Ravistan kättäni ihan paniikissa, mutta kissa ei irrota otettaan. Se on koko voimallaan kiinni kädessäni eikä luovuta. 

En ole nähnyt tätä toistuvaa untani nyt vuosiin enää.

Talo olisi yleensä sinä, sinun sielunmaisemasi, sinun mielesi huoneet ja salaiset sopukat. Kuulostaa aika lohduttomalta maisemalta? Kissa voisi joskus edustaa naisen seksuaalisuutta ja itsenäisyyttä, mutta unessa kissa oli sinulle vihamielinen ja teki sinulle vahinkoa, kuulostaa kurjalta. Mukava jos et näe sitä enää, ja asiat ovat korjaantuneet :)

Ap

Vierailija
72/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tallilla ja olen ensimmäistä kertaa osallistumassa ratsastunnille. En ollut suunnitellut sitä, vaan jotenkin minut ylipuhutaan siinä tilanteessa. Hevoset jaetaan nimen ensimmäisen kirjaimen perusteella, eli Minnalle M:llä alkava hevonen jne, ei siis ratsastajalle sopivan koon tai muiden ominaisuuksien mukaan.

Minun hevoseni on VALTAVA, sovin melkein vatsan alle seisomaan. Naurun sekaisesti kauhistelen tätä hetken, mutta lähden kuitenkin vaihtamaan ratsastusvaatteita päälle.

Kun tulen takaisin muut ovat jo kentällä. Tunnelma on muuttunut erilaiseksi ja vaikka kukaan ei mitään sanonutkaan, tiedän että on alkamassa jonkinlainen kilpailu. Samalla minun luo talutetaan pieni alpakan vasa ja olen ihan hämmentynyt, että enhän minä nyt mitenkään voi sillä ratsastaa! Tässä uni vähän katkeaa ja seuraavaksi minulla on taas se iso hevonen. Taisin herätä tässä kohtaa ja uni ei jatkunut sen pidemmälle.

Unen paikka oli jossain muualla kuin Suomessa: keltaiseksi maalattuja vanhoja, matalia kivitaloja ja punaisia tiilikattoja. Talli oli edestä avoin ja ratsastuskenttä rakennusten muodostamalla sisäpihalla, jonne kuljettiin holvikaaren alta. Ilma ja valon sävy oli lämmin.

Ja taustaa sen verran, että en harrasta ratsastusta, tyttäreni kyllä, mutta en ole käynyt tallilla ainakaan kuukauteen. En ole koskaan ollut tuon unen kaltaisessa paikassa, eikä nyt ole suunnitteillakaan ulkomaanmatkaa saatikka että olisin sellaisesta haaveillut. En myöskään ole nähnyt alpakoita kuin joskus kauan sitten jossain eläintarhassa. 😄

Sinussa on potentiaalia enempään, kuin mitä nyt pääset näyttämään, ja alitajunnassasi tiedät sen. Ympäristösi tarjoaa sinulle liian rajoittunutta ja pientä roolia, ja koet sen rajoittavana, mutta et tiedä miten pääset oikeuksiisi.

Koska yleensä et ratsasta, mutta sinulle sinäkin olisi tarjolla iso rooli, alitajuntasi olisi sitä mieltä, että pystyisit muuhunkin alaan tai tehtävään kuin mikä on sinulle tuttu ja turvallinen.

Koska tämä tapahtuu jossain uudessa oudossa paikassa, se voi symboloida otollisempaa ja kannustavampaa ympäristöä sinulle, joka on eri kuin mikä on sinun arkimaailma.

Voit kokea että nykyinen arkimaailmasi ei anna sinun levittää siipiäsi täyteen mittaan, ja toisessa ympäristössä voisit toteuttaa täyden potentiaalisi.

Ap

Kiitos tästä.

Olen olosuhteiden pakosta tehnyt työhöni liittyen paljon kompromisseja perheeni hyväksi. Olen opetellut olemaan tyytyväinen, mutta en sitä täysin ole. Myös työssäni, josta kyllä pidän, tunnen jääväni toisten varjoon.

Toisaalta tämä voi liittyä samalla myös epätyytyväisyyteen parisuhteessa...

Mutta kyllä minulla on juuri tuollainen olo, että en saa levitettyä siipiäni, olen jumissa omassa elämässäni monesta syystä, enkä täysin voi toteuttaa unelmiani. Iso syy on se, että en voi tehdä muutoksia itseni hyväksi tekemättä samalla liian suuria muutoksia perheelleni, toisaalta minulla ei myöskään ole sitä lopullista rohkeutta tehdä muutoksia, ja toisaalta en tiedä miten niitä muutoksia tekisin.

Tämä kolahti erityisesti: " Ympäristösi tarjoaa sinulle liian rajoittunutta ja pientä roolia, ja koet sen rajoittavana, mutta et tiedä miten pääset oikeuksiisi."

Vierailija
73/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin unta, että olin muuttanut takaisin opiskelijakylään ja pieneen yksiöön. Mukanani olivat lapseni, muttei puolisoani. Mietin kovasti, miten laittaisin sängyt lapsille ja miten heidän koulunsa alkaisi ja miten ehdin luennoille jne. ( Olen jo vuoden ollut eläkkeellä ja opiskeluaikana minulla ei vielä ollut lapsia. Nyt on jo lapsenlapsiakin ja sama puoliso kuin opiskelukämpässä aikoinaan).

En ole ihan varma mikä unen tunnetila on ollut? Jos asunto kuvaa sisintä sinua, tässähän sinun sisin olisi kuitenkin sama kuin silloin opiskelijatyttönä, vaikka oletkin jäänyt eläkkeelle. Ehkä tässä pohdit sitä eläkkeelle jääneen minäsi

identiteettiä? Samaan viittaisi se, että siellä minässäsi olet pienten lasten äiti. Ehkä äitiys on ollut sinulle tärkeä rooli ja olennainen osa identiteettisi rakennusaineita? Vielä tärkeämpi kuin roolisi osana parisuhdetta, koska miehesi ei näkynyt unessa.

Unessasi oli ikään kuin minäsi ydinasiat ja rakennuspalikat, mitkä mikään ei liittynyt työpaikkaasi.

Opiskeluaika voisi myös viitata uuden elämänvaiheen alkuun ja uuden oppimiseen?

Positiivinen vire ja luottavaisuushan unessa taitaa olla.

Ap

Vierailija
74/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tallilla ja olen ensimmäistä kertaa osallistumassa ratsastunnille. En ollut suunnitellut sitä, vaan jotenkin minut ylipuhutaan siinä tilanteessa. Hevoset jaetaan nimen ensimmäisen kirjaimen perusteella, eli Minnalle M:llä alkava hevonen jne, ei siis ratsastajalle sopivan koon tai muiden ominaisuuksien mukaan.

Minun hevoseni on VALTAVA, sovin melkein vatsan alle seisomaan. Naurun sekaisesti kauhistelen tätä hetken, mutta lähden kuitenkin vaihtamaan ratsastusvaatteita päälle.

Kun tulen takaisin muut ovat jo kentällä. Tunnelma on muuttunut erilaiseksi ja vaikka kukaan ei mitään sanonutkaan, tiedän että on alkamassa jonkinlainen kilpailu. Samalla minun luo talutetaan pieni alpakan vasa ja olen ihan hämmentynyt, että enhän minä nyt mitenkään voi sillä ratsastaa! Tässä uni vähän katkeaa ja seuraavaksi minulla on taas se iso hevonen. Taisin herätä tässä kohtaa ja uni ei jatkunut sen pidemmälle.

Unen paikka oli jossain muualla kuin Suomessa: keltaiseksi maalattuja vanhoja, matalia kivitaloja ja punaisia tiilikattoja. Talli oli edestä avoin ja ratsastuskenttä rakennusten muodostamalla sisäpihalla, jonne kuljettiin holvikaaren alta. Ilma ja valon sävy oli lämmin.

Ja taustaa sen verran, että en harrasta ratsastusta, tyttäreni kyllä, mutta en ole käynyt tallilla ainakaan kuukauteen. En ole koskaan ollut tuon unen kaltaisessa paikassa, eikä nyt ole suunnitteillakaan ulkomaanmatkaa saatikka että olisin sellaisesta haaveillut. En myöskään ole nähnyt alpakoita kuin joskus kauan sitten jossain eläintarhassa. 😄

Sinussa on potentiaalia enempään, kuin mitä nyt pääset näyttämään, ja alitajunnassasi tiedät sen. Ympäristösi tarjoaa sinulle liian rajoittunutta ja pientä roolia, ja koet sen rajoittavana, mutta et tiedä miten pääset oikeuksiisi.

Koska yleensä et ratsasta, mutta sinulle sinäkin olisi tarjolla iso rooli, alitajuntasi olisi sitä mieltä, että pystyisit muuhunkin alaan tai tehtävään kuin mikä on sinulle tuttu ja turvallinen.

Koska tämä tapahtuu jossain uudessa oudossa paikassa, se voi symboloida otollisempaa ja kannustavampaa ympäristöä sinulle, joka on eri kuin mikä on sinun arkimaailma.

Voit kokea että nykyinen arkimaailmasi ei anna sinun levittää siipiäsi täyteen mittaan, ja toisessa ympäristössä voisit toteuttaa täyden potentiaalisi.

Ap

Kiitos tästä. <3 Itku kyllä tuli.

Olen olosuhteiden pakosta tehnyt työhöni liittyen paljon kompromisseja perheeni hyväksi. Olen opetellut olemaan tyytyväinen, mutta en sitä täysin ole. Myös työssäni, josta kyllä pidän, tunnen jääväni toisten varjoon.

Toisaalta tämä voi liittyä samalla myös epätyytyväisyyteen parisuhteessa...

Mutta kyllä minulla on juuri tuollainen olo, että en saa levitettyä siipiäni, olen jumissa omassa elämässäni monesta syystä, enkä täysin voi toteuttaa unelmiani. Iso syy on se, että en voi tehdä muutoksia itseni hyväksi tekemättä samalla liian suuria muutoksia perheelleni, toisaalta minulla ei myöskään ole sitä lopullista rohkeutta tehdä muutoksia, ja toisaalta en tiedä miten niitä muutoksia tekisin.

Tämä kolahti erityisesti: " Ympäristösi tarjoaa sinulle liian rajoittunutta ja pientä roolia, ja koet sen rajoittavana, mutta et tiedä miten pääset oikeuksiisi."

Ihanaa, kiitos kun vastasit ja annoit palautetta. Mietin jo, lukeeko näitä kukaan :)

Kyllähän vaikuttaa siltä, että unessasi tiedät, mihin sinun pitäisi tähdätä ollaksesi itsellesi uskollinen.

Unessa vaikuttaa siltä, että muut eivät ole pahantahtoisesti eikä tahallaan sinun tiellä, he vain eivät kiinnitä huomiota eivätkä ymmärrä, että sinulle tarjottu ratsu on naurettavan pieni.

Myöskin unessa et saa sanottua kenellekään, että tämä ei ole sinun ratsusi.

Alun perin unessa sinut on puhuttu ympäri ratsastustunnille, joten jollakulla oli käsitys, että ilman muuta sinä kuulut sinne, eli joku rohkaisi ja kannusti sinua kun itse et uskonut itseesi.

No, tämä nyt on tällaista pyörittelyä, toivottavasti saat tämän ristiriidan elämässäsi ratkaistua, ja pääset levittämään siipesi :) ehkä kannattaa puhua roolistasi jollekulle, ehkä sille joka sinuun uskoo. Ja tietysti niillekin, jotka eivät ole huomanneet, että ratsusi on alamittainen :)

Ap

Vierailija
75/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma mikä unen tunnetila on ollut? Jos asunto kuvaa sisintä sinua, tässähän sinun sisin olisi kuitenkin sama kuin silloin opiskelijatyttönä, vaikka oletkin jäänyt eläkkeelle. Ehkä tässä pohdit sitä eläkkeelle jääneen minäsi

identiteettiä? Samaan viittaisi se, että siellä minässäsi olet pienten lasten äiti. Ehkä äitiys on ollut sinulle tärkeä rooli ja olennainen osa identiteettisi rakennusaineita? Vielä tärkeämpi kuin roolisi osana parisuhdetta, koska miehesi ei näkynyt unessa.

Unessasi oli ikään kuin minäsi ydinasiat ja rakennuspalikat, mitkä mikään ei liittynyt työpaikkaasi.

Opiskeluaika voisi myös viitata uuden elämänvaiheen alkuun ja uuden oppimiseen?

Positiivinen vire ja luottavaisuushan unessa taitaa olla.

Ap

Kiitos! Olet oikeassa, lapset ovat olleet aina elämässäni tärkeintä! Ja tyttönen olen mieleltäni vielä. Kiitos!

Vierailija
76/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme asuneet tässä rakentamassamme talossa jo 14 vuotta, mutta usein näen unta, että muutamme takaisin siihen taloon, jossa lapsemme syntyivät. Unessa siellä asuu jo muita, mutta me olemme salaa ja heidän töissä ollessaan siellä asumassa. Mietimme unessa, mitä nyt teemme uudelle talolle.

Ehkä voisi kokeilla sitä jälleen, että jos tämä entinen koti edustaa sinua, sinun minää. Siellä olet lapsiperheen äiti, ilmeisesti miehesikin on siellä. Ajattelet, että myytte nykyisen talon, miltä se tuntuu? Ikään kuin nykyinen minä ja rooli ja elämä ei kuitenkaan tuntuisi enää oikealta, ja oikeammalta tuntuisi maailma ja sinä, joka oli silloin, kun elitte tuota aikaa. Kuitenkin unessa tiedät, että sitä mahdollisuutta ei oikeasti enää ole, koska olette siellä varkain ja salaa, ja muut ihmiset asuvat nyt siellä.

Ikään kuin olisi aika muuttaa nykyistä sinua ja nykyistä elämää, ja haluaisit paeta menneeseen turvalliseen, mutta tiedät ettet voi.

Mukanasi on kuitenkin miehesi ilmeisesti, joten ajattelet että muutos tehtäisiin yhdessä.

Ap

Vierailija
77/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi kokeilla sitä jälleen, että jos tämä entinen koti edustaa sinua, sinun minää. Siellä olet lapsiperheen äiti, ilmeisesti miehesikin on siellä. Ajattelet, että myytte nykyisen talon, miltä se tuntuu? Ikään kuin nykyinen minä ja rooli ja elämä ei kuitenkaan tuntuisi enää oikealta, ja oikeammalta tuntuisi maailma ja sinä, joka oli silloin, kun elitte tuota aikaa. Kuitenkin unessa tiedät, että sitä mahdollisuutta ei oikeasti enää ole, koska olette siellä varkain ja salaa, ja muut ihmiset asuvat nyt siellä.

Ikään kuin olisi aika muuttaa nykyistä sinua ja nykyistä elämää, ja haluaisit paeta menneeseen turvalliseen, mutta tiedät ettet voi.

Mukanasi on kuitenkin miehesi ilmeisesti, joten ajattelet että muutos tehtäisiin yhdessä.

Varmaankin kaipaan sitä aikaa, ja se on jo mennyt, lapset ovat aikuisia ja näen heitä harvoin. Kaipuuta lapsiperhehulina-aikaan ! Nyt on turhankin rauhallista. Kiitos sinulle!

Ap

Vierailija
78/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmekin toistuvaa unta:

1) Ajan autoa ja tajuan yhtäkkiä ajaessani, että olen humalassa! Tajutessani tämän se myös heti fyysisesti vaikuttaa ajotaitooni, en meinaa saada autoa pysähtymään, meinaan törmätä puihin, muihin autoihin ja jalankulkijoihin.. Tunne unessa on älytön paniikki. 

2) Hampaat irtoavat itsestään. Olen vaikka puhumassa jollekin ja yhtäkkiä tunnen suussani jotain, kun sylkäisen sen ulos se onkin oma hampaani. Kun kokeilen kielelläni muita hampaita, nekin "heiluvat" (kuten maitohampaat heiluivat pienenä ennen kuin irtosivat). 

3) Olen kirkko/katedraalimaisessa yökerhossa, joka on täynnä minulle ennestään tuntemattomia ihmisiä (ei julkkiksia), jotka kuitenkin unessani tunnen. Fiilis on hyvä, kaikki tervehtivät minua ja ovat iloisia nähdessään minut. Tästä unesta hauskan tekee se, että tosiaan palaan samaan tilaan ja tunnistan samoja ihmisiä kuin edellisessä unessani, mutta lisäksi löydän myös yökerhosta aina uusia huoneita ja tapaan uusia ihmisiä (jotka sitten taas seuraavassa unessa muistan ja tunnistan). :) 

Vierailija
79/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä näin unta appiukostani. Hän oli aivan eri näköinen. Oikeassa elämässä hän on laiha ja unessani hän oli todella lihava. Hän ei koskaan käy baarissa yms. Unessani hän oli kuitenkin ollut baarissa ja tullut vasta aamuyöstä kotiin. Minun piti käydä vessassa ja heillä oli kaksi vessaa samalla käytävällä melkein vastakkain vaikka todellisuudessa ei ole. Appiukko huusi vihaisesti, että minä olen täällä nyt, et ainakaan tänne tule. Kun tulin toisesta vessasta, oli hän edelleen vessassa ja kuulin hänen juttelevan jollekin. Ihmettelin koska ei ole hänen tapaistaan. Menin sitten käytävään valmistautuakseni lähtemään ulos. Näin käytävässä appiukon vaatteet levällään ja useampia käytettyjä kortsuja, joissa oli nesteet sisällä. Nekin olivat siis pitkin lattiaa vaatteiden vieressä. Ihmettelin että mitä nyt teen, kun "tiesin" että hän oli pettänyt anoppia. Anoppini on todella mukava ja lämmin ihminen. Todellisuudessa appeni ei voisi koskaan tehdä mitään tuollaista eikä koskaan jätä vaatteitaan lojumaan pitkin lattiaa. Vaatteet oli siis riisuttu kalsareita myöten.. Siksi olinkin unessa ihan järkyttynyt ja todella surullinen. Kaikenkaikkiaan todella vastenmielinen uni tuossa kohtaa. Nostelin kortsut vaatteiden alle piiloon niinkuin niitä ei muka sieltä löytyisi. Toinen aivan erillinen juttu sattui kun menin uudelleen vessaan ja minulla oli todella kipeä finni. Minä puristin sen ja sieltä lopulta putosi kummallinen toukka. Se oli kolmion muotoinen ja violetin ja pinkin värinen. Vein sen anopille näytille ja kysyin mikä se on. Hän kertoi luontevasti toukan nimen niinkuin se olisi ollut luonnollisin asia maailmassa. Minä sitten jostain syystä pudotin sen lattialle ja anoppi tokaisi viiden vanhalle pojalleni, että sinullakin tulee tuollaisia paljon naamaan, kun tulet teini-ikäiseksi. Poikani tuijotti toukkaa suu auki ja sen näköisenä ettei missään nimessä halua sellaisia. Toukka myös näytti enemmän sellaiselta 3D-animaatioelokuvaan sopivalta kuin oikealta toukalta. En tiedä vaikuttiko se, että katselin poikani kanssa Epic- elokuvan eilen. Joo eli mitäs tästä sanoisit ap?

Ketähän nämä appiukko ja anoppi edustavat unessasi, ilmeisesti eivät itseään. Kyse on kuitenkin ilmeisimmin jostain joka liittyy teidän avioliittoonne ja ehkä miehesi puoleen siitä.

Unessa on petoksen tuntu, inhottava salaisuus joka on paljastunut sinulle, ja jota et olisi halunnut tietää. Onko miehesi käyttäytynyt törkeästi, tavalla jota ei voi hyväksyä eikä antaa anteeksi? Kuitenkin jotain inhottavaa, jonka haluaisit vain piilottaa takaisin sinne mistä tulikin.

Anopin kommentit madosta voisi laittaa sen piikkiin, että koet ettet ole tarpeeksi hyvä miehesi tai hänen suvun mielestä. Mutta voihan olla ettei kyse ole siitä, vaan jostain kurjasta miehen ja sinun välillä.

Lapsi on joka tapauksessa jäänyt nyt viattomana jotenkin ristituleen.

Ja siinä madossa on jotain ällöttävällä tavalla seksiaalista, ehkä siksi kun lapsi jonka pitäisi astua teini-ikään, sanoo ettei halua siitä mitään, siis seksuaalisuudesta.

Ahdistava uni jossa on seksuaalisymboleja, ja jotain häpeää ja halveksuntaa?

Pahoittelut jos meni ihan metsään, korjaa vaan.

Ap

Vierailija
80/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Katsoin eilen Van Helsingiä ja yöllä unessani oli vampyyrejä ja epäilin myös, että kaikki normaalit ihmiset saattavat olla. 

Sitten olin myös töissä, jossa "johtaja" puhutteli meitä alemman tason työntekijöinä. Kaikki muut vastasivat, minä en vastannut mitään takaisin ja hän jäi odottamaan vastausta. 

Ajattelin, että odotelkoot vaikka viikon. Mitään en vastaa. Sitten heräsin.

Sinkkumies

Mistä tämä kertoo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi