Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita unesi tänne, niin tulkitsen sen sinulle

Vierailija
03.01.2018 |

Vaivaako joku uni? Tulkitaan se yhdessä. Tarkentavat kommentit ohiksiltakin tervetulleita!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa, uneksivat! Nämä heitot ovat vain ensimmäisiä intuitiivisia tunnelmia, ja jos ne eivät vastaa unen tunnelmaa tai asioiden symbolisisältöä sinulle, niin tarkennetaan ja korjataan :) asiat ovat erilaisia eri valossa.

Ap

Vierailija
22/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lääkärintarkastuksessa mieslääkäri alkaa nuolla takaapäin työntää kielen sisään. Oon kontallani.

toistuva uni kun oon nukkunu huonosti

Tämä voisi olla fantasia, jota et ole uskaltanut toteuttaa todellisuudessa vielä?

Ap

Alapeukku tarkoittanee, että huti tuli, eikä unessa ole yhtään mukava seksuaalinen ilmapiiri, vaan se on ehkä epämiellyttävä tai ahdistava.

Olet tilanteessa johon et ole halunnut joutua, joku on pettänyt luottamuksesi, joku josta olet riippuvainen tai jolla on sinuun nähden auktoriteettiasema. Voi olla joku instituutiokin. Uni kuvastaa voimattomuuden tunnetta, ehkä sitä auktoriteettiaseman väärinkäyttöä.

Ehkä ahdistavaa elämäntilannetta, jossa on joutunut pakkotilanteeseen ns housut kintuissa.?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen ylös portaita mutta mitä korkeammalle pääsen, sitä vaivalloisempaa kiipeäminen on. Lopulta olen portailla nelinkontin ja raahaan itseäni ylöspäin käsien ja jalkojen avulla. Koskaan en pääse portaiden loppuun asti.

Vierailija
24/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä näun unta että synnytin, vaikka en ole edes raskaana. Kätilö oli erityisen mukava ja kaikki meni hyvin.

Olet ehkä miettinyt paljon lapsen tekemistä viime aikoina. Vaikuttaa, että alitajuntasi antaisi vihreää valoa?

Ap

Alapeukun perusteella eipä osunut tämäkään, joten ei varmaan ole ollut konkreettiset vauvat mielessä. Eli symboliset vauvat sitten, kuten vaikka gradu? Edessä tai suunnitelmissa on suuri ponnistus, ja olet sen menestymisestä melko toiveikas.

Ap

Vierailija
25/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen ylös portaita mutta mitä korkeammalle pääsen, sitä vaivalloisempaa kiipeäminen on. Lopulta olen portailla nelinkontin ja raahaan itseäni ylöspäin käsien ja jalkojen avulla. Koskaan en pääse portaiden loppuun asti.

Elämäntilanteesi uuvuttaa ja kahlitsee sinut, ja vie voimasi. Teet kaikkesi, mutta vastatuuleen. Suunta ja pyrkimys on ylöspäin, mutta koet valtavaa voimattomuuden ja riittämättömyyden tunnetta?

Ap

Vierailija
26/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma, mutta poikaystävän uni. Katselee taivaalle ja näkee lentokoneen joka hajoaa kolmeen osaan siinä silmien edessä. Unessa pelottava tunnelma, ja näkee kun ihmiset ja tavarat tippuvat alas.

Työ/harrastukset ei liity lentämiseen eikä ole lentopelkoa. Joku stressiuni ehkä, ei ole kyllä juuri nyt erityisen stressaantunut.

Vierailija
27/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin perkeleesti panin kirjoitti:

Panin kuin aropupu!

Jos se oli oman kumppanin kanssa, oli varmaan vain mukava seksiuni joka heijasti atkielämää ja onnellista suhdetta.

Jos ihastuksen kanssa, oli toiveuni onnesta hänen kanssa.

Jos sinulla ei ole ketään seksikumppania, se oli kaipuuta onnelliseen ja täyttymykselliseen parisuhteeseen.

Ap

No joo, tähän vastasinkin kieli poskessa:) ap

Vierailija
28/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itkenyt koko päivän. Tuntui kuin minua olisi piirittänyt jotkin jo tunteja. Oloni oli levoton. Ihastukseni saapui paikalle ja halasi minua. Tunsin oloni rauhoittuneeksi. Hän suuteli minua ja vastasin siihen. Asiat etenivät pidemmälle, mutta aivan yhtäkkiä hän vain katosi ja jäin yksin.

Vierailija
29/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Vierailija
30/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oma, mutta poikaystävän uni. Katselee taivaalle ja näkee lentokoneen joka hajoaa kolmeen osaan siinä silmien edessä. Unessa pelottava tunnelma, ja näkee kun ihmiset ja tavarat tippuvat alas.

Työ/harrastukset ei liity lentämiseen eikä ole lentopelkoa. Joku stressiuni ehkä, ei ole kyllä juuri nyt erityisen stressaantunut.

Pitäisin tätä stressiunena. Hän kokee, että hänen pitäisi pitää kaikki langat käsissä, mutta pelkää että kaikki hajoaa käsiin. Esim jos hän on ylittänyt omatkin odotuksensa, ja kokee että näin hyvin ei voi mennä, vaan rangaistus vaanii nurkan takana.

Eli lentäminenhän voisi olla onnistumista, menestymistä. Mutta hän katsoo sitä sivusta, kuin ei itse olisi hallinnassa, vaan joutuu seuraamaan tuhoa sivustakatsojana.

Voihan hän elämässään ollakin jonkun asian sivustakatsoja, jonka hän pelkää johtavan tuhoon?

Ao

Vierailija
31/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Näin unta, jossa Jumala puhui minulle ja kertoi, että rakkaudessa toista naista kohtaan ei ole mitään pahaa ja että hän sallii sen. Olin siis ihastunut suuresti naiseen tuolloin jaolen itsekin nainen.

B) Toisessa unessa näin, että olin jossain herätyskokouksessa ja sitten joku saarnasi siellä ja koin euforisen tunteen, että tulin uskoon. (En muista unesta tähän hätään enempää - tosin kirjoitin sen muistiin jonnekin).

En siis ole kuin erittäin epämääräisesti uskovainen oikeasti. Mutta olen rakastunut naiseen ekaa kertaa elämässäni.

Olet kokenut valtaisan itseoivalluksen tunteen, tai sinulle on avautunut uusi maailma tai tunteen ulottuvuus. Tästä uskoontulo ja euforia. Tai se kuvasti vapautumistasi uskomaan itseesi, voimaantumista.

Jumala kuvastaa sinun sisintä... miksihän sitä sanotaan, sisäistä tuomaria, yliminää, omatuntoa, joka punnitsee ja tuomitsee tekosi lahjomattomasti. Se kokee, että tunteissasi ei ole mitään pahaa, ja antaa sinulle synninpäästön.

En tiedä liitttivätkö nämä kaksi samaan tilanteeseen tai asiaan vai eri.

Ap

Todellisuudessa olen tosiaan epämääräisesti omalla tavallani "uskova" (tarkoitus olisi kääntyä erääseen uskontokuntaan, mutta en ole vielä siihenkään valmis) ja se mun ihastukseni on itse asiassa varattu, ja syvimmästä sisältäni koen sen mun ihastumiseni täysin moraalittomaksi ja lisäksi olen hieman jopa "kåäntynyt" lesboksikin ihastumiseni myötä. En ole siis kristitty ja aiemmin otin etäisyyttä kristinuskoon. Se ihastukseni ilmeisesti on kristitty, joten hänen vuokseen olisin jopa halukas tutustumaan kristinuskoon ja Raamattuun lisää, tosin pelottaa ajatus uskoontulosta nimenomaam kristinuskoon. Toisaalta Raamattu kieltää homoseksuaaliset suhteet. Sekavaa, myönnän, mutta olen hyvinkin konkreettisesti miettinyt näitä asioita..

Vierailija
32/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itkenyt koko päivän. Tuntui kuin minua olisi piirittänyt jotkin jo tunteja. Oloni oli levoton. Ihastukseni saapui paikalle ja halasi minua. Tunsin oloni rauhoittuneeksi. Hän suuteli minua ja vastasin siihen. Asiat etenivät pidemmälle, mutta aivan yhtäkkiä hän vain katosi ja jäin yksin.

Hmm. Elämäntilanteesi tuntuu välillä ylivoimaiselta. Et koe pärjääväsi yksin, tai koet olevasi yksin vaikeuksien edessä. Kaipaisit tukea ja kumppania, ja koet että ihastuksesi olisi sellainen ihminen ja sinulle tuki ja turva. Mutta myös pelkäät pettymystä.

Haet ratkaisua ongelmiisi ulkoa etkä itsestäsi, koet riittämättömyyden tunnetta?

Ap

Vierailija
33/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Näin unta, jossa Jumala puhui minulle ja kertoi, että rakkaudessa toista naista kohtaan ei ole mitään pahaa ja että hän sallii sen. Olin siis ihastunut suuresti naiseen tuolloin jaolen itsekin nainen.

B) Toisessa unessa näin, että olin jossain herätyskokouksessa ja sitten joku saarnasi siellä ja koin euforisen tunteen, että tulin uskoon. (En muista unesta tähän hätään enempää - tosin kirjoitin sen muistiin jonnekin).

En siis ole kuin erittäin epämääräisesti uskovainen oikeasti. Mutta olen rakastunut naiseen ekaa kertaa elämässäni.

Olet kokenut valtaisan itseoivalluksen tunteen, tai sinulle on avautunut uusi maailma tai tunteen ulottuvuus. Tästä uskoontulo ja euforia. Tai se kuvasti vapautumistasi uskomaan itseesi, voimaantumista.

Jumala kuvastaa sinun sisintä... miksihän sitä sanotaan, sisäistä tuomaria, yliminää, omatuntoa, joka punnitsee ja tuomitsee tekosi lahjomattomasti. Se kokee, että tunteissasi ei ole mitään pahaa, ja antaa sinulle synninpäästön.

En tiedä liitttivätkö nämä kaksi samaan tilanteeseen tai asiaan vai eri.

Ap

Todellisuudessa olen tosiaan epämääräisesti omalla tavallani "uskova" (tarkoitus olisi kääntyä erääseen uskontokuntaan, mutta en ole vielä siihenkään valmis) ja se mun ihastukseni on itse asiassa varattu, ja syvimmästä sisältäni koen sen mun ihastumiseni täysin moraalittomaksi ja lisäksi olen hieman jopa "kåäntynyt" lesboksikin ihastumiseni myötä. En ole siis kristitty ja aiemmin otin etäisyyttä kristinuskoon. Se ihastukseni ilmeisesti on kristitty, joten hänen vuokseen olisin jopa halukas tutustumaan kristinuskoon ja Raamattuun lisää, tosin pelottaa ajatus uskoontulosta nimenomaam kristinuskoon. Toisaalta Raamattu kieltää homoseksuaaliset suhteet. Sekavaa, myönnän, mutta olen hyvinkin konkreettisesti miettinyt näitä asioita..

Ilmeisesti tosiaan työstät näitä teemoja unessa. Uskoontulo voi olla uni, jossa kaipaat ja maistelet sitä tunnetta ja haavetta.

Ja jumalauni voi olla sitäkin, että toivoisit jotain ulkopuolista merkkiä tai lupaa tuntea kuten tunnet.

Ap

Vierailija
34/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjäytin kolme kananmunaa mikrossa. Siitä vaan tulkitsemaan.

Vierailija
35/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä tällaista unta: aivoistani lähti irti pala, joka jotenkin päätyi suuhuni josta sylkäisin sen pois. Tämän takia sieraimistani ja suustani alkoi suihkuta verta, ja oksensin myös jotain vihreää ällöttävää nestettä. Verta vain tuli ja tuli, ja tunsin unessa miten tajuntani alkoi hiipua ja olo oli kamala. Mitä ihmettä tuo oikein oli!? Erittäin inhottavaa!

Vierailija
36/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räjäytin kolme kananmunaa mikrossa. Siitä vaan tulkitsemaan.

Alapeukuista oppineena kysyn ensin, miltä se sinusta tuntui:)

Ap

Vierailija
37/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin johonkin äyttelyyn, ja riisuin kengät terassille kuten moni muukin oli tehnyt. Kengät oli varastettu ollessani sisällä. Suututti. Perässäni tuli kaksi rokkijätkää pitkine hiuksineen ja epäsiisteine olemuksineen bändipaidoissa ja sanoivat minulle, että kaikkihan sen tietävät, ettei kenkiä kannata jättää ulos.

Vierailija
38/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin unta jossa olin vatikaanissa ja paavi uhrasi uhreja marialle, hevosen ainakin ja karinaalit nousivat ilman messussa, sitten paavi alkoi leimaamaan pedon merkkiä ja tajusin että hän on antikristus ja pakenin ulos ja minut temmattiin taivaaseeen, siihen herräsin

Vierailija
39/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, kommenttini eivät nyt pääse läpi vaan joutuvat jostain syystä hyväksyntään. Ilmeisen luokattomia siis.

Ap

Vierailija
40/90 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viime yönä tällaista unta: aivoistani lähti irti pala, joka jotenkin päätyi suuhuni josta sylkäisin sen pois. Tämän takia sieraimistani ja suustani alkoi suihkuta verta, ja oksensin myös jotain vihreää ällöttävää nestettä. Verta vain tuli ja tuli, ja tunsin unessa miten tajuntani alkoi hiipua ja olo oli kamala. Mitä ihmettä tuo oikein oli!? Erittäin inhottavaa!

Eli yritänpä vielä kolmannen kerran arvata tätä unta.

Siis yleensä kun pää rappeutuu, lähtee hampaat tai hiukset, ne merkitsee terveyttä tai elinvoimaa tai viehättävyyttä, ja pelkäät niiden menettämistä. Mutta sinun uni on niin dramaattinen, että tuo olisi vähättelyä. Liittyisikö tämä johonkin pelkoosi terveyden puolesta? Esim lähestyvä synnytys voisi pelottaa, tai joku muu lääkärikäynti tai oire jota mietit?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi