Terapeutti aiheutti minulle juuri sellaista pahaa, mistä menin hänen luokseen puhumaan
Kerroin terapeutilleni että pidän itseäni hirveän näköisenä. Hän sanoi etten ole, mutta tokaisi että " usko tai älä, mutta kaikilla ihmisillä on samanlaisia ongelmia ja että hänen luonaan käy vaikka kuinka kauniita ihmisiä jotka valittavat samaa kuin sinä!"
Kyllä tuli selväksi että minä en ole kaunis. Lopetin hänen luonaan käymisen.
Kommentit (31)
En tiedä mistä johtuu, mutta ne mukavat terapeutit aina jostain syystä lopettaa tai muuten vaan häipyy jonnekin. Sitten näiden tikku-ukkoja vihkoonsa piirtelevien evvk-terapeuttien kanssa joutunut aina tekemisiin joista olo vaan huononee entisestään.
Hyvä että ap lopetti tuollaisella terapeutilla käymisen ennen kuin hän olisi ehtinyt musertaa ap.n itsetunnon.
Rumuus on yhteiskunnassamme jopa pahempi kuin tyhmyys. Kuinka moni käy terapiassa koska kokee olevansa niin tyhmä ja kärsivänsä sen takia? Kuinka moni sen sijaan käy terapiassa koska kokee olevansa ruma ja se vaikeuttaa koko elämää?
Vierailija kirjoitti:
Rumuus on yhteiskunnassamme jopa pahempi kuin tyhmyys. Kuinka moni käy terapiassa koska kokee olevansa niin tyhmä ja kärsivänsä sen takia? Kuinka moni sen sijaan käy terapiassa koska kokee olevansa ruma ja se vaikeuttaa koko elämää?
Järkevästi ajateltu ja kuvailtu.
Tietyssä iässä ulkonäkö voi tuntua todella tärkeältä. Mutta kun ikää ja elämän kokemusta tulee lisää niin se asia ei enää merkitse niin paljoa kuin nuorena.
Ap. Kai olet varannut tai varaamassa uuden terapian-ajan joltain toiselta terapeutilta?
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi parasta jos terapeutti olisi samonut "niin oletkin hirveän näköinen MUTTA mitä sitten?" Tällä tavalla rumuudesta tehtäisiin antitabu. Kun kielletään jonkun rumuus annetaan samalla ymmärtää että rumuus on paha asia. Sen ei pitäisi olla.
Rumuudesta on saatava hyväksyttävä asia.
Eikö olisi parempi jos käytettäisiin hirveän asemasta jotakin muuta ilmaisua esim ei yleisten kauneusihanteiden mukainen? Tai vaikka erikoisen näköinen. Hirveän näköisellä on aina negatiivinen kaiku.
Vierailija kirjoitti:
ihan turhia kaikki terapeutit, ainakin minun kohdalla olleet. ainoa että yhdestä tulin niin vihaseksi, että sain jotenkin itseni siitä parempaan kuntoon. viha on voimani.
Susta tuli just mun idoli.
hyvä ketju