Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

USA:ssa pikaruokalatyöntekijä on myös ihan oikea aikuisten ammatti

Vierailija
02.01.2018 |

Suomessa noissa on käytännössä vain 18-20-vuotiaita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Keski-Euroopassa, etenkin naiset tekevät paljon osa-aikatöinä, että voivat olla ruokkimassa lapsia kesken päivän, kun käyvät kotona syömässä.

Vierailija
2/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin Keski-Euroopassa, etenkin naiset tekevät paljon osa-aikatöinä, että voivat olla ruokkimassa lapsia kesken päivän, kun käyvät kotona syömässä.

ja itkevät tipeistä.. minä maksa safkasta en paskasta palvelusta. ottais huuleen niin tippuu tippii. mitä slimmimpi sen paremmat tipit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja itkevät tipeistä.. minä maksa safkasta en paskasta palvelusta. ottais huuleen niin tippuu tippii. mitä slimmimpi sen paremmat tipit

Mitä sinä horiset?

Vierailija
4/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä ns paskatyöt tekee entisistä Neuvostoliitosta tulleet siirtolaiset. Jotain Kazakstanista ja sieltäpäin tulleita kaikki pikaruokaryöntekijät, rakennustyöläiset ja esim siivojissa paljon ukrainalaisia.

Vierailija
5/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutaheinää on aikuisten ammatti. Siellä maksetaan siitä minimipalkkaa.

Vierailija
6/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin USA:ssa pikaruokapaikat (ainakin ketjut) on se harvinainen poikkeus ravintoloiden joukossa, että niissä ei koskaan anneta tippiä.

Vierailija
7/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä ainakin töissä ihan aikuisia ihmisiä. Taitaa olla vaan 3 opiskelijaa tällä hetkellä

Vierailija
8/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pikaruokalat edes ota imagosyistä yli-ikäisiä työntekijöitä.

Vierailija
9/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Aasiassa on enemmän aikuisia kuin nuoria pikaruokaravintoloissa töissä. Monissa maailman maissa ei ole pohjoismaisten kaltaista sosiaaliturvaa, joten pakko tehdä edes jotain. Ei varmaan ole kohta Suomessakaan, mutta se on eri keskustelun paikka.

Vierailija
10/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin lukiossa, niin pikaruokalat olivat 16-17-vuotiaiden ensimmäisiä työpaikkoja. Moni opiskelukaveri teki niissä vuoroja alaikäisenä. McDonaldsin virallisessa hakemuksessa kysyttiin jopa YLÄASTEEN päättötodistuksen keskiarvoa :)

18-vuotiaana vaihdettiin sieltä burgerimaailmasta vähän "parempiin hommiin" kaupan kassalle...