Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukausipalkkani on yli 4000 € ja käyn yhdeksän jälkeen Alepassa ostamassa -60% tuotteita

Vierailija
02.01.2018 |

Haluatko kysyä minulta jotain?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rikkaampi, sitä itsekkäämpi... Köyhät jakavat vähistä varoistaan ja rikkaat vievät vaikka ruuan toisten suusta.

Vierailija
62/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että niitä ostetaan. Muuten menisivät ties minne. Minua ihmetytti, kun pyysin hotellin aamupalalla saada ottaa mukaan koskemattomat lapselle kerätyt ruuat hänen lautaseltaan -Pari nakkia, patonkia, kurkkua, mutta henkilökunta kielsi ja kertoi, että he mieluummin laittavat ruuat roskiin, kun antavat asiakkaan viedä ruokaa huoneisiinsa. Ymmärrän, että he ajattelevat tässä omaa talouttaan ja käytännön muuttamisesta seuraavia uhkia, mutta ajatelkaa, miten epäekologista tuo on. Meillä on varaa ostaa lapselle ruokaa, ei ole siitä kysymys, mutta itse ajattelen vähän laajemmin myös kulutusta ja ympäristöä tässä. Onko parempi kaikille, että sen sijaan, että olisimme pakanneet lapsen aamiaisen huoneeseen vähän myöhemmin syötäväksi, se menee roskiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 2000e bruttona ja nuo ruuat jätän kyllä enemmän tarvitseville. Mulla on varaa maksaa 2e siitä jauhelihalootasta tai 5e pihvipaketista. Mutta onhan niitä 5000e ansaitsevia jotka käy leipäjonossa... kun ei mitään häpyä ole.

Silti olen hyvin järkevä rahankäyttäjä, ostan vain tarpeeseen, vertailen, hyödynnän tarjouksia.

Ei leipäjonoja ja kaupan ”punaisia lappuja” voi kyllä verrata toisiinsa. En käy leipäjonoissa, mutta en häpeä yhtään ostaa ale-tuotteita. Ei se ole keneltäkään pois. Käytän sitten säästyneet rahat muuhun.

Nimim pula-ajan lapsi

Kyllä nuo ilta-ajan punalappuiset tuotteet on minusta verrattavissa. Tietty aika jolloin heillä joilla on rahasta tiukkaa, voivat tehdä välttämättömiä ruokaostoksia edullisemmin. Mieluusti jätän ne enemmän tarvitseville. Muut alejutut asia erikseen, esim tarjoukset joista riittää kaikille.[/quote

Jaa, asun alueella, missä ei edes asu köyhiä. ”punaisten lappujen” metsästäjät ovat samanlaisia hyvin toimeentulevia eläkeläisiä kuin itse olen.

Hyvinpä tiedät kaikkien asiat sitten. Hohhoijjaa.

Köyhien purkilla käyt vaikka itse olet hyvintoimeentuleva. Eikä siinä mitään, ihan sallittua se on. Tämähän on lähinnä moraalikysymys, kuten sekin ajaako bemarilla leipäjonoon.

Vierailija
64/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että niitä ostetaan. Muuten menisivät ties minne. Minua ihmetytti, kun pyysin hotellin aamupalalla saada ottaa mukaan koskemattomat lapselle kerätyt ruuat hänen lautaseltaan -Pari nakkia, patonkia, kurkkua, mutta henkilökunta kielsi ja kertoi, että he mieluummin laittavat ruuat roskiin, kun antavat asiakkaan viedä ruokaa huoneisiinsa. Ymmärrän, että he ajattelevat tässä omaa talouttaan ja käytännön muuttamisesta seuraavia uhkia, mutta ajatelkaa, miten epäekologista tuo on. Meillä on varaa ostaa lapselle ruokaa, ei ole siitä kysymys, mutta itse ajattelen vähän laajemmin myös kulutusta ja ympäristöä tässä. Onko parempi kaikille, että sen sijaan, että olisimme pakanneet lapsen aamiaisen huoneeseen vähän myöhemmin syötäväksi, se menee roskiin?

Niin, eli olit itse lapannut sille lapsesi lautaselle liikaa ruokaa, joka sen takia jouduttiin heittämään roskiin? Eikö ole opetettu kohtuullista kuluttamista. Ruokaa otetaan vain sen verran, mitä syödään. Ja lisää haetaan sitten vasta, kun lautanen on syöty tyhjäksi ja tunnustellaan, onko vielä nälkä.

Vierailija
65/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 2000e bruttona ja nuo ruuat jätän kyllä enemmän tarvitseville. Mulla on varaa maksaa 2e siitä jauhelihalootasta tai 5e pihvipaketista. Mutta onhan niitä 5000e ansaitsevia jotka käy leipäjonossa... kun ei mitään häpyä ole.

Silti olen hyvin järkevä rahankäyttäjä, ostan vain tarpeeseen, vertailen, hyödynnän tarjouksia.

Ei leipäjonoja ja kaupan ”punaisia lappuja” voi kyllä verrata toisiinsa. En käy leipäjonoissa, mutta en häpeä yhtään ostaa ale-tuotteita. Ei se ole keneltäkään pois. Käytän sitten säästyneet rahat muuhun.

Nimim pula-ajan lapsi

No onhan se joltakulta pois, jos sinä olet siellä kärkkymässä ja ostat sen -60% -lohi- tai lihapaketin sieltä vaikka olisi varaa normaalihintaiseenkin ruokaan ja joku oikeasti köyhä, pienituloinen eläkeläinen tai opiskelija, jotka joutuvat todella tarkkaan laskemaan ruokabudjettinsa jäävät ilman ja elävät sitten sillä leivällä kun ei ole varaa normaalihintaiseen lihaan tai kalaan.

Kyllä sinne kauppaan saa tulla muutkin. Enkä riistä kenenkään kädestä sitä ”punalappusta”.

Vierailija
66/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin niissä -60% tuotteissa on mitään järkevää ostettavaa.

Kyllä on paljonkin. Minäkin käyn usein juuri siinä klo 21 pinnassa. Ostan leipää, jogurttia, valmisruokia.

Eli einestä, einestä ja einestä. Just, tosi hyvät ostokset.

Vierailija
67/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen sallittaisiin, sille lautasellehan lapattaisiin tahallaan ylimääräistä ja vietäisiin sitten eväiksi. Eli ei ole ok.

Vierailija
68/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen sallittaisiin, sille lautasellehan lapattaisiin tahallaan ylimääräistä ja vietäisiin sitten eväiksi. Eli ei ole ok.

Niin tuo kirjoittaja oli varmaan ajatellutkin. Lappaa niin paljon sapuskaa aamiaispöydästä, että saa aamiaisen hintaan lounaat/välipalatkin lapselleen. Laskelmoitua touhua. Yrittäjältä varastamista. 

Vierailija
69/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim pula-ajan lapsi

Kyllä voi. Nuo aletuotteet ovat nimenomaan se vika oljenkorsi oikeasti vähävaraisille, jotka yrittävät vähillä tuloillaan ostaa ruokaa etteivät päätyisi sinne leipäjonoon. 

Kun menen kauppaan klo 22 jälkeen, on hyllyissä vielä runsaasti ale-tuotteita. Saanko sitten ottaa, kun eivät ole kelvanneet köyhille? Esim ale-leipä ei näy kelpaavan.

Vierailija
70/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs pihi keski-eurooppalainen kansahan tuota teki muutama vuosikymmen sitten :D.

Vierailija
71/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin niissä -60% tuotteissa on mitään järkevää ostettavaa.

Kyllä on paljonkin. Minäkin käyn usein juuri siinä klo 21 pinnassa. Ostan leipää, jogurttia, valmisruokia.

Eli einestä, einestä ja einestä. Just, tosi hyvät ostokset.

No, onko se sinulta pois, jos noita ostan? Käytän myös runsaasti kasviksia ja hedelmiä. Olen aivan normaalipainoinen, olen terve, mutta säästäväinen.

Ostan myös vaatteeni alesta, en omista vuittoneita enkä burberryjä. Asun hyvällä alueella omistusasunnossa. Joku jo kirjoittikin” ei ne suuret tulot, vaan pienet menot”.

Vierailija
72/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim pula-ajan lapsi

Kyllä nuo ilta-ajan punalappuiset tuotteet on minusta verrattavissa. Tietty aika jolloin heillä joilla on rahasta tiukkaa, voivat tehdä välttämättömiä ruokaostoksia edullisemmin. Mieluusti jätän ne enemmän tarvitseville. Muut alejutut asia erikseen, esim tarjoukset joista riittää kaikille.[/quote

Jaa, asun alueella, missä ei edes asu köyhiä. ”punaisten lappujen” metsästäjät ovat samanlaisia hyvin toimeentulevia eläkeläisiä kuin itse olen.

Hyvinpä tiedät kaikkien asiat sitten. Hohhoijjaa.

Köyhien purkilla käyt vaikka itse olet hyvintoimeentuleva. Eikä siinä mitään, ihan sallittua se on. Tämähän on lähinnä moraalikysymys, kuten sekin ajaako bemarilla leipäjonoon.

Ei minusta ole, Alepan aletuotteita voivat hakea kaikki ja säästäväinen hakeekin. Pulloja ja marjojakin saavat kerätä kaikki, jotka vain viitsivät.

Leipäjonon tuotteet kai saa ilmaiseksi, ei lähialepan tuotteita ilman rahaa jaeta ja ostan ko kaupasta paljon muutakin kuin aletuotteita.

Tiedän, että tällä alueella asuu hyvätuloisia, eikä alueella ole esim vuokra-asuntoja.

Vierailija
73/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikö ole surullista miten vähän noinkin hyvän kuuloisesta palkasta jää verojen jälkeen käteen?

Mutta fiksua toimintaa, mekin harrastetaan tilaisuuden tullen vaikka pikkurahasta ei ole puutetta. Ja jossain toisessa tilanteessa törsäämme huolella, emme keskimäärin syö säästäväisesti. Mutta silti tulee hyvä mieli kun löytää puolen litran kermatölkin alennuksesta.

Kun tienasin reilun parin tonnin kuukausipalkkaa, haaveilin neljän tonnin liksasta. Nyt saan lähemmäs viisi tonnia kuussa mutta rahaa jää naurettavan vähän käteen verotuksen takia. :( Ei kyllä töitä tekemällä rikastu. 

Vierailija
74/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet todellinen visukinttu tai sitten sinulla on työtön puoliso ja vähintään tusina mukulaa, joiden kaikkien elättäminen tulee kalliiksi.

Minulla oli takavuosina visukinttu työkaveri, joka oli erittäin hyväpalkkainen, mutta metsästi tarjouksia ja punaisia hintalappuja. Ei väliä, vaikka käyttöpäivä olisi jo mennyt ohi. Sitten ihmetteli, miten hänellä on niin usein vatsa sekaisin! Ja kuitenkaan kukaan ei saa täältä mitään mukaansa. Kirstussa ei ole taskuja.

Vierailija
75/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin laputettua lihaa, mutta pikkupaikkakunnalla ei ole tähän mennessä näkynyt kuin pari pakettia sikanautaa. Oikealla hinnalla ei kalleimpia suikaleitakaan täällä aina osteta. Laputtaja taitaa ajoissa myydä lihat kavereilleen, jotka saavat vinkin tekstiviestillä. Muistelen jotain tällaista nähdyn itänaapurissa aikoinaan. Kovat on ajat.

Vierailija
76/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olet todellinen visukinttu tai sitten sinulla on työtön puoliso ja vähintään tusina mukulaa, joiden kaikkien elättäminen tulee kalliiksi.

Minulla oli takavuosina visukinttu työkaveri, joka oli erittäin hyväpalkkainen, mutta metsästi tarjouksia ja punaisia hintalappuja. Ei väliä, vaikka käyttöpäivä olisi jo mennyt ohi. Sitten ihmetteli, miten hänellä on niin usein vatsa sekaisin! Ja kuitenkaan kukaan ei saa täältä mitään mukaansa. Kirstussa ei ole taskuja.

Vastaan, vaikka en alkuperäinen kirjoittaja olekaan. Oma kokemukseni on, että ne, jotka ovat hyvin tarkkoja päivämääristä ja kyselevät”voiko syödä, kun eilen oli viimeinen käyttöpäivä”, ovat juuri niitä, jotka saavat herkästi vatsavaivoja. Itse en ole tarkka, voin syödä eilistäkin ruokaa ja en kärsi koskaan vatsavaivoista.

Näin on kirstussa ei ole taskuja, mutta itse elän säästäväisesti, pitää olla ”pahan päivän varaa”. Jos olet vaikka 4-kymppinen, niin todennäköisesti siihen kirstuaikaan on vielä vuosikymmeniä. Minua ei ainakaan lämmitä ajatus, että kirstuun ei voi ottaa mitään mukaan, jos se arkitodellisuus on, että on Matti kukkarossa.

Pienillä arjen säästöillä on mahdollista kerätä sitä ”pahan päivän varaa”.

Vierailija
77/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Köyhät sen sijaan tuhlaavat vähäisetkin rahansa lähikauppaan ja valittavat kun rahat ei riitä.

Köyhän ja varakkaan ero on juuri tässä. Varakas ei lähtökohtaisesti törsää.

Paitsi yleensä varakkaat ovat juuri niitä, joilla on 30 000e autot ja 300 000e omakotitalot. Itse luokittelen tuon törsäämiseksi. Kukin laittakoon rahansa mihin huvittaa.

Hyvä jos 300 000€:lla saat edes perheasuntoa pk-seudulla, siinä ei ole mitään pröystäilyä. Edullinenhan tuo on.

Vierailija
78/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspihi ihminen olet. Ei liity palkkaan mitenkään. Ihan normaalia.

Olet väärässä. Kyllä liittyy palkkaan tai varallisuuteen. Mitä varakkaampi ihminen, sitä pihimpi. Monet rikkaat on pihiydessä ihan omalla tasollaan:)

Vierailija
79/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pihiys kertoo perusturvattomuuden tunteesta. Varhaisissa vuorovaikutussuhteissa ollut tunnekylmyyttä, liiallista ankaruutta siisteyskasvatuksessa jne.

Vierailija
80/94 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim pula-ajan lapsi

Sitä paitsi ne punalapputuotteetneivöt ole mikään kaupan kädenojennus umpiköyhille vaan yritys VÄHENTÄÄ RUOKAHÄVIKKIÄ. Ihan oikein että jokainen meistä pyrkii siihen - ja siis myös ostaa vain sen mitä syö ja syö kaiken sen mitä ostaa!!! Tuloista riippumatta.