Mitä töitä pääsee tekemään HETI ja helposti, ilman koulutusta?
Kommentit (52)
Olen päässyt ilman alan koulutusta siivoojaksi, tarjoilijaksi, kokiksi, sihteeriksi ja kirjoittamaan juttuja lehteen.
Kesällä pääsee poimimaan mansikoita urakkapalkalla viljelmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastotyöt yms tehdashommat. Liukuhihnaduunia. Keräilyä yleensä suurimmaksi osaksi. Työ on täyttä p*skaa, mutta vastuu ei paina ja palkka on ehdottomasti kohdallaan.
Tämä. Mä pääsi keräilyhommiin käytännössä ilman mitään työkokemusta ja kun ahkerasti töitä painoi, niin tuntipalkka oli n.16e. Tietty tuli tehtyä myös överiä ja yötä ja ties mitä, jolloin tuli neljääkin tonnia kuussa.
Ja mitään koulutusta hommaan ei vaadita.Palkka kohdillaan 16 € tunti? Mitä helvettiä ihmiset. Laskin, että jos olet saanut 4000 € / kk tuolla tuntipalkalla, olet saanut paiskia duunia yli 60 tuntia viikossa. Että silleen... Hyvä toki että olet ahkera, mutta vituttaa vähän tuollainen ihmisten hyväksikäyttö.
Jos kta on 16e niin lisien kanssa tuntipalkka on paljon enemmän. Siinä kun kuun kaikki 4 sunnuntaita tekee pitkää vuoroa ja mennään tunneissa ylitöille niin kyllä sitä rahaa tulee.
Traktorikortilliselle saattaisi löytyä jotain hommaa.
Nyt tässä on vaan se ongelma, että viedään nuorison perinteiset kesätyöt ruohonleikkuineen.
20 vuotta sitten pääsin ennen yliopistoa vaateliikkeeseen myyjäksi ilman koulutusta.
ErilaisiaPalkkoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RaksaSiivooja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousala! on nuoria ja kouluttamattomia, opiskelijoita.
Esim hotellin kerrossiivous, rankkaa on mutta nuoret jaksaaSiivous vaatii koulutuksen nykyään, toisin ku 15v sitten.
Itse työskentelen ilman siivousalan koulutusta isossa siivousyrityksessä ja juuri kenelläkään ei ole siivousalan koulutusta. Ainoastaan joillakin esimiehillä on koulutus. Siivoustyötä on paljon ja jos vaadittaisiin jokaiselta työntekijältä koulutus, kaikki työt jäisivät tekemättä.
Suhteilla pääsee parhaiten töihin siivoojaksi. Itse suosittelen rakennustyömaasiivojaksi menemistä, koska siellä maksetaan parempi palkka. Semmoiseksi pääsemiseksi edistää se, että sinulla on jo valmiiksi työturvallisuuskortti.
Millainen palkkataso? Mä (alan koulutus) siivosin sairaalassa, leppoisa ja siisti päivätyö (hyvin valittu osasto), brutto 2144/kk sisältäen molemmat ikälisät. Lisäksi kattava työterveyshuolto, vuosittain 2 kk sairaslomaa täydellä palkalla, lomapäiviä 7,5 viikon edestä, lyhyesti, KVTES. Pienempiä plussia mm. kulttuuri- ja liikuntasetelit ja työnantajan tarjoamat kahvit ja maidot. Olen ollut vuosia erilaisilla vapailla ja mietin palaisiko enää tuonne, jos alanvaihto ei vedä.
Tuntipalkka on 11,39 rakennustyömaan loppusiivojalla. Mutta jos on jossain rakennusyrityksessä rakennustyömaasiivojana niin silloin se on jotain 12 euroa. Jos siivoaa koulua tai toimistoja, niin silloin se on jotain 10 ja vähän päälle... en muista. Minulla ei ole siivousalan koulusta.
OK, kiitos. Vaihto ainakaan sinne ei siis näillä näkymin kannata. Mun (toivottavasti kohta entinen) työpaikkani on umpihomeessa, joten täytyy kartoittaa vaihtoehtoja plan b:ksi....oman terveyden hinnalla en enää töihin mene kun on sieltä kerran pois päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastotyöt yms tehdashommat. Liukuhihnaduunia. Keräilyä yleensä suurimmaksi osaksi. Työ on täyttä p*skaa, mutta vastuu ei paina ja palkka on ehdottomasti kohdallaan.
Tämä. Mä pääsi keräilyhommiin käytännössä ilman mitään työkokemusta ja kun ahkerasti töitä painoi, niin tuntipalkka oli n.16e. Tietty tuli tehtyä myös överiä ja yötä ja ties mitä, jolloin tuli neljääkin tonnia kuussa.
Ja mitään koulutusta hommaan ei vaadita.Palkka kohdillaan 16 € tunti? Mitä helvettiä ihmiset. Laskin, että jos olet saanut 4000 € / kk tuolla tuntipalkalla, olet saanut paiskia duunia yli 60 tuntia viikossa. Että silleen... Hyvä toki että olet ahkera, mutta vituttaa vähän tuollainen ihmisten hyväksikäyttö.
Varastoalalla 60h/viikko on ihan yleistä. Ylityöt toki vapaaehtoisia. Kaikille ei vain voi lyödä sitä 5000 euron kuukausipalkkaa. Osa meistä tekee sen 70-80h viikossa töitä kuukaudesta toiseen, eikä silti pääse neljän tonnin kuukausituloihin. Ylimääräinen raha on monesti tyhjää parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastoalalla 60h/viikko on ihan yleistä. Ylityöt toki vapaaehtoisia. Kaikille ei vain voi lyödä sitä 5000 euron kuukausipalkkaa. Osa meistä tekee sen 70-80h viikossa töitä kuukaudesta toiseen, eikä silti pääse neljän tonnin kuukausituloihin. Ylimääräinen raha on monesti tyhjää parempi.
Jep. Tuplavuoroja tuli tehtyä opiskeluaikoina, kun olin osa-aikaisena. Kaikki ylimääräinen aika meni siis töissä :D
Noh. Eipä tarvinnut valittaa tuista.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija call centeriin. Vaatii kyllä tietynlaisen luonteen. Ei sovi puhelinkammoisille, joita tässä maassa piisaa.
Suuri osa call center paikoista on Suomen ulkopuolella: Ruotsi, Viro, Latvia, Puola, Irlanti. Annetaan vain vaikutelma, että ollaan Suomessa. Tiedän, koska jäin työttömäksi sellaisesta Suomessa ja heittänyt keikkaa ulkomailla.
40plusyhteys .com sivustolle töihin provikka palkalla, läähätät miehille viestejä ja jokaisesta vastauksesta saat provikan eli palkan tilillesi. Piluviiskymbi.
Kaveri tekee ihn hyvää tiliä puhelinmyyjänä. Yritin muutaman kerran hakea samoihin hommiin, vaan enpä päässyt. Ei edes kutsua haastatteluun..Ja tälläpäin ei juuri muita töitä ole tarjolla. Jos nyt ei siin's nuo tk-lääkärit yms kaupunginjohtajat tule kyseeseen
Palkka kohdillaan 16 € tunti? Mitä helvettiä ihmiset. Laskin, että jos olet saanut 4000 € / kk tuolla tuntipalkalla, olet saanut paiskia duunia yli 60 tuntia viikossa. Että silleen... Hyvä toki että olet ahkera, mutta vituttaa vähän tuollainen ihmisten hyväksikäyttö.