Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkatkaa valmistaja jonka merinovillaiset neuleet pysyvät käytössä nypyttöminä!

Vierailija
02.01.2018 |

Kashmiria en osta enää ikinä. Kokemusta 3 eri valmistajasta( Boss, Repeat, Stockmannin Global). Toki nypyt saa helposti pois mutta neule ei silti pysy kovin kauaa siistinä.
Merinovillaiset neuleetkin nuhjaantuu käytössä kohdista jossa on hankausta.
Missä on entisajan 100%villaneuleiden laatu, en muista että neuleet olisivat nyppyyntyneet ikinä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään kokemusta?

Vierailija
2/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota asiaa tutkailen, koska neulon . Ilmoitan kun löydän sellaisen langan? Onkohan edes sellaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota asiaa tutkailen, koska neulon . Ilmoitan kun löydän sellaisen langan? Onkohan edes sellaista?

En tiedä. Itse en enää neulo mutta muistan eräänkin suuritöisen palmikkoneuleen joka nyppääntyi tosi nopeasti. Melko paska fiilis jäi.

ap

Vierailija
4/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bossin kashmirneule pysyi minulla nypyttömänä monta vuotta, sitten pesin sen vahingossa liian kuumalla, vieläkin tympii.

Vierailija
5/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlon merinovillaneuleet eivät ainakaan minulla ole nyppääntyneet päivittäisessä ympärivuotisessa käytössä.

Vierailija
6/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benetton. Tai mikä tahansa boildwool neule, niin pinta pysyy entisellään.

Vierailija
7/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkakierteinen sileä lanka ei nyppyynny samalla lailla kuin pehmeä löyhäkierteinen lanka. Kyse ei ole niinkään laadusta tai tietystä merkistä.

Vierailija
8/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsella Lindexistä ostettu merinovillainen paita, jota on pidetty ja pesty (ihan normipyykin kanssa samoilla pesuohjelmilla) urakalla niin kuin pikkulasten vaatteita yleensäkin tulee käytettyä. Olen ollut hämmästynyt tuotteen hyvästä laadusta, eli edelleen ehjä ja nypytön, en olisi odottanut moista ko. ketjuliikkeeltä. En sitten tiedä missä firma teettää aikuisten puolen neuleensa ja onko niissäkin sama laatu...?

Vierailija
9/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniqlo

Vierailija
10/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon merinovillaneuleet eivät ainakaan minulla ole nyppääntyneet päivittäisessä ympärivuotisessa käytössä.

Uniqlo on kyllä hintansa väärti mutta malleja aika niukasti. Mulla on muutama v-aukkoinen perusneuletakki. 

ap

Vierailija
11/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benetton. Tai mikä tahansa boildwool neule, niin pinta pysyy entisellään.

No takuulla koska boiled wool on käytännössä huopaa. Se ei ole neule enää.

Vierailija
12/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suunnata katseet alkuajoille. Miten se tehtiin, mikä oli syy. 

Toisaalta jos ongelmasi on vain ulkonäölleni, niin parempi, että saat nypyllisiä ;)

Sinkkumies

Vierailija
13/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukkakierteinen sileä lanka ei nyppyynny samalla lailla kuin pehmeä löyhäkierteinen lanka. Kyse ei ole niinkään laadusta tai tietystä merkistä.

Villan laadulla on merkitystä, pitkäkuituinen villa nyppyyntyy helpommin kuin lyhytkuituinen.

Vierailija
14/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapsella Lindexistä ostettu merinovillainen paita, jota on pidetty ja pesty (ihan normipyykin kanssa samoilla pesuohjelmilla) urakalla niin kuin pikkulasten vaatteita yleensäkin tulee käytettyä. Olen ollut hämmästynyt tuotteen hyvästä laadusta, eli edelleen ehjä ja nypytön, en olisi odottanut moista ko. ketjuliikkeeltä. En sitten tiedä missä firma teettää aikuisten puolen neuleensa ja onko niissäkin sama laatu...?

Asiahan ei ole ihan näin. Mitä enemmän se sisältää merinovillaa, niin sen nopeammin se kuluu.

Sinkkumies

Vierailija
15/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovillan kuidut eivät ole yhtä kietoituneita, kuin tavallisessa villassa. Siksi sen käyttöikä on lyhyempi. Paitsi, jos tehdään oikea sekoite.

Sinkkumies

Vierailija
16/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos ongelmasi on vain ulkonäölleni, niin parempi, että saat nypyllisiä ;)

Sinkkumies

Mitä yrität sanoa =)

Vierailija
17/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kokemuksia ruskovillan luomuvillafleecestä?

Vierailija
18/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Mitä yrität sanoa =)

Niin. Taidat tietää. 

Vierailija
19/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää luontoa. Mikä on lampaan tarkoitus?

Sinkkumies

Vierailija
20/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lampaan tarkoitus tuottaa teille pehmeää, ikuisesti kestävää villaa. Mikä on lampaan talvivillan tarkoitus.

Voi herran jumala kun on vaikeata.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi