Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään 40+ ikäisenä oppisopimuksella opiskellutta?

Vierailija
02.01.2018 |

TE-toimisto ja konsultit ehdottelevat yli nelikymppiselle alan vaihtoa harkitsevalle (kun oma ala ei työllistä) oppisopimuskoulutusta.

Kertokaa ihmeessä, miten sen oppisopimuspaikan löytää? Onko siihen edes teoreettisia mahdollisuuksia vai onko tämä pelkkää utopiaa? Itse en keksi yhtään hyvää syytä, miksi työnantaja PALKKAA oppisopimuksella kohta viisikymppisen ihmisen, joka ei vielä osaa alaa, eikä työtehtäviä, kun nyt saa ilmaiseksikin työkokeilijoita yms. alan ammattilaisia.

Mitä tapahtuu, jos laitan työllistymissuunnitelmaani oppisopimuspaikan etsimisen, mutta en löydäkään sitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kokiksi.

Vierailija
2/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3 lastenohjaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketalouspuolelta tuskin löytyy.

Vierailija
4/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalle tuli työkokeilun kautta. Kun hommat sujui hyvin, pääsi palkalliseksi ja sitten alkoi kouluttautua oppisopimuksen kautta.

Vierailija
5/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalle tuli työkokeilun kautta. Kun hommat sujui hyvin, pääsi palkalliseksi ja sitten alkoi kouluttautua oppisopimuksen kautta.

Mikä ala?

Vierailija
6/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle työkärin pimutsu soitti joulukuussa ja sanoi että voisin joko omaehtoisesti opiskella tai saada taas uuden 2 vuoden työkkärin tuen opiskelulle, juuri viime vuonna opiskelin 2 vuotta teologian maisteriksi sillä systeemillä eli korotettua työkkäriä sain 2  ja lopppu kuukaudet sossun tukea että sain paperit......mutta kuulemma voidaan harkiita että saisi vielä uuudestaan saman, mitähän lukisi sitten kun juuri erosin kirkosta

Vierailija
7/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimus kannattaa tuon ikäisellä vain silloin kun on etukäteen varmaa että saa sen oppisomustyöpaikan jostain todella hyvästä yrityksestä. Ei todellakaan kannata vaan lähteä opiskelemaan ja toivoa löytävänsä jonkun loistavan paikan. Todellisuudessa yrityksillä ei ole suurta kannustetta oppisopimuspaikkojen tarjoamiselle, koska se sitoo myös jo olemassa olevan henkilöstön työaikaa.

Älä sitoudu ennen kuin löydät hyvän oppisopimuspaikan! Ensin kartoitat mahdollisia sopivia paikkoja ja sitten sähköpostitiedustelu jokaiseen paikkaan. Jos laitat vaikka 15 paikkaan ja yhdestäkään ei aukea mahdollisuutta niin sekin kertoo jo tarpeeksi.

Enkä yritä lannistaa, on niitä jotka saa loistavan työpaikan tuota kautta, mutta varsinkin jos ei ole nuori enää niin kannattaa edetä varovaisesti ja varmistellen.

Vierailija
8/9 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Näin 2 noista lastenohjaajista myös

Vierailija
9/9 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin omasta tahdosta ammatinvaihtaja ja valmistuin lähihoitajaksi 43 vuotiaana. Töitä on saanut tehdä niin paljon kun itse vaan jaksaa. Jos suuntaus mitä haluaa tehdä on hakusessa suosittelen keikkailua erilaisissa pisteissä. Itse menin koulutukseen nuorisotöitä ajatellen kappas valikoinkin vammaissuuntauksen. Tämän erikoistumisvuoden tein oppisopimukdena. Palkka -5%. Itse suosittelen jos elämä jo antaa periksi esim ettei ole pieniä lapsia. Paljon joutuu itse lukemaan JA kirjoittamaan. Nyt töitä 12 v tehneenä en kadu muutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän