Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Magnesium ihmelääke uniongelmiin"

Vierailija
02.01.2018 |

Lueskelimpa tätäkin palstaa ja joku neuvoi ottamaan unettomuuteen magnesiumia ja meikähän haki sitä apoteekista ja illalla pistin kaks summuun ja vettä päälle ja sitte menin "nukkumaan". Ei tullu uni. Parin tunnin päästä tää magnesiumi alkoi vaikuttaan, muttei laisinkaan unettavasti vaan vessassa sain laukata koko yön. Pytyn reunatki oli niin paskasa, että harjalla sain jynssätä melkoisesti ja kloriittia meni puoli pulluva. Että kiitti vaan neuvosta !

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/48 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium rentouttaa lihaksia.

Itse otan magnesiumia kilpirauhasen vajaatoimintaan. Ja nimenomaan illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käyttämään antihistamiinia allergioihin. Ainut ongelma on sivuvaikutus. Ne unettavat aivan liikaa! Ovatko lääkärit määränneet antihistamiinia myös unettomuuteen? Tätä kannattaisi miettiä, sillä en ole ainut, joka nukkuu liiankin syvää unta antihistamiinien vaikutuksen vuoksi.

Vierailija
24/48 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia on helppo saada ruuasta tarpeeksi joten sitä on turha ottaa lisäravinteena. Vatsavaivojakin se tosiaan aiheuttaa, eikä pelkästään oksidina. Itse kokeilin muistaakseni sitraattia.

Vierailija
25/48 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän iltaisin magnesiumsitraattia, ja auttaa minua nukahtamaan. Tämä tuote on käytössä: https://fi.iherb.com/pr/Life-Extension-Magnesium-Citrate-160-mg-100-Veg…

Vierailija
26/48 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan magnesiumia kuukautisten aikaan, olen lukenut sen helpottavan PMS-oireita, kuukautiskipuja ja kuukautisiin liittyvää migreeniä. Mielestäni näin onkin (ei poista oireita kokonaan, mutta lieventää), mutta vaikutusta nunkkumiseen en ole huomannut.

Vierailija
27/48 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/48 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/48 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/48 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, eli missä muodossa se sun magnesium on?

Maknesiumkitraattina.

Vierailija
31/48 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on levottomat jalat öisin. Magnesiumöljysuihke auttaa.. Se imeytyy ihon läpi. Pääsen sen avulla takasin uneen.

Vierailija
32/48 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/48 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita seuraavaksi bromia.

Vierailija
34/48 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium ei todellakaan auta uniongelmiin. Vähän apua siitä on koviin lihaskouristuksiin (ei siis mitään pientä suonenvetoa) ja rytmihäiriöihin. Melatoniinilla voi samantien viskata vesilintua, varsinkin Circadin on synteettistä eikä toimi kuin erittäin "herkillä". :( Älkää siis oikeasti mainostako kumpaakaan, koska niistä ei välttämättä ole apua ja joku kuluttaa rahansa taas turhaan!

Vierailija
35/48 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei auttanut melatoniini. Söin sitä varmaan puoli vuotta. Noh, alkoi jatkuva ripuli, edes töissä meinannut pystyä kun salamana meinasi tulla muussit housuun. Otettiin kakkanäytettä ja kävin kolonoskopiassakin sen takia! Jostain syystä x lopetin melatoniinin ja siihen loppui ripuli.

Kokeilin myöhemmin vielä melatoniinia pari kertaa ja siitä tuli yhdestä pilleristä kahden päivän megaripuli. Että näinkin voi käydä, kukaan lääkäri ei edes usko sitä. Kiva juttu.

Vierailija
36/48 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas auttoi magnesium uniongelmiin. En tosin ole varma, onko lumevaikutusta, mutta ei kai sillä sitten niin väliä.

Magnesium vähentää kortisolin eritystä, mikä siis stressihormoni.

Ennen nukkumaan otan yhden magnesium-tabletin. Menen hetkeksi pötköttämään. Sitten menee hetki ni olo on jotenki ”rento” ja ei ollenkaan ylikierroksilla. Sitten paan silmät kiinni ja tuntuu, että oon aika äkkiä unen rajamailla.

Mutta tuntuu, että magnesiumista nään enemmän unia, sehän on ns. huono juttu, että uni on ”pinnallisempaa”. Aamulla kuitenkin olo pirteä niin kai se kertoo että oon nukkunut hyvin.

Se auttaa myös ummetukseen. Illalla kun ottaa, aamulla kun herää ja syö aamupalan nii täytyy jo juosta vessaan. Ennen magnesiumin aloitusta vatsa saattoi olla koko päivän pallo, ilmaa tuli jatkuvasti ja mitään ei ulos. Nyt ei oo enää ees ilmavaivoja ja vatsa toimii kuin unelma, eikä yhtään pöhötä tai maha turpoa.

En ota magnesiumia joka ilta, vaikka kai pitäisi.

Vierailija
37/48 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se hyvä jos joku pehmeämpi hoito auttaisi uniongelmiin. Kaikki ne on kokeiltu. Tosin melatoniini on jonkun verran syventänyt unta, muiden lääkkeiden kanssa. Varsinkin jos sen ottaa säännöllisesti joka päivä samaan aikaan. 

Vierailija
38/48 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun käyttämään antihistamiinia allergioihin. Ainut ongelma on sivuvaikutus. Ne unettavat aivan liikaa! Ovatko lääkärit määränneet antihistamiinia myös unettomuuteen? Tätä kannattaisi miettiä, sillä en ole ainut, joka nukkuu liiankin syvää unta antihistamiinien vaikutuksen vuoksi.

Mulle määrättiin unettomuuteen Ataraxia. Ei auttanut. Kroppa oli jotenkin vetelä. Rentoutti kroppaa muttei mieltä. Niin ja rytmihäiriöitäkin tuli kaupanpäällisinä.

Vierailija
39/48 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti melatoniinin ja ripulin yhteydestä ja näin kävi aluksi minullekim.

Sitten kokeilin Unital-merkkistä melatoniiniä ja aloitin puolikkaalla ja sitten myöh kokonaisella 1mg, niin uni tuli, ei ripulia.

Olisiko niissä lisäaineissa eroja?

Vierailija
40/48 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirtatsapiini 3.75mg + melatoniini 4mg +magnesium

tuo auttaa jonkun verran minulla, ei jokayö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän