Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DHL pakettipalvelu kokemuksia

Vierailija
02.01.2018 |

Hoi vauvapalstalaiset!

Tilasin Euroopan unionin sisällä nettikaupasta tavaraa, joka ei ole tullattavaa. Kuljetuspalveluna toimii DHL. Sain ilmoituksen, että pakettini saapuu joulukuun lopulla arkipäivänä ja tätä edeltävinä parina edellisenä päivänä lähetys oli jo Suomessa. Kuinka ollakaan, tuona ilmoitettuna saapumispäivänä paketin seurantatietojen mukaan tuli "kuljetusviive" eikä tarkempia paketin tietoja ole saatavilla. Paketti on seurantatiedoista yhtäkkiä ikään kuin kadonnut. Näin on ollut nyt sieltä joulukuun lopulta asti.

Yritin etsiä tästä tietoja DHL:n nettisivuilta ja keskustelupalstoilta, mutten löytänyt. DHL:n sivuilla pystyy kyllä täyttämään asiakaspalvelupyyntölomakkeen, jossa kysytään mielenkiintoisesti, kuinka usein pyynnön lähettäjä käyttää DHL:n palveluita kuukaudessa. Aloin epäillä, vaikuttaako asian hoitamiseen jotenkin...

Siksi ajattelin kysyä täällä: Onko jonkun DHL-paketissa ollut "kuljetusviive" ja miten asian lopulta kävi? Muutenkin näitä DHL kokemuksia olisi kiva kuulla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DHL - todella huono palvelu. Edellä kerrotun kanssa lähes samanlainen tapaus, muka "yritetty toimittaa" vaikka olin kotona koko päivän ja puhelin auki. Lopulta monta päivää viesiteltyäni ja soiteltuani sain lopulta tuotteen. Nuori mies toi todella kotiin (mutta kertoi tekevänsä tuon omalla kotimatkallaan...). ;) Ei enää ikinä, jos voi valita!

UPS:sta myös huonoja kokemuksia eli koskaan en ole saanut kotiin toimitettuna, vaikka näin ilmoitettu. Aina joutunut hakemaan jostain eikä tietoa noutopaikasta ole saanut kuin vartavasten soittamalla / meilaamalla. :(

Vierailija
22/34 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille toi paketin.

Kuljettajalla oli hanskat ja suusuoja 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää koskaan DHL kuljetusta. Kolme kertas vuoden aikana käynyt seuraavaa. Olen sopinut DHL kanssa kuljetus päivän. He tarjosivat päivän lisäksi ajan 11:00-16:00. Olin kotona, kännykkä käsillä ja äänet kovalla, että varmaan kuulen. Minulla on koira joka ilmoittaa satavarmasti jos kukaan tulee oven taakse. Saan klo 10 tekstarin että kuriiri yritti tavoittaa teitö ette olleet paikanpäällä. Puhelinnumero on oikein tiedoissani, kukaan ei käynyt ovella, meillä on ovikello, se ei soinut. Soittelua asiakaspalveluun ja uuden ajan soittamista. Tämä oli tosiaan vuoden sisällä kolmas kerta kun tekevät vastaavat oharit. Asun keskeisellä paikalla stadissa, osoite on helppo löytää. Seuraavaksi valitsen UPSin.

Älä missään nimessä. UPS ei ilmoita mihin aikaan paketti tulee eikä soittele perään vaan jättää kylmästi toimittamatta, jos ei pääse ulko-ovesta talon sisälle. Pari kertaa kokeillut ja riitti. Tilauksille ei ole ollut mahdollista jättää ovikoodia ja onhan myös mahdollista, ettei sitä ole tai se ei toimi toimituksen ajankohtana.

Vierailija
24/34 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli joskus tullattava paketti tota kautta. Piti maksaa 28€ kun itsetullattuna ois ollu 40€??? Tuli 68€ lasku. Onneksi oli sähköposti mustaa valkoisella. Kuluttaja-asiamies sanoi saaneensa aiheesta useita valituksia.

Vierailija
25/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin järjestelmäkameran objektiivin, ja kameraliike oli valinnut DHL:n kuriiriksi. Nyt on kulunut kuukausi siitä, kun toimitus lähti, mutta en ole saanut pakettia. Olen saanut tietoa myyjäliikkeeltä, että DHL ei löydä kyseistä pakettia eli joku siellä on varastanut sen tai muuten hävittänyt. Minulla ei ole ollut seurantakoodia käytettävissä, vaan pelkästään myyjäliikkeen tilausnumero. Siksi en ole pystynyt neljän viikon aikana seuraamaan itse missä paketista on viimeisin kuittaus DHL:n toimitusketjussa. Epäilen tässä vaiheessa että DHL:n työntekijä on varastanut paketin, koska objektiivi on melko kallis. En voi suositella DHL:n palveluja. 

Vierailija
26/34 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika samanlainen tilanne. Ostin Ebaysta kalliin kameran linssin Saksasta. Ebayn osalta kaikki meni hyvin ja paketti lähti matkaan. Nyt on kulunut viikko siitä kun paketti on lähtenyt Saksasta eikä sen jälkeen ole kuulunut. Postille kun antaa lähetyskoodin niin lukee vain että lähetys on lähteny lähtömaasta.

Vierailija
27/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin saksasta kenkäliikkeestä leveit K-leveyden miesten kenkiä 2 paria (olen mies).

Tilauksen tein keskiviikkona 4.8. 2021 ja nyt on jo ma 16.8.2021, tosin vasta aamupäivä klo 8.30. Tämä ei ole DHL Express-paketti minun tietääkseni.

Tilausta katsoessani sieltä lähti linkki DLH:lle sekä 12-numeroinen koodi näkyy olevan (pelkkiä numeroita).  Se ei liene DHL:n seurantakoodi. Vielä ei missään löytyy ekaakaan kuittausta paketin matkasta. Katsoin DHLN. seurannan, varmuuden vuoksi DHL Expressin ja Suomen postin seurannan. Mistään noista ei löydy tietoa paketista.

Ehkä on parasta  mennä iltapäivällä omaan postitoimipaikkaani (pikkukaupunki) kyselemään.

Montaa päivää ei viitsisi enää odotella. Paketti tuntuu hävinneen kuin pieru Saharaan.  Ehkä olen vain liian hätäinen.

DHL:n yksitysasiakkaiden asiakaspalvelu: 030-45346, (oper. DNA) hinta 0,0835 €/puh + 0,1669 €/min kännykästä soitettuna. Lankapuhelimella tuo jälkimmäinen osuus olisi 0,0691€/minuutti. Tosi harvalla on nykyään enää lankapuhelinta.

Vierailija
28/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten toiminut hyvin, mutta tullausasiakirjoista veloittavat törkeän hinnan.

Vierailija
29/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita kokemuksia. Paketteja muka yritetään tuoda, ja valehdellaan ettei oltu paikalla. Tämä tapahtunut monta kertaa vaikka ollaan varta vasten ”kytätty” pakettia kotona ja oltaisi kyllä huomattu jos joku olisi oven takana käynyt. Puhelin on myös keksintö, jota on jostakin syystä mahdottomuus kuljettajien käyttää. Yksi paketti lähti takaisin toimittajalle useamman ”epäonnistuneen” toimitusyrityksen jälkeen (kertaakaan ei oikeasti ovella käyty). Asiakaspalvelusta ei juuri mitään apua, toimivat kuten toimivat ja sillä aikataululla kuin huvittaa, ja asiakkaan pitää se vain niellä. On pienempiä kuljetusyrityksiä joilla homma toimii kuin rasvattu, näiden mammuttien olisi syytä ottaa heiltä mallia ja astua nykyaikaan.

Vierailija
30/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeita kokemuksia. Paketteja muka yritetään tuoda, ja valehdellaan ettei oltu paikalla. Tämä tapahtunut monta kertaa vaikka ollaan varta vasten ”kytätty” pakettia kotona ja oltaisi kyllä huomattu jos joku olisi oven takana käynyt. Puhelin on myös keksintö, jota on jostakin syystä mahdottomuus kuljettajien käyttää. Yksi paketti lähti takaisin toimittajalle useamman ”epäonnistuneen” toimitusyrityksen jälkeen (kertaakaan ei oikeasti ovella käyty). Asiakaspalvelusta ei juuri mitään apua, toimivat kuten toimivat ja sillä aikataululla kuin huvittaa, ja asiakkaan pitää se vain niellä. On pienempiä kuljetusyrityksiä joilla homma toimii kuin rasvattu, näiden mammuttien olisi syytä ottaa heiltä mallia ja astua nykyaikaan.

Minulle on eräs UPS:n kuski tunnustanut, että on mahdollista, että valehdellaan asiakkaalle, että on yritetty toimittaa pakettia. Kyse oli pikkukaupungista. Tällä kuskilla oli myös toinen pikkukaupunki kymmenien km päässä, niin sepä vei paljon lisäaikaa (meno ja paluu) ja ylimääräisiä ajokilometrejä. Tälle UPS:n alihankkijalle tuli kyllä todella alle 0 € katteeksi!

Syynä on se, että työpäivän aikana ei ole ehditty kaikkia paketteja toimittaa. Syynä lienee se, että työnantaja vaatii kireän aikataulun noudattamista, ja ei halua kuitenkaan maksaa palkkaa ylityöstä.

Sama pätee varmasti myös muille tunnetuille pakettien rahtaajille.

Vierailija
31/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreita kokemuksia DHL:stä?

Vierailija
32/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten toiminut hyvin, mutta tullausasiakirjoista veloittavat törkeän hinnan.

Mulle lupasivat tullata halvemmalla kuin itsetullattuna olisi ollut. Paitsi lasku oli ihan sikamainen. En maksanut kun oli sähköpostissa lupaukset tallella.

Vierailija
33/34 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattu Ebaystä joululahjakoru 30.11.2022. Lähtenyt Saksasta normaalisti ja saapunut Suomeen DHL:n

lajittelukeskukseen 8.12.2022 klo 2:43 am. Tähän seuranta sitten päättyykin, enkä ole saanut tietoa mitä

on tapahtunut. Suomen postin seurantaan ei ole siirtynyt. Sähköpostiviestittelyllä ei ole tullut mitään

selvyyttä asiaan.  Pitää soittaa heti arkena tässä ketjussa mainittuun numeroon.

Varkaus tulee ensimmäisenä mieleen, vai voiko paketti muuten kadota ?

Vierailija
34/34 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäkööt DHL porukka pakettinsa vaikka perseisiinsä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi