Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hankkia lapsi tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
02.01.2018 |

On jatkuvasti reissussa. Siis luonnossa, kalareissuilla, vaelluksilla yms. Lisäksi tekee toimistotyötä noin 8-17.

Minulla on järkky vauvakuume! Inhoan vaelluksia ym. En ikinä lähtisi niille vauvan kanssa. Enkä muutenkaan.

Mies sanoo että lapsi on ok, mutta olisin käytännössä yh. Miten sitä mahdollisrsti jaksaa? Mies myös viikonloppuja usein pois.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tiedät jo nyt ettei mies ole koskaan kotona.

Vierailija
2/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tietojen valossa olisit kovin yksin lapsesi kanssa. Miehelle ovat muut asiat tärkeämpiä, sen hän on sinulle reilusti sanonut. Haluatko kantaa yksin vastuun lapsesta? Mieti sitä.

Lapsen tasapainoisen kehityksen kannalta ei ole kovin järkevää, että isä jää etäiseksi, poissaolevaksi ja joudut repimään itsestäsi liikaa. Jaksatko väsymyksen ja uupumuksen keskellä kantaa vastuuta yksin? Harkitse nyt vielä ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te molemmat tiedostatte, että elämä muuttuu lapsen myötä? Ei kai kukaan kuvittele, että ennen lapsia ollaan kaikki vapaa-aika kotona sohvalla tai että kun lapsi tulee, niin voidaan jatkaa entistä elämää? Kyse ei ole kuitenkaan mistään joko-tai -asetelmasta, mutta vanhemmuuteen kuuluu tietyt jutut ja niitä ei lähtökohtaisesti pidä ulkoistaa vain toiselle osapuolelle.

Vierailija
4/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuolla määritelmällä en osaa sanoa, mutta tällä kokemuksella voisinpa melkein suositella.

Jos ukko kuitenkin osaa huolehtia itsestään ja perheestään, niin lapsen kanssa kahden oleminen on suorastaan omaa aikaa.

Mä olin aina kovin onnellinen, kun eksä lähti jonnekin reissuun, mutta se saattoi johtua siitäkin että kotona ollessaan meillä kenelläkään ei ollut kivaa.

Vierailija
5/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. En jaksaisi hoitaa lasta koko ajan yksin. Miehen meno tuskin lapsen myötä muuttuu jos on luonteeltaan menevä.

Vierailija
6/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko ollenkaan lasta. Tai ethän sinä ilman lastakaan sitä miestä näkisi. Että mieti sitä.

Vierailija
7/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä teen paljon töitä, näen ystäviä ja harrastan, joten olen tottunut siihen että mies on pois.

Meillä on yhdessä kivaa, mutta nähdään vähemmän kuin keskivertopari.

Haluaisin hirveästi lapsen juuri tuon miehen kanssa! Nyt ajattelen että jaksaisin hoitaa yksin, mutta en sitten todellisuudessa tiedä.

Mies on oman tien kulkija. Se sopii koska minulla ei ole isää ikinä elämässäni ollut, en ole tottunut edes tiiviiseen parisuhteeseen. Vaikka ajatus normaalista on ollut joskus haaveena.. En usko että mies muuttuu ikinä. Hänen kanssaan on kuitenkin ihania hetkiä ne, kun ollaan yhdessä.

Ehkä olen myös vähän yksinäinenkin.

Ap

Vierailija
8/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mieluummin koira tai kissa yksinäisyyttäsi lievittämään.

Vierailija
9/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi voisi harrastaa sitä patikointia ja kalareissuja isänsä kanssa yhdessä sitten kasvettuaan vähän? :)

Vierailija
10/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli sellainen outdoormies-ketju.. Mieheni on sellainen, mutta en jaksanut kommentoida siihen, koska siinä oli vain naisten kommentteja jotka tykkäsivät itsekin olla luonnossa.

Minä en tykkää. Ja harmittaa, kun välillä tuntuu että en ole minkään kalareissun tai vaelluksen väliin jättämisen arvoinen. Kun mies joskus kysyy tehdäänkö viikonloppuna jotain, perun yleensä kaikki menoni, se on niin harvinaista iloa.

Silti hän on minulle ystävällinen ja rakastava, todella älykäs ja hyvännäköinen. En ikinä saisi parempaa. Hänen näköinen lapsi olisi ihastuttava!

Usein silti mietin riittänkö itse.. tai ettei hän ajattele minusta samalla tavalla (en ole mikään älykkö, politiikka ja luoto ei juuri herätä tunteita, enkä omaa mitään omaperäisiä mielipiteitä). Haluaisin vaan elää tavallista elämää.

Ap

Vierailija
11/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takiako suomalaislasten äo on laskussa?

"Olosuhteista niin väliä, mutta kun vauvakuume!!!"

Vierailija
12/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelle lapsi on ok niin sitten niitä vaelluksia ja reissuja vaan pitää vähentää. Jos lapsi ei ole ok niin sitten myös sanoo sen ja pitää huolen ehkäisystä.

Vierailija
13/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsi voisi harrastaa sitä patikointia ja kalareissuja isänsä kanssa yhdessä sitten kasvettuaan vähän? :)

Olisi niin ihanaa jos noin kävisi! Ja mies on vitsaullutkin, että tulisikohan siitä samanlainen sisäkissa kuin minä, vaikka hän yrittäisi viedä luontoon :D Eli ainakin miettii tekevänsä lapsen kanssa jotain. Ei kuitenkaan ole vauvaihmisiä, mutta isompien (yli 4v) kanssa tulee hyvin toimeen. Eli ekat vuodet olisin varmasti niin sanotusti yh.

Ap

Vierailija
14/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä teen paljon töitä, näen ystäviä ja harrastan, joten olen tottunut siihen että mies on pois.

Ap

Tässä käy sitten niin, että huomaat olevasi ihan yksin. Lapsen kanssa (varsinkin jos mies ei osallistu lapsen hoitoon) et voi enää nähdä ystäviäsi ja harrastaa samaan malliin. Tuletko siitä katkeraksi, että miehen poissaolon vuoksi olet sidottuna kotiin niin paljon?

Vierailija
15/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni meillä on ihan hyvät olosuhteet, yksi ylimääräinen huone, molemmilla työpaikat, ja äitini sekä siskoni asuu lähellä. Lisäksi kahdella hyvällä ystävälläni on vauva. Ja olen tottunut olemaan paljon yksin.

Ap

Vierailija
16/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässä käy sitten niin, että huomaat olevasi ihan yksin. Lapsen kanssa (varsinkin jos mies ei osallistu lapsen hoitoon) et voi enää nähdä ystäviäsi ja harrastaa samaan malliin. Tuletko siitä katkeraksi, että miehen poissaolon vuoksi olet sidottuna kotiin niin paljon?

No juuri tuota pelkään. Kun olen tottunut kyhäämään brunsseja, lukemaan tunteja, ja nukkumaan pitkään. Valvon ja herään myöhään, ja saatan olla yöpuvussa koko päivän. Lapsen kanssa pitäisi olla aktiivinen, ja omaa aikaa tuskin olisi. Ainakin siihen varaudun.

Mutta mietin joka päivä vauvaa. Ihan joka tunti melkein.. Olisi ihanaa kalustaa huone, ja saada meidän sekoitus, jolle olisin tärkeä! Ja kun näen ystävien vauvoja, haluaisin vaan viedä heidät kotiini!

Ystävän vauva oli luonani hoidossa, ja oli ihanaa nukkua hänen vieressä :)

Ap

Vierailija
17/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jatkuvasti reissussa. Siis luonnossa, kalareissuilla, vaelluksilla yms. Lisäksi tekee toimistotyötä noin 8-17.

Minulla on järkky vauvakuume! Inhoan vaelluksia ym. En ikinä lähtisi niille vauvan kanssa. Enkä muutenkaan.

Mies sanoo että lapsi on ok, mutta olisin käytännössä yh. Miten sitä mahdollisrsti jaksaa? Mies myös viikonloppuja usein pois.

Jos mies on kiltti ja lempeä ja olisi hyvä isä, niin miksei. Jos ymmärtää, että hänen reissuja olisi vähemmän muutaman vuoden, niin miksei.

Oletteko puhuneet siitä? Onko hän valmis vähentämään reissuja? Vai onko sitä mieltä että akat hoitaa kakarat?

Vierailija
18/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valmis vähentämään reissuja...

Ap

Vierailija
19/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka paljon sulla on ikää? Kuulostat kovin nuorelta. "Mies on hyvännäköinen, olisi ihanaa saada sen näköinen lapsi". "Mietin vauvaa ihan joka tunti, olisi ihanaa saada sisustaa huone."

Vierailija
20/31 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa on yksin lapsen hoitamises.. ennenvanhaanki ukkot niitä lapsia ole hoitanu, niin miks se muka nykysin on niin iso juttu et äiti juotuu yksin hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi