Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaan 1400e kuussa. Olenko köyhä?

Vierailija
02.01.2018 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten käytät rahat. Pelkkien tulojen perusteella ei voi sanoa mitään. Sullahan voi olla säästössä vaikka kuinka paljon. Sen sijaan jollain kymppitonnin kuussa ansaitsevalla voi olla miljoonavelat.

Tulee mieleen muuan stubbi.

Perheessä kaksi yli 100k vuodessa tienaavaa eivätkä muuta ole saanet aikaiseksi kuin miljoonan velkaa.

Eikä löytynyt ilmeisesti mitään panamastakaan eli kyse ihan oikeasti on vain hölmöydestä.

Vierailija
22/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saan tuon 1400, pärjään kitkuttelemalla.  Onneksi on vähän säästöjä paremmilta ajoilta, niin olen pystynyt käymään hammaslääkärissä ja ostan itse silmälasini, jotka ovat kalliit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on käteen jäävä summa, niin ihan ok. Ei tietenkään mikään mieltä riemastuttava summa mutta kyllä sillä pärjää lapseton pulliainen. 

Tästä summasta menee vielä verot mutta ne on pienituloisella lähes olemattomat

Minulla menee 1300e bruttotulosta liki 300e veroa. Mielestäni se ei ole olematon suhteessa palkkatasoon vaan aika paljon!

Jos tienaisin 3000e 300e:n vero olisi "lähes olematon".

Saat varmaan aika paljon veronpalautuksia. Ei pienituloisella ole 25% veroprosenttia.

Vierailija
24/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on käteen jäävä summa, niin ihan ok. Ei tietenkään mikään mieltä riemastuttava summa mutta kyllä sillä pärjää lapseton pulliainen. 

Tästä summasta menee vielä verot mutta ne on pienituloisella lähes olemattomat

Minulla menee 1300e bruttotulosta liki 300e veroa. Mielestäni se ei ole olematon suhteessa palkkatasoon vaan aika paljon!

Jos tienaisin 3000e 300e:n vero olisi "lähes olematon".

Saat varmaan aika paljon veronpalautuksia. Ei pienituloisella ole 25% veroprosenttia.

13.5%. Joulukuussa bruttopalkka 1307e, ennakonpidätys 177e ja työttömyysvakuutusmaksu + eläkemaksu 102e. Nettopalkaksi jää 1029e. Eli ok, ei puhtaasti veroa mutta näin se menee jos brutosta ja netosta puhutaan.

Veronpalautuksia saan yleensä 20-100e, joten hitunen ilmaa tuossa veroprossassa voi olla, etten vaan saa mätkyjä.

Vierailija
25/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuolla yksi ihminen pärjää.

Asumiskustannukset about 500e

Puhelin netti vesi sähkö jne 300e

Ruoka plus Prismasta saatavat hygienia jne vessapaperit 300e

Auton kulut? 150e.

1250e. Säästöönkin vielä Jää ja ruoka sekä sähkökulut jne saattavat olla paljon pienempiä.

Vierailija
26/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton tietää.

Voi sinulla olla vaikka kuinka paljon omaisuutta tai sitten pelkkää velkaa. Miten sen voisi kuukausituloista tietää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan