Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaako joku oikeasti alle 2600 euroa kuukaudessa?

Vierailija
02.01.2018 |

Onko se ylipäätään mitenkään mahdollista nykyisessä hyvinvointivaltiossa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi,kyllä meitä on tosi paljon jotka tienaa n.1000 e kuussa,sillä sit elellään...

Vierailija
22/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tulitko ap. tänne nyt ihan yksinkertaisesti vain ns. leveilemään noilla  ansioillasi ....

Sekö oli tuon aloituksesi, ikäänkuin  alitajuisena  taustamotiivina ?

Vai oletko sitten vain joku ihan tavallinen anonyymi, netissä kaikenvalehtelija ?

En voi tietysti olla varma, mutta oma käsitykseni on, että ap viittaa ”ihmettelyllään” kokoomusministeri Laura Rädyn taannoiseen kommenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tienaan reilun tonnin kuukaudessa, enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta. Tiukkaa on, mutta näillä mennään päivä kerrallaan eteenpäin.

Terveisin kokopäiväinen taksikuski.

Vierailija
24/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten liikuntaleikkikoulun ohjaaja, 27h/viikko, brutto 1300e/kk, netto 1030e. Kassasta saan soviteltua 550e brutto, netto 410e (naurettava veroprossa näillä tulotasoilla).

Päiväkodissa hoitajana, 38,5h/viikko, sain bruttona 2030e/kk, nettona se tekee himpun alle 1500e/kk.

Koulutus lähihoitaja (yo-pohjainen).

Mielestäni näitä palkkoja/ tukia voitaisiin kompensoida ihan veroja alentamalla. Alle 1500e/kk bruttoansiot verottomana ja alle 2000e/kk ansiot pienellä verolla. Raha menisi kuitenkin kulutukseen/kiertoon ja oman terveyden huoltoon ja ylläpitoon eli lopulta myös yhteiskunnalle kannattavaa. Työtä voisi myös riittää useammalle kun osa-aikatyön tulolla tulisi toimeen...

Vierailija
25/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteeri sairaalassa 2136€/kk, netto 1670€

Vierailija
26/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 brutto ja urani huipulla.

Käteen jää 1900

Asuntovelka, auto, ym, ym, ym

Vierailija
27/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt niin tyhmä kysymys ole, jos samaa kerran ihmetteli myös kokoomuslainen ministeri.

No sehän kertoo kysyjän ja ministerin melko kapeanäköisestä ajattelusta enemmän kuun kysymyksen viisaudesta.

Vierailija
28/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hioooop, mammat lähti provoon mukaan, niin että heilahti.

Vierailija
29/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yliopistotutkinto, akateeminen työ ja työkokemusta vähän vajaa 10 vuotta ja ikää 30 +, palkka 2300, noussut satasen tässä työvuosien aikana. Puoliso on kokki, sama palkka.

Vierailija
30/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kokoaikainen ja kokemus 12v eli urani huipulla olen. Käteen jää n. 1300-1400€/kk.

Vierailija
31/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumal*uta sinun kysymystä ap!! Herää jo!!

Vierailija
32/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hioooop, mammat lähti provoon mukaan, niin että heilahti.

Mulla on tylsää istua yksin sairaana. Eli huvin vuoksi.

Vierailija
33/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tuota aloitusta...

T.sairaanhoitajan palkalla kituuttava....

Vierailija
34/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienasin, vielä kaksi kuukautta sitten.

Sitten sain pienen korotuksen ja puhelinedun, joten palkka hilautui just tuon esittämäsi rajan yli. Luultavasti viimeinen korotus mitä ikinä tulen saamaan (poislukien indeksit).

44 v ja toimistotöissä.

Vierailija
35/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, täällä niin paljon parjattu sairaanhoitaja tienaan bruttona 2450e/kk (mielestäni vaativasta työstä) erikoissairaanhoidossa. Verojen jälkeen käteen jää pari tonnia ja hyvinä kuukausina lisät päälle, mutta ei niitä joka palkassa tule päiväpainotteisen työn takia.

Tällä tulee ihan ok toimeen, mutta vähemmällä rahalla en tuota työtä tekisi vaan vaihtaisin alaa tai työpaikkaa välittömästi.

Vierailija
36/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 / 5

Vierailija
37/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 2000, netto 1500. Arkisin syön ruoan töissä joka maksaa n.110€/kk. Työmatkakulut 106,50/kk, vuokra 700€+muut pakolliset menot.

Minkä takia maksat jostain työpaikkaruokailusta 110 euroa kuukaudessa? Ja palkkasi ei tuon isompi ole. Otahan omat eväät jatkossa, niin säästät tuonkin rahan. Minulla jää käteen noin 1600 euroa kuukaudessa ja en todellakaan raaskisi laittaa tuollaisia rahoja työpaikkaruokailuun, tuollahan saa jo ainakin kahden viikon ruuat.

Vierailija
38/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua leikissä on se että saa vähintään tuon heittäytyessä elätiksi :p

Että siksi suht järkevä kysymys.

Niijoo ja vain mielikuvitukseton idiootti tms laskukyvytön alkoholistiluuseri menee toimeentulotuelle.. tienaa paljon paremmin jos vähänkään viittii tutustua tukiviidakkoon ja on peruskoulun kolmannen luokan laskutaidot hallussa

Vierailija
39/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä tienaan reilun tonnin kuukaudessa, enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta. Tiukkaa on, mutta näillä mennään päivä kerrallaan eteenpäin.

En tiennyt edes, että takseilla on noin huonot palkat :O Miksi kukaan edes suostuu tommoiseen työhön? Vuorotyötä ja pitkää päivää huonossa kelissä. Kaupan päälle saa vain vittuilut känniääliöiltä.

-Kummastunut

Vierailija
40/49 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt edes, että takseilla on noin huonot palkat :O Miksi kukaan edes suostuu tommoiseen työhön? Vuorotyötä ja pitkää päivää huonossa kelissä. Kaupan päälle saa vain vittuilut känniääliöiltä.

-Kummastunut

Riippuu onko isäntä vai renki. Moni ajaa omaan piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan