Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotin miehelle, että ottaisi vastuun lasten harrastetavaroista

Vierailija
02.01.2018 |

ja niiden hankinnasta. Siis luistimet, jalkapllovarusteet, sukset jne. Mies oli heti, että joo, totta kai! Kerro vaan mitä ostaa ja minkäkokoista ja koska tarvitaan niin kyllä hän hoitaa. Just...

Mulla kilahti: yritän tässä kovasti päästä eroon projektipäällikön roolista (minkä mies kyllä tietää, juuri siitä keskustelimme), mutta ilmeisesti puolison aivokapasiteetti ei todellakaan ymmärrä mitä vastuulla tarkoitetaan. Onko muilla tällaista?

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies soitti vuoden joka ikinen tiistai, että monelta se lapsen tiistain harrastus alkoikaan...

Se kuskaus kun oli uskottu hänelle. Joka toinen kerta ajoi paikan ohi ja lapset takapenkiltä sitten hihkuivat, että käänny. Kaksi kertaa toi lapsen kotiin ja kolme kertaa unohti hakea.

Meillä pianoa harrastavalla on syksyn aikana kolme kertaa joko peruuntunut tai lyhentynyt puoleen kun mies on havahtunut vasta opettajan soittoon, että missä lapsi viipyy... 7-vuotias kun ei pysty tätä yksin hoitamaan ja tarvinnut kuskia.

Ap

Siis miten teillä tuon ikäinen ei voi huolehtia omista harrastuksistaan? Kyllä meillä tuon ikäinen muistaa kaikki harrastuksensa ja menee ajoissa ottamaan kaikki tarvittavat välineet kasaan. Jos kuski ei ole ajantasalla, niin muistuttaa. Tosin ei voi olla huomaamatta, että lähtö on edessä kun lapsi itse kerää kamojaan ja syö välipalat ym

Vierailija
42/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on paras kommentti! Kertooka mulle keskiluokkainen perhe jossa 7-vuotias hoitaa harrastuksensa itse ja harrastaa ihan normaalisti :D

Nostaa kättään. Liikunta- ja musiikkikerhot on koulun tilossa, johon alakoululaiset kävelee ihan itse oikeaan aikaan ja paikkaan :D Ja yksi kulkee bussilla tai pyörällä 2 km päähän jalkapallo harkkoihin.

Hakeeko se jalkapalloilija itse myös kaupasta varusteensa ja huolehtii kamojen pesut ja pakkaamiset? Vau!

Ja syökin ihan itse. Ei lapset ole mitenkään kädettömiä. Heille ei vaan nuo asiat ole oman egon jatke joiden avulla päteä. Ei he tee sitä numeroa, että treenien jälkeen kävelevät pesukoneelle ja laittaa sen päälle ja tämä jälkeen tekee välipalaa itselleen ja lähtee kavereiden kanssa kaupungille ostamaan vaikka niitä harrastevälineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies soitti vuoden joka ikinen tiistai, että monelta se lapsen tiistain harrastus alkoikaan...

Se kuskaus kun oli uskottu hänelle. Joka toinen kerta ajoi paikan ohi ja lapset takapenkiltä sitten hihkuivat, että käänny. Kaksi kertaa toi lapsen kotiin ja kolme kertaa unohti hakea.

Meillä pianoa harrastavalla on syksyn aikana kolme kertaa joko peruuntunut tai lyhentynyt puoleen kun mies on havahtunut vasta opettajan soittoon, että missä lapsi viipyy... 7-vuotias kun ei pysty tätä yksin hoitamaan ja tarvinnut kuskia.

Ap

7 vuotias kuintekin pystyy yksin liikkumaan vapaa-ajallaan kavereille?

Niin. Kai tajuat että jokin harrastus voi olla jossain kauempana? Meillä ei ees 15-vuotias pääse harrastukseensa ilman kyytiä.

Mutta vastaavan matkan kulkee ostarille, leffaan, jne ihan itse.

...koska kaikkihan asuvat kaupungissa, mistä löytyy toimiva julkinen liikenne.

Eiku...

Itseppä he tekevät elämästään hankalaa...

Miten tämä nyt liittyy mihinkään??

Vierailija
44/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin. Kai tajuat että jokin harrastus voi olla jossain kauempana? Meillä ei ees 15-vuotias pääse harrastukseensa ilman kyytiä.

...koska kaikkihan asuvat kaupungissa, mistä löytyy toimiva julkinen liikenne.

Eiku...

Ja kenen valitan se on asua palveluiden ulkopuolella?

Tarkoitat siis, että totta kai on sen naisen päätös asua maaseudulla, joten tietenkin on väärin vaatia miesparkaa kuljettamaan lapsia harrastuksiin? Vai mikä on pointtisi?

Vierailija
45/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on paras kommentti! Kertooka mulle keskiluokkainen perhe jossa 7-vuotias hoitaa harrastuksensa itse ja harrastaa ihan normaalisti :D

Siis ei sentään maksa maksuja, mutta kahteen harrastuksista menee täysin itse ja osaa kaikkiin harrastuksiin liittyen kuitenkin hoitaa välineensä kuntoon. Sillä erotuksella, että emme ole keskiluokkaa, jos sillä nyt on jotain merkitystä.

Vierailija
46/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostaa kättään. Liikunta- ja musiikkikerhot on koulun tilossa, johon alakoululaiset kävelee ihan itse oikeaan aikaan ja paikkaan :D Ja yksi kulkee bussilla tai pyörällä 2 km päähän jalkapallo harkkoihin.

Hakeeko se jalkapalloilija itse myös kaupasta varusteensa ja huolehtii kamojen pesut ja pakkaamiset? Vau!

Meidän eskari-ikäinenkin osaa jo käyttää pesukonetta. :D  Katsos, kun sille on opetettu mitä pitää pakata esim. kun lähtee jalista pelaa. Meillä, kun ei äiti asu yksin niin äiti ei myöskään yksin noista asioista vastaa.

Vierailija
47/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis miten teillä tuon ikäinen ei voi huolehtia omista harrastuksistaan? Kyllä meillä tuon ikäinen muistaa kaikki harrastuksensa ja menee ajoissa ottamaan kaikki tarvittavat välineet kasaan. Jos kuski ei ole ajantasalla, niin muistuttaa. Tosin ei voi olla huomaamatta, että lähtö on edessä kun lapsi itse kerää kamojaan ja syö välipalat ym

Koska isä ei ole opettanut lapsilleen tällaista vastuun ottoa. Siksi.

Vierailija
48/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkemys siitä, mitä on normaali harrastaminen, varmasti vaihtelee, mutta me ehkä olemme kuvaamasi kaltainen perhe. Lapsen harrastukset on valittu niin, että lapsi pääsee paikalle itse, joko kävellen tai pyörällä. Seitsemänvuotiaana lapsella oli yksi taide- ja yksi liikuntaharrastus, kumpikin alle kahden kilometrin päässä sekä kotoa että koululta. Totta kai me vanhemmat huolehdimme harrastusvälineistä, eväistä ja aikatauluista, mutta paikalle lapsi on hankkiutunut itse siitä lähtien, kun ylipäätään on ollut riittävän vanha kulkemaan yksin lähiympäristössä. Teemme miehen kanssa molemmat vaativaa työtä, jossa on epäsäännölliset työajat, emmekä muutenkaan ole sellaisia, että jaksaisimme kaiket illat kuskata lasta ympäriinsä ja minuuttiaikatauluttaa arkea.

Vierailija
49/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En minä ainakaan teini-ikäisenä enne mopoa kulkenut leffaankaan itse, sinne kun oli myös se 10 km matka, kuin harrastuksiinkin.

Minä taisin olla siinä 10v kun naapurin lasten kanssa kuljettiin linja-autolla maalta kaupunkiin harrastuksiin, elokuviin, kauppakeskuksiin.  Mopoa ei koskaan ollut ja aika tympeetä olisi ollut, jos oltaisiin odotettu että vanhemmat kuskaa.

Vierailija
50/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi jättänyt kysymättä olisit edelleen tyytymätön häneen. Ei olisi kuitenkaan osannut ostaa oikeanlaisia juuri oikeaan aikaan, jne. 

Nimenomaan. Mies tietää, ettei ne koskaan tule olemaan oikeat kuitenkaan, jos itse menee hankkimaan konsultoimatta päällepäsmäriä, joka jo innolla odottaa sitä seuraavaa hetkeä jolloin saa tuntea itsensä tärkeäksi valittamalla kaikesta.

Lakkaa nyt jo. Varmasti tuollaista on paljonkin, mutta mikään ap:n viesteissä ei vaikuta siltä että tästä olisi kyse. Asiat voi hoitaa monella tapaa, tai ne voi kerta kaikkiaan jättää hoitamatta. On lapsellista marttyyriutta esittää, että ei olisi eroa sen hoitamatta jättämisen ja omalla tavalla hoitamisen välillä ja ottaa itseensä sitä, jos hoitamatta jättämisestä ei saakaan kiitosta ja mitalia.

Nimenomaan, asiat voisi hoitaa monella tapaa. Suurin osa naisista ei tätä kuitenkaan ihan oikeasti kestä. Ja olen itsekin nainen, näen näitä äitejä koko ajan ympärillä. Mies tekee aina väärän valinnan. Silloinkin kun ei valiteta miehelle suoraan, tekisi kovasti mieli ja sitten valitetaan siskolle ja kavereille.

Tässäkin vois olla ihan hyvä opettaa sille 7-vuotiaalle kantamaan vastuuta yhdessä, mukaan hankkimaan ja huoltamaan välineitä ja pitämään huolta myös itse, että on sovittuun aikaan sovitussa paikassa. Lähes kaikilla tuon ikäisillä on jo puhelimet? Mutta mikä on mammojen virallinen mielipide? "Ei 7-vuotias VOI..."

Vierailija
51/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meilläkin on lapsen harrastus koulun tiloissa. Sinne vaan on 13 kilsan matka.

No meidän lapsen harrastus on ihan toisessa kaupungissa ja matkaa yli 20 kilsaa, mutta silti pääsee sinne bussilla kolme neljä kertaa viikossa. Meillä kun ei vuorotyöläisillä ole mahdollista kuskata.

Meillä se bussilla kulkeminen kestää niin kauan että ei ehdi sinne harrqstukseen.

Vierailija
52/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa meille!

Vierailija
53/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska isä ei ole opettanut lapsilleen tällaista vastuun ottoa. Siksi.

Se on pelkästään isän tehtävä? Ja jos isä laiminlyö lasta niin pakkohan äidinkin on kostoksi isälle? Jestas tätä wt-touhua. Meillä jo 5-vuotias nostaa metelin jos jompikumpi vanhemmista meinaa unohtaa hänen harrastuksensa.... Ei tulis kuuloonkaan et istuis jossain sohvan nurkassa kunnes ope soittais.

Vierailija
54/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kulje. Kulkee kyllä kavereille ja kaupungille ja kouluun.

Harrastukseen kulkeakseen pitäisi käyttää bussi-metro-juna-bussi-reittiä ja matka-aikaa kertyisi yhteensä 3,5 tuntia. Paluu pimeässä. Autolla puoli tuntia suuntaansa.

Vierailija
55/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oisko parempi, että menis vaan ostaan mitä sattuu? Sitten ois vääränlaiset sukset ja liian pienet monot.

Olet selvästi aikaisemmin ominut tuon tehtävän niin selkeästi ettei hän tiedä lähtökohtia. Hänhän vain tavallaan haluaa perehdytyksen uuteen tehtävään, todennäköisesti jatkossa osaa sitten toimia itsenäisemmin.

Millainen vanhempi ei osaa ostaa luonaan asuvalle lapselle oikeanlaisia urheiluvälineitä? Jos on epävarma koosta, niin ottaa vain lapsen mukaan kauppaan ja sanoo myyjälle, että tälle lapselle pitää löytää sopivat monot, sukset ja luistimet koulun liikuntatunneille. Tuskin urheilukaupan ammattitaitoinen myyjä myy mäkihyppysuksia, jos kyse on hiihtoon tarkoitetuista välineistä.

Vierailija
56/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi jättänyt kysymättä olisit edelleen tyytymätön häneen. Ei olisi kuitenkaan osannut ostaa oikeanlaisia juuri oikeaan aikaan, jne. 

Nimenomaan. Mies tietää, ettei ne koskaan tule olemaan oikeat kuitenkaan, jos itse menee hankkimaan konsultoimatta päällepäsmäriä, joka jo innolla odottaa sitä seuraavaa hetkeä jolloin saa tuntea itsensä tärkeäksi valittamalla kaikesta.

Lakkaa nyt jo. Varmasti tuollaista on paljonkin, mutta mikään ap:n viesteissä ei vaikuta siltä että tästä olisi kyse. Asiat voi hoitaa monella tapaa, tai ne voi kerta kaikkiaan jättää hoitamatta. On lapsellista marttyyriutta esittää, että ei olisi eroa sen hoitamatta jättämisen ja omalla tavalla hoitamisen välillä ja ottaa itseensä sitä, jos hoitamatta jättämisestä ei saakaan kiitosta ja mitalia.

Tässäkin vois olla ihan hyvä opettaa sille 7-vuotiaalle kantamaan vastuuta yhdessä, mukaan hankkimaan ja huoltamaan välineitä ja pitämään huolta myös itse, että on sovittuun aikaan sovitussa paikassa. Lähes kaikilla tuon ikäisillä on jo puhelimet? Mutta mikä on mammojen virallinen mielipide? "Ei 7-vuotias VOI..."

Kyllä näin on, mutta miksi juuri äidin pitäisi olla se joka soittaa 7-vuotiaan puhelimeen ja muistuttaa, että nyt lähdetään? Ja käy hänen kanssaan ostamassa suuremmat nappulakengät? Siitähän tässä oli kyse: voisiko isä kantaa vastuun? Vastuu tällaisissa asioissa on aina AIKUISELLA, vaikka 7-vuotias menisikin yksin harrastukseen bussilla ja pesisi omat varusteensa.

Vierailija
57/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meilläkin on lapsen harrastus koulun tiloissa. Sinne vaan on 13 kilsan matka.

No meidän lapsen harrastus on ihan toisessa kaupungissa ja matkaa yli 20 kilsaa, mutta silti pääsee sinne bussilla kolme neljä kertaa viikossa. Meillä kun ei vuorotyöläisillä ole mahdollista kuskata.

Meillä se bussilla kulkeminen kestää niin kauan että ei ehdi sinne harrqstukseen.

Ja meillä joutuu menemään pyörällä tai kävelleen ensin pysäkille ja vaihtamaan bussia, mutta silti lapsi on tämän kaiken valmis näkemään vaikka se vie aikaa toista tuntia.

Vierailija
58/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En minä ainakaan teini-ikäisenä enne mopoa kulkenut leffaankaan itse, sinne kun oli myös se 10 km matka, kuin harrastuksiinkin.

Minä taisin olla siinä 10v kun naapurin lasten kanssa kuljettiin linja-autolla maalta kaupunkiin harrastuksiin, elokuviin, kauppakeskuksiin.  Mopoa ei koskaan ollut ja aika tympeetä olisi ollut, jos oltaisiin odotettu että vanhemmat kuskaa.

Vieläkö sillä samalla reitillä bussit kulkee? Jos on jossain vaiheessa muuttanut koulun vierelle ja hyvien bussiyhteyksien varrelle, ei se sitä takaa, että viiden vuoden kuluttua olisi enää kumpaakaan käytössä.

Vierailija
59/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma on mielenkiintoinen, mutta tämä ketju ei kyllä ole. "Kyllä meillä lapset harrastaa täysin itsenäisesti ja käyvät vielä töissäkin maksaakseen harrastuksensa itse." Ketään ei kiinnosta, se ei ole ketjun aihe. Mutta onneksi olkoon, että olet täydellinen ihminen, jolla on täydelliset lapset, asuinpaikka ja mies. Voitaisko nyt mennä asiaan?

Vierailija
60/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän eskari-ikäinenkin osaa jo käyttää pesukonetta. :D  Katsos, kun sille on opetettu mitä pitää pakata esim. kun lähtee jalista pelaa. Meillä, kun ei äiti asu yksin niin äiti ei myöskään yksin noista asioista vastaa.

No älä nyt suututa mammoja kertomalla, että on olemassa joku muukin tapa tehdä asioita kuin marttyrointi ja valitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi