Miksi vain tyttöjen ympärileikkauksia vastustetaan?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Jo ihan wikipediastakin selviää, että kyllä vastustetaan. Tyttöjen ja naisten silpomisella on vain negatiivisia vaikutuksia, kun taas pojille ja miehille ympärileikkaus voidaan tehdä myös lääketieteellisistä syistä. Suurin syy miksi jälkimmäistä ei ehkä vastusteta niin yksimielisesti lienee se, ettei itse ympärileikatutkaan ole asiasta yhtä mieltä. Hyödyt ja haitat ovat yksilöllisiä. Jotkut aikuiset miehet tekevät sen jopa vapaaehtoisesti esteettisistä syistä.
Mistä lähtien ympärileikatut naiset ovat olleet asiasta yhtä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Miehen ympärileikkaukselle on olemassa myös lääketieteellinen perustelu: joissain tilanteissa se on tarpeellinen, esim. liian ahdas esinahka. Naisten kohdalla kyse on ainoastaan silpomisesta. Lisäksi naisten silpomisista suuri osa on sellaisia, että ne vastaisivat miehellä koko peniksen leikkaamista pois.
Oliko tässä tarpeeksi selkeä perustelu, miksi minä naisena haluan keskittyä vain naisten silpomisen estämiseen?
Aloittaja voi miehenä (joka hän todennäköisesti on) aloittaa kampanjan poikien ympärileikkausta vastaan ihan vapaasti.
Ei tuo ole looginen perustelu. Myös jalan amputoinnille voi olla lääketieteellinen syy, mutta ei se millään tavalla oikeuta terveen jalan silpomista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka antaa luvan koskea toisen intiimialueeseen ellei kyseessä ole medikaalitarve mitä ymp leikkaus ei ole.
Tämänkin viestin peukutuksista huomaa kivasti moten osa naisista suhtautuu miesten penisten leikkelyyn.
20% alapeukkuja! 20% siis tukee huvileikkelyä? Onhan leikattu penis parempi ja kestääkin kauemmin kun on tunto hävinnyt!
Vierailija kirjoitti:
Puhdas olo ympärileikattuna. Ei kellertävää taliköhnää esinahan alla. Ei vaikuta seksiin mitenkään. Olen täysin tyytyväinen. Niin vaimokin.
Mulla ole mitään kellertävää taliköhnää esinahan alla koskaan ollutkaan. Hyvä varmaan sinun kohdalla, että operaatio sit tehtiin. Voin vaan kuvitella kuinka ilkeältä tuntuu kun paljas terska hinkkaa kalsaria ja sitä kokemusta en halua. Emäntäkin kun kuivalla kädellä runkkaa ja hipasee terskaa vahingossa, niin näkyy kipinöitä silmissä.
Miehen ympärileikkaukselle on olemassa myös lääketieteellinen perustelu: joissain tilanteissa se on tarpeellinen, esim. liian ahdas esinahka. Naisten kohdalla kyse on ainoastaan silpomisesta. Lisäksi naisten silpomisista suuri osa on sellaisia, että ne vastaisivat miehellä koko peniksen leikkaamista pois.
Oliko tässä tarpeeksi selkeä perustelu, miksi minä naisena haluan keskittyä vain naisten silpomisen estämiseen?
Aloittaja voi miehenä (joka hän todennäköisesti on) aloittaa kampanjan poikien ympärileikkausta vastaan ihan vapaasti.