Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorilla lahjoista tullut tilaustavaraa

Vierailija
01.01.2018 |

Ihmetyttää nykynuorten tapa suhtautua lahjoihin. Jos lahja ei miellytä, siitä ei kiitetä ja näytetään aika suoraan hapanta naamaa. Toivomuksia ei edes uskalla kysyä, kun sieltä tulee aina jotain todella kallista. Tuntuu kuin nuoret nykyisin mittaisivat lahjan vain rahallisella arvolla sitä, miten paljon heistä välitetään. Aikoinaan olin ostanut nuorelle tytölle yllätyslahjaksi New Yorkin matkan, mutta se oli täysi katastrofi, kun olisi halunnut uuden kännykän sen sijaan. Lahjanantajalla on usein joku ajatus; esimerkiksi tuolloin olisin halunnut hänen näkevän maailmaa. Nyt korulahja on aiheuttanut selvästi suuren pettymyksen. Paras on kai jatkossa olla antamatta lahjoja ollenkaan, kun lahjan antamista ei enää ollenkaan ymmärretä kauniina täysin vapaaehtoisena eleenä, vaan siihen kohdistuu kovia vaatimuksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hullu ostaa matkan kysymättä minne lahjottu haluaa?

Vierailija
2/4 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nykynuorten tapa suhtautua lahjoihin. Jos lahja ei miellytä, siitä ei kiitetä ja näytetään aika suoraan hapanta naamaa. Toivomuksia ei edes uskalla kysyä, kun sieltä tulee aina jotain todella kallista. Tuntuu kuin nuoret nykyisin mittaisivat lahjan vain rahallisella arvolla sitä, miten paljon heistä välitetään. Aikoinaan olin ostanut nuorelle tytölle yllätyslahjaksi New Yorkin matkan, mutta se oli täysi katastrofi, kun olisi halunnut uuden kännykän sen sijaan. Lahjanantajalla on usein joku ajatus; esimerkiksi tuolloin olisin halunnut hänen näkevän maailmaa. Nyt korulahja on aiheuttanut selvästi suuren pettymyksen. Paras on kai jatkossa olla antamatta lahjoja ollenkaan, kun lahjan antamista ei enää ollenkaan ymmärretä kauniina täysin vapaaehtoisena eleenä, vaan siihen kohdistuu kovia vaatimuksia.

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain nuorilla vaan myös lapsilla, tai itse asiassa lasten vanhemmilla. Sukulaislasten vanhemmilta tulee ihan övereitä lahjatoiveita jos uskaltaa kysyä ja välillä vaikkei kysyisikään, sellaisia yli 50e lelutoiveita. Siinä menisi satasia vuodessa jos alkaisi noudattaa niitä.

Vierailija
4/4 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei yllätyksiä? Mihin on kadonnut nuorten seikkailunhalu? Vain tavaraa, tavaraa... Olisin halunnut näyttää upean kaupungin ja avartaa maailmankuvaa. Noh, matka peruttiin ja tyttö sai kännykän. Ei ole vieläkään käynyt paljoa maailmalla. Hullu kai olen, mutta itse kyllä olisin nuorena kiljunut riemusta, joku olisi vienyt minut edes Helsinkiin käymään.