Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ientulehduksen hoitaminen itse

Vierailija
01.01.2018 |

Voiko jo viikon kestäneen ientulehduksen hoitaa ihan itse, ilman että menee hammaslääkärille? Vaikka suuvedellä jne.? Tilanne on se, että omassa kaupungissani hammashoito on todella ruuhkautunut enkä usko saavani aikaa sieltä, yksityiseen ei ole varaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaat tulehtunutta ientä ja purskuttelet merisuolavedellä useasti päivässä. Kookosöljyllä purskuttelukin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset ahkerasti hampaita ja käytät suuvettä ja hammaslankaa. Eihän ne muuta tee hammaslääkärissäkään kuin käskee pesemään hampaat paremmin.

Vierailija
4/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ap parka, mätää kurkussa, ikenet paskana ja masennus painaa.

Muista vielä se ADHD jankutus.

Vierailija
5/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodalla?

Vierailija
6/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset ahkerasti hampaita ja käytät suuvettä ja hammaslankaa. Eihän ne muuta tee hammaslääkärissäkään kuin käskee pesemään hampaat paremmin.

Ehl kyllä koukkii ientaskut puhtaaksi paremmin kuin mikään hammaslanka.

Vierailija
7/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paroexia saa hammastahnana jolloin sitä voi käyttää paikallisesti juuri siihen tulehtuneeseen kohtaan. Sivelet aina lankauksen ja hammaspesun jälkeen ja annat olla.

Vierailija
8/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corsodyl geeliä

Vierailija
9/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se, että olen huolehtinut TODELLA hyvin hammashygieniasta, eli pesen hampaat kahdesti sähköhammasharjalla päivässä, lankaan säntillisesti ja olen käyttänyt Corsodyliä. Silti tulehdus vaan jatkuu. Silti mulla on tää p aska tulehdus.  -AP

Vierailija
10/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Burana-kuuria. Mulla auttoi se ja kookosöljyn purskuttelu ikenen pullottamiseen.

Vierailija
11/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika hammaslääkärille, jos et ihan äskettäin ole käynyt. Aikaa odottaessasi lankaat hammasvälit kerran päivässä sekä harjaat hampaat aamuin illoin, erityisesti ienrajat. Klooriheksidiinistä saattais olla myös apua, kuten joku jo mainitsikin, mutta toi mekaaninen lankaus ja harjaus on ihan ehdoton! Suosittelen sähköhammasharjaa, jos sulla ei sellaista ole.

Vierailija
12/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Clas Ohlsoniin ja osta sieltä Waterpic-hammasvälisuihkulaite.

Sitten menet apteekkiin ja ostat tuollaista Paroex-suuvettä tai tahnaa.

Näillä alkuun. VOi olla tarvitset vielä silloin tällöin hammastikkuja ja lankaa.

Vierailija
13/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennys vielä, että olen noudattanut hyvää hammashoitoa todella pitkän aikaa, enkä vasta nyt tulehduksen tultua ole ryhdistäytynyt sen suhteen. Tod. näk. liittyy siihen kun söin sellaista kovakuorista leipää joulun aikoihin. -Ap

Vierailija
14/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on se, että olen huolehtinut TODELLA hyvin hammashygieniasta, eli pesen hampaat kahdesti sähköhammasharjalla päivässä, lankaan säntillisesti ja olen käyttänyt Corsodyliä. Silti tulehdus vaan jatkuu. Silti mulla on tää p aska tulehdus.  -AP

Tulehduksen ollessa päällä sitä aluetta pitää puhdistaa useasti päivässä lankaamalla, merisuolavesi desinfioi. varsinkin aina ruokailun jälkeen.

Vierailija
15/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammasväleihisi jää kuitenkin jotain. Hanki tuollainen suihku, niitä myy vain Clas Ohlson.

Vierailija
16/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corsodyne-liuos apteekista. Ehkäisy eli.lankaus ja säännöllinen pesu.

Vierailija
17/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kokeilla tuota merisuolavettä ja Clas Ohlsonin laitetta, en tiennytkään sellaisen olemassaolosta. :) 

Vierailija
18/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain tieteellistä tutkimusta hammasvälisuihkuun liittyen?

Vierailija
19/19 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole edes ientulehdus. Suosittelen hyvin vahvasti kokeilemaan salutem hammastahnaa apteekista na-lauryl sulfaatti herkkyyden poissulkemiseksi. Varsin todennäköisesti johtuu hammastahnasta jos haavaumia on suussa muaallakin kuin ienrajassa.