Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityislapsi valvoo yöt, lapsen isää ei kiinnosta auttaa

Vierailija
01.01.2018 |

Meillä on autistinen lapsi, joka nukkuu erittäin huonosti. Molemmat vanhemmat kokopäivätyössä. Äitinä joudun ottamaan aina 100% vastuun öistä (ja tietysti myös päivistä siltä osin kun ei ole päiväkodissa..). Lapsi vaeltelee öisin asunnossa, karkaa ovesta jne. Lapsen isä laittaa iltaisin korvatulpat ja nukkuu. Puhuminen ei auta, huutaminen ei auta. Tilanne ollut vuosia jo tämä. Olen ihan loppu, joka yö vain pari tuntia unta. Onko mutään vinkkejä mitä voisi tehdä? En uskalla mennä muualle nukkumaan, koska mies nukkuu vaikka olisi sovittu että hoitaisi lasta. Tukiverkkoja ei ole, kaikki isovanhemmat yms poissa.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi lapsen. Minä olen ns. uranainen

Ap

Vierailija
42/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä kommentteja, olen pahoillani ap:n puolesta. Ei kannata välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista, ehdottomasti hae apua omalta kunnalta. Älä välitä näistä joistain ilkeistä kommenteista täällä.

T. Toinen erityislapsen.äiti

Vierailija
44/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero?

Miten tämä auttaa?

Pahentaisi tilannetta. Älkää erotko!!!

Vierailija
45/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko palkata hoitajan yöksi joskus?Ja nyt isälle suorat sanat myös.Edes yö tai pari viikossa pitäisi kyetä hoitamaan?

Vierailija
46/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vielä helppoa, kun lapsi on päiväkodissa päivät. Kun hän menee kouluun, äidin pitää lopettaa työt ja olla lapsen kanssa koulun jälkeen.

Tuo on totta. Ystäväni joutui hurjaan köyhyyskierteeseeen, kun ei voinut töitä enää tehdä.

Vierailija
47/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tukiperhettä. Onko lapsella millainen lääkitys? Onko melatoniini käytössä? Onko teillä sairaalaan aktiivinen hoitosuhde? Onko lapsi päiväkodissa?

Vierailija
48/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero ja uusi mies joka jaksaa huolehtia lapsesta.

Ööö.. tuollahan niitä on rivissä, uusia miehiä jotka vain odottavat että pääsevät huolehtimaan toisten isien laiminlyömistä erityislapsista...? Onhan tuo nyt aika paljon pyydetty ja aika toivoton lähtökohta seurustelulle. Uupunut yh-äitikin on mitä kuuminta hottia- ja varmaan eron tullen paljonkin energiaa hänellä alkaa metsästää pojalleen yöhoitaja-miesystävää. Ihanaahan olis jos noin olis, mutta aika kaukaa haettu minusta. 

Vierailija
49/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta mistä puolison annetaan luistaa. Eihän missään työpaikallakaan tuollaista katsottaisi, niin miksi perheessä?

No miten voi toisen ihmisen pakottaa johonkin mitä ei suostu? Samoin, miten lasu-ilmitus auttaa tuohon? Aikuisilla on itsemääräämisoikeus ja jos ei vastuu kiinnosta niin ei sille mitään voi. Ei kai siihen mitään pakkokeinoja ole. 

Vierailija
50/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae tukiperhettä. Onko lapsella millainen lääkitys? Onko melatoniini käytössä? Onko teillä sairaalaan aktiivinen hoitosuhde? Onko lapsi päiväkodissa?

Täällähän keskustelu jatkuu. Ei lääkitystä, melatoniini on käytössä, mutta auttaa vain illalla, ei tehoa yöllä jos herää. Erikoissairaanhoitoon on kontakti, valitettavasti kädettömiä tämän suhteen. Mikään lääke ei ole auttanut mitä ollaan kokeiltu. Lapsi on päiväkodissa ja minä työelämässä hyvinkin vastuullisissa duuneissa. Nyt mennyt yöt vähän paremmin, mutta pelkään kellojen kääntämistä, sotkee taas olemattoman rytmin. Lapsi hyvin älykäs autisti, ei kehitysvammainen. Ns. akateemisissa taidoissa vuosia ikäisiään edellä, lukee, laskee, osaa paljon asioita yms. Nämä nukkumistaidot sitten hyvinkin takamatkalla..

Kiitos tsempeistä. Ikävät kommentit jätän huomiotta, niitä on aina täällä. Ekaa kertaa tosin kirjoitan tänne itse;)

Ap

Vierailija
51/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tukiperhe/sijaisperhe lastensuojelun kautta, mihin lapsi voi mennä säännöllisesti? Lopeta kokopäiväinen työ! Et hyvänen aika voi jaksaa kaikkea!

Vierailija
52/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesta voin kertoa että koita yksin saada asiat järjestykseen. Mielesi vireytyy jos sulla on salasuhde. lapsen isät on arkoja.

Vierailija
53/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä edelliseen vastaus, ei ole tukiperhettä, mutta mahdollisuus ostaa itse hoitoapua kotiin on hyvä ja sitä käytämmekin viikottain. Arki on silti 95% omalla vastuulla.

Ap

Vierailija
54/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsi nukkuu univelat? Päivälläkö? 

Vierailija
55/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tukiperhe/sijaisperhe lastensuojelun kautta, mihin lapsi voi mennä säännöllisesti? Lopeta kokopäiväinen työ! Et hyvänen aika voi jaksaa kaikkea!

Työ on minulle tärkeää, lepoa kotiasioista. Täällä uskallan sanoa sen, että olen tosiaan enemmän uranainen kuin äiti mieleltäni. :) Toki hoidan lapsen niin hyvin kuin vain mahdollista.

Ap

Vierailija
56/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin lapsi nukkuu univelat? Päivälläkö? 

Nukkuu vain tosi vähän. Ei nuku päivällä, silloin yö olisi vielä hankalampi. Lapsi on virkeä päivän vaikka nukkuisi yössä 4-5h. Joskus nukkuu kellon ympäri, mutta silloin valvoo 90% todennäköisesti seuraavan yön..

Ap

Vierailija
57/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhe

Vierailija
58/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislasten valmennuksessa ei pidetty pahana, jos lapsen kulku huoneesta pois estetään öisin, vaikkapa salvalla oveen tai portilla. Ovi kuitenkin raolleen pitää jättää.

Vierailija
59/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaikka tulipalo tai muu hätä, sairauskohtaus.. ei voi sulkea hakasella ovea!!!

Vierailija
60/92 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kunnan vammaispalveluista omaishoidontukea, ja lakisääteiset vapaat 3 vrk sekä lisäksi harkinnanvaraisia, jos saisit. Näin saisit lapsen välillä johonkin hoitoon viikonlopuksi ja voisit nukkua. Perhehoitoa on monenlaista, ja myös laitoksia, joissa ollaan yövuorossa. Ja vähän tulee rahaakin, lapsenvahdin palkkaamiseen.