Erityislapsi valvoo yöt, lapsen isää ei kiinnosta auttaa
Meillä on autistinen lapsi, joka nukkuu erittäin huonosti. Molemmat vanhemmat kokopäivätyössä. Äitinä joudun ottamaan aina 100% vastuun öistä (ja tietysti myös päivistä siltä osin kun ei ole päiväkodissa..). Lapsi vaeltelee öisin asunnossa, karkaa ovesta jne. Lapsen isä laittaa iltaisin korvatulpat ja nukkuu. Puhuminen ei auta, huutaminen ei auta. Tilanne ollut vuosia jo tämä. Olen ihan loppu, joka yö vain pari tuntia unta. Onko mutään vinkkejä mitä voisi tehdä? En uskalla mennä muualle nukkumaan, koska mies nukkuu vaikka olisi sovittu että hoitaisi lasta. Tukiverkkoja ei ole, kaikki isovanhemmat yms poissa.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ero ja uusi mies joka jaksaa huolehtia lapsesta.
Meitäkin on. Itsekin pitkästä parisuhteesta eronneena (2 omaa muksua) löysin omani. Uuden naisen jolla on 24/7 hoidettava erityislapsi. Kyllä mä tuon kanssa pystyn elämään, ei ole helppoa mutta luulen et tämä kasvattaa minuakin miehenä ja ihmisenä...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on autistinen lapsi, joka nukkuu erittäin huonosti. Molemmat vanhemmat kokopäivätyössä. Äitinä joudun ottamaan aina 100% vastuun öistä (ja tietysti myös päivistä siltä osin kun ei ole päiväkodissa..). Lapsi vaeltelee öisin asunnossa, karkaa ovesta jne. Lapsen isä laittaa iltaisin korvatulpat ja nukkuu. Puhuminen ei auta, huutaminen ei auta. Tilanne ollut vuosia jo tämä. Olen ihan loppu, joka yö vain pari tuntia unta. Onko mutään vinkkejä mitä voisi tehdä? En uskalla mennä muualle nukkumaan, koska mies nukkuu vaikka olisi sovittu että hoitaisi lasta. Tukiverkkoja ei ole, kaikki isovanhemmat yms poissa.
Sijoita laitokseen.
Laitokset kamalia paikkoja lapselle!
Välioveen lukko, ei karkaa.
Meillä oli käytössä se, saa lukkosepältä.
Ei ole kallis.
Nukkumiseen painopeitto.
Noista aloittaisin.
Tämä on rankkaa. Ymmärrän. Minulla adhd ja tourette-lapsi ja 2 tervettä lasta.
Meillä "normaalille" kaksveelle ovihälytin kun jäi öisin koirien kanssa leikkimään muualle taloon eikä tullut herättämään. Hyvin toimi ärsyyntymiseen asti...
Autisteilla uniongelmat yleisiä. Jos ois tietäny etukäteen miten rankkaa, en ois jaksanu.
En osaa auttaa. Mutta voimia ap!!
Ihan uskomatonta mistä puolison annetaan luistaa. Eihän missään työpaikallakaan tuollaista katsottaisi, niin miksi perheessä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta mistä puolison annetaan luistaa. Eihän missään työpaikallakaan tuollaista katsottaisi, niin miksi perheessä?
Todella hyvin kiteytetty!!
Mitä tehdä kun miehen hermot eivät kestä autistista lasta? Hermostuu lukuisia kertoja päivässä lapselle?
Ei ap mutta samankaltainen tilanne
Onko täällä puhumattomien autistien vanhempia? Meillä 6v joka ei käytä kieltä kommunikointiin. Nimeää asioita. Miten teillä muilla puhumisongelmaisilla on mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Ero?
Miten tämä auttaa?
Ja taas mies meni eri huoneeseen nukkumaan ovet paukkuen.. aivan kuin olisi minun vika ettei lapsi nuku
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mies meni eri huoneeseen nukkumaan ovet paukkuen.. aivan kuin olisi minun vika ettei lapsi nuku
Ap
Monet on ehdottaneet laitokseen sijoittamista, kyllä tuollainen mies on pakko johonkin laitokseen sijoittaa.
Tai lähetä vanhemmilleen uudelleen kasvatettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tainnu lasta edes haluta mutta sinä pidit siitä huolimatta. Hoida nyt se vammainen lapsesi kun halusit. Saat hoitaa lopunikääsi. Ota ero miehestäsi, että hän pääsee jonkun kans jatkamaan normaalia elämää ja ehkä saada vielä normaalrja lapsia.
Kasva sinä aikuiseksi, äläkä kirjoittele typeriä "neuvoja"'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tainnu lasta edes haluta mutta sinä pidit siitä huolimatta. Hoida nyt se vammainen lapsesi kun halusit. Saat hoitaa lopunikääsi. Ota ero miehestäsi, että hän pääsee jonkun kans jatkamaan normaalia elämää ja ehkä saada vielä normaalrja lapsia.
Kasva sinä aikuiseksi, äläkä kirjoittele typeriä "neuvoja"'
Ei ollut neuvo vaan toteamus.
Kiitos, erityisesti 18 hyvistä neuvoista ♡. Viime yönä nukuimme poikkeuksellisesti kaikki melkein kellon ympäri! Ap