Äidit. Mikä lause saa verenpaineesi nousemaan?
Itselläni "nuku silloin kun vauva nukkuu".
Tuon keksijän on pakko olla joku lapseton vanhapiika 😡
Kun saisikin nukkua ilman että mies tulee ja keskeyttää eikä anna hetkenkään rauhaa päivisin.
Kun nukkuu itse kolme tuntia yössä silloin kun vauva nukkuu, päivällä ei ehdi ja kerkeä, kun on kaikkea muuta tekemistä; pyykkäämistä, käy kaupassa, tee ruokaa, hoida vauva, tiskaa jne.
Vessassakaan ei saa rauhassa käydä.
Ja onhan se kivaa naureskella uupuneelle ja yliväsyneelle äidille monenkin lähipiiristä.
Uusi vuosi oli paska. Heti haluaa erota kun en jaksanut innostua raketeista eikä tinoista enkä mistään muustakaan.
Ei kiinnostanut pakkasessa pönöttää ollenkaan. Tottakai sitä äijä on pirtee kun itse nukkuu ja koko halvatun päivän tissutteli.
Kahden aikaan oli sitä mieltä että kello on liian vähän. No. Herätin viideltä syöttämään vauvaa mutta loppupeleissä minä syötin ja nukutin -taas.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuku silloin kun mies nukkuu- sopii teille sitten paremmin.
Vaan kun ei anna nukkua
Ap
Ota neuvolaan yhteyttä, ehkä perhetyö tms. voisi auttaa.
Ja miehelle joku sakinhivutusterapia, että miehistyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei anna nukkua
Ap
Ja miehelle joku sakinhivutusterapia, että miehistyisi.
Jos ne auttaisi sillä että äideille huviloma isyysvapaiden aikaan ja isät kotio valvomaan 24/7 lapsia eikä lässyttämällä
Nyt ei tule mieleen mitään. Mutta mä nukuin aina kun lapseni nukkui vauvana. Olin niin halvatun väsynyt valvomisista öisin. En jaksanut tehdä mitään eikä ruoka oikein maistunut. Yöheräämistä kesti melkein 3v. Oli tosi kivaa kun töihin piti mennä 7.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei anna nukkua
Ap
Ja miehelle joku sakinhivutusterapia, että miehistyisi.Jos ne auttaisi sillä että äideille huviloma isyysvapaiden aikaan ja isät kotio valvomaan 24/7 lapsia eikä lässyttämällä
Mitä jos vaikka lopetat sen jankutuksen ja joko potkaset miehen ulos tai lähdet itse kävelemään. Annat lähihuoltajuuden miehelle niin mies joutuu ottamaan pakolla ohjat käsiinsä tai sitten pidät itse lähihuoltajuuden niin on yksi lapsi vähemmän hoidettavana ja saat viikonloppuja vapaaksi kun lapset isällään. Turhaan valitat jos tollaista aikuislasta nurkissa katsot.
Vauva heräsi. Nautin lonkerosta vessassa. Joutuu kohta nostamaan homeisen perseensä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vauva heräsi. Nautin lonkerosta vessassa. Joutuu kohta nostamaan homeisen perseensä ylös.
Kello ei ole edes 12 ja lonkero huulilla. Vuosisadan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei anna nukkua
Ap
Ja miehelle joku sakinhivutusterapia, että miehistyisi.Jos ne auttaisi sillä että äideille huviloma isyysvapaiden aikaan ja isät kotio valvomaan 24/7 lapsia eikä lässyttämällä
Mitä jos vaikka lopetat sen jankutuksen ja joko potkaset miehen ulos tai lähdet itse kävelemään. Annat lähihuoltajuuden miehelle niin mies joutuu ottamaan pakolla ohjat käsiinsä tai sitten pidät itse lähihuoltajuuden niin on yksi lapsi vähemmän hoidettavana ja saat viikonloppuja vapaaksi kun lapset isällään. Turhaan valitat jos tollaista aikuislasta nurkissa katsot.
En antas isän nähdäkään lastaan ku tuommonen on >:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinhän pittääkin olla joku pyhimys joka ei missään nimessä saa yhtäkään lonkeroa ottaa. Ja mies sitä vastoin saapi kännissä olla päivät läpeensä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tule mieleen mitään. Mutta mä nukuin aina kun lapseni nukkui vauvana. Olin niin halvatun väsynyt valvomisista öisin. En jaksanut tehdä mitään eikä ruoka oikein maistunut. Yöheräämistä kesti melkein 3v. Oli tosi kivaa kun töihin piti mennä 7.00.
Nyt tuli mieleen. Vauva-aika on ihaninta aikaa. Ei ollut. Se meni sumussa. : /
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei anna nukkua
Ap
En antas isän nähdäkään lastaan ku tuommonen on >:(
Onnea oikeudessa kun isä nostaa äläkän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinhän pittääkin olla joku pyhimys joka ei missään nimessä saa yhtäkään lonkeroa ottaa. Ja mies sitä vastoin saapi kännissä olla päivät läpeensä.
Jos toinen jo juo koko ajan niin pitääkö sitä äidinkin vielä siihen alkaa kännäämään? Lisäksi turhaa uhriudut kun itse tuota menoa mieheltä suvaitset. Miksi edes tuollaiselle availit haaroja? Oisit napauttanut ne niin tiukasti yhteen ettei siitä olisi välistä mahtunut lankaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen jo juo koko ajan niin pitääkö sitä äidinkin vielä siihen alkaa kännäämään? Lisäksi turhaa uhriudut kun itse tuota menoa mieheltä suvaitset. Miksi edes tuollaiselle availit haaroja? Oisit napauttanut ne niin tiukasti yhteen ettei siitä olisi välistä mahtunut lankaamaan.
En ole ap jolle ilmeisesti luulit vastaavasi. Eikä lapset kuole jos äiti yhden juo. Vai kuoleeko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yks pirteä isämies kyselee "mitä tänään tehdään?"
Ei mua kiinnosta tehdä mitään kun en minäkään ole saanut nukkua vauvan takia lainkaan >:(
Nuku nyt sitten kun alkoi metelöinti.
Enpä sitten enää vaivaudu jatkossa ottamaan ketään ja kenenkään nukkumisia huomioon vaan alan kolmelta aamuyöstä pitämään meteliä ja lisätään yhtälöön vielä se että on jo liian väsynyt päästäkseen kunnon uneen.
Kun minä en nuku, ei kyllä nuku kukaan muukaan
Aina kun kerroin äidilleni olevani tekemässä jotain kivaa, kuten kampaajalla, shoppailemassa, kahvilla tai vaikka lenkillä / ruokakaupassa yksin niin seuraava kysymys oli "Missä lapset on?".
Tätä tapahtui vielä ihan pari vuotta sitten, nyt molemmat lapset on jo melkein täysi-ikäisiä niin tajusin tätä kirjoittaessa kyselyn loppuneen. Ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa, mutta tuntui tosi ikävältä harvojen hengähdystaukojen keskellä kun ainoa mikä kiinnosti oli lastenlasten olinpaikka ihan kuin olisivat heitteillä jossain tai kävisin vain pyörähtämässä kotona.
En viitsi kertoa enää mistään omista asioistani äidille, viimeksi iloitsin nätistä valaisimesta jonka olin ostanut uuteen asuntoomme niin vastaus oli "Ei sun tarvitse mulle selitellä, saat käyttää rahasi ihan mihin haluat". Miksei voi vain sanoa "On kyllä kiva valaisin / sopii hyvin tuohon / tms.".
Mulla on ikävä äitiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vähän isomman lapsen äitiä ärsyttää lause ”Oota mä pelaan tän loppuun”
"Kohta"
Kyllä mullakin menis hermot jos ei saisi nukkua ollenkaan. Vauvan valvottamisen vielä ymmärtää mutta että mies ei anna äidin nukkua lainkaan ja levätä. Ap palaa kohta loppuun ja siitä on leikki kaukana.
Maailman vanhin rikottu lupaus ja jotkut naiset vielä menee tohon lankaan?