Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva mielessä...

13.04.2006 |

vauva olis tännekkin suunnalle ihan toivottu juttu, mutta aina sitä vaan lannistuu kun kuukautiset kovasta yrityksestä huolimatta alkaa.

Itselläni on epäsäännölliset kuukautiset, vaihtelua on 29-40 kp välillä. Jollain ovulaatiolaskurilla tuli teksti, että pitäis mennä lääkäriin, koska ovulaatiota ei ehkä tapahdu jos kovin lyhyt/pitkä kierto tai epäsäännölliset menkat, onko totta? Onko siis yrittäminen yhtä tyhjän kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos kaikille neuvoista.

Jätin pillerit pois noin reilu puol vuotta sitten, eli ei mahotonta aikaa oo vielä kulunut. En oo tehnyt ovis testiä, juuri niitä tilasin, jos vaikka kokeilisi ensikierrolla. Tuntuu niin kurjalta kun muut tuntuu tulevan raskaaksi aivan tuosta noin vain melkeimpä vahingossa, näin käynyt juuri muutamalle tutulle lyhyen ajan sisään. Itse sitä saa vielä oottaa ja toivoo. Tiedän, että on hullua valittaa, kun yritystä ei kovin paljon ole takana, mutta sitä niin helposti unohtaa, että on muita, jotka ovat jo paljon kauemmin yrittäneet.

Aika tuntuu kuitenkin kohtuuttoman pitkältä kun vauva kuume sumentaa aivot eikä pysty välillä edes tekemään mitään erityisen järkevää:)

Yritänpä siis bongata oviksen seuraavasta kierrosta. kiitoksia teille.

Vierailija
2/3 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos yrittäisit ovulaatiotesteillä yrittää bongata ovis-ajankohdan. Mulla myös kierron pituus vaihtelee, pituus on n.37-56 päivää. tässä kierrossa en tikuttamalla ovista löytänyt, mutta toivottavasti seuraavassa. Jos en muutamaan kiertoon ovista kykene löytämään aion suunata lääkäriin.

P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottaisin kanssa ovistesteillä testaamista, jos et oo vielä sitä tehnyt!

Itellä aikalailla samanlainen tilanne eli epäsäännölliset kierrot, eikä plussaa 8kk yrityksen jälkeen. Aiemmin kierrot vaihteli 26-46 pv välillä. Söin sitten teroja (keltarauhashormonia) kiertoja tasoittamaan -jo ennen yrityksen aloittamista- ilman suurempaa hyötyä, tai siis kyllähän nuo hieman tasaantuivat eli terojen jälkeen kierto ollut 28-41pv.

Aika herkästi suositellaan tutkimuksiin hakeutumista jos kierrot on kovin epäsäänölliset, koska riski ovuloimattomuuteen on silloin suurempi.

Ite kävin jo kierron kartoituksessa ja ainakin siinä kierrossa todistettavasti ovuloin! Lääkärin mukaan on kuitenkin todennäköistä, että en ihan joka kierrossa ovuloisi, erityisesti jos on noita pitempiä kiertoja, kuten aiemmin yleensä oli.

Mä siis käytän ovistestejä, aloitan tikuttamaan lyhimmän kierron mukaan ja joka kierrossa (jolloin olen tikuttanut) olen saanut testiin positiivisen tuloksen. Lisäksi mittaan aamulämpöjä ja huomaan selvän nousun oviksen jälkeen.

Kyllähän monet onnistuu tulemaan raskaaksi tosi pitkillä ja epäsäännöllisillä kierroilla, mutta toisaalta saattaa olla myös esim pco, eikä ovulaatiota tapahdu ollenkaan!

Kauanko teillä nyt yritystä onkaan takana?

Killa