Allekirjoittakaa kansalaisaloite "Kansanedustajien sopeutumiseläke poistettava" samalla innolla kuin tuo Aktiivimalli
Kansalaisaloite "Kansanedustajien sopeutumiseläke poistettava" kansalaisaloite.fi palvelussa on kerännyt vasta vajaat 14000 kannattajaa. Eiköhän kerätä tähänkin äänet samalla innolla kuin Aktiivimallia vastustavaan aloitteeseen.
Ohessa muutama lukuisista asiaa käsittelevistä uutisista.
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201707142200265677_pi.shtml
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/il-ex-kansanedustaja-tekee…
Kommentit (136)
Anteeksi jos olen ilonpilaaja, mutta ihanko oikeasti ajattelette että pitäisi tehdä taannehtiva lakimuutos tällä hetkellä 36 ihmisen nauttiman etuuden vuoksi?
Jos tämä asia minua niin kovasti kismittäisi, lähestyisin noita ihmisiä henkilökohtaisesti ja kertoisin, että entisinä kansanedustajina heidän esimerkillään on edelleen suuri vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos olen ilonpilaaja, mutta ihanko oikeasti ajattelette että pitäisi tehdä taannehtiva lakimuutos tällä hetkellä 36 ihmisen nauttiman etuuden vuoksi?
Jos tämä asia minua niin kovasti kismittäisi, lähestyisin noita ihmisiä henkilökohtaisesti ja kertoisin, että entisinä kansanedustajina heidän esimerkillään on edelleen suuri vaikutus.
On niiltä kysytty, ei auta.
Yksikin demarien ex-edustaja Naantalista on nostanut vuodesta 1999(!) "eläkettä" ja haastattelussa sanoi: "ettei kommentoi asiaa, koska ei ole julkinen henkilö enää"
https://www.turkulainen.fi/blogi/595015-poliitikot-nayttavat-huonoa-esi…
Vierailija kirjoitti:
Alkaa pelottaan ex-edustajia ja niiden lähipiiriä!
Tulossa ennätyspäivä! Huomenna on kiva käydä katsomassa piikkiä. Ja luulenpa että kun Vartiainen on jälleen illalla näyttänyt naamansa telkkarissa, huomisesta tulee vielä parempi, molemmissa aloitteissa :)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen Linden ei lähde töihin pääkaupunkiseudulle, kun haluaa asua Oulussa.
Myös kokoomuksen Holmlund ei luovu "eläkkeestää" vaikka nostaa miljoonien pääomatuloja.
Demarien Karpela maksaa miehelleen palkkaa firmastaan ja itse kuppaa "eläkettä".
Kyllä ne kuule ihan hyvin tietää, ei niillä ole vaan moraalia tai selkärankaa ollenkaan.
Ei kansanedustajatkaan muuta Helsinkiin pätkätöidensä perässä, vaan nostaa päivärahat ja kulukorvaukset. Miten se on oikeudenmukaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen Linden ei lähde töihin pääkaupunkiseudulle, kun haluaa asua Oulussa.
Myös kokoomuksen Holmlund ei luovu "eläkkeestää" vaikka nostaa miljoonien pääomatuloja.
Demarien Karpela maksaa miehelleen palkkaa firmastaan ja itse kuppaa "eläkettä".
Kyllä ne kuule ihan hyvin tietää, ei niillä ole vaan moraalia tai selkärankaa ollenkaan.
Samaan aikaan otetaan työttömyysturvasta ihan pokkana.....ja uhkaillaan työttömiä .
Nuo 36 tyyppiä saa miljoonia euroja yhteensä niitä eläkerahoja (jotka vain extraa näiden omille miljoonille) + ne sadat ja tuhannet jotka saa sitä sen parin vuoden ajan. Keksisin esim kymmenelle miljoonalle parempaakin käyttöä, kuin lahjoittaa miljonääreille.
Jos keskimäärin sopeutumiseläke olisi 5000 euroa kk ja sitä maksettaisiin 36 tyypille 30 vuoden ajan, siitä tulee 64 miljoonaa euroa. Ei mikään pikkusumma. Plus 2 vuoden ajan plusmiinus sama summa sadoille muille! Ihmisille, joilla on muitakin tuloja!
Kävin tänään allekirjoittamassa kummatkin plus pari-kolme muutakin aloitetta, mm. terveyskeskusmaksujen poistosta.
Tuskin ehtii saada tarpeeksi allekirjoituksia. Siinä ei ole enää paljoa aikaa jäljellä.
On vielä kuukausi aikaa, n 10 000 allekirjoitusta puuttuu. Olisi hyvä kun siellä keskusteltaisi yhtäaikaa aktiivimallista ja kymmenien miljoonien jakamisesta valmiiksi rikkaille..
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ehtii saada tarpeeksi allekirjoituksia. Siinä ei ole enää paljoa aikaa jäljellä.
Sulla ei taida olla käyrät hallussa? Hyvin ehtii, katsotaan taas huomenna päivitetyt käppyrät ovat menossa kohti kattoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos keskimäärin sopeutumiseläke olisi 5000 euroa kk ja sitä maksettaisiin 36 tyypille 30 vuoden ajan, siitä tulee 64 miljoonaa euroa. Ei mikään pikkusumma. Plus 2 vuoden ajan plusmiinus sama summa sadoille muille! Ihmisille, joilla on muitakin tuloja!
Ja jos sitä maksettaisiin vaikka vain yhdelle ja sille miljardi tuhatvuotta niin se tekis vielä helvetin paljon enemmän. Mutta kun ei ole. ELi tarkista faktat ennenkuin alat laskeskelemaan noita pellelukujas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanssasi kokolailla samaa mieltä, mutta jos nyt ei ihan kaikkea paskaa kipattaisi aina demarien niskaan, nimittäin kyllähän Karpela ihan pesunkestävä Kepuli on, eikä demareilla olen hänen eläkkeittensä kanssa mitään tekemistä ;)
Hienoa, hetkessä nousut nyt 40433 ääntä! Näin tää homma etenee 👍🤗
Hyvin nousee käyrä