Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiskalenteri (ovulaatio-oireet-tulos)

31.12.2017 |

Pidetäänkö pieni kuukautiskalenteri yhdessä? Kirjoitellaan hieman ovulaatiosta, sen mahdollisista oireista ja jännityksestä tärppäsikö :)

Jännitetään yhdessä ja mietitään tekeekö mieli kepposet vai onko tässä todellakin jotain perää.

Kommentit (73)

21/73 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen viestiin, mulla nyt kp 28/28-31. Rinnat on ollu joka päivä kipeemmät, ei mulla ole koskaan aikaisemmin tällaista ollut. Jos menkat alkaa ja tämä kipu ei lopu niin huolestun ihan oikeasti että mistä tämä johtuu :S Muita oireita en oikeastaan ole bongaillut, alavatsassa ehkä välillä erilaisia tuntemuksia.. Tein varhaisen testin hätäsenä kp 26 ja negaa näytti. Rintojen kipu on kova ja ripustan toivoni niiden varaan mutta todella epätodelliselta tuntuu edes ajatella raskauden mahdollisuutta :D

22/73 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollu taas kummallista kiertoa. Pakko listata, että voi vertailla myöhemmin.

Kp 12-16: Pientä paineen tunnetta alavatsassa. Peitot heiluneet. Valkovuotoa kyllä, mutta en oikein osaa koostumusta selittää, aika perus.

Kp 17-18: Peitot eivät heiluneet, koska mua ei kertakaikkiaan huvittanut.

Kp 19: Kauheasti ei tehnyt mieli, mutta mies halusi ja kyllä se mieli siitä sitten virkisty. Olin todella märkä, mieskin ihmetteli.

Kp 20: Otettiin eilisen uusinta, jos vaikka olisi nyt se aika. Olin märkä, mutta peittojen heiluttelu tuntui hassulta, ihan ku mulla olis ollu kaikki paikat nii turvoksissa..

Kp 22: ilmavaivoja ja illalla menkkamaista jomotusta oikein kunnolla

Kp 23: Aamulla oli vielä menkkamaista oloa,

Iltaa kohden oireet vähenivät.

Kp 24: Ei oikein oireita, vasemmalla alavatsassa tunne, mutta historiaa tutkien mulla taitaa olla se tunne aina mahd. oviksen jälkeen menkkoihin asti. Lämmöt alhaalla, tisseissä ei mitään ihmeellistä.

Kp 25: Ei oikein mitään oireita. Yön nukuin tosi huonosti. Posket helottanu muute muutaman päivän jo. Vasemmalla alavatsassa tunne, välillä tunne myön oikealla alavatsassa.

Odotukset eivät ole kauhean korkealla tästä kierrosta. Aikasintaa 5 päivän päästä voi edes testata.

Kp 26: Tässä illalla sohvalla ollessa alavatsa on olemassa. Ei kipeä, mutta sellanen outo. Ei oikein muita oireita. Ehkä lievää ummetusta ollut.

Kp 27: illalla pissan jälkeen pyyhittäessä ihan pikkusen verta paperissa. Ei mitään käryä mistä tuli. Alavatsassa keskellä välillä pieni paineentunne. Pissahätä usein, tissit ovat olemassa, eivät kipeät kuitenkaan.

Kp 28/30: Pakollinen piinailutestaus, negatiivinen. :D Tissit olemassa, ihan ku nännejä palelisi vähän, laiskotuttaa. Iltapäivällä flunssan oireita.

Kp 29/30: Vatta ollut vähän sekaisin, nännit arat jos nipistää. Aika varma, että menkat alkavat parin päivän sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli edellisessä kierrossa mentiin yli päivien niin että paukkui. Ja vuotokin todella todella runsasta!

Laskujen mukaan ovulaatio 30.1 (jos mihinkään enää uskomista) pari päivää kananmunanvalkuaista ja nyt on tuo ns "kuiva" kausi eli kosteaa muttei limasta.

Peittoa on heilutettu ennen ja jälkeen sekä myös laskettuna ovispäivänä. Nyt mennään dpo3.

Ovulaation jälkeen kosketusarka kohtu. Jatkuvasti on läsnä siitä että on kohtu, reagoi helposti tärinään ja tuntuu turvonneelta. Hieman kivulias, kramppaa sekä elohiiren tapaista tuntemusta. Katson jatkuvasti olisiko verta tullut liman mukana mutta ainakaan vielä ei mitään kiinnottymiseen viittaavaa.

Lämpöjä ei ole mitattuna, eikä mitään oireita toistaiseksi ole. Ei oikeita eikä niitä ns. valeoireita :D

Vierailija
24/73 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkoa edelliseen. Eilen mitattu lämpö ja jostain syystä tippunut hieman. Lämpö ei ollut edes normaalin rajan pinnoilla vaan sitäkin matalampi. Outoa. Tietääkö kukaan mistä voi johtua?

Kohtu turvonnut ja nippailua kohdun kohdalla. Ei siis kipua vas. tai oik. munasarjassa.

Tässä kuussa ei jaksa erityisiä toivoa. Kunhan seurailen oireita ja jännitämme yhdessä :P

Vierailija
25/73 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tällainen jännittelysivu josta näkee hyvin missä vaiheessa testailu kannattaa aloittaa!

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/

Koska olo on erikoinen, nenä tukossa, pahoinvointia ajoittain, ummetusta, ilmavaivoja jne. Niin ajattelin dpo6 aamuvirtsasta testailla. Kiitos RFSUn niin oli testi viallinen 😅

Nyt ei onneksi ole mitään millä testailla ja jaksaa ehkä odottaa ensi perjantaihin. Välttyy turhilta pettymyksiltä ennen sitä. Epätoivoisesti katsoin jopa miten testata raskautta kotikonstein. Vaihtoehtoisesti hammastahnalla, shampoolla ja kloriitilla #epätoivo

26/73 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä vähän aikaa kuumeillut 27v nainen. Kolmas yrityskierto menossa, tositarkoituksella. :) tänään kp 20/30 menossa, ovulaatio oli muutama päivä sitten. Tänään kananmunanvalkuaista muistuttavaa limaa ja epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla. Ovulaatio-oireina oli repivää lyhytaikaista kipua munasarjassa, ei muuta. Nyt jännittää, josko ensi viikon lopulla tulisi kaivattu plussa!! :)

Vierailija
27/73 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva @jonnah että tulit mukaan :)

Eli täällä oireet viittaa siihen että pitäisi varmaan tehdä se testi viimeistään perjantaina. Jännittää, sillä jos nyt ei tule edes haamua niin kirjaudun hoitolaan sisään. Ns. Pöpilään ;D

Eli vatsassa tuntemuksia aina välillä. Nenä tukossa, ja valkovuotoa todella reipasta. Jatkuvasti pöksyt märkänä...

28/73 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saa jännittää porukalla, täällä on positiivinen henki :)

Nyt illalla ollut kevyttä menkkamaista juilintaa, ja äsken oli paksun kirkkaan valkovuodon seassa tippa tai kaksi kirkkaanpunaista verta! Voisikohan olla jo kiinnitysvuoto..? Ei ole mulle tyypillistä vuotoa tuollainen.

Vierailija
29/73 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uskon vahvasti että on kiinnityksestä. Tämä on siis normaalia. Onnea jo nyt tässä vaiheessa. Toivottavasti pysyy mukana!

Itseltäni puuttuu kokonaan tuo veripisara tms. Tein illalla testid Dpo 7 ja negatiivinen tulos. Ei edes haamua tms tuhrua. Joten, mä jään odottamaan uutta kuukautta ja kuukautisia. Ei iske pettymys niin vahvana kun kuukautiset vihdoin tulee :)

Ja yrityskerta neljä menossa.. kohta viides

30/73 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammajaparimuuta ollaan vain yksi yrityskierto teidän perässä siis, aika samoissa mennään :) meillä eka lapsi haaveissa

Tänään on tullut runsasta valkovuotoa, joka on oikeastaan vaaleanpunaista, eli edelleen vähän verta seassa. Mulla on ollut myös vatsavaivoja eilisestä saakka. Tänään siis kp 21/30, toiveet on korkealla, ja iso pettymys tulee olemaan jos menkat ens viikon lopulla alkaa.

Vierailija
31/73 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuukautiset olleet todella erikoiset. Ennen oli tasan 27 päivää, ja lähes kellontarkka vuoto. Kolme vuotta ehkäisyä jonka jälkeen kroppa ja kierto nurinkurin. En edelleenkään tiedä varmuudella mikä on normaalin kierron kesto.

Eilen illalla, myöhään iski epätoivo. Olin itkeä silmät päästä. Pettymys ja pelko juurikin pinnalla. Entä jos ei raskaaksi tulla enää? Onko minussa jotain vikaa? Moni "nettitutuista" on jo plussannut, mutta itse siirryn uuteen ryhmään joka kuukausi.

Eilinen iltanega masensi, ja nyt päätin etten enää stressaa. Kuukautisten pitäisi alkaa viikon päästä. Niitä odotellessa!

32/73 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammajaparimuuta älä huoli, täällä on yk 6 menossa ja oon ollu liki kaksi vuotta ilman hormooniehkäsyä. Eli ne ei ainakaa ole sekottanu.

Tänään huomasin kellertävää valkovuotoa.

Mietin, että onko hiivaa, tulehdusta vai vaan ennen menkkoja tulevaa kellerrystä. Tai sitten jotain muuta.

Vierailija
33/73 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brandend, se tässä harmittaa eniten kun on kaikkia oireita. Epätavallisia ja Dpo 7 negatiivinen pärähti ruutuun. Olisin odottanut edes jotain viivanpaikkaa tms.

Kohtu on taas jälleen todella arka ja kuukautismaista jomotusta. Tämä kipu säteilee alaselkään. Kohtu on myös todella turvonnut.

Onko kenelläkään tietoa millä kannattaisi testailla ensin? Ovulaatiotesti vai Raskaustesti.

Kaikki epäilee kohta raskautta kun vatsa on alhaalta kun pallo. Tätä ei ole ikinä ennen ollut. Ei IKINÄ.

34/73 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jännät paikat!

Kp 31/30, eikä vielä ole menkat alkaneet. Keskiviikkoillasta alkaen olen ollut flunssan takia saikulla. Eilen kun menin lääkäriin niin kotikuumemittari näytti 36,1 lämpö, terkkarin mittari näytti 37,3. :o

Eilen oli vilunväristyksiä ja kova paineen tunne alavatsassa. Nyt oon ollu hereillä vaan pienen hetken vasta, kotilämpömittari näytti 36,4 lämpöä ja alaselkä jumissa ja alavatsassa vaihtelevasti painon tunnetta.

Sovittiin miehen kanssa, että testaan aikasintaan sunnuntaina jos menkat eivät ala, ettei tuu pettymystä testin takia. :D En tiedä kumpaa meistä jännittää enemmän.

Mites mammajaparimuuta? Alkoiko menkat vai mikä tilanne?

Vierailija
35/73 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pärähti Pregcheck testiin yksi ylimääräinen viiva. Ensin näytti puhtaalta negatiiviseltä mutta hetken odottelun jälkeen pärähti haalea lisäviiva. Eli raskaushormoonia on ainakin kehossa :)

Yritin puhelimella epätoivoisesti saada kuvan, mutta en onnistunut. Taidan odottaa nyt rauhassa ja testailla myöhemmin uudestaan. Näkee vahvistuuko tulos vai ei.

Kyllä nainen oman kehonsa tuntee, jopa ennen plussaa. Olin niin varma tästä tuloksesta jo pitkään.

Miten sinulla!

36/73 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtavaa mammajaparimuuta! :) Toivotaan tosissaan, että vahvistuis ja pysyis kyydissä! :)

Tein eilen testin illalla, ihan puhdas nega. :(

Menkat eivät ole alkaneet, aamulla ei maistunut ruoka la eikä tänään su. Illalla taas sai syödä koko päivän edestä.

Herkkuja voisin syödä kaikki illat.

On tuntunu siltä masussa, että menkat voisivat alkaa, mutta eivät vaa ala. Onneksi. Oottelen ny fiiliksiä viä huomisen ja tiistaina testaan uudellee jos menkat eivät ole alkaneet.

Vierailija
37/73 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta vielä masennu. Voihan se negstiivinen muuttua vielä plussaksi 😄

Minä ehdin jo unohtaa kaikki nuo r-oireet juurikin monen negatiivisen testin jälkeen. Päätin viime keskiviikkona etten tuhlaa aikaa, saatikka rahaa enää yhteenkään testiin! Negatiivinen se on eikä muuksi muutu.

Tänään tunsin että oli pakko tehdä testi sillä nopean ylösnousun jälkeen tuli niin kova vihlova kipu että meinasin pyörtyä kivusta! Illalla ainoastaan menkkamaista kipua ja jomotusta. Eihän sitä koskaan tiedä tuleeko ne vai ei. Avoimilla korteilla tässä vielä mennään :)

38/73 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa mammajaparimuuta! <3 Miten Brandendilla kävi? Mulla ovulaatio tänään ja tästä nä piinailut taas lähtee käyntiin. Onneksi on paljon kiireitä tulossa seuraaville parille viikolle ni ei ehi liikaa ajatella vaan näitä asioita :D

39/73 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei paljon paljon onnea mammajaparimuuta!! Miten muilla menee?

Mulla tänään kp 33/30, menkkoja ei näy. Tein herkällä testillä negan tiistaina (nyt sunnuntai). Silti pieni toivonkipinä plussasta elää! Sain tänään rfsu:n liuskatestillä todella, aivan todella haalean plussaviivan.

Mulla on ollut vatsavaivoja koko viikon: löysä vatsa, ilmavaivoja, kipua. voimakasta menkkamaista vihlontaa on ollut lähes koko viikon. Valkovuoto on ollut aika runsasta ovulaatiosta saakka, ja ruumiinlämpö on ainakin iltaisin koholla, tarkkaan en kyllä ole seurannut tai mittaillut. Rintoja särkee ja olen aika itkuherkkä. Mikä on raadin mielipide, onko toivoa???

40/73 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin haalea viiva plussa? Sain samanlaisen sekä eilen että tänään.