Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monelle kelpaisi täyshoitoloma kylpylähotellissa hintaan 20e/vrk?

Vierailija
31.12.2017 |

Minä en pistäisi pahaksi jos joku tarjoaisi!

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe muistaa ikuisesti sen pienen silmälasipäisen pikkupojan Bamsekerhossa :(

Poika kulki isoveljensä kanssa aina jonon viimeisenä ja itki. Isoveli piti kädestä ja yritti lohduttaa. Että hyvää lomaa vaan sille pikkupojalle kun vanhemmat halusi viettää laatuaikaa keskenään joka jumalan lomapäivä.

Vierailija
82/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.

Mitä kohtaa tuosta lauseesta ette ymmärrä?

http://hyvinvointilomat.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutokset ei useinkaan tarkoita sitä että perutaan kokonaan.

Ja vaikka tarkoittaakin minusta on erittäin hyvä että ajetaan palaute sekä siinä tapauksessa että loma vastaa odotuksia että tilanteessa jos niin ei tapahdu.

Vierailija
84/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, 20 on tosi halpa hinta, varsinkin jos ei ota matkakuluja huomioon. Mutta kuka ihmeessä tahtoisi ylipäätään lähteä viikoksi pikkulasten kanssa kälyiseen kylpylähotelliin ja käyttää koko säästönsä siihen matkaan, jos saisi tietää etukäteen, että siellä ei ole MITÄÄN tekemistä lapsille?

Kai ne lapset sentään uimaan pääsivät? Ei kai siellä tarvinnut kököttää ilman mitään tekemistä viikkoa hotellihuoneessa?

Minä vietin tänä vuonna joululomaa kylpylässä perheeni kanssa. Minä maksoin perheeni 5 päivän kylpylälomasta melkoisen summan. Huonehinta oli 130 euroa per päivä, ja siihen kuului kylpylän rajaton käyttö, aamupala ja päivittäin vaihdettavat pyyhkeet. Tähän päälle maksoimme muun ruuan ravintolassa iltapäivällä. Välipalaa ja iltapalaa teimme itse huoneessa, jossa oli vedenkeitin ja evääksi ostamiamme elintarvikkeita. Parina päivänä kävimme Hoplopissa. Tämän lisäksi matkoihin meni tankillinen bensaa mennen tullen sekä hampurilaisravintolaruokailu matkojen ohessa.

Yhteensä siis maksoin kokonaisuudessaan perheen lomasta noin 250-300 euroa päivältä.

Ylimääräisiä aktiviteetteja ei ollut, mutta mihin niitä olisi tarvittukaan? Kävimme polskuttelemassa pari tuntia aamupalan jälkeen ja pari tuntia päiväunien jälkeen. Tutustuimme leikkihuoneeseen. Hotellihuoneen televisiossa oli lastenkanava, jota meillä ei ole kotona kuten ei muitakaan lisämaksullisia kanavia. Ravintolassa istuimme leikkinurkkauksen vieressä, ja koska lapsi viihtyi siellä niin hyvin, saimme olla lähestulkoon kahden kesken ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan. Tuntui kuin olisimme olleet ravintolassa ihan ilman lasta - mitä emme ole koskaan tehneet.

Meillä oli tosi kiva matka, mutta rahaahan se nieli. Sen takia jouluvalmistelumme menikin vähän pienemmällä kaavalla tänä vuonna emmekä antaneet lahjoja ylen määrin. Tämä oli toinen kerta lapsen elämän aikana, kun kävimme kylpylässä, muuallakaan emme ole matkustelleet. Lapselle tämä kyllä riitti hyvin. Sai uida mielin määrin, kylpylässä oli aaltokone jota ei kotihallissa ole, ja sai olla isän ja äidin kanssa ympäri vuorokauden kokonaisen viikon huvittelemassa.

Jos joku olisi pistänyt tämän loman minulle parillakympillä päivä, olisin kyllä ollut taatusti onnellinen, vaikka olisi sitten ne matkat pitänytkin itse maksaa.

Vierailija
85/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta sullekin, pölkkypää!

Muutokset tarkoittavat lähinnä sitä, että jos sataa, niin ulkotennis on peruttu. Sen sijaan onkin sulkista sisällä. 

Muutokset eivät tarkoita koko ohjelman peruuttamista koko viikolta. 

Vierailija
86/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on lomaillut kylpylässä niin kokonaan omalla kustannuksella kuin tuetulla lomalla. Odotukset tuetulle lomalle jolle on luvassa ohjattua ohjelmaa sekä myös lastenhoitoa on kyllä erilaiset kuin jos loman järjestää kokonaan itse. Pääosassa tuetulla lomalla oli vertaistuellinen ohjelma niin meille aikuisille kuin lapsillekin.

Palauteen anatamisen koin tärkeämmäksi tuetun loman osalta. Palautteiden perusteella valitaan myös kohteet seuraviin lomiin, se halutetaanko niihin aktiviteetteja ja jos niin mitkä on vastanneet odotuksia, mihin aktiviteetteihin ollaan tyytyväisiä mihin ei. Ei oikein ole mitään järkeä järjestää tuettuja lomia jos niissä ei viihdytä.

Vierailija
87/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois poltellu körssiä ja juonu kaljaa

Vierailija
88/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä lomailijoiden valitusta aktiviteettien ja lastenhoidon puutteesta. Tarkoitus näillä tuetuilla lomilla ei ole sysätä lapsia johonkin lapsiparkkiin, vaan tehdä/olla YHDESSÄ perheenä.

Miksi eivät käy yhdessä uimassa, ulkoilemassa tms. Ei siihen yhdessäoloon tarvita mitään ihmeellistä tai järjestettyä ohjelmaa.

Olemme olleet pari kertaa tällaisella lomalla ja olen kyllä niin kiitollinen, että isona perheenä olemme saaneet mahdollisuuden lomailla täysihoidolla jossain kylpylässä. Hinta ei todellakaan ollut paha, kun etukäteen säästi vähän. Äitinä loma tuntui lomalta, kun pääsi valmiiseen pöytään ja oli aikaa lapsille.

Mä kyllä ymmärrän, että kahden eri-ikäisen lapsen vanhemmat tai yh/lähi haluavat lapsille omaa ohjelmaa, jos kotona ollaan porukalla 24/7 eikä ole harrastuksia tms. Pienen perheen kotityötkään eivät juurikaan työllistä. Uimaan ja kylpemään pääsee halvemmalla lähemmäksikin parempiin puitteisiin. Mä ainakin näkisin, että se ohjelma on tärkeää näillä tuetuilla lomilla ja pitäisi ehdottomasti vaatia hyvitystä, jos sopimus muuttuu olennaisesti.

Vierailija
89/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, 20 on tosi halpa hinta, varsinkin jos ei ota matkakuluja huomioon. Mutta kuka ihmeessä tahtoisi ylipäätään lähteä viikoksi pikkulasten kanssa kälyiseen kylpylähotelliin ja käyttää koko säästönsä siihen matkaan, jos saisi tietää etukäteen, että siellä ei ole MITÄÄN tekemistä lapsille?

Kai ne lapset sentään uimaan pääsivät? Ei kai siellä tarvinnut kököttää ilman mitään tekemistä viikkoa hotellihuoneessa?

Minä vietin tänä vuonna joululomaa kylpylässä perheeni kanssa. Minä maksoin perheeni 5 päivän kylpylälomasta melkoisen summan. Huonehinta oli 130 euroa per päivä, ja siihen kuului kylpylän rajaton käyttö, aamupala ja päivittäin vaihdettavat pyyhkeet. Tähän päälle maksoimme muun ruuan ravintolassa iltapäivällä. Välipalaa ja iltapalaa teimme itse huoneessa, jossa oli vedenkeitin ja evääksi ostamiamme elintarvikkeita. Parina päivänä kävimme Hoplopissa. Tämän lisäksi matkoihin meni tankillinen bensaa mennen tullen sekä hampurilaisravintolaruokailu matkojen ohessa.

Yhteensä siis maksoin kokonaisuudessaan perheen lomasta noin 250-300 euroa päivältä.

Ylimääräisiä aktiviteetteja ei ollut, mutta mihin niitä olisi tarvittukaan? Kävimme polskuttelemassa pari tuntia aamupalan jälkeen ja pari tuntia päiväunien jälkeen. Tutustuimme leikkihuoneeseen. Hotellihuoneen televisiossa oli lastenkanava, jota meillä ei ole kotona kuten ei muitakaan lisämaksullisia kanavia. Ravintolassa istuimme leikkinurkkauksen vieressä, ja koska lapsi viihtyi siellä niin hyvin, saimme olla lähestulkoon kahden kesken ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan. Tuntui kuin olisimme olleet ravintolassa ihan ilman lasta - mitä emme ole koskaan tehneet.

Meillä oli tosi kiva matka, mutta rahaahan se nieli. Sen takia jouluvalmistelumme menikin vähän pienemmällä kaavalla tänä vuonna emmekä antaneet lahjoja ylen määrin. Tämä oli toinen kerta lapsen elämän aikana, kun kävimme kylpylässä, muuallakaan emme ole matkustelleet. Lapselle tämä kyllä riitti hyvin. Sai uida mielin määrin, kylpylässä oli aaltokone jota ei kotihallissa ole, ja sai olla isän ja äidin kanssa ympäri vuorokauden kokonaisen viikon huvittelemassa.

Jos joku olisi pistänyt tämän loman minulle parillakympillä päivä, olisin kyllä ollut taatusti onnellinen, vaikka olisi sitten ne matkat pitänytkin itse maksaa.

Kiva tarina, mutta miten se nyt tähän liittyi?

Joo, olisi minustakin kiva, jos joku maksaisi perheemme lomamatkat. Mutta olisinko valmis vaihtamaan osia köyhän perheen kanssa, jotta kerran viidessä vuodessa pääsisin tuetulle lomalle, ilman mahdollisuutta vaikuttaa siihen missä loma järjestetään tai millaista ohjelmaa siellä on tarjolla? En todellakaan!

Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä, että sinä vertaat kaikkia omiin kokemuksiisi ja kuvittelet kaikkien elävän samanlaista elämää. Tässä nyt selkeästi kuvittelet kyseisen perheen saaneen teidän lomaanne vastaavan loman ilmaiseksi, ja olet kateellinen kun te jouduitte maksamaan ja köyhät kehtaavat vielä valittaa. 

Tiesitkö, että kylpylöitä ja hotelleja on eri tasoisia? Mitä luulet, järjestetäänkö tuetut lomat kovin tasokkaissa ja viihtyisissä paikoissa? Valitsitteko te lomapaikaksenne viihtyisän ja lapsiystävällisen kylpylän jossa on virikkeitä ja toimintaa, vai kenties neuvostoliitto-tyyppisen haalean vesialtaan, jonka likaisella reunalla on pari muovikukkaa? Tiesitkö, että on lapsia, jotka eivät syystä tai toisesta nauti lainkaan uimisesta? Jollakin voi olla atooppinen iho, jolloin uiminen onnistuu ehkä kerran viikossa pienen hetken. Tai pelkää kuollakseen vettä. Tai on joku terveydellinen syy, jonka takia ei voi uida. Tai miljoona muuta syytä. Teille uiminen on se kiva juttu, jollekin toiselle perheelle se voi olla juuri se oheistoiminta. Voi olla, että perhe on odottanut kaksi vuotta päästäkseen uimaan pienemmän kanssa, kun isompi pääsee mukaan ohjattuun toimintaan leipomaan ym. Kun ohjelma peruttiin, samalla koko perheen loma meni piloille. Pystytkö millään käsittämään sitä?

Vierailija
90/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman muutos sinänsä voi tarkoittaa peruuntumistakin, mutta kuten jo todettiin, tässä moitittavaa oli se, että käytännössä koko ohjelma oli peruttu, ei jokin yksittäinen kerta.

Vierailija
91/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta sullekin, pölkkypää!

Muutokset tarkoittavat lähinnä sitä, että jos sataa, niin ulkotennis on peruttu. Sen sijaan onkin sulkista sisällä. 

Muutokset eivät tarkoita koko ohjelman peruuttamista koko viikolta. 

No eihän koko ohjelma ollutkaan peruttu!!

Vierailija
92/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut hotellissa vuosia töissä ja näitä tuettuja lomalaisia siellä on aina ollut. Ovat kaikkein suurimpia valittajia. Mikään ei ole hyvin. Olemme ajatelleet, että heillä elämässään mikään ei ole kohdillaan ja se tulee esille kaikessa tyytymättömyytenä. Joillain tuetuilla lomalaisilla elämä kaatui siihen, kun kylpytakkia ei saanutkaan ilmaiseksi käyttöönsä loman ajaksi; mikään ei riittänyt. Niinhän sitä sanotaan, että mitä enemmän saa, sitä enemmän haluaa. Ihminen on välillä aika p...ska.

Niille Iltiksen lomalaisillekin on paljon tehty ihan ilmaiseksi. On ollut uima-altaat ja vastaavat käytössä ja ruokaa on saanut joka välissä ja huonetta on käyty siivoamassa. Lasten kanssa monet osaavat valmistautua siihen, että ikinä ei ole mitään tekemistä ja kaikki on tylsää. Siihen pitää varautua.

Vuosien kokemuksella; itse lomansa maksavat ovat tyytyväisimpiä lomalaisia. Näin vaan on.

Vierailija
93/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on päässyt eri lomille, järjestöjen kautta. Siellä paikalla yleensä on ollut vapaa-ajan ohjaajia, ja kyllä vaikuttaa olevan maailman helpoin työ. Jotain siinä alussa vitsailee... Hakee paperia ja värityskuvia... Lapset piirtämään. Tai kankaanpainantaa, aivan sama homma vuoden päästä taas samalla leirillä. Minullekin on toisaalta ihan sama mitä ohjelmaa on, kunhan on sängyt ja hyvää ruokaa sekä mahdollisuus ulkoiluun lasten kanssa. Mutta pitäisi jokin taso olla näillä, jotka lupaavat aktiviteetteja.

Ja siis tietysti se on törkeän halpa hinta, mutta esim Rauhalahdelle on joku muu taho maksanut vuorokaudesta sen suurimman osan. Eli rahalle pitäisi saada vastinetta.

Vierailija
94/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olisi minustakin kiva, jos joku maksaisi perheemme lomamatkat. Mutta olisinko valmis vaihtamaan osia köyhän perheen kanssa, jotta kerran viidessä vuodessa pääsisin tuetulle lomalle, ilman mahdollisuutta vaikuttaa siihen missä loma järjestetään tai millaista ohjelmaa siellä on tarjolla?

Tiesitkö, että kylpylöitä ja hotelleja on eri tasoisia? Valitsitteko te lomapaikaksenne viihtyisän ja lapsiystävällisen kylpylän jossa on virikkeitä ja toimintaa, vai kenties neuvostoliitto-tyyppisen haalean vesialtaan, jonka likaisella reunalla on pari muovikukkaa?

Tiesitkö, että on lapsia, jotka eivät syystä tai toisesta nauti lainkaan uimisesta? Voi olla, että perhe on odottanut kaksi vuotta päästäkseen uimaan pienemmän kanssa

Tiedän toki, että elämäntilanteita on erilaisia. Mekin säästimme pitkään päästäksemme lomalle, jonka maksoimme itse kokonaan, ja nautimme joka hetkestä.

Jos vähävarainen perhe haluaa päästä lomalle, miksi he sitten valitsevat tuetun loman kylpylään, jos sen kohde ei kiinnosta heitä? Matkalle ei ole pakko mennä. Kylpylät ovat melko samanlaisia, ne ovat tavallista isompia uimahalleja. Tekokasveja niissä kaikissa on, samoin altaat ovat kuluneita ja värjääntyneitä. Hotellihuoneen suihkun saumoissa voi olla mustaa pilkkua, ja aamupalalta voi puuttua juuri se vesimeloni, jota on odottanut kieli pitkänä.

Miksi pitäisi mennä kylpylään, jos lapsi pelkää vettä tai jos hänen ihonsa ei kestä uimahallivettä? Tuettua lomaa voi hakea muuallekin kuin kylpylään, vaikka urheilukeskukseen tai maaseutumatkailutilalle, jossa pääsee hoitamaan kotieläimiä. Toisaalta viiden päivän kylpyläloma voi hyvinkin viedä lapselta vesipelon, kun saa kaikessa rauhassa lastenaltaan kymmenen sentin vedessä istuskella ja leikkiä kastelukannulla.

Uimaan pääsee kyllä pienemmän lapsen kanssa aiemminkin kuin kahden vuoden säästämisen jälkeen ja halvemmalla kuin 20 eurolla per nokka. Sitä varten ei tarvita tuettua lomaa.

Vierailija
95/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus ne matkat. Voi tosiaan tulla edullisemmaksi mennä ihan omalla kustannuksella jonnekin lähempään,, valita pieni hotelli ja käydä lounaspaikoissa syömässä. Hotellihintaan kuuluu aamiainen. Huoneistohotellissa voi tehdä ruuankin itse ja ne ovat halvempia kuin tavallinen hotelli sekä hinta maksetaan koko huoneesta, pääluvusta tulee vain pieni lisähinta.

Riittääkö jos säästää 20/kk? Mulla ei ole autoa. Ei edes korttia.

?

Ei saatu vastausta..

Vierailija
96/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kelpaisi koska ei kiinnosta enkä jaksaisi lähteä moneksi päiväksi kylpylään edes ilmaiseksi. Jos sen sijaan joku myisi minulle täyshoitoloman kylpylässä ja sen yhteydessä saisi käydä joka päivä laskettelemassa, niin se kelpaisi ja kiinnostaisi. Ja sitten jos paikan päällä sanottaisiin, että niin joo ei meillä saakkaan lasketella, niin kyllähän se selvä kusetus olisi.

Vierailija
97/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kelpaisi koska ei kiinnosta enkä jaksaisi lähteä moneksi päiväksi kylpylään edes ilmaiseksi. Jos sen sijaan joku myisi minulle täyshoitoloman kylpylässä ja sen yhteydessä saisi käydä joka päivä laskettelemassa, niin se kelpaisi ja kiinnostaisi. Ja sitten jos paikan päällä sanottaisiin, että niin joo ei meillä saakkaan lasketella, niin kyllähän se selvä kusetus olisi.

Laskettelu on vähän eri asia kuin lautapeli tai sauvakävely ryhmässä.

Sinne sauvakävelyllehän olisi voinut mennä vaikka ihan yksikseen tai niin, että on erikseen sopinut toisten kanssa, että mennään porukalla ilman ohjaajaa. Myös lasten leikkihuone on ihan ilmaiseksi käytössä, samoin pulkkamäki. Huoneessa ei tarvitse nyhrätä, vaikka limudisko peruuntuu. Voi myös nauttia ihan siitä lomakohteen pääasiasta eli allasosastosta. Sitähän ei ollut suljettu.

Jos pääajatuksesi olisi mennä laskettelulomalle, silloin varmaankin anoisit laskettelulomaa etkä kylpylälomaa.

Lautapelejä saa lainata ilmaiseksi kirjastosta. Sitä varten ei tarvita tuettua lomaa.

Vierailija
98/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin loman Rauhalahteen vaikkapa jossain arvonnassa, en lähtisi. Mutta voisin lahjoittaa ko. voiton veljelleni, jolla on auto ja asuu Kuopiossa. Hän pääsisi sieltä vaikka kotiin ruokailuje ja yöpymisten väliajoilla. Katsoin juuri VR:n sivuilta. Junalippu sinne maksaa täältä edestakaisin halvimmillaan 110 euroa ja matka kestää 6-7 tuntia, linja-autolla sama hinta, kesto vähän yli 7 tuntia. Junalla pitää vaihtaa, linja-autolla ei bussilla pääsee vähän suorempaan. Mutta en varmaan pystyisi istumaan noin pitkään linja-autossa. Olen joskus tuon välin menny ja voin pahoin, jos teen bussissa yhtään mitään.

Noissa lautapeleissäkn näytti olevan sellainen seikka, että niitä pyydettiin peruntuneen ohjelman korvikkeeksi. Pointti ei ollut ollenkaan niiden pelaaminen.

Jos säästää 20 euroa/kk ja summa on 100 euroa + matkat 110 euroa, niin 20 euroa/kk tarkoittaa 210 euron säästämistä. Riittää, voit säästä siihen 10,5 kk. Anteeksi, etten päivystä täällä koko aikaa ja vastaa joka kysymykseen heti, kun sellainen kysytään. Minä olen mediaanin keskitason yläpuolella oleva palkansaaja suunnittelualalla. Jos mulla olisi rahasta tiukkaa ja pitäisi säästää tuon verran, niin voisin mennä kylpylään kävelymatkan päähän, n. 3 km. Uimahalliin on vielä lyhyempi. Tässä hinnasto lähikylpylästäni: https://www.tropiclandia.fi/hinnat-aukioloajat/

Vierailija
99/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin suomalaista ajattelua, mistään ei saa valittaa, pitää olla hiljaa ja tyytyä siihen mitä saa. Varsinkin jos on köyhä. Unohdetaan, että kyllä se kylpylä sai siitä perheestä ihan täyden hinnan. Ja sen mukaan olis pitänyt toimia. Sopimus on sopimus. Sitoo myös kylpylää. Kylpylän näkökulmasta asiakas on ihan samanarvoinen itse maksavan kanssa. Perhe ei vaatinut mitään ekstraa vaan vain sen mitä oli alunperin luvattu. Ymmärrän kritiikin, jos joku yksittäinen aktivitetti olis peruttu ja siitä kitistäisiin. Mutta kyllä tossa oli peruttu vähän liikaa. Syytä on valittaa.

Meillä Suomessa on hienoa se että täällä kaikkia kohdellaan samanarvoisesti. Mä en ainakaan halua että esim. kylpylässä tuetuilla lomilla olevia kohdeltaisiin huonommin kuin minua, joka maksaa lomansa itse. En halua. Ei kuulu suomalaiseen meininkiin. Mun loma menis pilalle sellaista katsoessa. Sen vuoksi tuo Rauhalahti ei toistaiseksi kuulu kylpylävalikoimaani. Muutenkin epäilyttävä firma. Ei ole kaikki kohdallaan jos sopimuksia ei pystytä edes kohtuullisesti hoitamaan.

Vierailija
100/104 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuetun loman ajan kohdat ovat sesongin ulkopuolella.

No jos joulun ja uuden vuoden välipäivät eivät ole sesonkia, niin mikä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi