Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kahvinkeitin tilavuus 4 kuppia, pystyykö sillä myös keittämään vain yhden kupin?

Vierailija
25.01.2023 |

:D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy

Vierailija
2/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet löytänyt miniatyyri kahvinkeittimen? Kyllä minun kahvinkeittimen tilavuus on 10 kuppia, kuten myös kaikissa muissa mitä olen nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kahvinkeittimissä on ilmoitettu minimäärä, joka siinä voidaan keittää.

Se on yleensä aina kaksikupillista.

Erikseen on myytävänä pelkkiä kahden kupin keittimiä.

Sun ap pitää kokeilla.

Yksi kahvikupillinen on n.1,25 dl.

En tiedä, miten keitin käyttäytyy noin pienen vesimäärän kanssa.

Sillä todellisuussahan siitä ei edes täyttä yhtä kupillista tule, kun vettä imeytyy myös vähän kahvin puruihin.

Ja tarkoititko tosiaan oikeaa kahvikuppia vaiko jotain mukia?

Luultavasti alle minimi määrän oleva vesi, ei lähde edes liikkelle keittimessä.

Vierailija
4/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla astiaston kiiltävin kuppi.

Vierailija
5/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupit on parempi keittää ihan vaan kattilassa, mutta niin 4 kuin 10 kupin keittimillä voi aivan hyvin keittää yhden kupillisen kahvia. Taloudellisempaa on tietysti keittää samalla useampi kupillinen, niin ei mene niin paljon kahvinporoja hukkaan.

Vierailija
6/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy

Pääsääntöisesti ei pysty.

Kahvikeittimen vesisäiliössä on merkki, jossa on ilmoitettu minimimäärä vettä.

Samoin se lukee kahvinkeittimen ohjekirjassa.

Miten moni täällä edes huomaa, kuinka pieni on oikea kahvikuppi.

Harva, oletan.

Nykyisin on totuttu juomaan kahvi eri kokoisista mukeista, jolloin on vaikeaa hahmottaa, miten pieni määrä vettä ja nestettä, on yksi kahvikupillinen.

Vierailija
7/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän aina täyden pannun ja sitten mikrottelen sitä jäähtynyttä kahvia pitkin päivää. Outoa on että tuorekin kahvi mikrossa muuttuu aasialaisen kahvin makuiseksi ja pintaan tulee sellaisia "hippuja".

Vierailija
8/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet löytänyt miniatyyri kahvinkeittimen? Kyllä minun kahvinkeittimen tilavuus on 10 kuppia, kuten myös kaikissa muissa mitä olen nähnyt.

Mitä yksin asuva ihminen, esimerkikisi opiskelija, jolla käy harvoin vieraita,

tekisi 10 kahvikupin keittimellä.

Sen määrän mitä kahvia kiskoo, voi hyvin keittää pienellä, ja vähän tilaa vievällä keittimellä.

Ja kattilalla ei kannata kahvivettä keitellä, se kuluttaa paljon sähköä.

Eri asia on keittää vesi vedenkeittimellä, ja sitten kaataa se suodattamisessa olevan kahvin läpi toiseen astiaan. Hyvää kahvia noinkin tulee.

Vierailija
9/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyhän sillä keittämään yhdenkin kupillisen verran kahvia. Mutta tuskin tulee hyvää... 

Vierailija
10/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Vierailija
11/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän aina täyden pannun ja sitten mikrottelen sitä jäähtynyttä kahvia pitkin päivää. Outoa on että tuorekin kahvi mikrossa muuttuu aasialaisen kahvin makuiseksi ja pintaan tulee sellaisia "hippuja".

No voihan sen kahvin laittaa myös termokseen.

Ihan erikseen on olemassa kaatonokalla varustettuja kahvi termoskannuja.

Vierailija
12/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo murukahvia. Teelusikallinen kahvimuruja suuhun, ja kuumaa vettä hanasta perään, purskuttele ja nielaise.

Vierailija
13/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on iso kuppi niin pystyy.

Vierailija
14/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caccamasterilta löytyy myös pieniä muutaman ja jopa vain yhden kupin keittimiä. 

Vierailija
15/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen minikahvinkeitin. Motinetistä ostettu alunperin veneily/asuntovaunukäyttöön. Keitän sillä kaksi mukillista aamuisin.

Puolison kämpässä on termarikahvinkeitin, jonka laittaa aamulla täyteen ja juo etäpäivän aikana.

Vierailija
16/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä opeteltiin juomaan kylmää kahvia. Sitä paitsi kesähelteellä se on parempaa juotavaa kuin vesi, se ei puske heti hikenä ulos vaan viilentää kroppaa oikeasti.

Vierailija
17/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aina 2 kuppia. Näin saa noin 2,5dl mukillisen kahvia. Kolme kukkuramittaa puruja.

Vierailija
18/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo murukahvia. Teelusikallinen kahvimuruja suuhun, ja kuumaa vettä hanasta perään, purskuttele ja nielaise.

Hanasta ei saa ottaa kuumaa vettä suoraan ruuanlaittoon tai suoraan nautittavaksi, jos haluaa välttää legionellat sun muut pöpöt. Sen murukahvin voi vallan hyvin sekoittaa kylmään veteen ja nauttia jääkahvina.

Vierailija
19/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat keittää vain 1,2 dl kahvia? Kannattaa keittää tuplat eli 2 kuppia (tulee muumimukillinen)

Vierailija
20/23 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha keitintä on yhden kupillisen vuoksi edes hankkia. Osta muovinen suppilo, johon laitat suodatinpaperin, keitä vesi kattilassa tai vedenkeittimessä. Eipä tule hävikkiä.