Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, jotka ette pääse kyykkyyn

Vierailija
30.12.2017 |

Miksi ette pääse? Tarkoitan siis kantapäät maassa ja pehva melkein maassa polvet koukussa -asentoa. Ymmärrän jos maha ottaa vastaan tai polvet eivät taivu mutta onko muita syitä?

Itselleni kyykky onnistuu helposti mutta en saa jalkoja auki polvet suorina kuin 90 astetta. En siis voi kehuskella laajalla liikkuvuudella minäkään.

Kyykkyyn pääsystä en ole huomannut olevan mitään erityistä hyötyä. Sieniä poimiessa ja marjastaessa hetkellisesti käyttöä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kantapäät ole koskaan maassa kyykyssä vaan vähän ilmassa.

Vierailija
2/72 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luut paskana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pääsevät kyykkyyn muttei ehkä ylös

Vierailija
4/72 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pääsevät kyykkyyn muttei ehkä ylös

Ei pääse.

Vierailija
5/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä googlettelin tätä joskus ja normaalipainoisen/hoikan ihmisen kohdalla kyse on kuulemma siitä miten notkeat pohjelihakset ovat. Voi siis olla mahdollista päästä kyykkyyn kantapäät maassa venyttelemällä ensin tarpeeksi mikäli se ei jo luonnostaan onnistu.

Vierailija
6/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat ostamaan kalliimpia viinejä.

Vierailija
7/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet jalat.

Vierailija
8/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse, molemmat jalat amputoitu polvista.

Vierailija
9/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet jalat.

Lyhyet jalat, erityisesti lyhyt reisi, helpottaa kyykkyä, koska painopiste ei ole niin takana. 

Vierailija
10/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä!

Vierailija
11/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkea kuin norsu..

Vierailija
12/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsettekö kyykkyyn niin, että peppu osuu maahan ja kantapäät maassa?

Vierailija
13/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella leveällä jalat niin saatan jotenkin päästä kyykkyyn niin että kantapäät on lattiassa.

Mahani ei ole iso, mutta sekä reidet että pohkeet ovat paksut. Tuntuu että kyykkyasennossa verenpaine päässä nousee epämiellyttävästi, kun kinttuläskien verisuonen puristuvat lyttyyn ja veren on mahduttava jonnekin muualle. Ja pystyyn noustessani olen pökrätä, kun veri virtaa niihin takaisin. En tiedä tapahtuuko oikeasti noin, mutta siltä se tuntuu.

Lisäksi meinaan koko ajan kellahtaa pyllylleni. Täytyy ojentaa käsiä eteenpäin, jotta pysyn tasapainossa.

Haluaisin kyllä pystyä olemaan kyykyssä, olisi juuri vaikkapa marja- ja sienimetsässä tai puutarhassa kätevää. Ehkä pitää vain koettaa treenata vaikka tuntuu että pää poksahtaa.

Vierailija
14/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 v ja pääsen kyykkyyn ja ylös, miksi ette pääse?

Vierailija
15/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsen kyllä, mutta pohkeet siinä kinnaa eniten. Ja tasapaino on aikea pitää ellei mene ihan sellaiseen huonoryhtiseen kumaraan. Fysioterapeutti suositteli minulle tätä liikettä, mutta en usko tämän tekevän ryhdilleni kovin hyvää. . 

Vierailija
16/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miten tuo on edes mahdollista, jos ei peppu satu olemaan tosi iso? 

Vierailija
17/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Miten tuo on edes mahdollista, jos ei peppu satu olemaan tosi iso? 

Ota vähän leveämpi kyykkyasento, ja sitten siirrät painoa taaksepäin ja nojaat ylävartalolla eteen että paino pysyy jaloilla etkä pyllähdä.

Vierailija
18/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mä en ole ikinä ajatellutkaan, että joku ei pääsisi kyykkyyn. Ei ole kyllä myöskään mikään pyöreiden ihmisten ongelmakaan pelkästään, koska itellä ainakin on hieman ylipainoa, ja silti kyykkyyn ja ylös onnistuu ihan helposti jalkapohjat maassakin. Mulla on kyllä yliliikkuvat nivelet, oiskohan siitä sitten kiinni myös. Pulskakin voi olla notkea, hämmentykää :)

Vierailija
19/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi en pääse, mutta en ole koskaan päässy. Pääsen kyllä jos jalat ovat haarallaan, mutta polvet (lähes) yhdessä ei onnistu kantapäät maassa. Olen hoikka ja ex-kilpatason telinevoimistelija (=notkea ja yliliikkuvat nivelet), enkä siis kisavuosinakaan päässyt kyykkyyn.

Lapsistamme liikunnallinen ja notkea ei pääse kyykkyyn, ei-liikunnallisella rautakangella tuo oli niitä harvoja juttuja move-testissä jotka onnistuivat täysin.

Vierailija
20/72 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nilkkani kaatumisen jäljiltä operoitiin molemmilta puolilta ja nilkka ei taivu 90 astetta enempää. Olen ontunut nyt 20 vuotta eikä kyykkyyn meno onnistu, vaikka tekisin mitä. Tai onnistuu, jos toinen jalka on suorana eteenpäin. Mutta yhdellä jalalla en enää nouse kyykyssä ylös.