Kyllästyttää kaupan myyjänä naisten käytös kosmetiikkaosastoilla: tuotepakkauksia availlaan mielivaltaisesti
Eikä auta meikkiosastoilla olevat "Avattu tuote on ostopäätös, käytäthän tuotteiden testaamiseen ainoastaan testereitä, mikäli niitä on saatavilla. Seuraavissa tuotteissa ei ole testereitä lainkaan.. (sis. luettelon) jne"-kyltit. Viimeksi eilen jouduin mainitsemaan asiasta yhdelle nuorelle naiselle. Hän ihan muina naisina availi yhtä päivävoidetta muoveista ja paketeista ja kokeili sitä iholleen. Myyjänä huomasin tämän ja menin huomauttamaan, että ymmärtäähän hän tuon tuotteen avaamisen olleen ostopäätös. Nainen kävi haukkumaan ja huutamaan, kun kyseistä tuotetta ei voi testata mitenkään ennen ostamista. No se on tietysti valitettavaa, mutta näinhän se menee useimpien voiteiden kohdalla. En muista ikinä nähneeni ainakaan tavan marketeissa mistään voiteista testereitä? Muuta kuin tosiaan meikkivoiteista.
Etenkin meikkejä availlaan mielivaltaisesti silti vaikka testerit nököttävät vieressä. Sitten jokainen putelli on auki pilaantumassa. Pahaa-aavistamattomat kunnolliset asiakkaat ostavat niitä ja palaavat takaisin valittamaan pilaantuneesta meikkituotteesta. Tätä tapahtuu erityisesti Essencen meikkien ja etenkin ripsivärien kanssa. Nämä tuotteet alkavat välittömästi pilaantumaan avaamishetkestä lähtien. On tympeää kauppiaalle saada palautuksia ja vihaista palautetta huonostikäyttäytyvien asiakkaiden vuoksi.
Miksi ihmeessä niitä tuotteita täytyy availla ja pilata ne? Etenkin, kun sallitut testerit ovat vieressä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monesti ajatellut, että esim. ripsarit pitäis olla sellaisissa pahvikoteloissaan, jossa olis selkeät teipit, josta näkis, että sitä ei oo avattu. Tai sitten vielä järeämmät paketit, niinku jossain päin maailmaa onkin:
https://cdn.makeupandbeauty.com/wp-content/uploads/2017/08/Maybelline-V…
Niin samaa mieltä! Joissakin harvoissa tuotteissa on jonkinnäköinen pakkaus niin niitä tulee mieluummin ostettua. Stockmann lähetti viimeksi meikit sinetöidyissä muovipusseissa. On sekin parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, sä olet vain töissä siellä. Tienaatko niin paljon, että kannattaa vapaa-aikanakin miettiä jotain avattua meikkipurkkia?
Kas, autisti.
Naiset ovat kyllä ihan sikoja. Irtokarkkiakin ottavat käsin laareista ja jonkun tutkimuksen mukaan harjoittavat punnitushuijauksia moninkertaisesti miehiin nähden. Uskomatonta meininkiä. Itse syytän tästä etuoikeutetun prinsessan syndroomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja arvatkaa kaksi kertaa, viitsinkö enää himassa miettiä, miksi nicopetterin läksyt on aina tekemättä. Puhumattakaan, että vääntäisin itkua kauppiaan menetyksistä tienattuani itse myyjänä jotain 1500 egeä kuussa.
Tulee raskaaksi elämä, kun ottaa tuollaiset mitättömät jutut itseensä. Semmoista se on, maailma on hyvin epätäydellinen ja tolloja täynnä. Ei jaksa enää minua järkyttää, vaikka omassa työssä sentään olen aika paljon avattuja kosmetiikkatuotteita tärkeämpien asioiden kanssa tekemisissä.
Juu ja ne tollot, jotka purkkeja availevat, kakat nakkaavat avautumisestasi. Chillaa vähän.
Tiedän, että tämä oli provo, mutta jumalauta kun sai veren kiehumaan. Olisi masokistisella tavalla ihanaa päästä joskus oikeasti keskustelemaan tällaisen ihmisen kanssa vaikka johonkin illanviettoon. Kaveri tyyliin esittelisi uuden heilansa ja sitten nautinto alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, sä olet vain töissä siellä. Tienaatko niin paljon, että kannattaa vapaa-aikanakin miettiä jotain avattua meikkipurkkia?
Kas, autisti.
Et siis yhtään tiedä, mitä on autismi. Autismin kirjon piirteitä on mm. äärimmäinen fiksoituminen siihen, että asiat tehdään oikein ja sääntöjä noudatetaan poikkeuksetta. Joku Asperger on varmaan ihan tolaltaan, kun ajattelee, että purkkeja availlaan ilman lupaa. Tosiaan, ap voi olla assi.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin ihmettelisin ihmistä, joka vapaa-ajallaan itkee sitä kun muut miettii vääräksi kokemiaan asioita. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja arvatkaa kaksi kertaa, viitsinkö enää himassa miettiä, miksi nicopetterin läksyt on aina tekemättä. Puhumattakaan, että vääntäisin itkua kauppiaan menetyksistä tienattuani itse myyjänä jotain 1500 egeä kuussa.
Tulee raskaaksi elämä, kun ottaa tuollaiset mitättömät jutut itseensä. Semmoista se on, maailma on hyvin epätäydellinen ja tolloja täynnä. Ei jaksa enää minua järkyttää, vaikka omassa työssä sentään olen aika paljon avattuja kosmetiikkatuotteita tärkeämpien asioiden kanssa tekemisissä.
Juu ja ne tollot, jotka purkkeja availevat, kakat nakkaavat avautumisestasi. Chillaa vähän.
Tiedän, että tämä oli provo, mutta jumalauta kun sai veren kiehumaan. Olisi masokistisella tavalla ihanaa päästä joskus oikeasti keskustelemaan tällaisen ihmisen kanssa vaikka johonkin illanviettoon. Kaveri tyyliin esittelisi uuden heilansa ja sitten nautinto alkaisi.
Kuule, ei huolta. Jos päädyn illanviettoon kanssasi, teen parhaani, ettemme ajaudu näin banaaleihin ja tylsiin aiheisiin. En ala sinulle kertoa Nicon läksyistä enkä halua kuulla mitään tämän tason settiä sinun töistäsi. Itse keskustelen illanvietossa ihan muusta, esimerkiksi hauskoista jutuista. Minun painajaiseni on päätyä puheisiin ap:n kaltaisen anaalisen tyypin kanssa, jonka elämä pyörii jonkin avatun purkin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, autisti.
Kas, ihminen joka käyttää vakavia diagnooseja haukkumasanoina. Varmaan kaikki autistit ja heidän perheensä arvostavat tuota kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin ihmettelisin ihmistä, joka vapaa-ajallaan itkee sitä kun muut miettii vääräksi kokemiaan asioita. :)
Ei hätää, korkeintaan vähän silmä kostuu, kun nauran miettiessäni, miten joku alipalkattu myyjätär tuskailee ihan normaalia työhönsä kuuluvaa pikku asiaa niin paljon, että ihan vapaailtakin on pilalla. No ei vaiskaan, haluan vain kannustaa aloittajaa rentoutumaan hieman. Maailmassa on isompiakin vääryyksiä. Ja kauppias kyllä rikastuu, siitä ei ole mitään epäilystä.
Ap:sta tulee mieleen se entinen Siwan myyjä, joka uutisen mukaan heittäytyi kassan päälle suojatakseen sitä kehollaan ryöstäjän uhatessa aseella. Ei voi kuin ihailla tätä täydellistä omistautumista suojaamaan miljonäärien rahoja. En sano, että purkkien availu tai ryöstely on oikein, mutta haloo!
Hyvät huolestuneet ihmiset, tämä on yksi ainoa aloitus aiheesta. Elämäni ei mitenkään erityisesti "pyöri" tämän asian ympärillä. Nytkin olen tämän keskustelun avattuani tehnyt lukuisia muita asioita ja jutellut monista muista aiheista kuin tästä. Millä ihmeen logiikalla elämäni "pyörii tämän asian ympärillä" ainoastaan siksi, kun tein asiasta aloituksen? :D
Asia korjaantuu siten että tehdään purkeista tms. sellaisia ettei niitä oikein voi alkaa kaupoissa aukomaan. Esim. monissa meikkikynissä on sellainen kirkas muovikuori päällysteenä ettei avaaminen onnistu.
Muiden kuin testeripurkkien -ja puteleiden avaaminen ja takaisin hyllyyn laittaminen on ilkivaltaa kauppiasta ja asiakkaita kohtaan. Kauppias kun ei voi pitää myynnissä käytettyjä meikkejä yhtään sen enempää kuin käytettyjä elintarvikkeitakaan joten ne pitää vaan laittaa roskiin mistä tietenkin aiheutuu taloudellista tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, autisti.
Et siis yhtään tiedä, mitä on autismi. Autismin kirjon piirteitä on mm. äärimmäinen fiksoituminen siihen, että asiat tehdään oikein ja sääntöjä noudatetaan poikkeuksetta. Joku Asperger on varmaan ihan tolaltaan, kun ajattelee, että purkkeja availlaan ilman lupaa. Tosiaan, ap voi olla assi.
Autismiin liittyy vahvasti myös epäsosiaalisena pidetty käytös ja yleisten käytöstapojen ymmärtämättömyys sekä kyvyttömyys tulkita oikein muiden ihmisten tunteita ja motiiveja. Ne autistin tarkat säännöt ovat nimenomaan autistin omia sääntöjä. Ei niin, että autisti olisi poikkeuksellisen hyvä poliisi kun on niin sääntöuskovainen. Ja juuri siksi autisti voisi hyvin olla se, joka availee meikkipurkkeja ja sitten ei ymmärrä mikä siinä on väärin ja vielä tulkitsee huomautuksenkin väärin. Kun on autisti. Normaalit ihmiset ymmärtävät tällaiset jutut selittämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ei huolta. Jos päädyn illanviettoon kanssasi, teen parhaani, ettemme ajaudu näin banaaleihin ja tylsiin aiheisiin. En ala sinulle kertoa Nicon läksyistä enkä halua kuulla mitään tämän tason settiä sinun töistäsi. Itse keskustelen illanvietossa ihan muusta, esimerkiksi hauskoista jutuista. Minun painajaiseni on päätyä puheisiin ap:n kaltaisen anaalisen tyypin kanssa, jonka elämä pyörii jonkin avatun purkin ympärillä.
Pointti on siinä, että tuollaiset ihmiset eivät pysty keskustelemaan hauskoista jutuista. Tai siis aihe voi tietysti olla mikä tahansa, mutta jokaisen ihmisen persoona kyllä tulee aina esiin. Ja se persoona, joka noista viesteistä huokuu on sitä luokkaa, ettei sen kanssa kovin hauskaa keskustelua voisi saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on siinä, että tuollaiset ihmiset eivät pysty keskustelemaan hauskoista jutuista. Tai siis aihe voi tietysti olla mikä tahansa, mutta jokaisen ihmisen persoona kyllä tulee aina esiin. Ja se persoona, joka noista viesteistä huokuu on sitä luokkaa, ettei sen kanssa kovin hauskaa keskustelua voisi saada aikaan.
Hahah, juurikin tällaista elämäni on. Koko ajan joudun riitaan tai nyhjään yksin, kun olen niin hirveää seuraa, kun en elämässä jaksa murehtia toisten tekemiä pikkutyhmyyksiä, jotka eivät edes ole minulta pois. Not😀 Oma filosofiani on, että asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. Mutta jos tämä tekee minusta kauhean ihmisen, niin ei voi mitään. Toisaaltahan on tietysti hyvä, ettei teillä ole oikeita ongelmia, joita työpäivän jälkeen miettiä. Hyvää uutta vuotta ja paremmin pakattuja purnukoita kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Muiden kuin testeripurkkien -ja puteleiden avaaminen ja takaisin hyllyyn laittaminen on ilkivaltaa kauppiasta ja asiakkaita kohtaan. Kauppias kun ei voi pitää myynnissä käytettyjä meikkejä yhtään sen enempää kuin käytettyjä elintarvikkeitakaan joten ne pitää vaan laittaa roskiin mistä tietenkin aiheutuu taloudellista tappiota.
Kauppias nostaa hintoja ja asiakas maksaa taloudellisen tappion. Eli availkaa vain meikkipaketteja, niin kauppias nostaa toisen tuotteen hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkaosaston myyjä on varmaankin sen verran kiinnostunut ehostamisesta, että ostaa ko. tuotteita itsekin. Kauppa maksattaa kaiken hävikin asiakkailla, joten tämäkin on yksi niistä tilanteista, joissa kaikki (kosmetiikkaa käyttävät) maksavat kollektiivisesti osan typeryydestä.
Samanlainen esimerkki muualta elämästä on veden kulutus kerrostaloissa. Vanhoissa taloissa, joissa ei ole huoneistokohtaista vedenkulutusmittausta, veden lotraajat elävät osin toisten kustannuksella, kun kaikki kulutus tasataan henkilömäärän mukaan asukkaiden kesken. Ongelmaa ei ole, jos huoneistokohtaiset mittarit on olemassa, jokainen maksaa silloin omastaan.
Siksi herääkin kysymys siitä, miksei avauksen tapauksessa kutsuttu paikalle poliisia? Tuohan on selkeä näpistys, jos avaa tuotteen, käyttää sitä, ja jättää sitten maksamatta. Marketeissa poliiseja kutsutaan paikalle kirjoittamaan sakkoja muutaman irtokarkin näpistäneille lapsille, ja vaikka se tuntuu kovalta, irtokarkkeja joskus ostavan kannalta se on ymmärrettävää. Sormin lähmiminen on kuitenkin sen verran vastenmielistä, että sanktio saakin olla kovahko.
Tässä oli kysymys oletettavasti täysi-ikäisestä (tai ainakin rikosoikeudellisessa vastuussa jo olevasta) ihmisestä, ja kauppa on kirjallisesti ilmoittanut, ettei tuotenäytteitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullehan tuo ei ole henkilökohtainen rahallinen menetys, mutta kauppiaalle on. Sen sijaan on tympeää myyjänäkin saada haukkuja vastaan noista pilaantuneista meikeistä, joita kunnolliset asiakkaat ostavat epähuomiossa. Tällä palstalla on paljon turhempiakin aiheita. Mielestäni on ihan aihellista pohtia, miksi niin moni nainen availee törkeästi meikkipakkauksia ja pistää täten nuo tuotteet pilaantumaan hyllyyn? Se vastaa oikeastaan varastamista, koska oltuaan auki riittävän pitkään hyllyssä, tuotteesta tulee käyttökelvoton, joten sitä ei voida enää myydä. Harva kuitenkaan varastaa kaupasta, mutta tuota välillisesti varastamista moni silti tekee. Se on kummallista.
ap
Aloitus ja tämä kommentti herättävät mussa pelkkää yksimielisyyttä.
Todella kiukuttaa ihmisten toiminta tässä.
Viime aleista (ei näistä tän hetkisistä) ostin toisesta isosta ”paremmasta” tavaratalosta (en sano kummasta) kaksi Diorin ripsiväriä.
Toinen oli valmiiksi pilaantunut.
Roskiin suoraan.
Toinen oli onneksi kondiksessa.
Mutta eihän tohon muuta syytä voine olla, kuin että joku idiootti tosiaan avannut myyntipakkauksen ihan väriä katsoakseen ja tökännyt sitten vaan kiinni.
Ihmiset on nykyään just tuommosia, uskon ap:tä hyvin. Ensin toimitaan itse päin vittua ja lopulta kaikki onkin myyjän vika ja huonoa palvelua. Tätä se on muillakin aloilla nykyään, ihmisillä ei ole mitään tapoja enää.