Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää kaupan myyjänä naisten käytös kosmetiikkaosastoilla: tuotepakkauksia availlaan mielivaltaisesti

Vierailija
30.12.2017 |

Eikä auta meikkiosastoilla olevat "Avattu tuote on ostopäätös, käytäthän tuotteiden testaamiseen ainoastaan testereitä, mikäli niitä on saatavilla. Seuraavissa tuotteissa ei ole testereitä lainkaan.. (sis. luettelon) jne"-kyltit. Viimeksi eilen jouduin mainitsemaan asiasta yhdelle nuorelle naiselle. Hän ihan muina naisina availi yhtä päivävoidetta muoveista ja paketeista ja kokeili sitä iholleen. Myyjänä huomasin tämän ja menin huomauttamaan, että ymmärtäähän hän tuon tuotteen avaamisen olleen ostopäätös. Nainen kävi haukkumaan ja huutamaan, kun kyseistä tuotetta ei voi testata mitenkään ennen ostamista. No se on tietysti valitettavaa, mutta näinhän se menee useimpien voiteiden kohdalla. En muista ikinä nähneeni ainakaan tavan marketeissa mistään voiteista testereitä? Muuta kuin tosiaan meikkivoiteista.

Etenkin meikkejä availlaan mielivaltaisesti silti vaikka testerit nököttävät vieressä. Sitten jokainen putelli on auki pilaantumassa. Pahaa-aavistamattomat kunnolliset asiakkaat ostavat niitä ja palaavat takaisin valittamaan pilaantuneesta meikkituotteesta. Tätä tapahtuu erityisesti Essencen meikkien ja etenkin ripsivärien kanssa. Nämä tuotteet alkavat välittömästi pilaantumaan avaamishetkestä lähtien. On tympeää kauppiaalle saada palautuksia ja vihaista palautetta huonostikäyttäytyvien asiakkaiden vuoksi.

Miksi ihmeessä niitä tuotteita täytyy availla ja pilata ne? Etenkin, kun sallitut testerit ovat vieressä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, sä olet vain töissä siellä. Tienaatko niin paljon, että kannattaa vapaa-aikanakin miettiä jotain avattua meikkipurkkia?

Vierailija
2/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, sä olet vain töissä siellä. Tienaatko niin paljon, että kannattaa vapaa-aikanakin miettiä jotain avattua meikkipurkkia?

Haluatko sinä ostaa testatun purkin? Ärsyttää minuakin, kun joskus ei tosiaan löydä avamaatonta tuotetta ja tietäisi jo tarkkaan, mitä ostaa, jonkun vakiotuotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä ostaa testatun purkin? Ärsyttää minuakin, kun joskus ei tosiaan löydä avamaatonta tuotetta ja tietäisi jo tarkkaan, mitä ostaa, jonkun vakiotuotteen.

No eipä ole tullut tätä ongelmaa vielä koskaan vastaan. Mutta joo, onhan tuo tosi rankkaa. Voimia.

Vierailija
4/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa oikeesti. Plus tosi ihanaa ostella kaupasta jotain meikkejä mistä ei välttämättä nää onko testattuja, esim ripsarit tms.

Siinä sitten silmätulehduksien yms kanssa meet kauppaan takas kun joku mamma testaillu sitä simmuihinsa. Hyi stna.

Vierailija
5/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullehan tuo ei ole henkilökohtainen rahallinen menetys, mutta kauppiaalle on. Sen sijaan on tympeää myyjänäkin saada haukkuja vastaan noista pilaantuneista meikeistä, joita kunnolliset asiakkaat ostavat epähuomiossa. Tällä palstalla on paljon turhempiakin aiheita. Mielestäni on ihan aihellista pohtia, miksi niin moni nainen availee törkeästi meikkipakkauksia ja pistää täten nuo tuotteet pilaantumaan hyllyyn? Se vastaa oikeastaan varastamista, koska oltuaan auki riittävän pitkään hyllyssä, tuotteesta tulee käyttökelvoton, joten sitä ei voida enää myydä. Harva kuitenkaan varastaa kaupasta, mutta tuota välillisesti varastamista moni silti tekee. Se on kummallista.

ap

Vierailija
6/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, itsehän yöentäisin tällaisen henkilön joka pyrkii tekemäön asiat oikein. Edellisen kommentoijan kohdalla päinvastoin.

Vierailija
7/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ällöttää jo nämä shamppoiden ja suihkugeelien haistelijatkin!

Itselleni on ihan sama mille shampoo tuoksuu, kunhan toimii, suihkugeeliä en käytä. Nopeasti haihtuva kulutustuote. Tai sitten ostan vain hajuttomia.

Kait sitä pitää meikit laittaa kohta marketeissa lukkojen taakse kuin tupakatkin. Sellainen meikkiautomaatti olisi oikeastaan kätevä! Kokeile testeriä ja paina koneen nappia, saat priimatuotteen.

Vierailija
8/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän temperamenttisempi ja räväkämpi tyyppi. En anteeksi pyytele sitä että minulla on oikeus selvittää mitä ostan. Kaupan velvollisuus on laittaa enemmän testereitä yms jotta ei tarvitse paketteja minun asiakkaana ryhtyä aukomaan, mutta make no mistake olen sen kyllä valmis tekemään. Hih :)

Vierailija
9/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku haluaisi laittaa iholleen tuotetta joka alkaa pilaantumaan jo heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen?

o.O

Vierailija
10/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän temperamenttisempi ja räväkämpi tyyppi. En anteeksi pyytele sitä että minulla on oikeus selvittää mitä ostan. Kaupan velvollisuus on laittaa enemmän testereitä yms jotta ei tarvitse paketteja minun asiakkaana ryhtyä aukomaan, mutta make no mistake olen sen kyllä valmis tekemään. Hih :)

Kai tiedät, että tässä tapauksessa sinun kuuluu olla myyjään yhteydessä ja pyytää häntä avaamaan sinulle pakkaus (jos suostuu siihen).

Et sinä toisaalta ole ruokakaupassakaan oikeutettu avaamaan jogurttipurkkia ihan vain testataksesi uutta makua ja sitten vasta tekisit päätöksen haluatko ostaa sen vai et.

Entä sukkapaketit? Niitä harvemmin voi testata? Revitkö senkin auki vain koska sinulla on oikeus?

Vierailija
11/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullehan tuo ei ole henkilökohtainen rahallinen menetys, mutta kauppiaalle on. Sen sijaan on tympeää myyjänäkin saada haukkuja vastaan noista pilaantuneista meikeistä, joita kunnolliset asiakkaat ostavat epähuomiossa. Tällä palstalla on paljon turhempiakin aiheita. Mielestäni on ihan aihellista pohtia, miksi niin moni nainen availee törkeästi meikkipakkauksia ja pistää täten nuo tuotteet pilaantumaan hyllyyn? Se vastaa oikeastaan varastamista, koska oltuaan auki riittävän pitkään hyllyssä, tuotteesta tulee käyttökelvoton, joten sitä ei voida enää myydä. Harva kuitenkaan varastaa kaupasta, mutta tuota välillisesti varastamista moni silti tekee. Se on kummallista.

Provo! Kemikaaliopuoli ei kuulu kauppiaalle! Työntekijänä tietäisit tämän. Ja Essencen ripsarit maksaa alle 4 euroa. Ou no!

ap

Vierailija
12/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kum lemmenkpeä kiinalainen seurailee miesasiakasta miesten osastolle, siinä on jo ongelma jonka vartijan pitäisi hoitaa.

Stockmann beatyssa oli taannoin taas "kilpailijaksi" koettu naismyyjä jolla miesasiakkaan hymyileminen johti perässä nalkuttavan huutoon, kampissa. Niin pahaa murretta sieltä jostain bambumetsän viidakoista että. Kiinnostavaa muuten miksi bambumetsästä roikutaan yleensä miesten perässä.

Opetus; noin käy kun vuorovaikutusta ei ole (ja sitten miehen pitäisi vielä rakastua, edes kiinnostua jonain vuonna..).

Mutta näyttää siltä että jos ei testereitä ole riitävästi esillä, noin helposti käy. Tietenkin jos tuotteet olisivat vasta,esittelijän näytettävissä, aikaa menisi ehkä siihen.

Toisaalta jos on jokin kampanja jollain tuoteella,esittelijän kera, muitakin halunnee verrata.

Se kuitentaan tuskin käy että availlaan sitä sun tätä rasiaa ja aletaan meikkailemaan.

Vierailija
13/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan,sitä juttu jossa pikkulapsi ii äitensä kanssa ollut maskara ja mut osastolla ja jälki oli,sen mukaista.

Vierailija
14/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, Nämä temperamenttiset ja räväkät minulla on oikeus -tyypit ovat kyllä huvittavimpia ikinä 😂😂😂😂😂😂😂😂

Jos haluat testata jotain, kysy myyjältä onnistuuko se, älä ominpäin avaa. Et kai sinä uutuuslenkkimakkarastakaan testikappaletta kaiva paketistaan jo kaupassa ja sovita miten hyvin se toosaan uppoaa.

Vierailija
15/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, sinulla ei ole mitään oikeuksia. Ainoastaan vaihtaa liikettä, jossa asioit.

Ihme urpoja....

Vierailija
16/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-mulla on temperamenttia

-oon räväkkä

-en pyytele anteeksi

-mulla on oikeus

-muilla on velvollisuus (yms.) tehdä niinkuin mä haluan

-mun ei tarvitse

-oon asiakas

-a little bit of English, hei

-nauru ja ivahymiö, hihihih :)

Voiko joku olla näin ärsyttävä ilman, että on tarkoituksella provoamassa? Epäilen.

Välimerkitkin ovat silmäänpistävästi kateissa.

Vierailija
17/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää akat on vaan idiootteja.

Vierailija
18/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisen suksi lipisuu kirjoitti:

No kum lemmenkpeä kiinalainen seurailee miesasiakasta miesten osastolle, siinä on jo ongelma jonka vartijan pitäisi hoitaa.

Stockmann beatyssa oli taannoin taas "kilpailijaksi" koettu naismyyjä jolla miesasiakkaan hymyileminen johti perässä nalkuttavan huutoon, kampissa. Niin pahaa murretta sieltä jostain bambumetsän viidakoista että. Kiinnostavaa muuten miksi bambumetsästä roikutaan yleensä miesten perässä.

Opetus; noin käy kun vuorovaikutusta ei ole (ja sitten miehen pitäisi vielä rakastua, edes kiinnostua jonain vuonna..).

Mutta näyttää siltä että jos ei testereitä ole riitävästi esillä, noin helposti käy. Tietenkin jos tuotteet olisivat vasta,esittelijän näytettävissä, aikaa menisi ehkä siihen.

Toisaalta jos on jokin kampanja jollain tuoteella,esittelijän kera, muitakin halunnee verrata.

Se kuitentaan tuskin käy että availlaan sitä sun tätä rasiaa ja aletaan meikkailemaan.

Anteeksi mitä?

Vierailija
19/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja arvatkaa kaksi kertaa, viitsinkö enää himassa miettiä, miksi nicopetterin läksyt on aina tekemättä. Puhumattakaan, että vääntäisin itkua kauppiaan menetyksistä tienattuani itse myyjänä jotain 1500 egeä kuussa.

Tulee raskaaksi elämä, kun ottaa tuollaiset mitättömät jutut itseensä. Semmoista se on, maailma on hyvin epätäydellinen ja tolloja täynnä. Ei jaksa enää minua järkyttää, vaikka omassa työssä sentään olen aika paljon avattuja kosmetiikkatuotteita tärkeämpien asioiden kanssa tekemisissä.

Juu ja ne tollot, jotka purkkeja availevat, kakat nakkaavat avautumisestasi. Chillaa vähän.

Vierailija
20/41 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti ajatellut, että esim. ripsarit pitäis olla sellaisissa pahvikoteloissaan, jossa olis selkeät teipit, josta näkis, että sitä ei oo avattu. Tai sitten vielä järeämmät paketit, niinku jossain päin maailmaa onkin:

https://cdn.makeupandbeauty.com/wp-content/uploads/2017/08/Maybelline-V…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi