Jotenkin uskomatonta, että yksityishenkilöt saavat vieläkin ampua raketteja
Joka vuosi tulee niin paljon silmävammoja jne... Kuka edes nauttii niistä? Julkiset tahot järjestävät paljon hienompia esityksiä.
Kommentit (81)
Mä en tajua, miksi ei voisi olla yksi iso näyttävä kaupungin järjestämä ilotulitus joka kaupungissa. Amatöörit koheltakoot tinojensa ja sädetikkujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kaikesta pitää tehdä ongelma. Itselle se ainakin on lapsesta asti kuulunut perinteisiin, aivan kuten tinan valaminenkin. Mielestäni on hauskaa ampua muutama raketti ja ehkä vielä kivempaa on, kun saa ihailla taivaalla näkyviä ilotulitteita.
Ilmaston tuhoaminen on hauskaa:(
Kyllä niillä raketeilla on ilmaston tuhoamisesta melko pieni osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Eläimet joutuu pelkäämään turhan takia
Ihmiset joutuvat kärsimään 12 kk vuodessa eläinten räksytyksen ja ulvonnan vuoksi, koirat yhden illan.
Mä tykkään koirien ulvonnasta. Muistuttaa susien ulvontaa. Olen kai liian villi?
Onhan se kamalaa kun ihmisillä on vielä jotain oikeuksia!
Vierailija kirjoitti:
Oikeus saastuttaa ilmaa?
Vierailija kirjoitti:
Juuh, oikeus ampua raketeilla eläimiä ja ihmisiä sekä asuntojen ikkunoita, sytyttää rakennuksia jne ja jättää raketeista syntyvä sotku siivoamatta kun hauskanpito on ohi. Vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
Sepä juuri kun ihmiset eivät siivoa jälkiään tai noudata sallituja aikoja ampua tulitteita. Vuoden ekana päivänä kun lähtee lenkille, joka puolella on ilotuliteroskaa :(
Mammat tietty kaikki siivoaa omat roskansa vai jääkö sekin sille kuuluisalle jollekulle muulle? Kaupungin siistijät hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Paska perinne. Dementoitunut sotaveteraani-isäni on aina ihan kauhuissaan kuullessaan pamauksia.
Papalle voi kyllä hankkia kuulosuojaimet, jos ei ole kuulo vielä iän myötä heikentynyt tarpeeksi. Ei nyt koko suomi yhden papan takia uudenvuoden juhlaperinteitä muuta. Minä ainakin räiskin rakettia taivaalle ihan huolella huomenna ja pidän sitten vuoden tauon. Ajattele ny, 1 ilta vs. kaikki vuoden 364 kokonaista vuorokautta.
Antaa kuolevaisten leikkiä raketeille kun kerran vuodessa voivat.
Eläimet on kiellettävä taajamissa, liikaa haittoja. Haju, hygienia, ääni, niiden omistajat kuvittelevat että ovat kanssaihmisten yläpuolella, kaikki piikille.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi tulee niin paljon silmävammoja jne... Kuka edes nauttii niistä? Julkiset tahot järjestävät paljon hienompia esityksiä.
Ihmiset ampuvat raketteja koska se on hauskaa. Joko ymmärsit?
Se nyt vielä puuttuisi että tämä saaatanan yliverottava holhousvaltio kieltäisi rakettien ampumisen.
"Saksan ympäristövirasto on ilmoittanut, että uudenvuoden ilotulitteiden hiukkaspäästöt vastaavat noin 15 prosenttia liikenteen koko vuoden hiukkaspäästöistä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vielä puuttuisi että tämä saaatanan yliverottava holhousvaltio kieltäisi rakettien ampumisen.
Vain roskasakki pitää paukuttelua hauskana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, koska:
a) En kuulu roskasakkiin.
b) Nautin rakettien ampumisesta.
Mitäs nyt sanot, kusi**ä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, koska:
a) En kuulu roskasakkiin.
b) Nautin rakettien ampumisesta.
Mitäs nyt sanot, kusi**ä?
Kuulostat kyllä vahvasti roskasakilta.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet on kiellettävä taajamissa, liikaa haittoja. Haju, hygienia, ääni, niiden omistajat kuvittelevat että ovat kanssaihmisten yläpuolella, kaikki piikille.
Olen täysin samaa mieltä. Koirat pissaa ja paskantaa, kuolaa ja räksyttää.. ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joutuvat kärsimään 12 kk vuodessa eläinten räksytyksen ja ulvonnan vuoksi, koirat yhden illan.
Juuri näin! Mua sieppaa kaikki räksyttävät rakit!!!
Et oo ihan terve...
Pistä ulko-ovi kiinni vai asutko jossain korttitalossa?
En olekaan, hyvin tiesit, paha astma esimerkiksi on. Joulua vietettiin hotellissa, jossa koiranomistajat kävelivät hissiin rakkiensa kanssa mitään kysymättä. Itse pidettiin huolta, että pienet lapsemme eivät häirinneet muita. Nykyäänhän koirat ovat lapsia tärkeämpiä, näin olen ymmärtänyt.
Lisäksi on migreeni, kävelylenkillä ei ole kiva, kun joka toisessa pihassa haukkuu rakki.
Muutakin remppaa terveydestä löytyy. Mieheni on terve, hänkin inhoaa koirien räksytystä ja jätöksiä.
Tiedämme myös mukavia koiria, joiden omistajat keräävät jätökset, pitävät koiran hiljaisena ja huolehtivat ettei se pompi kenenkään päälle. Näistä koirista voi jopa sanoa, että ne ovat siedettäviä, suurin osa rakeista+omistajista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Mua sieppaa kaikki räksyttävät rakit!!!
Et oo ihan terve...
Pistä ulko-ovi kiinni vai asutko jossain korttitalossa?
En olekaan, hyvin tiesit, paha astma esimerkiksi on. Joulua vietettiin hotellissa, jossa koiranomistajat kävelivät hissiin rakkiensa kanssa mitään kysymättä.
No olisiko kannattanut valita hotelli, jossa ei sallita koiria? Mutta ai niin, sitten ei olisi päässyt pahoittamaan mieltään...
Samaa mieltä. Joissakin maissa tämä on jo kielletty. Voisi hyvin kieltää Suomessakin. Tapaturmien lisäksi roskaa luontoa ja säikyttää eläimet.
Aion vinkata tästä ilman saastuttamisesta Vihreille. Ensi vuonna ette paukuttele, se on varma.