Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet ja naisten nalkutus

Vierailija
30.12.2017 |

Monesti mietin kun miehet valittavat että vaimot nalkuttavat. Mitä ovat nämä nalkutuksen syyt ja mietittekö miehet koskaan onko tähän nalkutukseen kenties syytä teissä itsessänne?

Kommentit (263)

Vierailija
21/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jostain asiasta mainitsee kaksi (2) kertaa, se on miehen mielestä nalkutusta.

Mutta, kun ei miehelle mikään mene perille asti yhdellä (1) sanomisella. Ensimmäinen sanominen

avaa vasta korvakäytävät, toinen sanominen menee mahdollisesti jo kuulemisprosessiin asti.

Siitä toki menee vielä aikaa, ennenkuin sanoma on käsitelty, jopa toteuttamiseen asti.

On ns. pitkät piuhat, huoh.

Nalkutus on vallankäyttöä. Naisella on tyypillisesti paremmat puhelahjat, joita hän käyttää säälimättä tehden perheen arjesta täyttä helvettiä. Ei ihme, että mies pakenee autotalliin, harrastuksiin, pubiin jne. Nalkuttavalle naiselle antaisin pari ohjetta: mies ei osaa lukea ajatuksia, mies ei välttämättä muista mitä sanoit toissa viikolla kaupassa siinä makaronihyllyn edessä ja tärkeimpänä jos tiedät parhaiten miten asia hoidetaan niin tee se itse.

On sinun ongelmasi että et kykene puhumaan ongelmista vaan luikit pakoon häntä koipien välissä. Se on sinun ongelmasi. Sinun. Ei miesten.

Olen jyrkästi eri mieltä, että ongelma olisi yksinomaan minun. Kyllä ongelma koskee koko perhettä. Kun yksi perheen jäsenistä ei kykene sopuisaan vuorovaikutukseen vaan turvautuu nalkutukseen, niin koko perhe kärsii. Olen toki tietoinen tutkimuksesta, jonka mukaan nalkutus lyhentää juuri minun elinajanodotettani.

Vierailija
22/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jostain asiasta mainitsee kaksi (2) kertaa, se on miehen mielestä nalkutusta.

Mutta, kun ei miehelle mikään mene perille asti yhdellä (1) sanomisella. Ensimmäinen sanominen

avaa vasta korvakäytävät, toinen sanominen menee mahdollisesti jo kuulemisprosessiin asti.

Siitä toki menee vielä aikaa, ennenkuin sanoma on käsitelty, jopa toteuttamiseen asti.

Nalkutus on vallankäyttöä. Naisella on tyypillisesti paremmat puhelahjat, joita hän käyttää säälimättä tehden perheen arjesta täyttä helvettiä. Ei ihme, että mies pakenee autotalliin, harrastuksiin, pubiin jne. Nalkuttavalle naiselle antaisin pari ohjetta: mies ei osaa lukea ajatuksia, mies ei välttämättä muista mitä sanoit toissa viikolla kaupassa siinä makaronihyllyn edessä ja tärkeimpänä jos tiedät parhaiten miten asia hoidetaan niin tee se itse.

Ei naisilla mitenkään erityisen hyviä puhelahjoja ole. Kovempi ääni vaan. Myös kotiprojektipäällikkyys viehättää jostain syystä. Ja standardien määrittely.

Tällä palstalla ei liene kuin pari tällaista moppisankaria, jotka kaivautuvat komerostaan, kun aihe sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinun ongelmasi että et kykene puhumaan ongelmista vaan luikit pakoon häntä koipien välissä. Se on sinun ongelmasi. Sinun. Ei miesten.

Jos ei puhe auta, niin naikkonen lähtee ulkoruokintaan sillä hetkellä. Osaan kalsarini viikata itsekin, joten ei siihen mitään Justiinaa tarvita päältä katsomaan. 

*eri

Vierailija
24/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mies tai nainen, jos ei tee yhteisistä asioista omaa osuuttaa eli käyttäytyy epäreilusti toista kohtaan, silloin tasapuolisuuden nimissä asiasta on oikeus vaikka nalkuttaa eli käyttäytyä epäreilusti. Sitä saa mitä tilaa. Yhteisöllistä toimintaa ja yhdessä tekemistä -> ei nalkutusta ja päinvastoin. Simppeliä. Nalkutus jatkuu, jos toinen jatkaa itsekästä toimintaa eli sen, joka ei osallistu tarpeeksi yhteisiin tekemisiin, pitää katsoa peiliin, jos hänelle nalkutetaan.

Vierailija
25/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mies tai nainen, jos ei tee yhteisistä asioista omaa osuuttaa eli käyttäytyy epäreilusti toista kohtaan, silloin tasapuolisuuden nimissä asiasta on oikeus vaikka nalkuttaa eli käyttäytyä epäreilusti. Sitä saa mitä tilaa. Yhteisöllistä toimintaa ja yhdessä tekemistä -> ei nalkutusta ja päinvastoin. Simppeliä. Nalkutus jatkuu, jos toinen jatkaa itsekästä toimintaa eli sen, joka ei osallistu tarpeeksi yhteisiin tekemisiin, pitää katsoa peiliin, jos hänelle nalkutetaan.

Nope! Kuten yllä on jo toistettu nalkutus on luonteenpiirre. Nalkuttajan puoliso on kuin ukkosenjohdatin, johon voi purkaa pahaa oloaan.

Vierailija
26/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkutus on luonnekysymys. Nalkuttavalla on sisäinen tarve purkaa pahaa oloaan mieheensä. Nalkuttava nainen tarvitsee puolisokseen täydellisen miehen - ei se tosin nalkutusta lopeta täysin, sillä tarve nalkutukseen on edelleen olemassa, mutta täydellinen mies kestää naputuksen. Meidät muut se tappaa ennenaikaisesti.

Minulla on nalkuttava nainen esimiehenä ja hänellä on tarve huomauttaa jokaisesta asiasta asiakkaan kuullen. Lisäksi hänellä on pakottava tarve toistaa jokainen työtehtäväni, koska hänen on saatava se viimeinen sana - ts hän kulkee ruokasalissa rätin kanssa kahden pöydän päässä minusta ja pyyhkii pöydät uudestaan, että ne tulisivat varmasti pyyhityiksi. Roskakatoksessa hänen on paķko käydä kurkkimassa pönttöihin, että onko se osannut laittaa roskat oikein. Ruokasalissa seurataan parin askeleen päässä perässä, että pari kertaa olen häneen kompastunutkin. Lisäksi jokaiselle asiakkaalle on pakko toitottaa, että miehet nyt ovat tuollaisia, että ei voi yksi päästää mihinkään etc etc...

Onneksi olen tajunnut pysyä poikamiehenä, sillä en jaksaisi tuollaista omassa kotona päivääkään. Kaveripiirissä ja sukulaisissa on ihan samanlaista jatkuvaa marmatusta kun suu käy leivän kanssa samaan tahtiin...

Vierailija
27/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkutus on luonnekysymys. Nalkuttavalla on sisäinen tarve purkaa pahaa oloaan mieheensä. Nalkuttava nainen tarvitsee puolisokseen täydellisen miehen - ei se tosin nalkutusta lopeta täysin, sillä tarve nalkutukseen on edelleen olemassa, mutta täydellinen mies kestää naputuksen. Meidät muut se tappaa ennenaikaisesti.

Minulla on nalkuttava nainen esimiehenä ja hänellä on tarve huomauttaa jokaisesta asiasta asiakkaan kuullen. Lisäksi hänellä on pakottava tarve toistaa jokainen työtehtäväni, koska hänen on saatava se viimeinen sana - ts hän kulkee ruokasalissa rätin kanssa kahden pöydän päässä minusta ja pyyhkii pöydät uudestaan, että ne tulisivat varmasti pyyhityiksi. Roskakatoksessa hänen on paķko käydä kurkkimassa pönttöihin, että onko se osannut laittaa roskat oikein. Ruokasalissa seurataan parin askeleen päässä perässä, että pari kertaa olen häneen kompastunutkin. Lisäksi jokaiselle asiakkaalle on pakko toitottaa, että miehet nyt ovat tuollaisia, että ei voi yksi päästää mihinkään etc etc...

Onneksi olen tajunnut pysyä poikamiehenä, sillä en jaksaisi tuollaista omassa kotona päivääkään. Kaveripiirissä ja sukulaisissa on ihan samanlaista jatkuvaa marmatusta kun suu käy leivän kanssa samaan tahtiin...

Kurja juttu, jos teet hyvää työtä! Valitettavasti olen itse siivoja huomannut monen miehen, EN SIIS KAIKKIEN, tekevän tosi suurpiirteistä jälkeä siellä missä se todellakaan ei käy. Kenties olet myös esimieheni ensimmäinen miesalainen? Mutta tosiaan ei hyväksyttävää, jos teet työsi kunnolla. Mitäpä jos kysyisit suoraan, onko työssäsi oikeasti jotain parannettavaa, koska esimies koko ajan korjaa työtäsi.

TÖRKEÄÄ, että hän moittii sinua asiakkaitten kuullen!

Vierailija
28/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehetkin osaavat nalkuttaa. On ollut sellainen puoliso. Oli he*vetin ärsyttävää.

Mun mies oli myös mestari-nalkuttaja. Pikkuasioihin takertuja, jolla ilkeilyn riemu oikein paistoi silmistä.

Vierailija
29/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamiseen pakottaminen on yksi vallankäytön muoto. Nalkuttaminen on sitä, että ihminen joutuu pyytämään, kerjäämään ja vaatimaan puolisoltaan jonkin asian tekemistä useampaan kertaan. Jatkuva toisen pyyntöjen ignooraaminen on kurja tapa käyttää valtaa ja väheksyä toisen tarpeita. 

Mieheni on tällainen. Ei koskaan siivoa omaa ja vieläpä todella pientä ja vähää osuuttaan ilman, että joudun pyytämään. Ja väittää sitten, että nalkutan. Hän on jopa sanunut, että vaikka sanoisin jotain aiheesta, se on silti nalkutusta. Eli ainoa keino olla nalkuttamatta olisi tehdä suosiolla 100% kotitöistä itse.

Vierailija
30/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehetkin osaavat nalkuttaa. On ollut sellainen puoliso. Oli he*vetin ärsyttävää.

Mun mies oli myös mestari-nalkuttaja. Pikkuasioihin takertuja, jolla ilkeilyn riemu oikein paistoi silmistä.

Otan osaa. Miehen ja naisen nalkutuksessa on kuitenkin pieni ero: naisen nalkutus tappaa, miehen ei. Lähde: https://www.verkkouutiset.fi/tutkimus-nalkuttaminen-voi-vieda-miehen-en…

Vierailija
31/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nope! Kuten yllä on jo toistettu nalkutus on luonteenpiirre. Nalkuttajan puoliso on kuin ukkosenjohdatin, johon voi purkaa pahaa oloaan.

Vai niin.

Meillä mies ei tarttunut mihinkään toimeen ilman useampaa sanomista, minkä jälkeen alkoi valitus nalkuttamisesta.

No, sain asetelmasta tarpeekseni, sillä en todellakaan ole mikään nalkuttajaluonne, joten ajattelin, että okei, ei sitten tehdä. Mitään. Olkoon.

Arvaa mitä tapahtui? Kyllä, miehestä sukeutui oikein armoitettu nalkuttaja. Nääs kun kotitalouskone meni rikki, lakkasi toimimasta, ei enää tehnyt miehen puolesta kun kyllästyi sanomaan. Antoi vain olla, ei välittänyt. Sitä jäkätyksen määrää, kun ei ollutkaan käyty kaupassa, ei ruokaa valmiina, ei siivottu, ei puhtaita vaatteita kaapissa... Ja todellakin molemmat kävimme töissä, minulla vaativa työ ja ihan yhtä pitkät päivät kuin miehelläkin.

Eihän tuommoista voisi tehdä, jos olisi lapsia. Onneksi ei ollut, eikä tullut, siihen liittoon.

Vierailija
32/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jyrkästi eri mieltä, että ongelma olisi yksinomaan minun. Kyllä ongelma koskee koko perhettä. Kun yksi perheen jäsenistä ei kykene sopuisaan vuorovaikutukseen vaan turvautuu nalkutukseen, niin koko perhe kärsii. Olen toki tietoinen tutkimuksesta, jonka mukaan nalkutus lyhentää juuri minun elinajanodotettani.

Koko perhe kärsii, jos toinen aikuinen ei hoida osuuttaan vaan heittäytyy vapaamatkustajaksi. Kovinkaan moni jaksa hiljaa kantaa sellaista apinaa selässään.

Vierailija
33/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Miehen ja naisen nalkutuksessa on kuitenkin pieni ero: naisen nalkutus tappaa, miehen ei. Lähde: https://www.verkkouutiset.fi/tutkimus-nalkuttaminen-voi-vieda-miehen-en…

Tuohan kertoo vain sen, että naiset ovat sitkeämpiä kuin miehet. Luuletko, että se miehen nalkutus on muka jotenkin miellyttävämpää kuultavaa? Voin kuule kokemuksesta kertoa, että ei ole.

Vierailija
34/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% nalkutuksesta tulee seuraavissa tilanteissa.

Joku asia, kenties rikkoutunut lamppu tai pöly työhuoneen nurkassa, aiheuttaa naisessa _tyytymättömyyden_.

Naisen näkemyksen mukaan tyytymättömyyden aihe on pitää hoitaa HETI, jotta tyytymättömyys katoaa. Naisen T-käyrä, siis tyytymättömyyskäyrä, nousee kunnes asia on hoidettu. Seuraa sanominen -> muistutus -> nalkutus.

Miehen näkemyksen mukaan sen lampun voi vaihtaa illalla kun peli on katsottu loppuun, kellään kun ei ole mitään asiaa sinne kellariin sillä aikaa. Työhuoneen pölyt voi pyyhkiä huomenna samassa yhteydessä kun siivotaan muutenkin, työt kun on päivältä tehty ja ilta vietetään olkkarissa. Mies ei haluaisi olla koko ajan pomppaamassa toimintaan sinne tänne, vaan haluaisi tehdä asiat järjestyksessä.

Kummalla tahansa tavalla asiat tulevat tehdyiksi. Jos mies tekee niin kuin nainen haluaa, häntä v-tuttaa kun pitää olla aina pomppimassa sinne tänne kuin vieteriukko. Jos tehdään miehen tavalla, naista v-tuttaa kun on asioita jotka "ovat tekemättä" (vaikkei sillä _järjellä ajateltuna_ ole juuri sillä hetkellä merkitystä, vaan ne asiat voi yhtä hyvin tai jopa paremmin tehdä myöhemmin).

Vierailija
35/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan kertoo vain sen, että naiset ovat sitkeämpiä kuin miehet. Luuletko, että se miehen nalkutus on muka jotenkin miellyttävämpää kuultavaa? Voin kuule kokemuksesta kertoa, että ei ole.

Sepäs lohdullista.

Vierailija
36/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenkokemuksia kirjoitti:

Joku asia, kenties rikkoutunut lamppu tai pöly työhuoneen nurkassa, aiheuttaa naisessa _tyytymättömyyden_.

Naisen näkemyksen mukaan tyytymättömyyden aihe on pitää hoitaa HETI, jotta tyytymättömyys katoaa. Naisen T-käyrä, siis tyytymättömyyskäyrä, nousee kunnes asia on hoidettu. Seuraa sanominen -> muistutus -> nalkutus.

Miehen näkemyksen mukaan sen lampun voi vaihtaa illalla kun peli on katsottu loppuun, kellään kun ei ole mitään asiaa sinne kellariin sillä aikaa. Työhuoneen pölyt voi pyyhkiä huomenna samassa yhteydessä kun siivotaan muutenkin, työt kun on päivältä tehty ja ilta vietetään olkkarissa. Mies ei haluaisi olla koko ajan pomppaamassa toimintaan sinne tänne, vaan haluaisi tehdä asiat järjestyksessä.

Kummalla tahansa tavalla asiat tulevat tehdyiksi. Jos mies tekee niin kuin nainen haluaa, häntä v-tuttaa kun pitää olla aina pomppimassa sinne tänne kuin vieteriukko. Jos tehdään miehen tavalla, naista v-tuttaa kun on asioita jotka "ovat tekemättä" (vaikkei sillä _järjellä ajateltuna_ ole juuri sillä hetkellä merkitystä, vaan ne asiat voi yhtä hyvin tai jopa paremmin tehdä myöhemmin).

Tämä.

"Voiksä vaihtaa sen lampun?"

"Joo mä katson ohjelman loppuun niin vaihdan sitten"

"Ei kun voiksä vaihtaa sen nyt?"

"Miksi se pitää vaihtaa nyt?"

"No kun se häiritsee, voiksä vaihtaa sen nyt?"

Asiaa on tutkittukin. Naiset on lasten huoltajina ja kodin säilyttäjinä geneettisesti ohjelmoitu reagoimaan epämukavuustekijöihin heti, miehille sopii paremmin keskittyminen yhteen "isompaan" asiaan kerrallaan.

Miehessä nopea _reagoiminen_ aiheuttaa enemmän stressiä koska vaistot sanovat tarpeen reagoida tarkoittavan jonkinlaista vaaraa. Siksi mies haluaa hoitaa asiat kerralla ja oman aikataulunsa mukaisesti.

Kumpikaan ei ole varsinaisesti väärässä, molemmat sukupuolet toimivat geneettisen ohjelmointinsa mukaisesti. Asia pitää vain tiedostaa ja sopia kuviot sen mukaisesti.

Vierailija
37/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe kärsii, jos toinen aikuinen ei hoida osuuttaan vaan heittäytyy vapaamatkustajaksi. Kovinkaan moni jaksa hiljaa kantaa sellaista apinaa selässään.

Teet sen virheoletuksen, että nalkutus johtuisi miehen tekemisistä tai tekemättömyyksistä. Nalkuttava nainen nalkuttaa, kun hän kohtaa vastoinkäymisiä. Ja niitähän riittää jokaisessa suhteessa. Tunnetuin lienee se kerran kuukaudessa koittava aika, jolloin mikä tahansa mitätön asia eskaloituu maailman suurimmaksi ongelmaksi. Silloin viisas mies vetäytyy (tai laittaa naisen vaihtoon). Omakohtainen tapaus oli auton hajoaminen keskelle korpea. Huollot oli tehty ajallaan, mutta niin vain auto hyytyi matkalle. Arvaapa kenen vika se oli! Siinä joutui koko miehisyyteni kyseenalaiseksi, kun en osannut autoa korjata paikan päällä. Muissa yhteyksissä kyllä vaaditaan tasa-arvoista töiden jakamista.

Vierailija
38/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaisetvaistot kirjoitti:

miehenkokemuksia kirjoitti:

Tämä.

"Voiksä vaihtaa sen lampun?"

"Joo mä katson ohjelman loppuun niin vaihdan sitten"

"Ei kun voiksä vaihtaa sen nyt?"

"Miksi se pitää vaihtaa nyt?"

"No kun se häiritsee, voiksä vaihtaa sen nyt?"

Asiaa on tutkittukin. Naiset on lasten huoltajina ja kodin säilyttäjinä geneettisesti ohjelmoitu reagoimaan epämukavuustekijöihin heti, miehille sopii paremmin keskittyminen yhteen "isompaan" asiaan kerrallaan.

Miehessä nopea _reagoiminen_ aiheuttaa enemmän stressiä koska vaistot sanovat tarpeen reagoida tarkoittavan jonkinlaista vaaraa. Siksi mies haluaa hoitaa asiat kerralla ja oman aikataulunsa mukaisesti.

Kumpikaan ei ole varsinaisesti väärässä, molemmat sukupuolet toimivat geneettisen ohjelmointinsa mukaisesti. Asia pitää vain tiedostaa ja sopia kuviot sen mukaisesti.

No kumma kun meillä se on mies joka ei pysty lauantaina olemaan, jos maanantaina tarvittavasta työpaidasta puuttuu nappi. Sanomattakin on selvää, ettei hän myöskään pysty sitä nappia itse paikoilleen ompelemaan.

Mies on se, joka rakuttaa tiskikoneen tyhjentämisestä kunnes multa palaa käpy. Senkö helkkarin kiire niillä astioilla on sinne kaappiin? On jo syöty, ei ole tulossa lisää tiskiä sille iltaa paria kahvikuppia enemää. Pärjäisivät mainiosti tiskialtaassa aamuun.

Mies on se, joka jankkaa mulle saunaan menosta kahden minuutin välein, vaikka olen sanonut, että en ihan vielä mene ja huolehdin kyllä itse ettei tuli sammu. Kamala stressi mun saunomisista ja aikatauluista, vaikka itse makaa selällään sohvalla ja töllää jalkapalloa. Ei siis ole seuraa tai seksiä vailla, kunhan vaan vahtaa mun liikeitä ja vetää hernettä nenään.

Mitä, ollaanko me jotain mutantteja vai häh?

Vierailija
39/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet sen virheoletuksen, että nalkutus johtuisi miehen tekemisistä tai tekemättömyyksistä. Nalkuttava nainen nalkuttaa, kun hän kohtaa vastoinkäymisiä. Ja niitähän riittää jokaisessa suhteessa. Tunnetuin lienee se kerran kuukaudessa koittava aika, jolloin mikä tahansa mitätön asia eskaloituu maailman suurimmaksi ongelmaksi. Silloin viisas mies vetäytyy (tai laittaa naisen vaihtoon). Omakohtainen tapaus oli auton hajoaminen keskelle korpea. Huollot oli tehty ajallaan, mutta niin vain auto hyytyi matkalle. Arvaapa kenen vika se oli! Siinä joutui koko miehisyyteni kyseenalaiseksi, kun en osannut autoa korjata paikan päällä. Muissa yhteyksissä kyllä vaaditaan tasa-arvoista töiden jakamista.

Teet sen virheoletuksen, että kaikki naiset ovat samanlaisia kuin sinun vaimosi. Paljon tavallisempaa on, että nainen nalkuttaa, koska on pakko ellei halua yksin tehdä ihan kaikkea. Mies on kekskenkasvuiseksi jäänyt ”äidin pikku apulainen”, joka puuhailee apuna jotain silloin kun huvitaa, ja jos ei huvita niin ei sitten tee vaikka kuinka sanottaisiin. Ja kas kummaa, miehellä on nalkuttava akka.

Minä en todellakaan ole mikään nalkuttaja. Sen sai eksäkin huomata, kun oletti että voi loisia kotonani mitään tekemättä ja odottaa täyshoitoa sormea nostamatta. Äijä joutui ulkoruokintaan ja itki sitten perään, että ”enhän mä voinut tietää että oot tosissasi kun sanoit vain kerran!” Ja siitä toisesta kerrasta olisin heti ollut nalkuttava akka.

Vierailija
40/263 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet sen virheoletuksen, että kaikki naiset ovat samanlaisia kuin sinun vaimosi. Paljon tavallisempaa on, että nainen nalkuttaa, koska on pakko ellei halua yksin tehdä ihan kaikkea. Mies on kekskenkasvuiseksi jäänyt ”äidin pikku apulainen”, joka puuhailee apuna jotain silloin kun huvitaa, ja jos ei huvita niin ei sitten tee vaikka kuinka sanottaisiin. Ja kas kummaa, miehellä on nalkuttava akka.

Minä en todellakaan ole mikään nalkuttaja. Sen sai eksäkin huomata, kun oletti että voi loisia kotonani mitään tekemättä ja odottaa täyshoitoa sormea nostamatta. Äijä joutui ulkoruokintaan ja itki sitten perään, että ”enhän mä voinut tietää että oot tosissasi kun sanoit vain kerran!” Ja siitä toisesta kerrasta olisin heti ollut nalkuttava akka.

Oletko koskaan miettinyt, mistä miehet puhuvat poikain saunailloissa? Siellä mm. surkutellaan Pekan kohtaloa, kun hän ei enää pääse saunailtoihin tai Hannun pahasuista uutta eukkoa. Parin saunakaljan jälkeen Matti ihmettelee mikä hitto omaan vaimoon on mennyt, kun koko ajan pitää nalkuttaa. Saunaillat ovat vertaistukea parhaimmillaan. Näiden iltojen tuomalla varmuudella voin sanoa, että en todellakaan ole yksin.