Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyväosaisuutta pitäisi hävetä?

Vierailija
30.12.2017 |

Ei muuta kysyttävää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä, kunhan ei vaan leveile.

Vierailija
2/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikin kolleegaa käynyt selittämässä, miten heitä hävettää, että heillä menee paremmin kun minulla. Siis ihan näillä sanoilla ja isolla joukolla muita lisäksi. Ovat suorastaan pyytäneet anteeksi. Toinen oli saanut omalla työpaikallani sijaisuuden, jota hän oletti minun ja toisen paikalla olleen kollegankin havitelleen. Toinen oli saanut vakipaikan, kun minulla oli ”vain” määräaikaisia projekteja.

Ei liene tarpeen sanoa, että kumpikaan ei oikeasti hävennyt ”menestystään”, vaan halusivat kerskua pienillä saavutuksillaan ja luoda hierarkiaa jossa he olisivat meitä ylempänä, jotta näyttäisi enemmän siltä, kuin he olisivat oikeasti menestyneet. Tähän ”menestyksen häpeämistä” oikeasti käytetään.

Molempien kohdalla meni muutn vähän pieleen. Sitä sijaisuutta en ollut oikeasti edes hakenut, koska mulla oli jo paljon parempi ja rahakkaampi projekti itselläni. Ja tämä toinen on vakipaikassaan hierarkian pohjalla, minä olen määräaikaisissa projekteissani paremman tason johtaja. Mutta onhan se hyvä, että olivat tyytyväisiä osiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse.

Minä olin hyväosainen ennen sairastumistani syöpään. Nyt olen vähävarainen useita vuosia jatkuneiden hoitojen jälkeen. Sairastaminen on kallista.

Vierailija
4/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan häpeä. meillä esim auto jonka arvo 70000 eur

Vierailija
5/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan hävetä ja mulla on sijoitusasunto.

Vierailija
6/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on erittäin kateellinen meille ja minulle. Tienaan noin 4500 euroa kuukaudessa ja mies vähän enemmän, eli ei todellakaan olla mitään miljonäärejä.  Päinvastoin,  ollaan valtiolla  asiantuntijatöissä ja palkkakuopassa siihen nähden. Miehen sisko kun on töissä marketissa osa-aikaisena ja mies on tyyliin huoltomies päivätöissä, niin sitten ollaan meille koko ajan kateellisia. " Helppoa se on, helppoa se ja se. " Ois voinut tietenkin miettiä' sitä, kun ei jaksanut mitään koulutusta käydä peruskoulun jälkeen yms, mutta  nyt me ollaan yhtäkkiä sitten huonoja ihmisiä ja " kultalusikka-porukkaa", kun on varaa käydä pari kertaa vuodessa matkoilla ja autokin ostettiin uutena. Anopin kautta sitten lipsahdellut näitä  naikkosen sanomisia, ja välillä miehellekin sanonut suoraan, miten " köyhät ne ei matkustele ja olkaa onnellisia jne."... Että tämmöstä kateutta. Että anteeksi nyt helvetisti tästä hyväosaisuudestani.

Vierailija
7/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin opiskelijana ei voi kun ihmetellä, kun joku työssäkäyvä kitisee kuinka rahat ei riitä mihinkään. Ihan joku 2000e palkkakin kuulostaa luksukselta, enhän minä edes tiedä mihin sitä rahaa laittaisi kun olisi noin paljon.

Toki olen kuitenkin lapseton.

Vierailija
8/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä, mutta voi päästä helpommalla kun on hissukseen omaisuutensa kanssa. Suomalaiset nyt vaan on niin älyttömän kateellista porukkaa. 

Vierailija
9/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse.

Minä olin hyväosainen ennen sairastumistani syöpään. Nyt olen vähävarainen useita vuosia jatkuneiden hoitojen jälkeen. Sairastaminen on kallista.

Sellaisten ihmisten pitää hävetä jotka menevät lääkärille kun sairastuvat

Vierailija
10/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse hävetä, kunhan ei vaan leveile.

Juuri näin.ei ole mitään syytä hävetä mutta ei pidä sen puoleen pröystäilläkään

Vierailija
11/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä, varsinkaan jos se on rehellisesti työllä ansaittua. Sitä tarvitsee hävetä, että kiertää veroja ja ulisee kuinka kaiken maailman sossupummit elää minun rahoilla, kun minä olen tälläinen parempi ihminen. Ja käyttäytyy niin, kuin koko yhteiskunta olisi vain rikkaita varten. Kannattaa myös huomioida, ettei se ole itsestään selvää ja joku päivä voi itsellekkin tulla tarve kuluttaa niitä sosiaalietuuksia, esim vakavan sairastumisen myötä. Monet lääkkeet on niin kalliita, että ilman korvauksia tekisi tiukkaa jo vähän rikkaamallekkin, esim syöpälääkkeet.

Toisaalta toisinaan mietin, mihin kukaan tarvitsee jatkuvaa kallista matkustelua, monta isoa autoa kaikilla varusteilla, jäätävän kokoisen talon jne. Vaikka kuinka olisi varaa en ymmärrä miksi pitää kuluttaa kaikkea mitä voi ilman oikeaa tarvetta. Ihmiset oikeasti kuluttaa maapalloa vähän liikaa ja toisaalta on ihmisiä, jotka ovat täysin epäinhimillisissä oloissa. Jos rahaa on paljon, miksei vähän auttaisi heikompi osaisia? Jäisi sitä varmasti omaan huvitteluun silti.

Ja ei, en itse ole ns vähempiosainen, mutta ei ole tarvetta leveillä eikä hankkia mitään turhaa. Käytännöllisyys on kaikessa pääasia.

Vierailija
12/12 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin opiskelijana ei voi kun ihmetellä, kun joku työssäkäyvä kitisee kuinka rahat ei riitä mihinkään. Ihan joku 2000e palkkakin kuulostaa luksukselta, enhän minä edes tiedä mihin sitä rahaa laittaisi kun olisi noin paljon.

Toki olen kuitenkin lapseton.

Voi jeesus  näitä nykyajan pullamössö-opiskelijoita, elämä kuule opettaa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän