Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli passivoi

Vierailija
29.12.2017 |

Olen aina ollut aktiivinen ja toiminut "oikein" ja niinkuin kunnon ihmisen kuuluu.
Opiskellut intopinkeenä ja suorittanut työharjoutteluni ja tehnyt töissä aina enemmän kuin vaaditaan.

Paljon olen saanut kiitosta ja hyvää palautetta. Ja pätkätöitä pätkätöiden perään.
Yhden vakityönkin onnistuin saamaan. Peräti 10 vuotta sitä riemua kesti.

Sitten tuli ne yt:t joissa tuli lappua kouraan.

Vuoden olen ollut nyt työttömänä.
Olen hakenut töitä aktiivisesti. Yhteenkään haastatteluun en ole päässyt.

Olen suorittanut tunnettujen yliopistojen (mm. Oxford) etäkursseja parantaakseni osaamistani.

Olen hakenut te-keskuksen järjestämiin koulutuksiin. Yhteen onnistuin lopulta pääsemään, mutta ei se työllistymistäni ole edistänyt. Käytännössä se oli aikuisten päivähoitoa, joka työllisti muutaman kouluttajan. Me kurssilaiset opimme esittelemään itsemme englanniksi ja kirjoittamaan cv:n suomenkielellä.

Nyt olen taas työttömänä ja työllistymistä edistävien toimenpiteiden ulkopuolella.

Tämä hirveä työttömien parjaaminen ja syyllistäminen ja aktiivimalli ovat saaneet minut vihaiseksi.
Nyt pistän oikeasti hanskat tiskiin ja alan elämään täysin tukien varassa.
Koska pidän opiskelemisesta, aion tehdä sitä jatkossakin. Ihan vain omaksi ilokseni.

Työlle en enää ala aikaani haaskaamaan. Teen vain sitä minkä koen mielekkääksi.
Voisin alkaa vaikka vapaaksi taiteilijaksi 😝

Työntäkää aktiivimallinne hallituksen anukseen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aiheutat itsellesi hallaa heittäytymällä passiiviseksi aktiivimallin takia. Ja tämä haittaa sibbeä ja vartiaista miten?

Vierailija
22/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota Ap, kun lakoista päätetään. Hallitus tuntee ne kannatuksessaan.

Ei Akavalainen ainakaan nöyrry paskaduuneihin=hanttihomma, ennen otetaan leikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unista puuhaa kirjoitti:

Aktiivimalli ei todellisuudessa muuta mitään. Se tuo vähän lisää byrokratiaa eri tasoille ja se siinä. Ei kannata ottaa edelleenkään niitä osa-aikaisia töitä vastaan koska sitten vasta vaikeaksi meneekin. Kannattaa vaan ottaa 5% tappio ja jos ei raha riitä hakea toimeentulotukea. Korjaisivat eka työmarkkinat ja tukijärjestelmän. Sitten voitaisiin alkaa pohtia miten voitaisiin aktivoida tehokkaammin ihmisiä töihin.

Keikkatöiden vastaanottaminen on nykyään melkoista arpapeliä, toki se kannattaa jos töitä on edes jonkin verran, mutta jos keikkoja on vain harvakseltaan tai alun jälkeen ei ollenkaan, on aika ikävää joutua 2kk odottelemaan rahoja.

Jokin muutos pitäisi tuohon tulla että ihmiset uskaltaisi alkaa tehdä keikkatyötä.

Vierailija
24/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli samat fiilikset. Olen pätkätyöläinen ja nyt työssä. Olen aina seurannut työssä ja työttömänä ollessa vapaita työpaikkoja, mutta nyt minullekin iski lamaannus. Ei huvita eikä kiinnosta enää, kaikkeni olen aina tehnyt työhön pääsyn eteen, mutta se ei enää riitä, ei sitten!

Vierailija
25/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aiheutat itsellesi hallaa heittäytymällä passiiviseksi aktiivimallin takia. Ja tämä haittaa sibbeä ja vartiaista miten?

Minäkin passivoiduin. Ei ainakaan mene veronmaksajien rahat kurssifirmoille. Ja ehkäisen talouskasvua omalta osaltani. En kuluta.

Vierailija
26/52 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuu kaikkialla ihmiset kaipaavat ennemmin säästö- kuin työnhakuvinkkejä. Mistä se kertoo?

Vierailija
27/52 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti tuntuu kaikkialla ihmiset kaipaavat ennemmin säästö- kuin työnhakuvinkkejä. Mistä se kertoo?

Ihmiset tekevät pimeitä töitä?

Vierailija
28/52 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että hallitus lähtee lehti kirjoittelun perusteella tekemään tälläisiä päättömiä malleja.

Kun kuitenkin on todistettu oikein hallituksessa, että ollaan 2 luokan kansalaisia niin ollaan sitten.

Koko aika työhön lähden muuten en liikahdakaan, eihän minulla ole enää mitään muuta kuin itsekunnioitus jäljellä ja sitä en aio uhrata tällekään pelleilylle.

Vierailija
29/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ketjun aloittajalle kuuluu?

Vierailija
30/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä muutaman viikon töissä. Sen jälkeen alan jo totutella tt-tuelle kun sinne sitä joutuu kuitenkin näiden "aktivointien" takia. Haen kyllä töitä kuten suurin osa työttömistä. Tiedän näköjään hallitusta paremmin mitä pakkohakemukset käytännössä vaikuttaa. Hakemusten tulvan joita ei kukaan pysty/ehdi lukemaan.

Ajatellaan asiaa työnantajan kannalta. Varmasti parempi saada vähän mutta päteviä/osaavia hakijoita per paikka kuin tuhansia jotka hakee koska pakko.

Sitten jos halutaan ihan uusia työpaikkoja ja vielä lisäksi paljon turistien rahaa niin siihen on keino.

Tarvii vain matkia coloradon osavaltiota. Pieni lainmuutos niin rahan tuloa ei voi estää.

Vierailija
31/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni tuntien, minua tuo malli ainakin passivoisi. Olen työelämässä, olen aina ollut. Työttömänä en todallakaan lähtisi etsimään pätkätöitä vaan jonkun kriteerien täyttämiseksi. Ennemmin ottaisin pienennetyn tuen.

Vierailija
32/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on parasta sosiaaliturvaa

t.Juhana

Vierailija
33/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, rikkaruoho-juhanakin tuli palstalle.Pysy siellä torkkupeiton alla, ylipainoinen plösö.

Vierailija
34/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhana sinä olet yksi iso rikkaruoho, kehtaatkin arvostella kunnon kansalaisia.

Vierailija
35/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhana sinä olet yksi iso rikkaruoho, kehtaatkin arvostella kunnon kansalaisia.

Mielestäni hyvinvointiyhteiskunnan lähtökohtana tulee olla se, että jokaisella on velvollisuus elättää itsensä

Vierailija
36/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun opiskelut omaksi iloksesi ei tee minusta veronmaksajana ja sinun elämäsi kustantajana millään muotoa iloista. On varmasti kiva lukea muinaishepreaa riippukeinussa ja päteä kavereille verbien taivutusmuotojen imperatiiveilla kaljatuopposen äärellä. Mutta kun tässä on yksi ongelma: minä en halua maksaa siitä. Haluan että haet vaikka sinne ärrän kassalle myymään tupakkia mummoille. Ihan sama, kunhan teet tuottavaa työtä. Mä en tässä nyt jaksa arvostaa jotain muinaiskreikan hepreankielen säilymistä ihmiskunnassa, kun on niinsanotusti oikeampiakin asioita pohdittavana.

Vierailija
37/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri maata on tarjolla runsaasti esimerkiksi puhelinmyyntityötä ja erilaisia suorittavia töitä. Aktiivimalli tulee parantamaan työllisyyttä.

t. Juhana

Vierailija
38/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun opiskelut omaksi iloksesi ei tee minusta veronmaksajana ja sinun elämäsi kustantajana millään muotoa iloista. On varmasti kiva lukea muinaishepreaa riippukeinussa ja päteä kavereille verbien taivutusmuotojen imperatiiveilla kaljatuopposen äärellä. Mutta kun tässä on yksi ongelma: minä en halua maksaa siitä. Haluan että haet vaikka sinne ärrän kassalle myymään tupakkia mummoille. Ihan sama, kunhan teet tuottavaa työtä. Mä en tässä nyt jaksa arvostaa jotain muinaiskreikan hepreankielen säilymistä ihmiskunnassa, kun on niinsanotusti oikeampiakin asioita pohdittavana.

Olet hieno mies/nainen.

t. Juhana

Vierailija
39/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset hallituksessa ja oppositiossa toteuttavat yhdessä Kokoomuksen ja Keskustan kanssa yhdessä sovittua politiikkaa. Aktiivimalli on vain yksi osa näiltä mä dättäjiltä tilattua yhteiskunnan alasajoon tähtäävää kokonaisuutta.

Vierailija
40/52 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset hallituksessa ja oppositiossa toteuttavat yhdessä Kokoomuksen ja Keskustan kanssa yhdessä sovittua politiikkaa. Aktiivimalli on vain yksi osa näiltä mä dättäjiltä tilattua yhteiskunnan alasajoon tähtäävää kokonaisuutta.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä