Aktiivimalli passivoi
Olen aina ollut aktiivinen ja toiminut "oikein" ja niinkuin kunnon ihmisen kuuluu.
Opiskellut intopinkeenä ja suorittanut työharjoutteluni ja tehnyt töissä aina enemmän kuin vaaditaan.
Paljon olen saanut kiitosta ja hyvää palautetta. Ja pätkätöitä pätkätöiden perään.
Yhden vakityönkin onnistuin saamaan. Peräti 10 vuotta sitä riemua kesti.
Sitten tuli ne yt:t joissa tuli lappua kouraan.
Vuoden olen ollut nyt työttömänä.
Olen hakenut töitä aktiivisesti. Yhteenkään haastatteluun en ole päässyt.
Olen suorittanut tunnettujen yliopistojen (mm. Oxford) etäkursseja parantaakseni osaamistani.
Olen hakenut te-keskuksen järjestämiin koulutuksiin. Yhteen onnistuin lopulta pääsemään, mutta ei se työllistymistäni ole edistänyt. Käytännössä se oli aikuisten päivähoitoa, joka työllisti muutaman kouluttajan. Me kurssilaiset opimme esittelemään itsemme englanniksi ja kirjoittamaan cv:n suomenkielellä.
Nyt olen taas työttömänä ja työllistymistä edistävien toimenpiteiden ulkopuolella.
Tämä hirveä työttömien parjaaminen ja syyllistäminen ja aktiivimalli ovat saaneet minut vihaiseksi.
Nyt pistän oikeasti hanskat tiskiin ja alan elämään täysin tukien varassa.
Koska pidän opiskelemisesta, aion tehdä sitä jatkossakin. Ihan vain omaksi ilokseni.
Työlle en enää ala aikaani haaskaamaan. Teen vain sitä minkä koen mielekkääksi.
Voisin alkaa vaikka vapaaksi taiteilijaksi 😝
Työntäkää aktiivimallinne hallituksen anukseen.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset hallituksessa ja oppositiossa toteuttavat yhdessä Kokoomuksen ja Keskustan kanssa yhdessä sovittua politiikkaa. Aktiivimalli on vain yksi osa näiltä mä dättäjiltä tilattua yhteiskunnan alasajoon tähtäävää kokonaisuutta.
Kansakin tietää miksi edustamasi puolue on oppositiossa. Onneksi tajusin ajoissa jättää uppoavan laivan.
t. Juhana
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut aktiivinen ja toiminut "oikein" ja niinkuin kunnon ihmisen kuuluu.
Opiskellut intopinkeenä ja suorittanut työharjoutteluni ja tehnyt töissä aina enemmän kuin vaaditaan.Paljon olen saanut kiitosta ja hyvää palautetta. Ja pätkätöitä pätkätöiden perään.
Yhden vakityönkin onnistuin saamaan. Peräti 10 vuotta sitä riemua kesti.Sitten tuli ne yt:t joissa tuli lappua kouraan.
Vuoden olen ollut nyt työttömänä.
Olen hakenut töitä aktiivisesti. Yhteenkään haastatteluun en ole päässyt.Olen suorittanut tunnettujen yliopistojen (mm. Oxford) etäkursseja parantaakseni osaamistani.
Olen hakenut te-keskuksen järjestämiin koulutuksiin. Yhteen onnistuin lopulta pääsemään, mutta ei se työllistymistäni ole edistänyt. Käytännössä se oli aikuisten päivähoitoa, joka työllisti muutaman kouluttajan. Me kurssilaiset opimme esittelemään itsemme englanniksi ja kirjoittamaan cv:n suomenkielellä.
Nyt olen taas työttömänä ja työllistymistä edistävien toimenpiteiden ulkopuolella.
Tämä hirveä työttömien parjaaminen ja syyllistäminen ja aktiivimalli ovat saaneet minut vihaiseksi.
Nyt pistän oikeasti hanskat tiskiin ja alan elämään täysin tukien varassa.
Koska pidän opiskelemisesta, aion tehdä sitä jatkossakin. Ihan vain omaksi ilokseni.Työlle en enää ala aikaani haaskaamaan. Teen vain sitä minkä koen mielekkääksi.
Voisin alkaa vaikka vapaaksi taiteilijaksi 😝Työntäkää aktiivimallinne hallituksen anukseen.
Suuri osa meistä voisi varmaan sanoa tekstiisi "me too", mutta mites se finassipuoli?
Mistä revit fyrkat elämiseen, jos et kumarra Sipilän hallitusta?
Vierailija kirjoitti:
Sun opiskelut omaksi iloksesi ei tee minusta veronmaksajana ja sinun elämäsi kustantajana millään muotoa iloista. On varmasti kiva lukea muinaishepreaa riippukeinussa ja päteä kavereille verbien taivutusmuotojen imperatiiveilla kaljatuopposen äärellä. Mutta kun tässä on yksi ongelma: minä en halua maksaa siitä. Haluan että haet vaikka sinne ärrän kassalle myymään tupakkia mummoille. Ihan sama, kunhan teet tuottavaa työtä. Mä en tässä nyt jaksa arvostaa jotain muinaiskreikan hepreankielen säilymistä ihmiskunnassa, kun on niinsanotusti oikeampiakin asioita pohdittavana.
Ei kukaan halua sinunkaan perheesi elämää maksaa ja silti saat veronmaksajilta vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli ainakin helpottaa sitä tosiasiaa, että nyt tietää ketä ja mitä puolueita EI äänestä vaaleissa.
Hei, älä nyt leiki tyhmää - aina vallassa olevat hallituspuolueet joutuvat tekemään kipeitä leikkauksia.
Joten ihan samalla tavalla olisivat toimineet myös tällä hetkellä oppositiossa olevat puolueet, vaikka muuta nyt puhuvat - sillä meillä on todella kova puoluekuri hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli ainakin helpottaa sitä tosiasiaa, että nyt tietää ketä ja mitä puolueita EI äänestä vaaleissa.
Hei, älä nyt leiki tyhmää - aina vallassa olevat hallituspuolueet joutuvat tekemään kipeitä leikkauksia.
Joten ihan samalla tavalla olisivat toimineet myös tällä hetkellä oppositiossa olevat puolueet, vaikka muuta nyt puhuvat - sillä meillä on todella kova puoluekuri hallituksessa.
Mutta se mistä leikataan ja miten riippuu puolueesta. Leikattavaa löytyy muualtakin kuin jo valmiiksi köyhyysrajan alapuolella olevista työttömyystuista. Joten älä levitä kokkaripropagandaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin juuri tänään, että noin toteuttamiskelvoton ja selviä ristiriitaisuuksia vilisevä laki ei ainakaan aktivoi ketään. Mielestäni seuraaviin eduskuntavaaleihin ehdolle pyrkiville pitäisi teetättää pakolliset psykologiset soveltuvuus- ja ongelmanratkaisutestit. Muuten käy niin, että saadaan taas seuraavaksi neljäksi vuodeksi Arkadianmäelle todellisuudesta vieraantuneita, sivistymättömiä ja syy-seuraussuhteita ymmärtämättömiä möhköjä.
No itsehän ne on sinne äänestetty. Pidä huoli ensi vaaleissa.
Älä ole lapsellinen - ihan sama kuka siellä hallituksessa istuu, joutuvat tekemään paskoja päätöksiä, koska muuten teemme konkurssin.
Sitä vaan ihmettelen, miten näin pahassa taloudellisessa tilanteessa on varaa ottaa muukalaisia elätettäväksi maahamme? Pitäisi omat hoitaa ensin, eikä leikkiä koko maailman sosiaalitoimistoa ja saada samalla myös is lam ter rorismia maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se mistä leikataan ja miten riippuu puolueesta. Leikattavaa löytyy muualtakin kuin jo valmiiksi köyhyysrajan alapuolella olevista työttömyystuista. Joten älä levitä kokkaripropagandaa..
Työttömän vapaa-aika vähenee tai tuki pienenee ja sen seurauksena rikkaruohot häviää Suomesta
t.Juhana
Vierailija kirjoitti:
Eli aiheutat itsellesi hallaa heittäytymällä passiiviseksi aktiivimallin takia. Ja tämä haittaa sibbeä ja vartiaista miten?
Siten, että jos kaikki työttömät alkaisivat toimia samoin - tehtäisiin aktiivimallista loppu ja aloitettaisiin eduskuntatalon edessä jatkuvat mielenosoitukset munasateineen, kuten muuallakin maailmassa ollaan tehty kautta aikojen.
Lakataan me suomalaisetkin olemasta lampaita, vain siten hallitus pelästyy ja vetää aktiivimalin peloissaan pois.
Koska hallitus peloittelee meitä - meidän pitää alkaa peloittelemaan heitä. So simple.
Tiedoksi Juhanalle (Kaikki muut taitaa jo tietää), että kaikki ihmiset eivät sovellu puhelinmyyjiksi, niitä paikkoja on sen takia runsaasti auki, kun eivät pidä viikkoa kauempaa sellaista työntekijää, joka ei tee tulosta tuon viikon aikana. Työntekijän pitää myös pystyä myymään jotain. Tällaisen työn peruspalkka on myös surkea, pääasiassa palkka koostuu provisiosta. Kansanedustajienkin palkat voisi laittaa provisiopalkkaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi Juhanalle (Kaikki muut taitaa jo tietää), että kaikki ihmiset eivät sovellu puhelinmyyjiksi, niitä paikkoja on sen takia runsaasti auki, kun eivät pidä viikkoa kauempaa sellaista työntekijää, joka ei tee tulosta tuon viikon aikana. Työntekijän pitää myös pystyä myymään jotain. Tällaisen työn peruspalkka on myös surkea, pääasiassa palkka koostuu provisiosta. Kansanedustajienkin palkat voisi laittaa provisiopalkkaisiksi.
höpöhöpö puhetta. Ihminen on pohjimmiltaan laiska.
t.Juhana
Jotkut vaan tekee töitä paremmin käsillään kuin suullaan.
Kai olet muistanut aloittaa jo hyvissä ajoin "Sukanvarsipuskurin" keruun?
Eli heti jos saa tietää, että työt loppuu alkaa käteisen rahan nosto kerran viikossa jemmaan.
Sulta tullaan kysymään viimeisten 5-6kk:n tiliotteet, kun haet eka tt-tukea aikanaan. Ensin katsotaan sun pärjäävä vimpalla tilillä+lomakorvauksilla+työttömyyskorvauksella 3-6kk tapauksesta riippuen.
Suomeksi: mitä nopeammin sun rahat on kuluneet "elämiseen", niin voit koittaa tt-tukea. Siksi tasaiset esim. satasen pikanostot. Niistä sun ei tarvi kuitteja esittää mihin olet rahan käyttänyt.
Näin keräät ittelle helposti tonnin-kahden käteispuskurin ja saat päälle työkkärit-asumistuki-tt-tuki -combon.
Itte pidin viime vuonna touko-lokakuun kesäloman ja oli pakollisten menojen jälkeen n.800€ kuukausi lomamassia. Ei sillä leveästi eletä, mutta kyllä sillä bisseineen komeasti lomailee.
Ja sama ens vuonna, jos ei mieleistä duunia löydy.
Nyt oman alan mieleisessä duunissa ja kaikki hyvin.
Vähänkään työttömyys uhkaa niin preppikset puolen vuoden lomaan alkaa heti.