Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli passivoi

Vierailija
29.12.2017 |

Olen aina ollut aktiivinen ja toiminut "oikein" ja niinkuin kunnon ihmisen kuuluu.
Opiskellut intopinkeenä ja suorittanut työharjoutteluni ja tehnyt töissä aina enemmän kuin vaaditaan.

Paljon olen saanut kiitosta ja hyvää palautetta. Ja pätkätöitä pätkätöiden perään.
Yhden vakityönkin onnistuin saamaan. Peräti 10 vuotta sitä riemua kesti.

Sitten tuli ne yt:t joissa tuli lappua kouraan.

Vuoden olen ollut nyt työttömänä.
Olen hakenut töitä aktiivisesti. Yhteenkään haastatteluun en ole päässyt.

Olen suorittanut tunnettujen yliopistojen (mm. Oxford) etäkursseja parantaakseni osaamistani.

Olen hakenut te-keskuksen järjestämiin koulutuksiin. Yhteen onnistuin lopulta pääsemään, mutta ei se työllistymistäni ole edistänyt. Käytännössä se oli aikuisten päivähoitoa, joka työllisti muutaman kouluttajan. Me kurssilaiset opimme esittelemään itsemme englanniksi ja kirjoittamaan cv:n suomenkielellä.

Nyt olen taas työttömänä ja työllistymistä edistävien toimenpiteiden ulkopuolella.

Tämä hirveä työttömien parjaaminen ja syyllistäminen ja aktiivimalli ovat saaneet minut vihaiseksi.
Nyt pistän oikeasti hanskat tiskiin ja alan elämään täysin tukien varassa.
Koska pidän opiskelemisesta, aion tehdä sitä jatkossakin. Ihan vain omaksi ilokseni.

Työlle en enää ala aikaani haaskaamaan. Teen vain sitä minkä koen mielekkääksi.
Voisin alkaa vaikka vapaaksi taiteilijaksi 😝

Työntäkää aktiivimallinne hallituksen anukseen.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein luulisin omaksi tekstiksi. Jotkut yksityiskohdat menevät vain toisin. Mutta passivoiva laki saatiin. Todella tympii.

Vierailija
2/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon ihmisestä, että noin pienen vastoinkäymisen takia on valmis uhraamaan koko yhteiskuntakelpoisuutensa, ja lopullisesti siirtämään oman elatuksensa täysin sivullisten ihmisten harteille.

Ja vielä oikein ilakoi asialla. Ikäänkuin AP vihdoin pääsisi näpäyttämään meitä, jotka hänen olemassaolonsa omalla työllämme kustannamme.

Harkitse vielä. Ihan itsesi takia. Itsekunnioituksen voi menettää vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon ihmisestä, että noin pienen vastoinkäymisen takia on valmis uhraamaan koko yhteiskuntakelpoisuutensa, ja lopullisesti siirtämään oman elatuksensa täysin sivullisten ihmisten harteille.

Ja vielä oikein ilakoi asialla. Ikäänkuin AP vihdoin pääsisi näpäyttämään meitä, jotka hänen olemassaolonsa omalla työllämme kustannamme.

Höpsistä.

En ole menettänyt itsekunnioitustani. Olen vasta löytänyt sen.

Enkä suostu enää kyykkyhyppelyyn paskasateessa 💩

Vierailija
4/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin juuri tänään, että noin toteuttamiskelvoton ja selviä ristiriitaisuuksia vilisevä laki ei ainakaan aktivoi ketään. Mielestäni seuraaviin eduskuntavaaleihin ehdolle pyrkiville pitäisi teetättää pakolliset psykologiset soveltuvuus- ja ongelmanratkaisutestit. Muuten käy niin, että saadaan taas seuraavaksi neljäksi vuodeksi Arkadianmäelle todellisuudesta vieraantuneita, sivistymättömiä ja syy-seuraussuhteita ymmärtämättömiä möhköjä.

Vierailija
5/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sää sit päätit korjata tilanteen vittuilemalla vähän lisää. Ihmiselle joka on haukkumisen ja vittuilun takia tuossa jamassa.

Sinähän varsinainen terapeutti olet.

Vierailija
6/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli ainakin helpottaa sitä tosiasiaa, että nyt tietää ketä ja mitä puolueita EI äänestä vaaleissa.

Vierailija
7/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä.

Missä ihmeen paskasateessa?

Meinaatko, että me muut yhteiskunnan jäsenet kaadamme niskaasi paskaa?

Ymmärräthän, että me kaikki toivomme sinun työllistyvän. Mutta kun me emme voi ryhtyä äidiksesi.

Emme me työllisetkään ole hallituksen kanssa kaikesta samaa mieltä, mutta jokin raja tälle hullutuksellekin on saatava. Aktiivimalli ei ole maailmanloppu, ellei siitä sellaista halua erikseen tehdä.

Kuten sanoin aiemmin, harkitse vielä. Sanon tämän kaikella ystävyydellä. Usein onnistuminen tapahtuu juuri silloin kun on luovuttamassa.

Vierailija
8/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti Linström on koulutukseltaan pätevä työministeriksi. Laborantti työministerinä. Tämä mahdollista vain suomessa.

Vierailija
9/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule 7/8 muutaman kympin vuoksi ei itsekunnioitusta kannata menettää. Olen Lindströmin kotiseudulta, ja kyllä kun tulee vastaan haukun päin naamaa. Me pidetään huoli, että ei ole enää edes laboranttina. Ei äänestetä. Laittakaa kansanedustajille sähköpostia, siinä olette aktivoituneet.

Vierailija
10/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein onnistuminen tapahtuu juuri silloin kun on luovuttamassa.

Kannustat siis kuitenkin luovuttamista?

Vierailija
11/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustan asioiden katsomista loppuun asti.

AP kertoi, että hän on jo vuosien ajan pyrkinyt kohti parempaa huomista. Hän vieläpä aidosti nauttii asioiden opiskelusta (harvinainen ja harvinaisen hieno ominaisuus nykyajan suomalaisessa).

Onhan se hiukan surullista, jos hän loppusuoralla luhistuu. Ei kai kukaan tuollaista kohtaloa hänelle toivo. 

Vierailija
12/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kertoi, että hän on jo vuosien ajan pyrkinyt kohti parempaa huomista. Hän vieläpä aidosti nauttii asioiden opiskelusta (harvinainen ja harvinaisen hieno ominaisuus nykyajan suomalaisessa).

Ei ole. Todella moni on kouluttautunut uudelleen. Omassa ryhmässäni oli 13/15 todella motivoitunutta sakkia ja pärjäsi hyvin. Iso osa on työllistynytkin, minäkin. Minäkin vain luovutin ja aloin ottaa rennosti. Kai se rentous sitten auttoikin paremmin kuin turha nipottaminen ja jännittäminen, sillä sain töitä aika yllättäen ja nyt on ollut jo monta vuotta.

Vierailija
13/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tuutista toitotetaan, että kuinka ollaan laiskoja loisia jotka vaan makaa sohvalla ja odottelee veronmaksajien kustantamia ruhtinaallisia tukia ja ollaan vaan yksi paska sakki jolla ei ole mitään ihmisoikeuksia vaan meidät voi heittää vaikka etsimään neulaa heinäsuovasta , ilmaiseksi tietenkin ja nyt tämä hallituksen vahvistus tuolle mielikuvalle työttömistä oli viimeinen naula arkkuun.

Olen taistellut työkkärin kanssa oikeudesta opiskella päivärahalla, olen taiteillut kelan ja Pätkätöiden välillä ja yrittänyt päästä joka helvetin työpaikkaan mihin vain rahkeet suinkin riittävät ja kiitokseksi tulee vaan vittuilua ja päivärahan leikkausta.

Kiitti mulle riitti, alan elämään mielikuvien mukaisesti niin saavat syystäkin haukkua ja pienentää päivärahoja.

Vierailija
14/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laborantti Linström on koulutukseltaan pätevä työministeriksi. Laborantti työministerinä. Tämä mahdollista vain suomessa.

Työministerinä on tonttu, joka jo masinoitiin sairauslomalle jotta saatiin jakoon lisää salkkuja. Tämä soppa vielä päälle.

Vierailija
15/52 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä.

Missä ihmeen paskasateessa?

Meinaatko, että me muut yhteiskunnan jäsenet kaadamme niskaasi paskaa?

Ymmärräthän, että me kaikki toivomme sinun työllistyvän. Mutta kun me emme voi ryhtyä äidiksesi.

Emme me työllisetkään ole hallituksen kanssa kaikesta samaa mieltä, mutta jokin raja tälle hullutuksellekin on saatava. Aktiivimalli ei ole maailmanloppu, ellei siitä sellaista halua erikseen tehdä.

Kuten sanoin aiemmin, harkitse vielä. Sanon tämän kaikella ystävyydellä. Usein onnistuminen tapahtuu juuri silloin kun on luovuttamassa.

Älä ole alentuva.

Jos olet yhtään uutisia seurannut, tiedät kyllä mistä paskasateesta puhun.

En minä missään helvetin loppusuoralla ole.

Olen keski-ikäinen nainen, joka on selvästi tarpeeton ja liian vanha työelämään.

Miksi haaskaisin aikaani ja energiaani turhiin hakemuksiin?

Tyhjän saan pyytämättäkin.

Elämäni on hauskempaa kun keskityn vain siihen mitä itse haluan tehdä.

Eikä kyykkyhyppely ole yksikään niistä asioista minkä haluan tehdä.

AP

Vierailija
16/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ajatuksia löytyi.

Vierailija
17/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin juuri tänään, että noin toteuttamiskelvoton ja selviä ristiriitaisuuksia vilisevä laki ei ainakaan aktivoi ketään. Mielestäni seuraaviin eduskuntavaaleihin ehdolle pyrkiville pitäisi teetättää pakolliset psykologiset soveltuvuus- ja ongelmanratkaisutestit. Muuten käy niin, että saadaan taas seuraavaksi neljäksi vuodeksi Arkadianmäelle todellisuudesta vieraantuneita, sivistymättömiä ja syy-seuraussuhteita ymmärtämättömiä möhköjä.

No itsehän ne on sinne äänestetty. Pidä huoli ensi vaaleissa.

Vierailija
18/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli ei todellisuudessa muuta mitään. Se tuo vähän lisää byrokratiaa eri tasoille ja se siinä. Ei kannata ottaa edelleenkään niitä osa-aikaisia töitä vastaan koska sitten vasta vaikeaksi meneekin. Kannattaa vaan ottaa 5% tappio ja jos ei raha riitä hakea toimeentulotukea. Korjaisivat eka työmarkkinat ja tukijärjestelmän. Sitten voitaisiin alkaa pohtia miten voitaisiin aktivoida tehokkaammin ihmisiä töihin.

Vierailija
19/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekunnioituksen puutetta on just kaikkiin aktivointihöpöhöpöön ja 9€/pvä töihin lähteminen.

Mä olen tähän asti aina ottanut mieluummin karenssin kun antanut työpanokseni ilmaiseksi. Ja 9€/pvä on yhtä kun ilmaiseksi.

Pelottaa tää työttömien kyykytys, miten paljon se vielä lisääntyy ja kuinka helppoa/vaikeaa tulevaisuudessa on työttömän löytää töitä kun työttömät leimataan tyhmiksi, laiskoiksi ja ties miksi.

Ja juu, olen nyt töissä niinkun olen ollut aiemminkin muutamaa työttömyysjaksoa lukuunottamatta.

Vierailija
20/52 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hiukan surullista, jos hän loppusuoralla luhistuu. Ei kai kukaan tuollaista kohtaloa hänelle toivo. 

Miten niin loppusuoralla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi