Lain mukaan onnettomuuden uhria on autettava. Auttaisitko ojaan ajanutta Juhana Vartiaista?
Kommentit (22)
Lain mukaan onnettomuuden uhria on autettava. Mikä tässä on epäselvää?
Tottakai auttaisin ja pyytäisin maksun myös.
Oman osaamiseni puitteissa. Tuossa tapauksessa se ei ehkä olisi kovin kummoinen se osaamisen taso. Ojaan ajaneitten auttaminen ei ole erikoisalaani. Pahoittelen.
Iliman muuta ideoitsijaa auttaisi.
Kyllä jokaisen tehtävä on huolehtia, ettei joudu ojaan ja jos onkin joutunut sinne, voi tulla sieltä pois. Helppoa.
Minä en ole koskaan ollut ojassa, enkä pidä kohtuullisena, että muutkaan sinne menevät.
En valitettavasti tunnistaisi kuka on kyseessä.
Jos Juhana ei missään kuolemanvaarassa olisi, niin tuskin auttaisin.
Auttaisin. Kusipää äijähän sen on, mutta en katkeroidu hänen puheista.
Kyllä, mutta jos sattuisin sillä hetkellä olemaan työtön, auttaisin kolme päivää ja lähettäisin laskun perään. No palataan faktoihin: Ei onnettomuuden uhrien auttaminen ole kokoomuslaisen mielestä pätevä syy myöhästyä töistä, joten kyllä Juhana ymmärtäisi, jos ajaisin ohi.
Varmaan auttaisin, mutta en syyllistäisi ketään joka valitsisi toisin.
Kansan sortajat lyhtypylväisiin roikkumaan ei aina historiankaan valossa ole ollut huonoin ratkaisu.
Nauraisin paskaisesti vieressä. Soittaisin hätänumeroon vasta kun siitä olisi henki lähtenyt.
Odottaisitko, että Vartiainen auttaisi vastaavassa tilanteessa sinua, vai kuoletko mieluummin autoosi periaatteen vuoksi? Mitä jos Vartiainen pelastaisi autostasi mieluummin naapurin kissan kuin sinut?
En tunnistaisi häntä, enkä osaa antaa ensiapua. Hätänumeroon voisin soittaa ja noudattaa saamiani ohjeita.
Kyllä auttaisin, ehdottomasti.
Politiikkona hän kuuluu vähiten pitämiini ihmisiin, mutta koen ihmisarvon kuuluvan kaikille, joten auttaisin parhaani mukaan. (Varmaan silti maailmassa jokunen ihminen olisi, joita en kovin innokkaasti auttaisi, mutta siihen vaaditaan melkoisesti pahempia hirmutekoja kuin mille tasolle Vartiainen torkkupeittoineen koskaan päätyisi.)
Miksi täällä demonisoidaan Vartiaista, kun puolet suomalaisista kannattaa aktiivimallia?
Kyllä auttaisin, vaikken Juhiksen mielipiteitä arvostakkaan.
Jos Juhana Vartiaisen ei tarvitse noudattaa lakeja niin miksi minun tarvitsisi?
Ehkä en vain huomaisi että siinä autossa on ketään. Ihan tyhjähän se olisi.
Mä luulen, että tuossa tapauksessa mulla tipahtaisi silmälasit maahan ja ihan vaan vahingossa astuisin lasieni päälle. Ilman silmälaseja en pysty auttamaan yhtään ketään.
En.