Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinilikkani aikoo huomenna parturissa pistää lyhyeksi pitkät hiuksensa. Tulee katumaan, mutta mitään en voi tehdä..

Vierailija
29.12.2017 |

Noita enkelikiharoita on kasvatettu koko ikänsä, vähän vaan lyhennetty aina latvoista. Ovat reippaasti yli pepun. Likka aikoo ottaa ihan pystyn poikatukan ja samalla värjätä vaaleat hiuksensa punaisiksi. Olen asiaa vastaan, mutta kai 17-vuotias saa jo itse päättää hiuksistaan. Harmi vaan, tulee laskemaan tytön kauneutta ja varmasti tulee itsekin katumaan sitä. Äitinä joudun sitten kuuntelemaan sitä kiukuttelua. Vai kuka veikkaa hänen tulevan olemaan lopputulokseen tyytyväinen?

Tässä mietin, tekeekö parturit oikeasti kerralla noin isoja muutoksia nuoren hiuksiin. Tuntuu vastuuttomalta. Vai alkaisiko parturi ensin ehdottaa esim. pelkkää värjäystä tai värjäystä ja vain vähän lyhyempiä hiuksia? En löytänyt netistä vastauksia tähän.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pinnallinen ihminen ja huono äiti. 

Minä kannustan ja tuen omia lapsiani. 

Harmi että kaikki lapset ei saa hyviä vanhempia vaan tuollasia itsekkäitä narsisteja kuin AP.

Vierailija
2/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17-vuotias saa päättää omista hiuksistaan, eikä ole koskaan kiukutellut kampaamokäynnin jälkeen (ehkä juuri siksi). Äidillään (39) on suorat hiukset persuksiin saakka, ne kasvavat kyllä takaisin jos tahtoo. Ymmärrän kyllä, että aina saman näköisenä pysynyt nuori kaipaa vaihtelua, mutta en sitä, että tyttären valinta on ongelma äidille. Nuoret ovat minusta aina kauniita, erityisesti oma lapsi ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiutuva luonnonvarahan ne hiukset on.

Vierailija
4/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tunnet lapsesi parhaiten. Veikkaan että ei tule tykkäämään. Ainut lohtu on että ainahan ne kasvavat uudestaan.

Nyt etsit äkkiä jonkun hiuksia koskevan artikkelin netistä jossa vuoden 2018 ”must have” on nimenomaan pitkät hiukset!

Vierailija
5/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kasvaa takaisin, jos alkaa katua. Anna tytön kokeilla. Ehkä on vain kyllästynyt siihen, että hiuksetkin pitää olla sellaiset kuin äiti haluaa, ja haluaa tehdä ja kokeilla jotain omaa. Täysin normaalia ja tervettä toimintaa tuon ikäiseltä. Vähemmän tervettä on ap:n asenne tilanteeseen. Se sinun 17-vuotiaasi on ihan itsellinen yksilö, ei sinun jatkeesi, jonka hiusten pituudesta sinä saat päättää.

Vierailija
6/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yläasteikäisenä saman, paitsi että värjäsin uuden poikatukkani violetiksi. Ei harmittanut, ja kyllähän se tukka ajan myötä taas kasvaa.

Vierailija
7/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mille parturille hän menee? Ota parturiin ennakkoon yhteyttä ja kerro tilanne. Ehdota, että parturi vielä puhuisi hänelle järkeä. Saattaa tepsiä paljon paremmin kuin äidin puheet. Jos ei muuten suostu, niin tarjoa vaikka pieni maksu tästä hyvästä.

Vierailija
8/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat naisen kruunu. Kirjaimellisesti, kun on noin pitkät hiukset.

Ne saa laitettua vaikka minkälaisille nutturoille, ponnareille, hassuille virityksille ja melkeinpä miten vaan.

Lyhyt tukka vaatii laittamista ja on aamulla aivan litassa ja kallellaan sinne tänne.

Voisiko tyttösi tosiaan ensin leikata vain vähän ja ottaa vaikka jonkun superhotin värin.

Sellaisen, joka korostaa hänen omia värejään. Punainen on vaan niin klisee ja nähty.

Vierailija
9/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sallit sen, joku voi tehdä lasun.

Vierailija
10/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sitten muistaisit kehua tyttöäsi kauniiksi sen reissun jälkeen.

Vierailija
11/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että kaikki lapset ei saa hyviä vanhempia vaan tuollasia itsekkäitä narsisteja kuin AP.

Sinä olet kohtuuton. Luitko edes aloitusta? Minähän kirjoitin, että kai tuon ikäinen saa jo päättää itse hiukistaan. Likka on minulle rakas, siksi äitinä harmittaakin tietää, että hän tekee tuollaisen päätöksen, jota tulee vielä katkerasti katumaan. Sittenhän ongelmaa ei ole jos jostain syystä likka olisikin tyytyväinen uuteen tukkaansa. Toivottavasti on. Ei minulle minkään ikäinen lapsi ole mikään nukke, jota äiti pukee tai laittaa hiuksia mieleisekseen. En vaan tahtoisi noin suurta pettymystä likalle. Etenkin kun niitä pitkiä enkelihiuksia ei saa enää vuosiin takaisin tai saako enää ikinä jos nyt lähtee värjäämään.

AP

Vierailija
12/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia aloittajan pitäisi valehdella?

Vierailija
13/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäresi sairastuisi ja menettäisi hiuksensa, niin ajattelisitko silloinkin että nyt laski kauneus?

Vierailija
14/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat nyt luonnostaan blondit ja luonnon kiharat yli pepun menevät. Mitenköhän kiharat edes lyhyeen malliin sopii? Vai eikö ne näy lyhyessä tukassa? Oletteko oikeasti sitä mieltä, että likka saisi halutessaan pian takaisin nuo entiset hiukset jos alkaakin kaduttaa? Tuskinpa. Noita on kuitenkin koko ikänsä kasvatettu niitä pieniä latvaleikkauksia lukuunottamatta. Olen myös kuullut oman hiusten värinkin muuttuvan, kun niitä alkaa värjäämään. Hiukset eivät yli pepun tule varmasti kasvamaan vuosiin, vuosiin takaisin.

Sitä tässä juuri yritänkin, että likka suostuisi edes vähän pienempään muutokseen, jotta matka entiseen ei olisi halutessaan niin valtava ja pitkä.

AP

Vierailija
15/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ihmisillä pienet murheet, kun karvojen pituutta jaksetaan surra. Oma tyttöni pätkäisi hiuksensa teinivuosina ja värjäsi mustiksi enkä laittanut hanttiin. Se oli sitä nuoren ihmisen oman tyylin hakemista. Tyttö on nyt 25-vuotias ja tukka on ollut jos vuosia vyötärölle ulottuva ja kauniin vaalea.

Vierailija
16/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kohtuuton. Luitko edes aloitusta? Minähän kirjoitin, että kai tuon ikäinen saa jo päättää itse hiukistaan. Likka on minulle rakas, siksi äitinä harmittaakin tietää, että hän tekee tuollaisen päätöksen, jota tulee vielä katkerasti katumaan. Sittenhän ongelmaa ei ole jos jostain syystä likka olisikin tyytyväinen uuteen tukkaansa. Toivottavasti on. Ei minulle minkään ikäinen lapsi ole mikään nukke, jota äiti pukee tai laittaa hiuksia mieleisekseen. En vaan tahtoisi noin suurta pettymystä likalle. Etenkin kun niitä pitkiä enkelihiuksia ei saa enää vuosiin takaisin tai saako enää ikinä jos nyt lähtee värjäämään.

AP

Ne hiukset taitavat olla sinulle tärkeämmät kuin tytölle?

Vierailija
17/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ajatus. Moittimisestahan ei enää siinä vaiheessa ole hyötyä. Taktinen äippä kääntäisi siis kelkkansa ja ottaisi pisteet kotiin tukemisesta ja "virheensä myöntämisestä" kun tulikin niin hienot... Onnistuuko, AP?

Vierailija
18/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttäresi sairastuisi ja menettäisi hiuksensa, niin ajattelisitko silloinkin että nyt laski kauneus?

No en tietenkään vaan olisin kiitollinen, kun likka on hengissä! Välillä sitä ihmettelee, miten typeriä kysymyksiä täällä onkaan. Kuule kuka tahansa äiti päivittelee nuortensa tekemiä kauneusvalintoja. Olipa se sitten törkyrusketus, hirveät meikit tai ihan mitä vaan. Sitä paitsi en minä tule likan uusiakaan hiuksia hänelle haukkumaan. En tahdo pahoittaa kenenkään mieltä. Ennakoivasti vaan yritän saada häntä muuttamaan mielensä noin suuresta muutoksesta.

AP

Vierailija
19/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin lyhyet kun noin överipitkät., tulee vähän liian prinsessafiilis jos hiukset on perseen tasalla. Paras olisi jotain noiden väliltä.

t: setämies

Vierailija
20/46 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ovat naisen kruunu. Kirjaimellisesti, kun on noin pitkät hiukset.

Ne saa laitettua vaikka minkälaisille nutturoille, ponnareille, hassuille virityksille ja melkeinpä miten vaan.

Lyhyt tukka vaatii laittamista ja on aamulla aivan litassa ja kallellaan sinne tänne.

Voisiko tyttösi tosiaan ensin leikata vain vähän ja ottaa vaikka jonkun superhotin värin.

Sellaisen, joka korostaa hänen omia värejään. Punainen on vaan niin klisee ja nähty.

Punainen ja miestukka on hirvittävä yhdistelmä.