Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala olo, onko vaarallista? Join 2 tunnin sisällä 3 litraa vettä

Vierailija
29.12.2017 |

Join tosiaan parin tunnin sisällä 3 litraa vettä ja nyt on ihan hirveä olo. Heikottaa, oksettaa, päätä särkee ja väsyttää kamalasti. Onko syytä huoleen? Voinko mennä sänkyyn makaamaan ja koittaa levätä pahan olon pois vai onko vaarana että siinä käy huonosti? Asun yksin enkä tahtoisi/kehtaa vaivata naapureita ellei ole ihan pakko.

Se on ainakin varmaa etten enää koskaan koita laihduttaa joulukiloja pois juomalla näin paljon vettä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, onhan se selvä provo! LOL

Vierailija
42/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti, onhan se selvä provo! LOL

Miten niin? Tännekin linkattiin uutinen, jossa nainen joi samassa ajassa enemmän vettä ja kuoli. Mitäs siihen sanot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ehdottanut, että voisi syödä muutaman grammaan ihan tavallista ruokasuolaa tasapainottamaan natriumtasoja.

Vierailija
44/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ap joko janottaa?

Vierailija
45/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan haaskaatte provoon aikaa. Juon itse joka aamu 2 litraa yrttiteetä eikä siitä ole tullut koskaan mitään oireita, vaikka juon usein lasin mehua tai maitoa sen lisäksi.

Vierailija
46/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ehdottanut, että voisi syödä muutaman grammaan ihan tavallista ruokasuolaa tasapainottamaan natriumtasoja.

Se on ainakin vesipaastolla kielletty.

Vierailija
47/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli todistettua, että määrä tekee myrkyn.

Vierailija
48/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimyrkytyksessä, aivojen turvotessa voi esiintyä lisäksi ärtyneisyyttä sekä muutoksia käyttäytymisessä tai persoonallisuudessa. Niitä seuraavat joskus lihasoireet, oksentelu, aistien heikkeneminen ja jano. Sydämen syke saattaa hidastua, mikä voi aiheuttaa pyörtymisen, kun aivoihin ei mene riittävästi hapekasta verta. Turvonneet aivosolut voivat tukkia osittain aivoverenkierron, joka voi johtaa vakaviin aivovaurioihin, kouristuksiin, koomaan tai jopa kuolemaan.

Vierailija
49/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolikohan ap?

Vierailija
50/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan haaskaatte provoon aikaa. Juon itse joka aamu 2 litraa yrttiteetä eikä siitä ole tullut koskaan mitään oireita, vaikka juon usein lasin mehua tai maitoa sen lisäksi.

ihan eri asia, puhdas vesi on vaarallisempaa

Vierailija
51/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolihan se yksi kuudesluokkalainenkin luokkaretkellä kun pelasivat vesipokeria.

Vierailija
52/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten olutta saattaa mennä yhden päivän aikana 24 tölkkiä, eikä mistään nestemyrkytyksistä ole hajuakaan.

Vierailija
53/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 5 litraa voi olla vaarallista. Elimistö tarvitsee natriumia ja suolaa joka on jodioitu ym, ehkä voit syömällä myöhemmin parantaa oloa. Aika moni lipittää vettä usein ja paljon, muttei kerralla litroja. Ja sitten natriumin taso. Toki liian veden jälkeen voit juosta vessassa.

Vierailija
54/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juodaan paljon vettä, mutta ei juuri paljaaltaan. Hapotamme sen SodaStreamillä ja sekaan tulee myös mineraalisuolaa, magnesiumjauhetta ja sitruunajauhoa. Paljasta vettä ei pysty edes kovin paljon juomaan ilman että se tökkii, vaikka olisi janokin. Miehellä menee saunoessa helposti pari litraa vissyä. Itsekin saatan kulauttaa puoli litraa kerralla, jos juomisessa on ollut taukoa. Paljas vesi jotenkin vastustelee, tai elimistö vastustaa sitä vettä. 

Vierailija
55/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eriasia juoda 2-3l vettä pitkin päivää kun tempasta sama määrä parin tunnin aikana. Itse juon juurikin tuon verran, jo pelkästään aamulla vajaan litran jotta saan "koneiston käyntiin", muuten mulla on ns. "krapulainen" olo koko päivän. Kenenkin kroppa tavallaan. Olen lapsesta asti juonut janoon vain hanavettä ja maitoa, limut, mehut ja vissyt ei maistu minulle.

Vierailija
56/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten olutta saattaa mennä yhden päivän aikana 24 tölkkiä, eikä mistään nestemyrkytyksistä ole hajuakaan.

Alkoholisti juo päivässä 8 litraa olutta. Sitäpaitsi 8 litrassa olutta on energiaa mielettömästi.

Vierailija
57/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo valmiiksi laiha ja pieni, voit kuolla tuohon. Joten nyt syömään jotain suolaista, vaikka silliä.

Näinpä. Sairastan itse anoreksiaa, ja silloin kun olin vielä alaikäinen ja sairaus pahimmillaan, join aivan järkyttäviä, siis sairaita määriä vettä jotta olisin selvinnyt punnituksista ilman huutoa; siis saanut painoni näyttämään isommalta kuin mitä se oli. Nyt jälkeenpäin kun miettii, niin hyi helvetti miten pystyin siihen ja miten sekaisin olin, en edes tajunnut (tai välittänyt) että siinä olisi voinut käydä tosi huonosti. Kerran melkein pyörryin hissiin juotuani kamalat määrät ja kun pääsin kotiin, olin ihan sininen ja oksensin pelkkää vettä. Hyi hitto. 

Vierailija
58/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää tyhmälle, miksi ne on "ihan eri asioita"? Eihän teessä ole kaloreita tai muutenkaan melkein mitään muuta kuin vettä.

Vierailija
59/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää tyhmälle, miksi ne on "ihan eri asioita"? Eihän teessä ole kaloreita tai muutenkaan melkein mitään muuta kuin vettä.

siinä on suoloja, ja sanoit myös juoneesi mehua tai maitoa. 

Vierailija
60/61 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siinä on suoloja, ja sanoit myös juoneesi mehua tai maitoa. 

Teessä ei ole suolaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi