Kamala olo, onko vaarallista? Join 2 tunnin sisällä 3 litraa vettä
Join tosiaan parin tunnin sisällä 3 litraa vettä ja nyt on ihan hirveä olo. Heikottaa, oksettaa, päätä särkee ja väsyttää kamalasti. Onko syytä huoleen? Voinko mennä sänkyyn makaamaan ja koittaa levätä pahan olon pois vai onko vaarana että siinä käy huonosti? Asun yksin enkä tahtoisi/kehtaa vaivata naapureita ellei ole ihan pakko.
Se on ainakin varmaa etten enää koskaan koita laihduttaa joulukiloja pois juomalla näin paljon vettä.
Kommentit (61)
https://anna.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/liika-veden-juonti-voi-joht…
Hyvä artikkeli aiheesta, aivot voivat koukuttua liikaan vedenjuontiinkin
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti kuolet ku olet noin typerä.
Vielä paljon typerämpää on haukkua tuolla tavalla ihmistä, joka tiedostaa tehneensä virheen ja voi joutua maksamaan siitä kalliin hinnan.
Toivottavasti ap selviää säikähdyksellä ja ottaa todella opikseen.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti kuolet ku olet noin typerä.
Varmaan hypit riemusta, jos luet huomenna uutisista että ap kuoli liiallisen vedenjuonnin aiheuttamaan aivojen turpoamiseen? Se kun on ihan oikeasti mahdollista.
Miettisit vähän mitä kirjoitat. Tyhmyyttä on monenlaista, ja hyväuskoinen ajattelemattomuus on osoittamaasi pahantahtoista tunnekylmyyttä pienempi paha.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesit kai, että liikaan veden latkimiseen voi kuolla? Nyt vedät koneistoon vähän mineraaleja perään, eli syöt.
Joo mutta olen myös lukenut että terve ihminen voi juoda 10 litraa päivässä ja ajattelin ettei 3 litraa aamulla olisi ongelma.
No ei todellakaan voi. Siitä seuraa hengenmeno jos et samalla hikoile tuota nestettä ja saa uutta suolaa jostain. Hengellä leikkimistä juoda litratolkulla vettä.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesit kai, että liikaan veden latkimiseen voi kuolla? Nyt vedät koneistoon vähän mineraaleja perään, eli syöt.
Joo mutta olen myös lukenut että terve ihminen voi juoda 10 litraa päivässä ja ajattelin ettei 3 litraa aamulla olisi ongelma.
No ei todellakaan voi. Siitä seuraa hengenmeno jos et samalla hikoile tuota nestettä ja saa uutta suolaa jostain. Hengellä leikkimistä juoda litratolkulla vettä.
Ei sitä nestettä tarvitse hikoilla, jos sen pissaa pois.
Yleensä munuaiset selviää litrasta vettä tunnissa ihan hyvin. Ja huom. YLEENSÄ. Poikkeuksia on eikä kaikki näy päälle, joten kenenkään ei kannata turhan päiten kokeilla onneaan.
Oksenna liiat nesteet pois.
Mutta ei kolmesta litrasta mitään vesimyrkytystä saa, odotat vain pari tuntia, niin kyllä se olo helpottuu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kolmesta litrasta mitään vesimyrkytystä saa, odotat vain pari tuntia, niin kyllä se olo helpottuu.
Kolmesta litrasta voi varmasti saada vesimyrkytyksen, jos on munuaissairaus.
Kerro tilanne ap jos tajuissasi olet
Vierailija kirjoitti:
Ai ei vai? Neljä litraa kahdessa tunnissa johti naisen kuolemaan: https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/nainen-kuoli-juotuaan-lii…
Oksennuskaan ei kovin toimivaa ole kun siinä lentää elektrolyytit myös ulos.
Itsekin tässä heitin alas lähes putkeen 1,5l mutta eilen olin kovassa nestevajauksessa ja join vaan pari lasia vettä ja aamulla kävin hikisellä lenkillä. Eri tilanne siis. Tästä ei ole vaaraa, sinulla ap on kyllä vaaramittari värisemässä.
Pari siivua metwurstia auttaa asiaan. Tila voi olla hengenvaarallinen.
Joitko sen 3 litraa kerralla? Ala juomaan 2 l joka päivää tasaisesti päivän aikana, jos harrastat liikuntaa niin määrää voi lisätä. Ei kuitenkaan 3 l. Ihan naurettava määrä tuo 10 l päivässä, luulisi maalaisjärjenkin jo sanovan jotain. Et sinä kerrasta kuole, huoli pois. Yritätä laihduttaa ja syöt kinkkua, siinä pienessä palassakin on rasvaa rasiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän dieetti toikin on?
En ole ap mutta yksi vaihtoehto on sellainen pätkäpaasto, jossa saa syödä vasta kun kello on tarpeeksi paljon. Sitä ennen ei saa muuta kuin juoda vettä, ja jotkut vetää juomisen överiksi.
Toinen vaihtoehto on vesipaasto, jossa oikein kehotetaan juomaan paljon jottei elimistö kuivu. Joissain versioissa mainostetaan myös runsaan vedenjuonnin detox-vaikutusta. Jotkut vetää tässäkin juomisen överiksi.
Minä juon paljon vettä päivässä (noin 2,5 litraa) ja joskus olen juonut enemmän ja tullut tosi huono olo. Silloin olen tajunnut että nyt meni yli. Tuo 10 litraa kuulostaa vitsiltä. Harrastan melko paljon liikuntaa joten siksi varmaankin juonkin paljon. Aina pitää muistaa myös syödä. Silloin on vielä hirveempi olo jos juo paljon mutta ei syö mitään.
Tässä arvoisat aaveemammat näimme loistavan esimerkin siitä miten tyhmyydestä sakotetaan.