Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla luottokortti?

Vierailija
28.12.2017 |

Mikä on luottoraja? Paljonko siitä on käytetty?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole (koskaan ollutkaan), ei ole ollut tarvetta sellaiselle.

Eli pysyt Suomessa...

Suomessa ja Norjassa, jälkimmäiseen ajellaan omalla autolla. Kulut maksetaan debitillä tai nostetaan automaatista käteistä. Ei ole enää tarvetta matkustella muualle, ja velaksi olen ostanut ainoastaan ensimmäisen asuntoni. Ei mulla mitään luottokortteja vastaan ole, ei vaan ole tarvinnut.

Vierailija
82/98 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Visa, Master, DC ja Amex.

En tiedä paljonko on piikissä, sama se, laskut maksan aina laskutuskauden lopuksi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti OP 4500, käytetty 17€

Vierailija
84/98 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000/2000, lähinnä hotelleja ja lentoha varaillut / maksanut, tosin tällä hetkellä kortti kiinni kun kortin tiedot pöllittiin jossain (todennäköisesti Booking.com) ja kortilta meni veloituksia jossain kiinalaisissa nettikauppa. Onneksi huomasin samalla viikolla, kortti kiinni ja reklamaatio vetämään. Tulevaisuudessa pidän maarajaukset ja Internet käytön tiukempana.

Vierailija
85/98 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 luottoraja, käytetty n. 200 euroa. Maksoin tapaturmaan liittyvät lääkärimaksut luotolla ja odotan että saan rahat vakuutuksesta.

Vierailija
86/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu lentojen ja hotellien varaaminen helposti ilman luottokortteja.

Aina varannut lennot ja hotellit electronilla tai debit-kortilla. Ei ole ollut sen vaikeampaa kuin luottokortillakaan.

Vierailija
87/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia tuollaiset puheet, ettei muka ilman luottokorttia pystyisi matkustelemaan.

Tullut varmaan sadassa eri maassa käytyä, sadassa eri hotellissa nukuttua ja sata kertaa lennettyä lentokoneella.

On minulla luottokortti, mutta hyvin harvoin on sellaista tilannetta tullut vastaan etteikö ilmankin olisi pärjännyt. Nämä jenkkien omistamat isot autovuokraamot taitaa olla se suurin oikea ongelma jos haluaa niistä auton vuokralle.

Käytännössä vuokraaja haluaa vain jonkun varmuuden siitä, että mitä tapahtuu jos ruttaat auton lyttyyn. Luottokortti on tähän helppo keino kun voivat sitä kautta veloittaa kustannukset vaikka yrittäisit pakoilla vastuuta. Siitähän koko juttussa on kyse.

Vierailija
88/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottoraja 1000e (ns opiskelijan visa), käytetty vajaa 200e. Nettikauppatilauksia.

Vierailija
89/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia tuollaiset puheet, ettei muka ilman luottokorttia pystyisi matkustelemaan.

Tullut varmaan sadassa eri maassa käytyä, sadassa eri hotellissa nukuttua ja sata kertaa lennettyä lentokoneella.

On minulla luottokortti, mutta hyvin harvoin on sellaista tilannetta tullut vastaan etteikö ilmankin olisi pärjännyt. Nämä jenkkien omistamat isot autovuokraamot taitaa olla se suurin oikea ongelma jos haluaa niistä auton vuokralle.

Käytännössä vuokraaja haluaa vain jonkun varmuuden siitä, että mitä tapahtuu jos ruttaat auton lyttyyn. Luottokortti on tähän helppo keino kun voivat sitä kautta veloittaa kustannukset vaikka yrittäisit pakoilla vastuuta. Siitähän koko juttussa on kyse.

Oletko köyhä?

Vierailija
90/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 visaa (5000 ja 10 000), mastercard (5000) ja amex (5000). En koskaan käytä luotto-ominaisuutta vaan kortilla (yleensä käytän vaan visaa) tehdyt ostokset lähtee tilitä kokonaisuudessaan suoraveloituksella.

Vierailija
91/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen platina master, siihen voi itse määrittään luottorajan, muista korteista en tiedä rajoista.

Vierailija
92/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi luottokorttia. Dinersin rajaa en tiedä, sitä en käytäkään. Kunhan on olemassa. Visan luottoraja 4000. Lyhennän aina koko luottosumman, joulukuun lasku oli 1700. Nyt olen vinguttanut korttia yhden hotelliyön hinnan eli 180 e seuraavalle laskulle. Pyrin nykyään olemaan käyttämättä korttia arjessa. Reissussa tulee käytettyä.

Tienaan bruttona 4000, joka on visan luottorajani. Olin muutama vuosi sitten aivan pulassa lyhennysten kanssa, kun luottoraja tuli täyteen ja tuntui, että visalaskua ei saanut osissa lyhennettyä millään. Otin neljän kuukauden asuntolainan lyhennysvapaan ja lyhensin visan nolille tuossa ajassa. Opin sen, että tuo 4000 on iso raha. Koskaan en vinguta visaa enää lyhentämättä koko laskua kerralla. Mieheni tienaa saman verran. Hän käyttää visaa harvemmin kuin minä. Matkustan enemmän.

Vierailija
93/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan luottokortin otin kk sitten. Op:n kplussa mastercard. Luottoraja 4000. Tämän vedin hatusta siihen hakemukseen. Ajattelin käyttää ruokaostoksissa maksuaikakorttina kun ei mene kuluja, mutta olen käyttänyt vain kerran. Jotenkin tympäisee maksaa sitä laskua sitten jälkeenpäin niin ei ole tullut käytettyä. Kaiken isomman ostan käteisellä mm. Tässä kuussa auton ja yhden isomman yli 2500€jutun.

Vierailija
94/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa 2000/300. Maksan laskun kerralla pois tammikuussa.

Vierailija
95/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000/190

Vierailija
96/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme

Kpl.

Yhdessä 2000, toisessa 2000 ja kolmannessa 5000.

Just nyt on noin 4000 pydessä, kun ollaan reissussa.

Vierailija
97/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi luottokorttia. Dinersin rajaa en tiedä, sitä en käytäkään. Kunhan on olemassa. Visan luottoraja 4000. Lyhennän aina koko luottosumman, joulukuun lasku oli 1700. Nyt olen vinguttanut korttia yhden hotelliyön hinnan eli 180 e seuraavalle laskulle. Pyrin nykyään olemaan käyttämättä korttia arjessa. Reissussa tulee käytettyä.

Tienaan bruttona 4000, joka on visan luottorajani. Olin muutama vuosi sitten aivan pulassa lyhennysten kanssa, kun luottoraja tuli täyteen ja tuntui, että visalaskua ei saanut osissa lyhennettyä millään. Otin neljän kuukauden asuntolainan lyhennysvapaan ja lyhensin visan nolille tuossa ajassa. Opin sen, että tuo 4000 on iso raha. Koskaan en vinguta visaa enää lyhentämättä koko laskua kerralla. Mieheni tienaa saman verran. Hän käyttää visaa harvemmin kuin minä. Matkustan enemmän.

Sun palkalla ei pitäisi olla vaikeuksia lyhentää luottoa?!?

Vierailija
98/98 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko köyhä?

En ole köyhä. Paljon varakkaampi kuin ihmiset keskimäärin tässä maassa, mutta kaukana vielä oikeasti rikkaista. Nuorempana oli vähempi rahaa, mutta matkustelin silloinkin. Rikkautta on sekin elämääni tuonut.