Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei meinaa enää 44v jaksaa näitä kuukautisia

Vierailija
28.12.2017 |

Saisi jo loppua. Miten muilla samanikäisillä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 52 ja kaipaan kuukautisia. Nyt ne ovat menossa monen kuukauden tauon jälkeen taas ja olen iloinen. Kohta ne kuitenkin loppuvat kokonaan.

Itkin, kun ne alkoivat ja surettaa myös loppuminen. Pelkäsin aikuisuuden alkamista ja nyt pelkään vanhuuden alkamista...hassua.

Vierailija
22/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas ammattivalittaja.

Tänään olet ehtinyt valittaa (ainakin) siitä, että a) mies ei käy katsomassa anoppia sairaalassa, b) mies on absolutisti ja c) sinä et jaksa kuukautisia.

Pystyisitkö millään keksimään jonkin asian, joka sinulla on tänään hyvin?

Sivusta kysyn, että mistä sinä tiedät että kymmenien tuhansien käyttäjien joukosta ap on sama? Ei nimimerkkiä, ei tunnusmerkkisiä maneereja kirjoituksessa?

Ja vaikka olisikin, niin mitä se sulle kuuluu, jos jollain on usea huoli yhtaikaa? Älä lue, jos ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siirtymävaihe vasta onkin ärsyttävää kun kierto heittelee. Olen siis tottunut säännölliseen 28pv. kiertoon ja nyt ei tiedä koska seuraavat menkat tulee...onko kierto kaksi viikkoa vai 6 viikkoa tai jotain muuta.

Nyt on kiertopäivä 48. eikä menkkoja näy. Ja tämä voi kestää vuosia jos käy huono säkä. 

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
24/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti kun vielä voit.

Vaihdevuodet on pelkkiä ikäviä muutoksia.

Vuoden päästä kuukautisten loppumisesta näytät ja tunnet vanhentuneesi väh viisi vuotta, etkä voi sille mitään.

Äläyhän nyt - monelle vaihdevuodet tuovat vapautta ja helpotusta. Pitää toki pitää hyvää huolta terveydestään ja virkeydestään.

Vierailija
25/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas ammattivalittaja.

Tänään olet ehtinyt valittaa (ainakin) siitä, että a) mies ei käy katsomassa anoppia sairaalassa, b) mies on absolutisti ja c) sinä et jaksa kuukautisia.

Ei se pysty. mutta jatketaan listaa:

d) lapsi sai huonoja arvosanoja loppusyksyn kokeista, e) mies antoi joululahjaksi halpaa hajuvettä, f) kaikki jouluruuat piti heittää roskiin koska mies ja lapsi eivät tykkää niistä, g) mies ja lapsi menivät luistelemaan mutta valittaja ei voinut luistella koska tasapaino, h) mies ja lapsi menivät kylpylälomalla uimaan ja jättivät valittajan yksin hotellihuoneeseen...

Vierailija
26/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas ammattivalittaja.

Ei se pysty. mutta jatketaan listaa:

d) lapsi sai huonoja arvosanoja loppusyksyn kokeista, e) mies antoi joululahjaksi halpaa hajuvettä, f) kaikki jouluruuat piti heittää roskiin koska mies ja lapsi eivät tykkää niistä, g) mies ja lapsi menivät luistelemaan mutta valittaja ei voinut luistella koska tasapaino, h) mies ja lapsi menivät kylpylälomalla uimaan ja jättivät valittajan yksin hotellihuoneeseen...

Mikä sua vituttaa?

Vierailija
27/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti kun vielä voit.

Vuoden päästä kuukautisten loppumisesta näytät ja tunnet vanhentuneesi väh viisi vuotta, etkä voi sille mitään.

Vaikka vanhenisin 10 vuotta, kunhan näistä kivuliaista verikekkereistä pääsee eroon. Jos multa kysytään.

Vierailija
28/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas ammattivalittaja.

Sivusta kysyn, että mistä sinä tiedät että kymmenien tuhansien käyttäjien joukosta ap on sama? Ei nimimerkkiä, ei tunnusmerkkisiä maneereja kirjoituksessa?

Ja vaikka olisikin, niin mitä se sulle kuuluu, jos jollain on usea huoli yhtaikaa? Älä lue, jos ärsyttää.

No kyllä Ammattivalittajan tunnistaa vaikka sokea Reetta otsallaankin. Eikä se oikeastaan ärsytä, huvittaa lähinnä tuo kaikenkattava negatiivisuus.

-eri, jolle osoitit kysymyksesi

Vierailija
29/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen 51 ja menkat vain tulevat ja tulevat. Ärsyttää. Nuorempana oli pitkä ja epäsäännöllinen kierto (pco) ja raskaaksitulon kanssa ongelmia. Nyt kun ei menkkoja enää tarvitsisi, ei niistä pääse eroon. Kiertokin tasoittunut ja lyhentynyt.

Vierailija
30/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä olen 51 ja menkat vain tulevat ja tulevat. Ärsyttää. Nuorempana oli pitkä ja epäsäännöllinen kierto (pco) ja raskaaksitulon kanssa ongelmia. Nyt kun ei menkkoja enää tarvitsisi, ei niistä pääse eroon. Kiertokin tasoittunut ja lyhentynyt.

Sama täällä. Ikää 50, pcos todettiin parikymppisenä, ja vasta joskus 45-vuotiaana mulla alkoi olla kutakuinkin normaalin mittainen kk-kierto. Kävin hiljattain gynekologilla, joka totesi, ettei vaihdevuosista näy merkkiäkään ja ehkäisyä pitää ehdottomasti jatkaa. Lohdutti tosin, että ei tämä nyt enää kovin monta vuotta voi kestää, ja voi sitten loppua nopeastikin.

Vierailija
31/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitata hormonikierukka niin voinloppua kokonaan.

Ei mulle sovi hormonaalinen ehkäisy.

Miksei sovi? Onko kyse vain nocebo-ilmiöstä?

Vierailija
32/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa, voi prkl kun koko kiertorumban sais pois. Piti hommata sterilointi, mutta kun se Essure-steriloinneista seurannut polemiikki selvisi, jätin pois laskuista. Nyt syön minipillereitä. Koko ajan vuotaa, valkoisia housuja ei voi käyttää ollenkaan. Nyt pitäisi kuukautisten alkaa, oon jo monta päivää kuskannut "välineitä" mukana joka paikkaan, mutta ei ala. No ei varmaan kun kaikki on "tiputteluna" vuotanut jo tässä välissä.

Jokaisen raskauden jälkeen vuoto on tullut runsaammaksi ja kestää pitempään (en enää mieti, kenelle ne super plus tamponit on kaupan hyllyllä) ja vatsan kivistystä on sekä ovulaation aikaan että ennen kuukautisten alkamista.

Ehkä viikon saa neljän viikon jaksosta olla "rauhassa".

Tilaankin ajan gynekologille saman tien.

Vierailija
33/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkuvat kuukautiset tilastojen mukaan kertovat elinvoimaisuudesta. 

Elimistön estrogeeni pitää loitolla osteoporoosin, dementian ja muitakin vanhuuden vaivoja. 

Tätä ylläpidetään keinoteikoisesti estrogeenilääkityksellä. Jos niin onnekas on, että omasta takaa estrogeeniä riittää, niin ei pidä valittaa. 

Itse olen 55-vuotias ja vieläkin on kuukautiset, joskin erittäin epäsäänölliset. 

Vierailija
34/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön Zoely-pillereitä ja kuukautiset tulevat todella harvoin ja niukkoina. Ennen minulla oli säännölliset kuukautiset, synnytystenkin jälkeen alkoivat kuukauden kuluttua ja vuotoa todella riitti. Hormonikierukka ei vähentänyt vuotoa, teki kaikesta vain epäsäännöllisempää. Gyne suositteli Zoelya, hyvästi sianteurastuspäivät ja migreeni :)

Vierailija
35/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti kun vielä voit.

Äläyhän nyt - monelle vaihdevuodet tuovat vapautta ja helpotusta. Pitää toki pitää hyvää huolta terveydestään ja virkeydestään.

Ainoa "vapaus" on se, että kuukautissuojaa ei tarvita.

Kunnosta ja terveydestä saakin pitää huolta, mutta se auttaa vain hieman.

Tosiasiana pysyy, että luonto ei enää tarvitse lisääntymiskyvyn ohittanutta, ja elimistö alkaa rappeutua monin tavoin. Se tekee niin, vaikka miten veivaat kahvakuulaa, pumppaat botoxia naamaan tai selität eläväsi parasta aikaasi.

Vierailija
36/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto kyllä menis, mutta ne pms-oireet tekevät hulluksi. Kauhea ahdistus ja valmiiksi suuret rinnat muuttuvat erittäin pahkuraisiksi, turpeiksi ja kipeiksi. Se on pahinta yhdessä mielialan kanssa. N49, jolla vielä ihan säännölliset menkat.

Vierailija
37/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti kun vielä voit.

Vaikka vanhenisin 10 vuotta, kunhan näistä kivuliaista verikekkereistä pääsee eroon. Jos multa kysytään.

Noin mäkin tyhmänä luulin.

En olisi uskonut, että kivuliaat ja runsaat kuukautiset oli pientä verrattuna vaihdevuosien riesaan. Nyt ymmärrän, miksi vaihdevuosi-ikäiset naiset näyttää niin surkeilta. Pelkkä armoton hikoilu, lihominen, lihasmassan hupeneminen, rintojen lässähtäminen, ihon kurtistuminen, rumentuminen, nivelkivut, luiden haurastuminen, rytmihäiriöt, unettomuus, selvä muutos tunne-elämässä miesmäiseen suuntaan(johtuu hormoneista) ja se ettei jaksa sietää mitään shittiä. Tieto siitä, että tästä eteenpäin alamäki on jyrkkä. Peilistä katsoo mummomainen hahmo ja naama, tukka oheni ja harmaantui vuodessa. Jos luulee peittävänsä todellisuutta meikillä, on lähinnä säälittävä.

Eikä tässä ollut läheskään kaikki. Ei varmasti ole sattumaa, että monet naiset eroavat vaihdevuosien aikaan. Jos suhde on huono, sitä vaan enää jaksa. Kannattaako, se on ihan toinen juttu.

Vierailija
38/38 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti kun vielä voit.

Noin mäkin tyhmänä luulin.

En olisi uskonut, että kivuliaat ja runsaat kuukautiset oli pientä verrattuna vaihdevuosien riesaan. Nyt ymmärrän, miksi vaihdevuosi-ikäiset naiset näyttää niin surkeilta. Pelkkä armoton hikoilu, lihominen, lihasmassan hupeneminen, rintojen lässähtäminen, ihon kurtistuminen, rumentuminen, nivelkivut, luiden haurastuminen, rytmihäiriöt, unettomuus, selvä muutos tunne-elämässä miesmäiseen suuntaan(johtuu hormoneista) ja se ettei jaksa sietää mitään shittiä. Tieto siitä, että tästä eteenpäin alamäki on jyrkkä. Peilistä katsoo mummomainen hahmo ja naama, tukka oheni ja harmaantui vuodessa. Jos luulee peittävänsä todellisuutta meikillä, on lähinnä säälittävä.

Eikä tässä ollut läheskään kaikki. Ei varmasti ole sattumaa, että monet naiset eroavat vaihdevuosien aikaan. Jos suhde on huono, sitä vaan enää jaksa. Kannattaako, se on ihan toinen juttu.

Mä olisin silti jo valmis luopumaan kuukautisista kaikkineen ja kokeilemaan, saanko kaikki nuo sinun luettelemasi vaihtarimuutokset vai vain osan. Ulkonäöstä viis, en ole kauneudella pärjännyt ennenkään. Kunto ja vointi ovat tärkeitä, ja ne kyllä kärsivät kuukautiskierron eri vaiheissa tätä nykyä tuntuvasti.