Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Hercule Poirot homo?

Vierailija
28.12.2017 |

Onko se sanottu jossain kirjassa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä varmaan aseksuaali.

Vierailija
22/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, että oli rakastunut Veraan, oli Poirot myös lähes sairaalloisen ujo tekemään aloitetta naisten suhteen. Näin olen itse tulkinnut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä näkisin ainakin tv-sarjassa Poirot'n ja Hastingsin suhteen avioliittomaisena ja Hastingsin avioliiton naisen kanssa ohimenevänä syrjähyppynä. Hastingsista ei tunnu olevan rikosten ratkomisessa mitään hyötyä, toisin kuin vaikka neiti Lemonista.

Vierailija
24/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oui mais non

Vierailija
25/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera itse antoi Poiroolle korun,neulan kaulukseen.Se oli sellainen soihdun mallinen,aina Herculeen puvun kauluskäännteessä.

Ei ole taatusti homo,inhosi paremminkin heitä.En muista osan nimeä,mutta yhdessä oli homolääkäri ja hänen kumppaninsa,toinen oli muistaakseni Poiroon alainen.Sanoi jotenkin että pidä tapasi ja pidä rakkautesi mutta älä minulle sitä selvittele.

Se koru oli Poiroolla siihen saakka kun hänelle selvisi että Vera oli elänyt elämänsä jatkossa huijaamalla.

Muistan kun nainen sanoi:rakkaani.Hercule vastasi:en ole sinun rakkaasi,olen sinulle mr. Poirot.

Silloin lähti korukin kauluksesta,

Vierailija
26/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään katsomassa Idän pikajunan arvoituksen ja siinä ainakin Poirot pitää mukana jonkun Katherinen valokuvaa. Tosin tuollaista ei taida olla kirjoissa ollenkaan. 

Vierailija
27/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks Poirotilla ollut joku nainen nuoruuden rakastettuna, joka tosin meni naimisiin toisen miehen kanssa ja Poirot taas omistautui poliisin uralleen ja myöhemmin etsivän uralleen. Myöhemmin oli myös jonkinlaista sutinaa venäläisen kreivittären kanssa. Tämä taas oli rikollinen, joten siitäkään ei sen enempää tullut...

Vierailija
28/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vera itse antoi Poiroolle korun,neulan kaulukseen.Se oli sellainen soihdun mallinen,aina Herculeen puvun kauluskäännteessä.

Ei ole taatusti homo,inhosi paremminkin heitä.En muista osan nimeä,mutta yhdessä oli homolääkäri ja hänen kumppaninsa,toinen oli muistaakseni Poiroon alainen.Sanoi jotenkin että pidä tapasi ja pidä rakkautesi mutta älä minulle sitä selvittele.

Se koru oli Poiroolla siihen saakka kun hänelle selvisi että Vera oli elänyt elämänsä jatkossa huijaamalla.

Muistan kun nainen sanoi:rakkaani.Hercule vastasi:en ole sinun rakkaasi,olen sinulle mr. Poirot.

Silloin lähti korukin kauluksesta,

Kiitos. Niinhän se olikin. Muistin jäähyväiset ja korunkin hämärästi.

Vierailija
29/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut se poirottia aikanaan sarjassa (ehkä 90-luvulla) näytellyt heppu on homo.

Vierailija
30/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan homo ole. HP:llä oli jossain jaksossa romanttisen ihastuksen/ rakkauden kohteena nainen. Luultavasti HP on kumminkin a-seksuaali.

Vierailija
31/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV-sarjasda on yksityiskohtia muutettu tässä suhteessa. Muistan parikin osaa, joissa kirjan heteroparista olikin muokattu leffassa lesbo/homopari. Tosin yksi näistä oli Miss Marple -osa.

Vierailija
32/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoissa lesbopari oli ainakin Kuolema ilmoittaa lehdessä -kirjassa. Filmatisoinneissa myös Kurpitsajuhlassa ja Ruumis kirjastossa. Oliko muissa?

Vierailija
33/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Kreivittären antama koru ole se mikä leffoissakin vilahtaa, Poirotilla takin kauluksessa ja siinä on pieniä kukkia (juurikin soihtumainen johon saa laitettua minikokoisia kukkia)

Olen useita kirjoja lukenut eikä minusta ole mitään ns. homomaista Poirotissa, en koskaan ole ajatellut että Hastigin kanssa olisi mitään ns. menossa.

Vierailija
34/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, oikea homo-hercules. 

Vierailija
35/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää pikkupojista.

Vierailija
36/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään kaikista hahmoista on keksiä tuollaisia homojuttuja? Onko se niille homoille niin hirvittävää jos sankari onkin hetero?

Vierailija
37/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Poirotin elämän rakkaus on Vera Rosakoff, mutta eivät koskaan päädey parisuhteeseen.

Muistatko minkä nimisessä kertomuksessa tästä mainitaan?

Muistan, että aika monessa kirjassa. Muistaakseni ainakin Neljä suurta on yksi, jossa Vera Rossakoff tulee vastaan.

Vierailija
38/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään kaikista hahmoista on keksiä tuollaisia homojuttuja? Onko se niille homoille niin hirvittävää jos sankari onkin hetero?

Nykyäänhän voi Mannerheiminkin esittää mustana, no problem.

Vierailija
39/43 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis Poirot'han roikottaa mukanaan aina tätä Hastingsia. Eikö se ole kaikille selvää, mitä varten Hastings on mukana? Niitä kohtauksia ei vain ole kuvattu, mutta kaikki kyllä varmasti ymmärtävät, kuinka niitä "rikoksia ratkotaan", kun ovat kahden kesken.

Vierailija
40/43 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys:

"Mitä sitten vaikka olisikin"?