Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma: Aktiivimallin vastustus kertoo henkisestä ilmastosta - onko Suomen työttömät hemmoteltu pilalle?

Vierailija
28.12.2017 |

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201712282200631509_pi.shtml

Mielipiteitä tästä? Oma mielipiteeni: toivottavasti tuo äijä jää vielä työttömäksi.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiainen kehuu miten on puhelinmyyntityötä tarjolla.Sehän kannattaa mahtavasti provisio-nolla-palkallaan...

Vierailija
102/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivointimallissa ei ole kyse hyväntahtoisesta eleestä patistaa "laiskat" työttömät töihin. Valtiovaltakin tietää, että niitä töitä ei ole ja tulevaisuudessa töitä on yhä vähemmän.

Aktivointimallissa on kyse tilastojen pitämistä siistinä, jotta Suomen luottoluokitus pysyy ennallaan ja valtio saa jatkossakin halpaa lainaa ja saa patsastella tärkeenä yhdessä muiden EU-maiden kanssa.

Valtio ei vain ole ottanut huomioon, että ihmiset ovat läpeensä väsyneitä ja kyllästyneitä tällaisiin temppuihin. 

Työttömyyskorvaus on, kuten joku edellä totesikin, korvausta siitä, että Suomessa ei ole töitä, jolla pystyy elättämään itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä yhtään työtöntä joka ei haluaisi tehdä töitä. Tuon mallin yksinkertainen ongelma on se, ettei siinä vastata mitenkään työttömän todellisiin tarpeisiin, vaan se on joidenkin idioottien omassa tynnyrissään, pikkuisen sadistisin miettein tuunattu malli. Joka ei palvele juuri ketään. Näennäistä puuhastelua ja kaikesta mahdollisesta rankaisua, eli nöyryyttämistä. Rakenteelliset ongelmat sysätään yksilön niskaan ja häntä rakaistaan siitä. MInä en ole koskaan saanut tökkäristä mitään apua tai tukea, päinvastoin ovat monin tavoin kuromittaneet ja hankaloittaneet omaa yritystäni työllistyä, ja suhtautuneet lähtökohtaisesti niin, että olisin joku huijari. Viimeinen kontaktini työvoimatoimistoon oli vuosia sitten, kun minun piti mennä jollekin "kurssille", joka ammattitaitoni ja asemani nähden oli lähes nöyryyttävää, ja täysin turha. MInulle tuli kurssin ajalle työ, jota en työkkärin mielestä voinut vastaanottaa, koska heidän kurssisuunnitelmansa menisi pilalle, enkä minä kiltisti noudattanut heidän käsikyjään ja suunnitelmiaan. Työkkärin systeemit ovat olleet aina typeriä, oksettavia ja nöyryyttäviä, ja tuo aktiivimalli nostaa tämän asian ihan uusille leveleille. Ammattitaidotonta jo lähtökohtaisesti, eikä todellakaan vastaa TYÖTTÖMÄN TARPEISIIN vaan joidenkin todellisuudentajuttomien idioottine puuhasteluun ja vallankäyttöön.  Jos joku jossain on työtävieroksuva, niin on, suurin osa työttömistä haluaisi tehdä töitä ja olla itse vastuussa elämänhallinnastaan, eikä alistua joillekin  ääliöiden kehittämälle korviketoiminnalle. 

Juu, mulle käynyt myös noin, että piti mennä johonkin höpöhöpö-työtoimintaan 9€/pvä, koko ajan olin hakenut töitä ja sitten sainkin työpaikan, sopimus oli jo allekirjoitettu, niin mulle ehdotettiin että eikös mun kannattais mieluummin käydä siellä työtoiminnassa ja harjoitella työntekoa siellä pari päivää viikossa, että olenko valmis oikeisiin töihin ja jos ilmoittaisin työnantajalle että "harjoittelen" ensin siellä työtoiminta paikassa ja kyselen vaikka puolen vuoden päästä onko työtarjous vielä voimassa. Ja huom! tuon työtoiminnan on tarkoitus aktivoida ihmisiä löytämään työpaikka, sen takiahan siellä on vaikka mitä cv:n teko ohjausta yms. Vedottiin siihen etten ole ehtinyt edes cv:tä tehdä siellä vielä niin ei kai nyt töihinkään kannata rynnätä suin päin. Toivottivat tervetulleeksi takaisin jos en haluakaan sitten olla siellä oikeissa töissä.

Toinen kerta, työkkärikin tiesi että teen keikkatöitä ja juuri oli kiireisin sesonki ja työvuorot ilmoitettu, ilmoitti työkkäri että nyt pikaisella aikataululla osallistuttava cv:n tekokurssille, kesto 5 päivää, poissa voi olla vain hyvästä syystä. Niinpä soitin että ne on jo sovittu työpäiviksi ja luulin asian olevan sillä selvä. Eipäs ollutkaan, tuli 3kk karenssi kun olin "poissa aktivointitoimenpiteestä ilman hyväksyttävää syytä". Mikä ihme on sitten hyvä syy jos ei työpäivä, no sairasloma esimerkiksi, mutta ei työpäivä. En todellakaan peru työpäiviä jonkun työnhakukurssin takia, johan työnantajakin ottaisi sen kettuiluna. Päätöksestä tietysti valitin mutta karenssi pysyi voimassa.

Eli ei ainakaan minun kohdalla työkkäri ole kovin tukenut työllistymistä, pikemminkin päinvastoin, yritetään saada pysymään työttömänä ja noiden aktivointitoimenpiteiden kohteena.

Vierailija
104/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartiainen kehuu miten on puhelinmyyntityötä tarjolla.Sehän kannattaa mahtavasti provisio-nolla-palkallaan...

Kaikki vaan Vartiaiselle soittelemaan ja kauppaamaan laihdutusohjelmia. Sillähän tämä maa kukoistaa, että kaikki alkavat toisilleen soittelemaan ja myymään joutosälää(ulkomailla tuotettua tietysti).

Vierailija
105/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta joka sana, paitsi tällä palstalla (jossa juuri niillä työttömillä on aikaa kirjoitella päivät pitkät).

Ottaako sinun työpaikkasi tai yrityksesi mielellään kolmen päivän pätkäläisiä? Jos, niin kerrotko missä olette ja millainen duunari kelpaa. Muuten älä täällä turhia huutele.

Uuden perehdyttäminenkin maksaa ja mikään työpaikka ei ala 18 tunnin takia palkkaamaan ketään, koska se perehdyttäjä tekee sen työn paljon tehokkaammin ja enemmänkin siinä ajassa.

Eikä ole mitään työttömien tekosyitä, en oikein keksi mitään työtä mihin kannattaisi palkata joku uusi parin-kolmen päivän takia.

Vierailija
106/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset ovat päättäneet siirtyä konkreettisempiin ehdotuksiin Susannan junasta metsään katseluideoiden sijasta! :D On siitä "vähän" vielä arkitodellisuuteen matkaa.

Vierailija
107/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilässä muutetaan kiltisti töiden perässä.

Vaan näin pienessä maassa se ei herrantertuille käykään.

Haluaisit "pienen" asuntokuplan meillekin, josta 2008 maailmanlaajuinen lamakin sai oikein kunnolla lisää bensaa liekkeihin. Luuletko, että ahneet asuntokeinottelijat suostuisivat jenkkilässä olevaan käytäntöön, että monin paikoin vuokralainen saa asua ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi ja tämän jälkeen valita uuden kortteerin kuukaudeksi? Jenkkilässä on myös helppo suhata autoilla ja bensa on halpaa. Eipä juuri suurimmassa osassa ilmastokaan ole yhtä kolkko. Suomessahan toimeentulotuen asiakas laitetaan myymään autokin ennen tukien saamista. Ja tämän mallin tullessa yhä useampi joutuu senkin tekemään.

Tekosyitä osataan kyllä keksiä, siinä te olette hyviä.

Vierailija
108/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja on tietämätön: työttömyyskorvaus on korvaus siitä, ettei töitä jaeta kaikille vaikka näin kuuluisi tehdä. Valtio siis maksaa vahingonkorvausta siitä ettei tee hommiaan. Työttömyyskorvaus ei ole palkka "työnhausta". Toivottavasti automatisaatio vie kaikkien työt niin loppuu tuo ruikutus.

Ei valtio (eikä yrittäjät) ole velvollisia työllistämään yhtään sen enempää mikä on tarve. 

Valtio nimenomaan on.

Kekkonen järkkäsi tukitöitä, kun työttömyys uhkasi...

Mä pystyisin heti luettelemaan liudan hoitamattomia duuneja: teiden kunnossapito, paikkaus ja auraus ja hiekoitus ajoissa. Lasten harrastusten järjestäminen muuten kuin vapaaehtoisten avulla. Vanhusten ulkoiluttaminen.

Joo, mut onko sulla mietittynä kuka noista töistä maksaa palkan? Koska onhan nytkin noihin töihin työntekijät ja työvälineet, mutta maksajastahan se on kiinni.

Vierailija
109/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että vastavalmistuneidenkin tulevaisuus voidaan tuhota jo alkuunsa.

Vierailija
110/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työnantajana ikinä palkkaisi tuollaisia tuntipelleiksi suostuvia.

Vierailija
111/117 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En työnantajana ikinä palkkaisi tuollaisia tuntipelleiksi suostuvia.

Miksi et? Miten se pilaa ihmisen?

Vaikka joku täällä esitetty haravointi, mielelläni sitä tekisin. 

Vierailija
112/117 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh

Vierailija
113/117 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kirjoitus.

Vierailija
114/117 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kirjoituksista ei kannata välittää. Ei varmasti ole hemmoteltu ketään pilalle vai tarkoittaako ansiosidonnaista tai perheellisiä. Osa kituu pienellä rahalla yksin asuvana ja on todella pahassa pulassa, voi olla sairauksia. Hätä voi olla suuri. Tapa tuomita ihmiset yllättää kerta toisensa jälkeen tai sitten ei.

Vierailija
115/117 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
116/117 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, esim hoivatyö ei kelpaa, tulemme kaikki sitten olemaan aikanaan maahanmuuttaneiden hoitajien hoitamia. Kuten Ruotsissa on jo tänään.

Vierailija
117/117 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyyskurssi oli ihan kiva. Tuli joku 160€ normirahojen päälle jonka sai pitää  ihan itse. Hieman ärsytti jotkut kurssilla. Kuten ne jotka väitti tylsäksi ihmistä, joka ei pitänyt järkevänä aarrekarttoken piirtelyä.