Sinä aborttimyönteinen
Muistatko mainita odottavalle äidille, ettei siellä vatsassa mikään lapsi potki vaan pelkkä solumöykky? Muistatko mainita keskenmenoa surevalle, että sehän oli pelkkä solumöykky?
Kommentit (79)
Sikiö ja vauva ovat kaksi täysin eri asiaa. Kuinka moni hankkisi lapsia, jos voisi saada vain sikiön? Siis että se sikiö ei koskaan kasvaisi siitä mihinkään? Aika harva.
Pro-choice ihmisenä koen tottakai empatiaa keskenmenon kokeneelle ja iloa raskaana oleville. Pro-life ihmiset tuntuvat olevan epäempaattisempia...
En muuten pysty edes kuvittelemaan sitä tuskaa, jos isä joutuu kokemaan, että hänen lapsensa tapetaan.
Tuli vaan mieleen, kun joku ehdotti, että Ap olisi keski-ikäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta, toivottuja kaikki. Olen myös tehnyt kaksi aborttia elämäni aikana, nuorena 16v. ja silloin kun olin eroamassa alkoholistimiehestä. Olen myös saanut keskenmenon. Ne abortit oli toki ikäviä, niin henkisesti kuin ihan ruumiillisestikin, mutta kaikista traumaattisin ja pahin oli se keskenmeno, koska se lapsi oli vuosia yritetty ja toivottu. Siitä meni sitten vielä 5 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi seuraavan kerran. Jokaisella lapsella on oikeus olla toivottu syntyessään. Maapallo on väärällään lapsia joita ei ole haluttu tai joita ei voida kunnolla hoitaa ja joita ei rakasteta.
Abortti on paljon parempi asia kuin lapselle huono elämä.
Onneksi et päättänyt minun puolestani.
Kerro vielä minkälainen sinun elämäsi on, niin kerron oman mielipiteeni sen arvosta.Terv. Alkoholisti-isän lapsi
Jos joku olisi päättänyt puolestasi, et siltikään olisi tässä harmittelemassa ja loukkaantumassa asiasta. Ei kukaan nyt ole vähättelemässä elämäsi arvoa, mutta fakta on se ettei yksikään abortoitu lapsi voi surra menetettyä elämäänsä. Ihan turha siitä faktasta on vetää hernettä nenään.
t. toinen alkoholisti-isän lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn abortin täysin, jokanen päättäköön omasta kehostaan. En silti vois ikinä tehdä itelleni aborttia ja mikään pakkohan ei ole.
Ei se mun persettä kutita vaikka joku ravais siellä kuukausittain.
Jokainen päättäköön omasta kehosta, paitsi puolustuskyvytön syntymätön lapsi, jolla tätä oikeutta ei ole.
Ei se vielä ole elinkelpoinen olento joten lakkaa inisemästä.
Kymmenviikkoisella lyö jo sydän.
Se ei tee siitä elinkelpoista äidin kehon ulkopuolella.
Niin?
Jos köyhä ei selviä sosiaaliturvan/hyvinvointivaltion ulkopuolella, saako köyhän tappaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on lailla oikeitettu. Jokaiselle oma ja ihan varmasti raskas valinta. Mutta ehkäpä rajaa voisi ajallisesti tiukentaa ? Sitten ehkä olisi "hyväksyttävämpää", kun ei olisi niitä sormia ja varpaita...
Entäs ne labrassa hedelmöitetyt solut, joita ei käytetä? Kuka voi olla varma siitä mitä niille tapahtuu? Ihmislapsia kai sitten nekin?
Lopettakaa muiden valintojen arvostelu ja syyllistäminen. Kummallista tämä nykymeno, kun joka asiassa tunkeudutaan toisten reviirille...mistä sitä tietää mitä kenelläkin on kulissien takana....
Minua ärsyttää nämä 1/vuosi sikiävät ammattitaidottomat, tatskatut, koulun keskeyttäneet, ihan selvästi heikkolahjaiset työtä visusti vieroksuvat "nuoret perheet" kunnan rivarikämpässä lukuisine lemmikkieläimineen, mutta en silti tuo tätä inhoani esiin, enkä spekuloi heidän toimiaan päivittäin täällä. Jokaisen oma oikeus....
Suurin osa aborteista tehdään hyvin aikaisessa vaiheessa alle 10 viikkosille sikiöille, ne jotka tehdään myöhemmin tehdään yleensä lapsen pahan vammaisuuden takia.
Vammaiset (sulta lipsahti ilmeisesti vahingossa tuo määre pahasti vammaisista, mikä ei pidä paikkaansa)
Niin vammaiset, ne onkin jotenkin vähemmän arvokkaita. Eli ei siitä tarvi huonoa omatuntoa kantaa, vaikka toinen niistä samanikäisistä saa hoitoa ja rakkautta ja toinen ei saa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta, toivottuja kaikki. Olen myös tehnyt kaksi aborttia elämäni aikana, nuorena 16v. ja silloin kun olin eroamassa alkoholistimiehestä. Olen myös saanut keskenmenon. Ne abortit oli toki ikäviä, niin henkisesti kuin ihan ruumiillisestikin, mutta kaikista traumaattisin ja pahin oli se keskenmeno, koska se lapsi oli vuosia yritetty ja toivottu. Siitä meni sitten vielä 5 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi seuraavan kerran. Jokaisella lapsella on oikeus olla toivottu syntyessään. Maapallo on väärällään lapsia joita ei ole haluttu tai joita ei voida kunnolla hoitaa ja joita ei rakasteta.
Kerro vielä minkälainen sinun elämäsi on, niin kerron oman mielipiteeni sen arvosta.Terv. Alkoholisti-isän lapsi
Jos joku olisi päättänyt puolestasi, et siltikään olisi tässä harmittelemassa ja loukkaantumassa asiasta. Ei kukaan nyt ole vähättelemässä elämäsi arvoa, mutta fakta on se ettei yksikään abortoitu lapsi voi surra menetettyä elämäänsä. Ihan turha siitä faktasta on vetää hernettä nenään.
Ja yksikään tapettu lapsi tai aikuinen ihminen ei voi surra menetettyä elämäänsä. Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
En muuten pysty edes kuvittelemaan sitä tuskaa, jos isä joutuu kokemaan, että hänen lapsensa tapetaan.
Tuli vaan mieleen, kun joku ehdotti, että Ap olisi keski-ikäinen mies.
Siemensyöksyssä tunnetta voi joka kerta harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksikään tapettu lapsi tai aikuinen ihminen ei voi surra menetettyä elämäänsä. Entä sitten?
Voi joutua suremaan kuolinhetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on lailla oikeitettu. Jokaiselle oma ja ihan varmasti raskas valinta. Mutta ehkäpä rajaa voisi ajallisesti tiukentaa ? Sitten ehkä olisi "hyväksyttävämpää", kun ei olisi niitä sormia ja varpaita...
Entäs ne labrassa hedelmöitetyt solut, joita ei käytetä? Kuka voi olla varma siitä mitä niille tapahtuu? Ihmislapsia kai sitten nekin?
Lopettakaa muiden valintojen arvostelu ja syyllistäminen. Kummallista tämä nykymeno, kun joka asiassa tunkeudutaan toisten reviirille...mistä sitä tietää mitä kenelläkin on kulissien takana....
Minua ärsyttää nämä 1/vuosi sikiävät ammattitaidottomat, tatskatut, koulun keskeyttäneet, ihan selvästi heikkolahjaiset työtä visusti vieroksuvat "nuoret perheet" kunnan rivarikämpässä lukuisine lemmikkieläimineen, mutta en silti tuo tätä inhoani esiin, enkä spekuloi heidän toimiaan päivittäin täällä. Jokaisen oma oikeus....
Suurin osa aborteista tehdään hyvin aikaisessa vaiheessa alle 10 viikkosille sikiöille, ne jotka tehdään myöhemmin tehdään yleensä lapsen pahan vammaisuuden takia.
Vammaiset (sulta lipsahti ilmeisesti vahingossa tuo määre pahasti vammaisista, mikä ei pidä paikkaansa)
Niin vammaiset, ne onkin jotenkin vähemmän arvokkaita. Eli ei siitä tarvi huonoa omatuntoa kantaa, vaikka toinen niistä samanikäisistä saa hoitoa ja rakkautta ja toinen ei saa..
Ei vähemmän arvokkaita, vaan enemmän kärsiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn abortin täysin, jokanen päättäköön omasta kehostaan. En silti vois ikinä tehdä itelleni aborttia ja mikään pakkohan ei ole.
Ei se mun persettä kutita vaikka joku ravais siellä kuukausittain.
Jokainen päättäköön omasta kehosta, paitsi puolustuskyvytön syntymätön lapsi, jolla tätä oikeutta ei ole.
Ei se vielä ole elinkelpoinen olento joten lakkaa inisemästä.
Kymmenviikkoisella lyö jo sydän.
Niin?
Jos köyhä ei selviä sosiaaliturvan/hyvinvointivaltion ulkopuolella, saako köyhän tappaa?
No kysy Afrikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätee ihan kaikenikäisten tappamiseen.
Jos sut nyt päättäs joku tappaa, niin et säkään sitä olis harmittelemassa enää huomenna.
Kyllä se on perseestä, että joku ulkopuolinen sanoo, että mun elämä on huono.
Eikä oo.
Isä teki väärin ja oli paska.
Äiti ei ollut sen parempi.
Mutta kyllä ne on molemmat vieläkin elossa eikä haudo itsemurhaa.
Mä taas olen tosi onnellinen.
Mut joku sanoo, että ei olis antanut mun syntyä. Ja joku sanoo vielä pahemmin, että kukaan lapsi ei sais syntyä esim. mun oloihin.
Paskat. Kattos peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä ole mtn väliä vaikka teiltäkin olis puukotettu kohdussa kun te ette olleet mitään, eikö niin?
Oletko vähän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos näin. Olen kuullut enemmän vain näistä "nippa nappa, että vielä voidaan tehdä"-tapauksista. Onneksi on tämä mahdollisuus, kunhan sitä ei käytetä jälkiehkäisynä. Joillain vaan on niin holtitonta tuo meno.
Eikä tarvitse enää itse henkarin koukulla...
Siis mitä ihmeen nippanappa? Siis 12 viikolla tehtyjä? En ole koskaan kuullut moisesta. Se kyllä on totta että keskenmenoja tulee paljon ennen 12:sta viikkoa. Siksi ei yleensä raskaudesta vielä puhuta kenellekään ennenkuin 12 viikkoa on täynnä. Jos jollain ihmisellä on niin holtiton meno että tehdään monia kertoja abortti, niin kyllä siinä suurin ongelma on sillä naisella, ne sikiönalut on onnekkaita etteivät joudu syntymään niin holtittoman ihmisen lapseksi. On monia sellaisia holtittomia ihmisiä jotka eivät tee aborttia ja se on todella surullista niiden lasten kannalta, monesti vielä vammaisia kun äiti on käyttänyt ties mitä aineita...
No ei mikään nippanappa. Olen kuullut monenlaista tarinaa, niin alkuviikoilla tehdyistä, kuin myös rajatapauksista, kun tullaan melkein liian myöhään. Näissä teiniäideissä varmaan on tämä ongelma, kun ollaan lapsia itsekin, eikä uskalleta kertoa. .Meitä on niin monenlaisia ihmisiä. Ja onkin hyvä asia, että holtittomatkin saavat keskeytyksen, koska eivät he lapsesta huolehtisi. Lisäksi myös päihdeongelmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että joku olisi kiinnostunut mielipiteestäsi jonkun toisen elämän arvosta tai mielipiteestäsi ylipäätään yhtään mistään?
En ole aborttimyönteinen. Olen nelikymppinen työtön nainen ja suunnittelen esikoisen hankintaa. Vielä ei ole tärpännyt. Kaikilla on oikeus tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se et muuta osaakaan kuin katsoa omaan peiliisi. Viestissä ei sanottu, että alkoholisti-isälle ei pitäisi tehdä lapsia. Henkilö oli eroamassa miehestä. Emme tiedä, millaisena miehen sairaus ilmeni, ja kuinka tyhjän päälle nainen eron jälkeen joutui.
T. Kolmas samanlainen
Pätee ihan kaikenikäisten tappamiseen.
Jos sut nyt päättäs joku tappaa, niin et säkään sitä olis harmittelemassa enää huomenna.
Kyllä se on perseestä, että joku ulkopuolinen sanoo, että mun elämä on huono.
Eikä oo.
Isä teki väärin ja oli paska.
Äiti ei ollut sen parempi.
Mutta kyllä ne on molemmat vieläkin elossa eikä haudo itsemurhaa.Mä taas olen tosi onnellinen.
Mut joku sanoo, että ei olis antanut mun syntyä. Ja joku sanoo vielä pahemmin, että kukaan lapsi ei sais syntyä esim. mun oloihin.Paskat. Kattos peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Sikiö ja vauva ovat kaksi täysin eri asiaa. Kuinka moni hankkisi lapsia, jos voisi saada vain sikiön? Siis että se sikiö ei koskaan kasvaisi siitä mihinkään? Aika harva.
Sikiöt yleensä kasvaa kyllä.
Aika monenkin naisen, oon kuullut haikailevan jopa käynnistystä, kun ei jaksais olla enää raskaana jollain 37+ viikoilla.
En oikein nyt hahmota mistä puhut?
Ulkonäöstä?
Vauvat on rumia. Keskoset vielä rumempia.
Vaivasta?
Vauvat on vaivalloisia, keskoset vielä vaivalloisempia..
Mikä logiikka on siinä, että syntyvän lapsen abortoiminen äidin tietämättä on hirveä vääryys mutta äidin tietäessä ei ole vääryys?