Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postinkantaja ei tee työtään!

Hermot menee.
27.12.2017 |

Onko teille muille tapahtunut niin että postinkantaja jättänyt tuomatta kotiin asti tilatun tuotteen ja tiputtanut vain sellaisen "Ette ollut tavoitettavissa, pakettinne on noudettavissa postista jakelukierron jälkeen"-kortin vaikka olette olleet kotona?

Vielä pari vuotta sitten kaikki toimitukset tuli kotiin ilman mitään mutinoita. Nyt on tapahtunut jo kolmesti että olen tuotteita tilatessani valinnut kotiinkannon, mutta postinkantaja on minun kotona ollessa tiputtanut vaan luukusta sisään kortin että "ette ollut tavoitettavissa" ja jatkanut samantien matkaansa ilman edes pienintäkään yritystä soittaa ovikelloa.

Ensimmäisenä pakettina oli DVD levy ja jotain pientä sälää, joka oli pahvisessa paketissa ja joka piti ottaa vastaan olemalla kotona. Toisella kerralla oli peli, myös DVD kokoa joka olisi tipahtanut mukavasti luukustakin sisään, kuten muutaman kerran aikaisemminkin. Kolmannella kerralla oli A4 kokoinen kirjelähetykseen tarkoitettu pahvipaketti, jossa sisällä jotain lankoja ja vastaavia pientä tilpehööriä ja joka olisi helposti mahtunut luukusta sisään.

Olen juossut joka kerta perään että missä helvetissä minun paketti on, ja mikä tämä paskanjauhanta lappu on, koska kuten herra näkee, olen tässä. Sitten ääliö on selittänyt ettei jaksa kantaa kun yleensä ihmiset ei ole kotona, ja luvannut että huomenna tuo kotiin. Tämä on tapahtunut jo kolme kertaa ja nyt alkaa selitykset riittämään!

Postin sivuilla on ollut palaute, johon olen laittanut palautetta herran toimista jo ensimmäisestä kerrasta, mutta sielläkin varmaan menee kaikki palaute suoraan mappi Ö:hön koska kyseinen paskiainen on jatkanut töissä.

Saatana että minulla palaa käämi varsinkin kun kotiinkannosta joutuu yritykselle maksaa reilusti enemmän kuin siitä että paketin tilaisi vain postiin ja kävisi itse sen sitten hakemassa. Yritys ei tietenkään voi asialle mitään, enkä heitä ole syyttänytkään koska he eivät palvelua tuota.

Nyt viimeisimmällä kerralla oli lapun tekstikin muuttunut sellaiseksi että teille on saapunut suurikokoinen kirje postiin, eikä sitä voitu yrityksistä huolimatta toimittaa, vaikka kyseinen kirje olisi helposti mahtunut postiluukusta sisään ja vaikka minkäänlaista yritystä sen toimittamiseksi ei koskaan tehty.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole postinjakaja mutta: jakajilla on tietääkseni piiri joka pitää hoitaa ajassa x käyttäen kulkuneuvoa y. Piiri on laskettu normaaliaikana tiukaksi ja kulkuväline normaalille lehti/kirjepostille.

Nyt joku jakelussa toimiva voisi kommentoida pariin kysymykseen:

1. maksetaanko ylitöistä jos jako kestää pidempään?

2. jos fillari tms. kulkuväline on täynnä jakoon lähdössä ja paketteja olisi vielä, saatteko tilavamman kulkupelin alle?

jos vastaus edellä oleviin kysymyksiin on ei, on mielestäni turha syyttää jakajaa.

Nyt on pakko aloittajana kommentoida viimeistä lausetta.

Minustakin on turha syyttää postinkantajia yleensä. Suurin osa postinkantajista on varmasti ylpeitä työstään ja tekevät sen vastuullisesti.

Mutta täytyy muistaa että palvelusta on maksettu. Rahaa. Minä olen maksanut yritykselle, yritys on maksanut Postille. Posti on maksanut postinkantajalle palkan.

Rahanmenetys ei koske pelkästään minua, vaan voi koskea esimerkiksi Postilta toimituspalvelun tilannutta asiakasyritystä jos ja kun yrityksen asiakkaat katoavat sen vuoksi ettei Posti ole tuottanut tilattua palvelua, eli kantanut tuotetta kotiovelle saakka.

Olen tähän mennessä kuullut että kaksi eläinkauppaa on joutunut palauttamaan ylimääräisen maksetun rahan asiakkaalleen Postin välinpitämättömyyden vuoksi. Sitä taas ei tiedä kukaan kuinka monta asiakasta kyseiset yritykset ovat vuosien mittaan menettäneet jos ja kun asiakkaat eivät ole ymmärtäneet ettei ongelma ole yrityksessä vaan Postin jakelijoissa.

Minun kohdalla tuota "ei tavoitettu" korttia ei edes kirjoitettu oven takana vaan se vain tiputettiin suoraan luukusta sisään valmiiksi kirjoitettuna, eli kyse oli täydestä valheesta. Edelliselle kommentoijalle vielä tarkennukseksi ettei kyse ollut liian suurista kirjelähetyksistäkään ja vielä lisäyksenä että myös liian isot paketit on aikaisempina vuosina tuotu ihan ovelle asti kun niistä on kerran maksettu. Vasta parina viimeisenä vuotena on tämä ongelma ilmennyt ja sen erään tietyn jakajan kanssa.

Asuntoni on ensimmäinen portaikossa ja postinkantaja sekä kuuluu että näkyy helposti joten tiedän tasan tarkkaan milloin hän jakaa postin ja kuinka nopeasti hän käy portaikon läpi.

No on sulla aikaa :D mene nyt hyvä ihminen auttamaan sitä tiettyä jakajaa kun noin kiinnostunut olet hänen liikkeistään. Turhaa sä täällä energiaasi kulutat.

Vierailija
42/44 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöläinen jatkaa. Itse en ollut virallisesti kirjoilla postin kautta ja mun palkkaus oli eri kuin vakkareiden, joten heidän ylityökorvauksista en tiedä.

Polkupyörässä oli myös painoraja postille, joten laukkujakaan ei voinut lisätä, vaikka paketteja olisi. Pyöriä vain yhtä kokoa.

Kun toimitin kaikki paketit niin kuin kuuluukin ja käytin siihen aikaa (ovikellon soitto, odota että joku pukee päälle ja tulee avaamaan, hämmästelee ettei tarvitsekaan itse hakea postista ja lopuksi selittävät että kesti tulla avaamaan kun asunnossa on kuuma kesäisin, sitten kuuntelet puhetta säästä kunnes saat huudettua näkemiin). Niin mähän sain viikottain huudot pomolta kuinka oon hidas ja toiset vetää sen lenkin paaaaljon nopeammin. Päätä siinä sitten otatko huudot lenkillä asiakkaalta vai postilla pomoltas. Eräiden kesätyttöjen näin tulevan pomon tyköä jopa itkien :(

Ne jotka tahtoivat säilyttää työnsä, joutuivat keksimään keinot nopeutua lenkillä. Itse lopetin kesän jälkeen. Se paine tulee tosiaan ylempää ja jakaja on tosi paskassa välikädessä.

Yhä tulee paha mieli kun muistelen sitä yhtä tyttöä joka joka päivä 2kk ajan lähti itkien lenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans ollut kesätöissä postilla (kaksi kesää) ja ups pakettipalveluilla. Ja viikottain tuli tämä tilanne:

pim pom, odotat, odotat, kuulet että joku kotona, kurkitaan ikkunasta/ovisilmästä, pim pom, koputan, postipakettia olen tuomassa, sukkien rahina kynnysmatossa, ovi pysyy kiinni, jätän lapun.

Pääsen konttorille niin palaute odottamassa että miksi pakettia ei jätetty kun ollut koko päivän kotona :D

Oikeesti???

Vierailija
44/44 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo lähetti mulle kortin 3.12. Ja se tuli perille 22.12.

Posti on täys vitsi.