Postinkantaja ei tee työtään!
Onko teille muille tapahtunut niin että postinkantaja jättänyt tuomatta kotiin asti tilatun tuotteen ja tiputtanut vain sellaisen "Ette ollut tavoitettavissa, pakettinne on noudettavissa postista jakelukierron jälkeen"-kortin vaikka olette olleet kotona?
Vielä pari vuotta sitten kaikki toimitukset tuli kotiin ilman mitään mutinoita. Nyt on tapahtunut jo kolmesti että olen tuotteita tilatessani valinnut kotiinkannon, mutta postinkantaja on minun kotona ollessa tiputtanut vaan luukusta sisään kortin että "ette ollut tavoitettavissa" ja jatkanut samantien matkaansa ilman edes pienintäkään yritystä soittaa ovikelloa.
Ensimmäisenä pakettina oli DVD levy ja jotain pientä sälää, joka oli pahvisessa paketissa ja joka piti ottaa vastaan olemalla kotona. Toisella kerralla oli peli, myös DVD kokoa joka olisi tipahtanut mukavasti luukustakin sisään, kuten muutaman kerran aikaisemminkin. Kolmannella kerralla oli A4 kokoinen kirjelähetykseen tarkoitettu pahvipaketti, jossa sisällä jotain lankoja ja vastaavia pientä tilpehööriä ja joka olisi helposti mahtunut luukusta sisään.
Olen juossut joka kerta perään että missä helvetissä minun paketti on, ja mikä tämä paskanjauhanta lappu on, koska kuten herra näkee, olen tässä. Sitten ääliö on selittänyt ettei jaksa kantaa kun yleensä ihmiset ei ole kotona, ja luvannut että huomenna tuo kotiin. Tämä on tapahtunut jo kolme kertaa ja nyt alkaa selitykset riittämään!
Postin sivuilla on ollut palaute, johon olen laittanut palautetta herran toimista jo ensimmäisestä kerrasta, mutta sielläkin varmaan menee kaikki palaute suoraan mappi Ö:hön koska kyseinen paskiainen on jatkanut töissä.
Saatana että minulla palaa käämi varsinkin kun kotiinkannosta joutuu yritykselle maksaa reilusti enemmän kuin siitä että paketin tilaisi vain postiin ja kävisi itse sen sitten hakemassa. Yritys ei tietenkään voi asialle mitään, enkä heitä ole syyttänytkään koska he eivät palvelua tuota.
Nyt viimeisimmällä kerralla oli lapun tekstikin muuttunut sellaiseksi että teille on saapunut suurikokoinen kirje postiin, eikä sitä voitu yrityksistä huolimatta toimittaa, vaikka kyseinen kirje olisi helposti mahtunut postiluukusta sisään ja vaikka minkäänlaista yritystä sen toimittamiseksi ei koskaan tehty.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Postilla on avonaisia työpaikkoja just tuollaisille päivisin kotona vinkujille. Voi tehdä avoimen haun. Ole hyvä ja lähde lykkimään dvd kärryjä tonne lumimyrskyyn.
Miksi kukaan menisi töihin noin paskaa työpaikkaan?
Jos haluatte asiaan muutosta niin valittakaa postin sivuilla! Jakaja ei voi asialle mitään, komennot tulee ylhäältä. Jakaja ei myöskään voi sille mitään, jos postin toisessa lajittelukeskuksessa on paketit seisomassa ruuhkan takia. Ainoastaa ylemmältä taholta tulee määräykset palkata lisää väkeä tai muuten vaikuttaa reitteihin tms. Se jakaja tekee todella paskaisessa tilanteessa töitä.
Oikeesti vaikuttakaa ja antakaa äänenne kuiluviin oikeissa kanavissa. Jokainen asia kannattaa ilmoittaa, oli sitten kyse mainoksesta tai kirjeestä tai paketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postilla on avonaisia työpaikkoja just tuollaisille päivisin kotona vinkujille. Voi tehdä avoimen haun. Ole hyvä ja lähde lykkimään dvd kärryjä tonne lumimyrskyyn.
Joa asiakas on maksanut kotiinkannosta mansikoita, ei se ole postikuskin homma todeta että sataa vähän, en v*ttu viitsi.
Minkäs DVD:n lumihiutale on tilannut kun mansikoita maksaa? No, teitkö työhakemuksen? Tarvis jo huomiselle jakajia, tiedossa n 14 tunnin päivä. 18 tuntia jos otetaan jokainen paketti mukaan. Jos kulkuväylät aurattu...
Jos Posti ei pysty toimittamaan paketteja kotiin, Posti ei voi myydä paketeille kotiinkuljetusta.
Ja se ei edelleenkään ole jakajan vika. Valitukset siis ylemmille tahoille tai pestautua itse postille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joa asiakas on maksanut kotiinkannosta mansikoita, ei se ole postikuskin homma todeta että sataa vähän, en v*ttu viitsi.
Minkäs DVD:n lumihiutale on tilannut kun mansikoita maksaa? No, teitkö työhakemuksen? Tarvis jo huomiselle jakajia, tiedossa n 14 tunnin päivä. 18 tuntia jos otetaan jokainen paketti mukaan. Jos kulkuväylät aurattu...
Ilmeisesti joku postin asiakaspalveluihminen vastailemassa.
Jos tässä maassa jotian pitää yksityistää, niin posti olisi ihan ensimmäisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Posti ei pysty toimittamaan paketteja kotiin, Posti ei voi myydä paketeille kotiinkuljetusta.
Ja se ei edelleenkään ole jakajan vika. Valitukset siis ylemmille tahoille tai pestautua itse postille töihin.
Postihan potkii nykyisetkin pellolle, ei kai sinne ketään olla palkkaamassa.
Eihän se jekelijan vika ole, mutta hän saa ottaa kentällä paskan vastaan edustamansa yrityksen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte asiaan muutosta niin valittakaa postin sivuilla! Jakaja ei voi asialle mitään, komennot tulee ylhäältä. Jakaja ei myöskään voi sille mitään, jos postin toisessa lajittelukeskuksessa on paketit seisomassa ruuhkan takia. Ainoastaa ylemmältä taholta tulee määräykset palkata lisää väkeä tai muuten vaikuttaa reitteihin tms. Se jakaja tekee todella paskaisessa tilanteessa töitä.
Oikeesti vaikuttakaa ja antakaa äänenne kuiluviin oikeissa kanavissa. Jokainen asia kannattaa ilmoittaa, oli sitten kyse mainoksesta tai kirjeestä tai paketista.
Postin asiakaspalvelun valittaminen on sama kuin kirjoittaisi asiansa vessapaperille ja huuhtoisi viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joku postin asiakaspalveluihminen vastailemassa.
Jos tässä maassa jotian pitää yksityistää, niin posti olisi ihan ensimmäisten joukossa.
Oliko tuo näpäytysyritys vai kertoiko isi? Kanavoippa tuo löysä energiasi Kiinan nettikaupoille ja tilaa vaikka hiuspompuloita. Kun halvallla jne
Eihän postinjakajia enää edes ole olemassa. On ruohonleikkaajia, kodinhoitajia ja vanhustenulkoiluttajia. 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin asiakaspalvelun valittaminen on sama kuin kirjoittaisi asiansa vessapaperille ja huuhtoisi viemäriin.
Fakta kuitenkin on että netissä AV:lla tai kasvotusten urpona jakalle urputtaminen on enemmän tyhjän kanssa.
Postinjakajalle kysymys.
Monenko liikuntavammaisen tai vanhuksen paketit olet jättänyt vuosien mittaan toimittamatta kun ei ole kiinnostanut tehdä töitä ja kuinka monta "ei tavoitettu" korttia olet ennen kierrosta jo valmiiksi kirjoittanut?
Hermot menee. kirjoitti:
Postinjakajalle kysymys.
Monenko liikuntavammaisen tai vanhuksen paketit olet jättänyt vuosien mittaan toimittamatta kun ei ole kiinnostanut tehdä töitä ja kuinka monta "ei tavoitettu" korttia olet ennen kierrosta jo valmiiksi kirjoittanut?
Itse olin kesätöissä ja toimitin kaikki paketit. Oli vähän kuin kunnia asia hoitaa kesäduuni oikein. Eikä se tosiaan helppoa ollut tunkea kaikkia paketteja polkupyörään, jossa on vain muutama hassu laukku. Mainospäivänä piti käteen saada postinippu, mainosnippu ja ne epämääräisen muotoiset nyssäkät, kun lähti kerrostaloon. Muutaman kerran tavaraa oli vain yksinkertaisesti liikaa käsissä ja homma levis rappukäytävään... ei jäänyt vain yhteen kertaan se postin siivoominen sieltä lattialta takaisin nipuksi.
Ymmärrän niitä jotka tuota painavat vuosikymmeniä, itselle kesäkin oli jo liikaa. Hermo siinä menee ja koko ajan tuli lisäyksiä.
Niin ja paketissa ei lue onko tilauksen tehnyt nuori vai vanha ihminen ja miten hän liikkuu. Sen perusteella niitä paketteja ei jätetty. Jos jokin ei yksinkertaisesti mahdu polkupyörään, niin sitten kortti suuresta lähetyksestä.
en ole postinjakaja mutta: jakajilla on tietääkseni piiri joka pitää hoitaa ajassa x käyttäen kulkuneuvoa y. Piiri on laskettu normaaliaikana tiukaksi ja kulkuväline normaalille lehti/kirjepostille.
Nyt joku jakelussa toimiva voisi kommentoida pariin kysymykseen:
1. maksetaanko ylitöistä jos jako kestää pidempään?
2. jos fillari tms. kulkuväline on täynnä jakoon lähdössä ja paketteja olisi vielä, saatteko tilavamman kulkupelin alle?
jos vastaus edellä oleviin kysymyksiin on ei, on mielestäni turha syyttää jakajaa.
Höllää postimaksuja jos ette tee töitänne.
TuttuaSipoossa kirjoitti:
Höllää postimaksuja jos ette tee töitänne.[/quote
Just. Niistä postipaketin tilisiirroistahan se jakajan palkka maksetaan :D
Ajat muuttuu. Joku aika sitten postipoika sai useasta postilaatikosta joululahjan tai kerrostalosta kerätyn yhteislahjan. Sitäkään ei nykyään ole.
Mulle on postin kanssa käynyt kyllä vaikka ja mitä mutta en syytä jakajaa (paitsi nyt siitä että joskus pakettini on laitettu naapurin laatikkoon koska omaani ei mahtunut, ilmeisesti ihan sama kun naapurilla on sama sukunimi).
Uskon että ne useimmat ongelmat tulevat ihan sieltä postin ylemmältä taholta.
Vierailija kirjoitti:
en ole postinjakaja mutta: jakajilla on tietääkseni piiri joka pitää hoitaa ajassa x käyttäen kulkuneuvoa y. Piiri on laskettu normaaliaikana tiukaksi ja kulkuväline normaalille lehti/kirjepostille.
Nyt joku jakelussa toimiva voisi kommentoida pariin kysymykseen:
1. maksetaanko ylitöistä jos jako kestää pidempään?
2. jos fillari tms. kulkuväline on täynnä jakoon lähdössä ja paketteja olisi vielä, saatteko tilavamman kulkupelin alle?jos vastaus edellä oleviin kysymyksiin on ei, on mielestäni turha syyttää jakajaa.
Nyt on pakko aloittajana kommentoida viimeistä lausetta.
Minustakin on turha syyttää postinkantajia yleensä. Suurin osa postinkantajista on varmasti ylpeitä työstään ja tekevät sen vastuullisesti.
Mutta täytyy muistaa että palvelusta on maksettu. Rahaa. Minä olen maksanut yritykselle, yritys on maksanut Postille. Posti on maksanut postinkantajalle palkan.
Rahanmenetys ei koske pelkästään minua, vaan voi koskea esimerkiksi Postilta toimituspalvelun tilannutta asiakasyritystä jos ja kun yrityksen asiakkaat katoavat sen vuoksi ettei Posti ole tuottanut tilattua palvelua, eli kantanut tuotetta kotiovelle saakka.
Olen tähän mennessä kuullut että kaksi eläinkauppaa on joutunut palauttamaan ylimääräisen maksetun rahan asiakkaalleen Postin välinpitämättömyyden vuoksi. Sitä taas ei tiedä kukaan kuinka monta asiakasta kyseiset yritykset ovat vuosien mittaan menettäneet jos ja kun asiakkaat eivät ole ymmärtäneet ettei ongelma ole yrityksessä vaan Postin jakelijoissa.
Minun kohdalla tuota "ei tavoitettu" korttia ei edes kirjoitettu oven takana vaan se vain tiputettiin suoraan luukusta sisään valmiiksi kirjoitettuna, eli kyse oli täydestä valheesta. Edelliselle kommentoijalle vielä tarkennukseksi ettei kyse ollut liian suurista kirjelähetyksistäkään ja vielä lisäyksenä että myös liian isot paketit on aikaisempina vuosina tuotu ihan ovelle asti kun niistä on kerran maksettu. Vasta parina viimeisenä vuotena on tämä ongelma ilmennyt ja sen erään tietyn jakajan kanssa.
Asuntoni on ensimmäinen portaikossa ja postinkantaja sekä kuuluu että näkyy helposti joten tiedän tasan tarkkaan milloin hän jakaa postin ja kuinka nopeasti hän käy portaikon läpi.
Mä luulin, että sulla oli nurtsi jäänyt leikkaamatta.